Tjenare, har precis blivit tagen av snuten med deras jeffla laser i 100 blås .. så jag måste fixa moppen original
och det jag har på nu är
airsal 70
24 mm (110 munstycke)
effekt rör
ostrypt och lameller
Så då sa pappa att ja kunde sätta på original röret och kö med det, men ja tvekar om det är bra?? förgasaren är ju inte på tala om för stor och så men 70 ??, kan moppen pajja mycket lättare, eftersom inte avgtaserna kommer ut så lätt??:(
Jacke15 skrev:Tjenare, har precis blivit tagen av snuten med deras jeffla laser i 100 blås .. så jag måste fixa moppen original
och det jag har på nu är
airsal 70
24 mm (110 munstycke)
effekt rör
ostrypt och lameller
Så då sa pappa att ja kunde sätta på original röret och kö med det, men ja tvekar om det är bra?? förgasaren är ju inte på tala om för stor och så men 70 ??, kan moppen pajja mycket lättare, eftersom inte avgtaserna kommer ut så lätt??:(
1
Mvh.
lessen för off topic, men vad får du för straff osv?
Jacke15 skrev:Tjenare, har precis blivit tagen av snuten med deras jeffla laser i 100 blås .. så jag måste fixa moppen original
och det jag har på nu är
airsal 70
24 mm (110 munstycke)
effekt rör
ostrypt och lameller
1
Mvh.
lessen för off topic, men vad får du för straff osv?
Det vet jag inte än.. böter garanterat och så har polisen skickat in det till länsstyrelsen och så får vi se vad som händer.. det kan antingen inte hända något.. jag får ta det som en läxa.. eller så kan ja bli av med am kortet köra bil senare och 4 k i böter
Edit: svara gärna på min fråga !!
jaedanne skrev:tjena, ja tänker köpa ett (Hebo bufanda) eller (gianelli 2t) till min Derbi Senda xtreme. det jag undrar är, vilket av dom rören som är bäst till en Derbi som har orginal cylinder ?
ja har bara drevat om den till 13/52 å den gör 75 km så vill ha lite mer fart
Giannelli går oftast bäst, men ta det nu tycker är snyggast..
ThompaN skrev:vilket är det bästa överliggande röret som passar AM6 och passar en peugeot xps sm?
¨
Ett Doppler - Avgassystem (ER2) verkar bra
Bra pris dessutom
bryr mig inte om pris utan det bästa! alla säger att jag ska skaffa prorace trower med en adapter??? vart hittar man adaptrar så man vet hur man kan göra en egen?
ThompaN skrev:vilket är det bästa överliggande röret som passar AM6 och passar en peugeot xps sm?
¨
Bra pris dessutom
bryr mig inte om pris utan det bästa! alla säger att jag ska skaffa prorace trower med en adapter??? vart hittar man adaptrar så man vet hur man kan göra en egen?
¨
Bra pris dessutom
Om du vill ha de bästa så köp underliggande
Eller gör ett avstämt
a6lex skrev:¨
Bra pris dessutom
Setup? vad vill du ha för karaktär på mopeden?
barikit 24 mm förgasare
barikit 74 cc
malossi membran
och stage 6 lameller
Tjena
Har en Derbi Senda och undrar vilket rör som fungerar bäst.
Tecnigas g-box eller ett scr corse sm chrome?
Vid vilka varv fungerar dem som bäst?
Vilket har bäst vrid på låga varv och bäst toppfart osv:P
a6lex skrev:Läs lite i avgasrörs-guiderna så ser du att det inte är samma rör, effekten ligger inte ens inom samma varv.
Lacadas kromade rör heter Crome
Hur kan man identifiera ett mk rör som de har tagit bort den brickan de står mk på samt lackat de svart för orginal look? dämparen liknar den på throwern men ser inte ut 100 som den. det är överliggande och rätt högvarvigt.
nån som vet vilket de kan vara?
Edit: känt ursprung så har de köpts beg i en moppe affär sedan suttit på en Senda, efter de på moddat på en rrx och sitter nu på en roxon.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:Hur kan man identifiera ett mk rör som de har tagit bort den brickan de står mk på samt lackat de svart för orginal look? dämparen liknar den på throwern men ser inte ut 100 som den. det är överliggande och rätt högvarvigt.
Edit: känt ursprung så har de köpts beg i en moppe affär sedan suttit på en Senda, efter de på moddat på en rrx och sitter nu på en roxon.
MK PR Thrower borde det vara, men ljuddämparen, vad menar du med att den inte ser ut som thrower, färg/form?
yamaha2pwn skrev:Hur kan man identifiera ett mk rör som de har tagit bort den brickan de står mk på samt lackat de svart för orginal look? dämparen liknar den på throwern men ser inte ut 100 som den. det är överliggande och rätt högvarvigt.
MK PR Thrower borde det vara, men ljuddämparen, vad menar du med att den inte ser ut som thrower, färg/form?
den är lite längre (jämfört med ett thrower rör till drac) samt tystare, och den är popnitad ihop så ullen är inte bytt
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
VRG skrev:Kör Rieju rrx allt är orginal än så länge och vill veta vilket av dessa tre alternativen som har bäst axx och högst toppfart och vad ni rekommenderar.
1. gianelli 2t.
2. Turbo Kit - High Quality.
3. dra pluggen i röret och i luftburken.
Gianelli 2t får du nog bässt effekt med, men drar inte så bra på låga varv.
dra pluggen i luftburken här också.
All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig!