Sida 93 av 114

Postat: 19 november 2012, 16:13
av ZX
FreZz skrev:
CaToXXo skrev:
FreZz skrev:yamaha dt70x ;)

airsal 70cc +SRC corse chrome 11 52 drevning.

hur snabbt kommer den flyga fram?? gärna tips på andra 70cc som är nästan samma prisklass som kanske presterar bättre
Inte speciellt fort med den drevningen, 75-80 knyck.
Dreva ner den till 14-52 så kommer du nog upp i 90-95.
Den skulle bli mycket roligare att köra om du skaffade en större förgasare, typ 21mm.
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)

Ja du kan gå ner bak.

Har för mig att racing cylindern varvar lite mer och ger lite mer effekt men det känner man knappt av. så dreva ner den bak och köp racingen om du vill ha ut mest fart

Postat: 19 november 2012, 17:45
av FreZz
[spoiler]
ZX skrev:
FreZz skrev:
CaToXXo skrev: Inte speciellt fort med den drevningen, 75-80 knyck.
Dreva ner den till 14-52 så kommer du nog upp i 90-95.
Den skulle bli mycket roligare att köra om du skaffade en större förgasare, typ 21mm.
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)

Ja du kan gå ner bak.

Har för mig att racing cylindern varvar lite mer och ger lite mer effekt men det känner man knappt av. så dreva ner den bak och köp racingen om du vill ha ut mest fart
[/spoiler]

Ok vill ju kunna dra dom flesta moppar i sundvall ;)
tror du att halt det här funkar på orginal veven då?

Postat: 19 november 2012, 17:49
av saile96
FreZz skrev:[spoiler]
ZX skrev:
FreZz skrev: aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)

Ja du kan gå ner bak.

Har för mig att racing cylindern varvar lite mer och ger lite mer effekt men det känner man knappt av. så dreva ner den bak och köp racingen om du vill ha ut mest fart
[/spoiler]

Ok vill ju kunna dra dom flesta moppar i sundvall ;)
tror du att halt det här funkar på orginal veven då?


orginalveven är underskattad, du kan köra dom flästa 80cc på den

Postat: 19 november 2012, 17:57
av CaToXXo
FreZz skrev:
CaToXXo skrev:
FreZz skrev:yamaha dt70x ;)

airsal 70cc +SRC corse chrome 11 52 drevning.

hur snabbt kommer den flyga fram?? gärna tips på andra 70cc som är nästan samma prisklass som kanske presterar bättre
Inte speciellt fort med den drevningen, 75-80 knyck.
Dreva ner den till 14-52 så kommer du nog upp i 90-95.
Den skulle bli mycket roligare att köra om du skaffade en större förgasare, typ 21mm.
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ska du ha 50 eller 48 bak så ta 12 eller 13 fram då, tvivlar på att den orkar 14/48, iallafall inte med en 17,5a.

Skillnaden mellan 70sport och racing är att racingen har lite värre portar och två kolvringar istället för bara en ring som sport har.

Du kan förmodligen köra ett bra tag på båda cylindrarna med org vev sålänge du inte plågar den med konstant fullvarv och felinställd förgasare.

Postat: 19 november 2012, 18:10
av FreZz
CaToXXo skrev:
FreZz skrev:
CaToXXo skrev: Inte speciellt fort med den drevningen, 75-80 knyck.
Dreva ner den till 14-52 så kommer du nog upp i 90-95.
Den skulle bli mycket roligare att köra om du skaffade en större förgasare, typ 21mm.
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ska du ha 50 eller 48 bak så ta 12 eller 13 fram då, tvivlar på att den orkar 14/48, iallafall inte med en 17,5a.

Skillnaden mellan 70sport och racing är att racingen har lite värre portar och två kolvringar istället för bara en ring som sport har.

Du kan förmodligen köra ett bra tag på båda cylindrarna med org vev sålänge du inte plågar den med konstant fullvarv och felinställd förgasare.
Ok då får väll bli en sport bara för jag är så jävla lat och tycker det är jobbigt med kolv ringarna :mrgreen:
vad kommer hastigheten vara med 12 eller 13 50 vara då?

Postat: 22 november 2012, 17:48
av DerbiSamuel
Hur snabb kommer Derbi sendan bli?

Metrakit SP 70cc
21mm fögg
28mm insug
Metrakit SP underliggande
Ostrypt Cdi-box
14/48 drevning

Postat: 22 november 2012, 19:21
av rexzo
FreZz skrev:
CaToXXo skrev:
FreZz skrev: aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ska du ha 50 eller 48 bak så ta 12 eller 13 fram då, tvivlar på att den orkar 14/48, iallafall inte med en 17,5a.

Skillnaden mellan 70sport och racing är att racingen har lite värre portar och två kolvringar istället för bara en ring som sport har.

Du kan förmodligen köra ett bra tag på båda cylindrarna med org vev sålänge du inte plågar den med konstant fullvarv och felinställd förgasare.
Ok då får väll bli en sport bara för jag är så jävla lat och tycker det är jobbigt med kolv ringarna :mrgreen:
vad kommer hastigheten vara med 12 eller 13 50 vara då?
jag kör då med en Rieju mrx med 70cc sport och den orkar då lätt med 15/52 så 14/52 borde absolut inte vara ngt problem!

Postat: 24 november 2012, 23:42
av asti27
Beta RR 02' AM6 motor
-Urpluggad
-70cc airsal
-21mm Dellorto
-Original drevning

Tophastighet?

Postat: 25 november 2012, 14:36
av nkewk
hur snabbt kommer min drac göra med:
Urpluggat org rör
ingen plugg i insuget
resten orginal.
13/54 drevning

? :D

Postat: 25 november 2012, 14:40
av FreZz
nkewk skrev:hur snabbt kommer min drac göra med:
Urpluggat org rör
ingen plugg i insuget
resten orginal.
13/54 drevning

? :D
75 fast du har en väldigt tung drevning så är inte säker om du kommer få ut all kraft

Postat: 25 november 2012, 17:03
av alb1n
hur snabbt kommer roxxen gå tro?

dragen v-ring
stage6 pro replica
Hebo next generation
4gram vikter
fly koppling
:roll:

Postat: 25 november 2012, 17:07
av ZX
alb1n skrev:hur snabbt kommer roxxen gå tro?

dragen v-ring
stage6 pro replica
Hebo next generation
4gram vikter
fly koppling
:roll:
75-80

Dock så ska du vara på Scooter delen inte cross/sm delen

Postat: 25 november 2012, 17:37
av alb1n
ZX skrev:
alb1n skrev:hur snabbt kommer roxxen gå tro?

dragen v-ring
stage6 pro replica
Hebo next generation
4gram vikter
fly koppling
:roll:
75-80

Dock så ska du vara på Scooter delen inte cross/sm delen

jävlar ja

Postat: 25 november 2012, 17:54
av floydei
FreZz skrev:
CaToXXo skrev:
FreZz skrev: aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ska du ha 50 eller 48 bak så ta 12 eller 13 fram då, tvivlar på att den orkar 14/48, iallafall inte med en 17,5a.

Skillnaden mellan 70sport och racing är att racingen har lite värre portar och två kolvringar istället för bara en ring som sport har.

Du kan förmodligen köra ett bra tag på båda cylindrarna med org vev sålänge du inte plågar den med konstant fullvarv och felinställd förgasare.
Ok då får väll bli en sport bara för jag är så jävla lat och tycker det är jobbigt med kolv ringarna :mrgreen:
vad kommer hastigheten vara med 12 eller 13 50 vara då?
hur menar du jobbigt med kolvringarna? Min malossi 70 sport har också 2 kolvringar :) inte så svårt att prutta på

Postat: 25 november 2012, 17:57
av FreZz
[spoiler]
floydei skrev:
FreZz skrev:
CaToXXo skrev: Ska du ha 50 eller 48 bak så ta 12 eller 13 fram då, tvivlar på att den orkar 14/48, iallafall inte med en 17,5a.

Skillnaden mellan 70sport och racing är att racingen har lite värre portar och två kolvringar istället för bara en ring som sport har.

Du kan förmodligen köra ett bra tag på båda cylindrarna med org vev sålänge du inte plågar den med konstant fullvarv och felinställd förgasare.
Ok då får väll bli en sport bara för jag är så jävla lat och tycker det är jobbigt med kolv ringarna :mrgreen:
vad kommer hastigheten vara med 12 eller 13 50 vara då?
hur menar du jobbigt med kolvringarna? Min malossi 70 sport har också 2 kolvringar :) inte så svårt att prutta på
[/spoiler]

äsch tycker bara det är jobbigt
1: det är en DT
2: så har jag alltid problemet att kolv ringarna åker runt kolven 24/7

Postat: 29 november 2012, 22:36
av ibbec
Vad tror ni derbin gör?

Mk handmade 70cc
mk thrower rör urpluggat
24mm mikuni
malossi insug
ostrypt cdi
13/53 drev

Postat: 29 november 2012, 22:52
av david96
ibbec skrev:Vad tror ni derbin gör?

Mk handmade 70cc
mk thrower rör urpluggat
24mm mikuni
malossi insug
ostrypt cdi
13/53 drev
90

Postat: 30 november 2012, 13:23
av CaToXXo
rexzo skrev: jag kör då med en Rieju mrx med 70cc sport och den orkar då lätt med 15/52 så 14/52 borde absolut inte vara ngt problem!
Fast nu var det inte tal om några 14/52 utan 14/48, vilket jag tvivlar på att den orkar, iallafall med 17,5a.
ibbec skrev:Vad tror ni derbin gör?

Mk handmade 70cc
mk thrower rör urpluggat
24mm mikuni
malossi insug
ostrypt cdi
13/53 drev
90-95. du kan dreva ner den lite till för ytterligare hastighet.

Postat: 30 november 2012, 13:34
av zamme
david96 skrev:
ibbec skrev:Vad tror ni derbin gör?

Mk handmade 70cc
mk thrower rör urpluggat
24mm mikuni
malossi insug
ostrypt cdi
13/53 drev
90
lätt mer! en kompis har samma setup och den gör minst 100.. dock kanske han har 14/53 i drev.. inte helt säker! men fort kommer den gå ;)

Postat: 1 december 2012, 00:14
av Cross_en
Roxon Duel TT 50cc (Derbi)
Orginalrör
Urpluggad
ostrypt

13-52 drevning
vad tror ni? :)

Postat: 1 december 2012, 00:16
av FreZz
Cross_en skrev:Roxon Duel TT 50cc (Derbi)
Orginalrör
Urpluggad
ostrypt

13-52 drevning
vad tror ni? :)
70 - 75

Postat: 1 december 2012, 13:21
av moliki
hur fort kommer den gå?

Leovince V6 rör
ostrypt cdi
hyfsatbra inställd förgasare
drevning 11-48
50cc

har en dt50x 08

och hur fort skulle det gå om jag drevar om till14-48?


:D

Postat: 1 december 2012, 15:15
av CaToXXo
moliki skrev:hur fort kommer den gå?

Leovince V6 rör
ostrypt cdi
hyfsatbra inställd förgasare
drevning 11-48
50cc

har en dt50x 08

och hur fort skulle det gå om jag drevar om till14-48?


:D
Runt 80 knyck med 11/48.
Den skulle förmodligen inte orka 14/48.

Postat: 3 december 2012, 00:16
av Drd evo vicke
Hur fort?:)
Derbi drd evo 08
Drevning 11/53
Original cylinder
Original förgasare
Tecnigas enox

Postat: 3 december 2012, 08:28
av FreZz
Drd evo vicke skrev:Hur fort?:)
Derbi drd evo 08
Drevning 11/53
Original cylinder
Original förgasare
Tecnigas enox
75 - 80

Postat: 3 december 2012, 13:16
av ZX
Drd evo vicke skrev:Hur fort?:)
Derbi drd evo 08
Drevning 11/53
Original cylinder
Original förgasare
Tecnigas enox
Runt 80, Dreva upp den 1-2 kugg fram för lite xtra fart

Postat: 3 december 2012, 13:27
av Drd evo vicke
Den kommer att gå 80 med original cdi?

Postat: 3 december 2012, 13:29
av CaToXXo
Drd evo vicke skrev:Den kommer att gå 80 med original cdi?
Ja, du har inte ens strypt CDI så den kommer du inte behöva byta.
Ingen DRD har strypt CDI.

Postat: 3 december 2012, 13:33
av Drd evo vicke
Inte? Men den strypa ju på höga varv?.. Eller när jag kommer upp i höga varv på 5 och 6ans vexel så dör den lite och går ner i varv..

Postat: 3 december 2012, 13:34
av FreZz
Drd evo vicke skrev:Inte? Men den strypa ju på höga varv?.. Eller när jag kommer upp i höga varv på 5 och 6ans vexel så dör den lite och går ner i varv..
har du bytt munstycke då?

Postat: 3 december 2012, 13:35
av CaToXXo
Drd evo vicke skrev:Inte? Men den strypa ju på höga varv?.. Eller när jag kommer upp i höga varv på 5 och 6ans vexel så dör den lite och går ner i varv..
Det beror inte på cdi-boxen iallafall.

Postat: 3 december 2012, 13:43
av Drd evo vicke
Okej tack för hjälpen!

Postat: 3 december 2012, 14:40
av ibbec
zamme skrev:
david96 skrev:
ibbec skrev:Vad tror ni derbin gör?

Mk handmade 70cc
mk thrower rör urpluggat
24mm mikuni
malossi insug
ostrypt cdi
13/53 drev
90
lätt mer! en kompis har samma setup och den gör minst 100.. dock kanske han har 14/53 i drev.. inte helt säker! men fort kommer den gå ;)
Ok, vilket drev skulle du rekommendera då? Väger dessutom inte så värst mycket, så 95 tror jag iaf man kan få upp den i, om inte mer som du skrev. Kanske ska porta cylindern.

Postat: 3 december 2012, 16:12
av bluefly
tjenna hur snabbt tror ni min kommer gå?

50cc sport
gianneli 2t
14/53 drevning?:)

Postat: 12 december 2012, 22:10
av Malossi
Beta Ark LC 07

cylinder: Malossi MHr Replica 70cc
Vev: Orginal med C4 Lager
Avgasrör: Malossi MHR Team
Membran: Hebo Frogshape
förgasare: Dellorto 21mm
Luftfilter: Polini Stort som fan
Variomatik/Koppling: Polini
Vikter: 4,5,6,7,8,9g ????

Tacksam för svar!