hur snabbt kommer den flyga fram?? gärna tips på andra 70cc som är nästan samma prisklass som kanske presterar bättre
Inte speciellt fort med den drevningen, 75-80 knyck.
Dreva ner den till 14-52 så kommer du nog upp i 90-95.
Den skulle bli mycket roligare att köra om du skaffade en större förgasare, typ 21mm.
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ja du kan gå ner bak.
Har för mig att racing cylindern varvar lite mer och ger lite mer effekt men det känner man knappt av. så dreva ner den bak och köp racingen om du vill ha ut mest fart
CaToXXo skrev:
Inte speciellt fort med den drevningen, 75-80 knyck.
Dreva ner den till 14-52 så kommer du nog upp i 90-95.
Den skulle bli mycket roligare att köra om du skaffade en större förgasare, typ 21mm.
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ja du kan gå ner bak.
Har för mig att racing cylindern varvar lite mer och ger lite mer effekt men det känner man knappt av. så dreva ner den bak och köp racingen om du vill ha ut mest fart
[/spoiler]
Ok vill ju kunna dra dom flesta moppar i sundvall
tror du att halt det här funkar på orginal veven då?
FreZz skrev:
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ja du kan gå ner bak.
Har för mig att racing cylindern varvar lite mer och ger lite mer effekt men det känner man knappt av. så dreva ner den bak och köp racingen om du vill ha ut mest fart
[/spoiler]
Ok vill ju kunna dra dom flesta moppar i sundvall
tror du att halt det här funkar på orginal veven då?
orginalveven är underskattad, du kan köra dom flästa 80cc på den
hur snabbt kommer den flyga fram?? gärna tips på andra 70cc som är nästan samma prisklass som kanske presterar bättre
Inte speciellt fort med den drevningen, 75-80 knyck.
Dreva ner den till 14-52 så kommer du nog upp i 90-95.
Den skulle bli mycket roligare att köra om du skaffade en större förgasare, typ 21mm.
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ska du ha 50 eller 48 bak så ta 12 eller 13 fram då, tvivlar på att den orkar 14/48, iallafall inte med en 17,5a.
Skillnaden mellan 70sport och racing är att racingen har lite värre portar och två kolvringar istället för bara en ring som sport har.
Du kan förmodligen köra ett bra tag på båda cylindrarna med org vev sålänge du inte plågar den med konstant fullvarv och felinställd förgasare.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:
Inte speciellt fort med den drevningen, 75-80 knyck.
Dreva ner den till 14-52 så kommer du nog upp i 90-95.
Den skulle bli mycket roligare att köra om du skaffade en större förgasare, typ 21mm.
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ska du ha 50 eller 48 bak så ta 12 eller 13 fram då, tvivlar på att den orkar 14/48, iallafall inte med en 17,5a.
Skillnaden mellan 70sport och racing är att racingen har lite värre portar och två kolvringar istället för bara en ring som sport har.
Du kan förmodligen köra ett bra tag på båda cylindrarna med org vev sålänge du inte plågar den med konstant fullvarv och felinställd förgasare.
Ok då får väll bli en sport bara för jag är så jävla lat och tycker det är jobbigt med kolv ringarna
vad kommer hastigheten vara med 12 eller 13 50 vara då?
FreZz skrev:
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ska du ha 50 eller 48 bak så ta 12 eller 13 fram då, tvivlar på att den orkar 14/48, iallafall inte med en 17,5a.
Skillnaden mellan 70sport och racing är att racingen har lite värre portar och två kolvringar istället för bara en ring som sport har.
Du kan förmodligen köra ett bra tag på båda cylindrarna med org vev sålänge du inte plågar den med konstant fullvarv och felinställd förgasare.
Ok då får väll bli en sport bara för jag är så jävla lat och tycker det är jobbigt med kolv ringarna
vad kommer hastigheten vara med 12 eller 13 50 vara då?
jag kör då med en Rieju mrx med 70cc sport och den orkar då lätt med 15/52 så 14/52 borde absolut inte vara ngt problem!
FreZz skrev:
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?
hur är det med airsal 70cc sport eller racing vad är skillnaden?
och fins det någon mer som är mer prisvärd, måste kunna köras på orginal veven.
(den är jävligt fräsch den verkar ha blivit bytt av föra ägaren för det glappar näst intill ingenting)
Ska du ha 50 eller 48 bak så ta 12 eller 13 fram då, tvivlar på att den orkar 14/48, iallafall inte med en 17,5a.
Skillnaden mellan 70sport och racing är att racingen har lite värre portar och två kolvringar istället för bara en ring som sport har.
Du kan förmodligen köra ett bra tag på båda cylindrarna med org vev sålänge du inte plågar den med konstant fullvarv och felinställd förgasare.
Ok då får väll bli en sport bara för jag är så jävla lat och tycker det är jobbigt med kolv ringarna :mrgreen:
vad kommer hastigheten vara med 12 eller 13 50 vara då?
hur menar du jobbigt med kolvringarna? Min malossi 70 sport har också 2 kolvringar :) inte så svårt att prutta på
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
CaToXXo skrev:
Ska du ha 50 eller 48 bak så ta 12 eller 13 fram då, tvivlar på att den orkar 14/48, iallafall inte med en 17,5a.
Skillnaden mellan 70sport och racing är att racingen har lite värre portar och två kolvringar istället för bara en ring som sport har.
Du kan förmodligen köra ett bra tag på båda cylindrarna med org vev sålänge du inte plågar den med konstant fullvarv och felinställd förgasare.
Ok då får väll bli en sport bara för jag är så jävla lat och tycker det är jobbigt med kolv ringarna
vad kommer hastigheten vara med 12 eller 13 50 vara då?
hur menar du jobbigt med kolvringarna? Min malossi 70 sport har också 2 kolvringar inte så svårt att prutta på
[/spoiler]
äsch tycker bara det är jobbigt
1: det är en DT
2: så har jag alltid problemet att kolv ringarna åker runt kolven 24/7
Drd evo vicke skrev:Inte? Men den strypa ju på höga varv?.. Eller när jag kommer upp i höga varv på 5 och 6ans vexel så dör den lite och går ner i varv..
Drd evo vicke skrev:Inte? Men den strypa ju på höga varv?.. Eller när jag kommer upp i höga varv på 5 och 6ans vexel så dör den lite och går ner i varv..
Det beror inte på cdi-boxen iallafall.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
lätt mer! en kompis har samma setup och den gör minst 100.. dock kanske han har 14/53 i drev.. inte helt säker! men fort kommer den gå
Ok, vilket drev skulle du rekommendera då? Väger dessutom inte så värst mycket, så 95 tror jag iaf man kan få upp den i, om inte mer som du skrev. Kanske ska porta cylindern.