Sida 10 av 88

Postat: 22 april 2008, 21:09
av chifen
kimen skrev:någon som vet nån bra sida som har metrakit handmade cylindern inne?
twostroke och startuning har då slut och lär inte få in än på ett tag
kolla med startuning.se :)

Postat: 22 april 2008, 21:10
av kimen
chifen skrev:
kimen skrev:någon som vet nån bra sida som har metrakit handmade cylindern inne?
twostroke och startuning har då slut och lär inte få in än på ett tag
kolla med startuning.se :)
som sagt ovanför, dom har slut

Postat: 22 april 2008, 21:14
av chifen
kimen skrev:
chifen skrev:
kimen skrev:någon som vet nån bra sida som har metrakit handmade cylindern inne?
twostroke och startuning har då slut och lär inte få in än på ett tag
kolla med startuning.se :)
som sagt ovanför, dom har slut
oj såg inte det, sorry. då får du nog börja kolla med kanske mohlins eller kanske cykelkraft :)

Postat: 22 april 2008, 21:17
av kimen
kollat cykelkraft dom hade den inte och mohlins vet jag inte om det bara var jag som inte hängde med eller så hade dom inte heller

Postat: 22 april 2008, 21:18
av chifen
börja kolla i norge eller tyskland då :) speedoptions eller gearparts kanske :)

Postat: 22 april 2008, 21:19
av kimen
okej, inte kollat nått utanför sverige än men kan ju testa

Postat: 22 april 2008, 21:24
av Banken92
chifen skrev:
Banken92 skrev:Hejsan!

Funderar på en Airsal Sport 73cc (PIA) Cylinderkit och ett Metrakit Thrower. Jag undrar nu ifall detta är en bra setup och om man blir tvungen att byta vev? Vill ha bra bottendrag.

Mvh Banken92
satsa på 19/21mm förgasare också :) du ska klara dig med org veven där, helt klart ;) bra botten där har du också, eller ja allt är ju relativt men det blir en bra sportsetup detdär.
Men om jag kör på en Metrakit Handmade 70cc sport och Metrakit Thrower? Behöver jag verkligen byta till större förgasare om jag har 17,5mm orginal? Sen behöver jag inte byta vev till handmade heller va?

Mvh Banken92

Postat: 22 april 2008, 21:25
av chifen
nej de behöver du inte :) bestycka om bara, vill du ha ut dedär lilla extra så men du klarar dig finfint på 17.5a, ta bort brickan bara :D

Postat: 22 april 2008, 21:26
av Banken92
chifen skrev:nej de behöver du inte :) bestycka om bara, vill du ha ut dedär lilla extra så men du klarar dig finfint på 17.5a, ta bort brickan bara :D
Okej, härligt :D jaah brickan har jag redan dragit väck sörru ;)

Postat: 22 april 2008, 21:42
av kimen
nån som har nått annat alternativ istället för metrakit handmade? har MK thrower nu och ska kanske fixa 19mm förgasare och ett Hebo membran

Postat: 23 april 2008, 12:47
av jeppen
kimen skrev:nån som har nått annat alternativ istället för metrakit handmade? har MK thrower nu och ska kanske fixa 19mm förgasare och ett Hebo membran
Förutom handmade så funkar Airsal T6, Barikit och Polini guss prima till det röret!

Postat: 23 april 2008, 12:56
av Henry
jeppen skrev:
kimen skrev:nån som har nått annat alternativ istället för metrakit handmade? har MK thrower nu och ska kanske fixa 19mm förgasare och ett Hebo membran
Förutom handmade så funkar Airsal T6, Barikit och Polini guss prima till det röret!

Prima och prima till T6, haha!


Om du har thrower så finns de 4 alternativ: Guss, Barikit, Handmade eller TP gjutjärn.

Postat: 23 april 2008, 12:59
av jeppen
Henry skrev:
jeppen skrev:
kimen skrev:nån som har nått annat alternativ istället för metrakit handmade? har MK thrower nu och ska kanske fixa 19mm förgasare och ett Hebo membran
Förutom handmade så funkar Airsal T6, Barikit och Polini guss prima till det röret!

Prima och prima till T6, haha!


Om du har thrower så finns de 4 alternativ: Guss, Barikit, Handmade eller TP gjutjärn.



Ja? T6 + Thrower ger nog en av de skönaste gatu effekten, Lågvarvigt med enorm kraft på alla växlar, ingen större maxeffekts höjning dock.

Jag talar med enga erfarenheter ;)

Postat: 23 april 2008, 13:02
av Henry
jeppen skrev:
Henry skrev:
jeppen skrev: Förutom handmade så funkar Airsal T6, Barikit och Polini guss prima till det röret!

Prima och prima till T6, haha!


Om du har thrower så finns de 4 alternativ: Guss, Barikit, Handmade eller TP gjutjärn.



Ja? T6 + Thrower ger nog en av de skönaste gatu effekten, Lågvarvigt med enorm kraft på alla växlar, ingen större maxeffekts höjning dock.

Jag talar med enga erfarenheter ;)
No shit att du gör!

Menbåde duoch jag vet att en T6 skulle gå såååååååååååå mycket bättre med ett sp rör!

Förövrigt är inte ens T6 sport så! =)

Postat: 23 april 2008, 13:04
av jeppen
Henry skrev:
jeppen skrev:
Henry skrev:
Prima och prima till T6, haha!


Om du har thrower så finns de 4 alternativ: Guss, Barikit, Handmade eller TP gjutjärn.



Ja? T6 + Thrower ger nog en av de skönaste gatu effekten, Lågvarvigt med enorm kraft på alla växlar, ingen större maxeffekts höjning dock.

Jag talar med enga erfarenheter ;)
No shit att du gör!

Menbåde duoch jag vet att en T6 skulle gå såååååååååååå mycket bättre med ett sp rör!

Förövrigt är inte ens T6 sport så! =)

Ja men nu frågade han efter en cylinder till Thrower, och T6an skulle omöjligt gå sämre än Handmade, Barikit, TP eller Guss till det röret.

Sen att kalla T6 för midrace är nog fan att överdriva :P

Postat: 23 april 2008, 13:14
av Henry
jeppen skrev:
Henry skrev:
jeppen skrev:


Ja? T6 + Thrower ger nog en av de skönaste gatu effekten, Lågvarvigt med enorm kraft på alla växlar, ingen större maxeffekts höjning dock.

Jag talar med enga erfarenheter ;)
No shit att du gör!

Menbåde duoch jag vet att en T6 skulle gå såååååååååååå mycket bättre med ett sp rör!

Förövrigt är inte ens T6 sport så! =)

Ja men nu frågade han efter en cylinder till Thrower, och T6an skulle omöjligt gå sämre än Handmade, Barikit, TP eller Guss till det röret.

Sen att kalla T6 för midrace är nog fan att överdriva :P

haha, t6 med rätt rör ska nog gå bra!
Men det vi upplevde gav ju inte någon vidare effekt precis!
Sämre skulle jag nog inte säga, men sen får du tänka på hur länge sakerna håller T6 skulle aldrig hålla lika långt som en handmade!

Postat: 23 april 2008, 13:19
av jeppen
Henry skrev:
jeppen skrev:
Henry skrev: No shit att du gör!

Menbåde duoch jag vet att en T6 skulle gå såååååååååååå mycket bättre med ett sp rör!

Förövrigt är inte ens T6 sport så! =)

Ja men nu frågade han efter en cylinder till Thrower, och T6an skulle omöjligt gå sämre än Handmade, Barikit, TP eller Guss till det röret.

Sen att kalla T6 för midrace är nog fan att överdriva :P

haha, t6 med rätt rör ska nog gå bra!
Men det vi upplevde gav ju inte någon vidare effekt precis!
Sämre skulle jag nog inte säga, men sen får du tänka på hur länge sakerna håller T6 skulle aldrig hålla lika långt som en handmade!

Det är fortfarande en budget cylinder, och jo effekten var stor jämfört med innan, riktigt stor.
T6 håller nog lika länge som handmade om man sköter det rätt skaru se ;)

Postat: 23 april 2008, 13:21
av Henry
jeppen skrev:
Henry skrev:
jeppen skrev:
Ja men nu frågade han efter en cylinder till Thrower, och T6an skulle omöjligt gå sämre än Handmade, Barikit, TP eller Guss till det röret.

Sen att kalla T6 för midrace är nog fan att överdriva :P

haha, t6 med rätt rör ska nog gå bra!
Men det vi upplevde gav ju inte någon vidare effekt precis!
Sämre skulle jag nog inte säga, men sen får du tänka på hur länge sakerna håller T6 skulle aldrig hålla lika långt som en handmade!

Det är fortfarande en budget cylinder, och jo effekten var stor jämfört med innan, riktigt stor.
T6 håller nog lika länge som handmade om man sköter det rätt skaru se ;)
haha, nej verkligen inte!

En gjutjärnscylle som handmade är tillverkad för att användas till vardgas, den är grymt slitstark!

En högvarvig mid race alu cylinder som airsal med deras dåliga kvalite på kolvar håller verkligen inte lika länge.

Postat: 23 april 2008, 13:24
av jeppen
Henry skrev:
jeppen skrev:
Henry skrev:
haha, t6 med rätt rör ska nog gå bra!
Men det vi upplevde gav ju inte någon vidare effekt precis!
Sämre skulle jag nog inte säga, men sen får du tänka på hur länge sakerna håller T6 skulle aldrig hålla lika långt som en handmade!

Det är fortfarande en budget cylinder, och jo effekten var stor jämfört med innan, riktigt stor.
T6 håller nog lika länge som handmade om man sköter det rätt skaru se ;)
haha, nej verkligen inte!

En gjutjärnscylle som handmade är tillverkad för att användas till vardgas, den är grymt slitstark!

En högvarvig mid race alu cylinder som airsal med deras dåliga kvalite på kolvar håller verkligen inte lika länge.

Airsal är varken högvarvig eller midrace.

Postat: 23 april 2008, 13:46
av Henry
jeppen skrev:
Henry skrev:
jeppen skrev:
Det är fortfarande en budget cylinder, och jo effekten var stor jämfört med innan, riktigt stor.
T6 håller nog lika länge som handmade om man sköter det rätt skaru se ;)
haha, nej verkligen inte!

En gjutjärnscylle som handmade är tillverkad för att användas till vardgas, den är grymt slitstark!

En högvarvig mid race alu cylinder som airsal med deras dåliga kvalite på kolvar håller verkligen inte lika länge.

Airsal är varken högvarvig eller midrace.
Airsal T6 är en Hög-varvig midrace cylinder om man jämnför med Handamade!

T6 har inte ens i närheten av samma livslängd som handmade!

Postat: 23 april 2008, 13:54
av jeppen
Henry skrev:
jeppen skrev:
Henry skrev: haha, nej verkligen inte!

En gjutjärnscylle som handmade är tillverkad för att användas till vardgas, den är grymt slitstark!

En högvarvig mid race alu cylinder som airsal med deras dåliga kvalite på kolvar håller verkligen inte lika länge.

Airsal är varken högvarvig eller midrace.
Airsal T6 är en Hög-varvig midrace cylinder om man jämnför med Handamade!

T6 har inte ens i närheten av samma livslängd som handmade!

Hur kan du säga att T6an är "högvarvigare"? Vad grundar du det på?

Både T6 och Handmade ligger på ungefär samma durationer, (tror det är 185-187), den största skillnaden är att t6 har delad avgasport.

Postat: 23 april 2008, 14:02
av Henry
jeppen skrev:
Henry skrev:
jeppen skrev:
Airsal är varken högvarvig eller midrace.
Airsal T6 är en Hög-varvig midrace cylinder om man jämnför med Handamade!

T6 har inte ens i närheten av samma livslängd som handmade!

Hur kan du säga att T6an är "högvarvigare"? Vad grundar du det på?

Både T6 och Handmade ligger på ungefär samma durationer, (tror det är 185-187), den största skillnaden är att t6 har delad avgasport.

Hävdar du nu att T6 går som handmade också eller...?

T6 har inte i närheten av samma uthållighet som Handmade. Punkt slut!

Postat: 23 april 2008, 14:36
av Gilera_Racer
Tja vilken cylinder skulle funka bäst om jag vill få så mycket kraft och bottendrag som möjligt till min gilera
Metrakit handmade 70cc
Airsal Sport 73cc

Kör med avstrypt orginalrör och har tänkt att sätta på en blackbox så inte snuten märker något.Cylindern ska funka till orginalförgasaren och veven.

Postat: 23 april 2008, 14:38
av Riejurider
Handmade

Postat: 23 april 2008, 14:41
av kimen
någon som vet ifall orginal veven på en drac -01 pallar en TP eller barikit 74cc?

Postat: 23 april 2008, 14:43
av Gilera_Racer
Men kommer snuten märka det om jag jag kör med blackbox med orginalrör och allt förutom cylindern då det är en handmade. OM vi nu inte förutser att snute är hyper smart :D

Postat: 23 april 2008, 14:43
av Riejurider
kimen skrev:någon som vet ifall orginal veven på en drac -01 pallar en TP eller barikit 74cc?
De bror ju på hur "färsk" veven är den kan ju palla de ett tag om den inte gått så långt,de bror ju också på övrig setup.

Postat: 23 april 2008, 14:44
av Riejurider
Gilera_Racer skrev:Men kommer snuten märka det om jag jag kör med blackbox med orginalrör och allt förutom cylindern då det är en handmade. OM vi nu inte förutser att snute är hyper smart :D
Han kanske är en slug rakare och kollar på cylinern där står de ju ftast vad de är för cc ;)

Postat: 23 april 2008, 14:46
av Gilera_Racer
men om det inte står någon cc alls

Postat: 23 april 2008, 14:48
av kimen
tror veven är hyffsat fräsch än så länge, har inget riktigt mil tal men skulle gissa kring 800-1000 mil nånstans, aldrig haft problem i motorn, lär bli MK thrower, 19mm förgasare, Hebo membran

Postat: 23 april 2008, 14:49
av Riejurider
Gilera_Racer skrev:men om det inte står någon cc alls
Ja då lär han ju inte märka ngt :P om du kanske inte kör för fort elr nå på tex en 30km/h väg då kanske dom tar den till stationen

Postat: 23 april 2008, 14:52
av Gilera_Racer
men om man kör med 70cc fast med blackboxen på borde man ändå inte känna att den är starkare och axxar bättre till varvspärren? om jag nu har på en handmade 70cc

Postat: 23 april 2008, 15:45
av P0JKEN
Gilera_Racer skrev:men om man kör med 70cc fast med blackboxen på borde man ändå inte känna att den är starkare och axxar bättre till varvspärren? om jag nu har på en handmade 70cc
Jag har ju blackbox på min, Och visst man märker ganska bra min gör mer än 49/km som min är inställd på. Då det är bättre bottendrag och kraft i den.
Sen ska du veta det är inte det bästa åka runt med blackboxen på trimmat.
Skadar Cdin ganska bra. Så kör med den på när du väl behöver det.

Ett tips är att efter du ställt in "ratten" mellan 1-6 elelr vad det är.
Har du en till ratt, det är finjusteringen efter jag pillade med den kunde jag få den mindre högvarvig.

Postat: 23 april 2008, 15:48
av Gilera_Racer
ok tror det får bli så då :D

Postat: 26 april 2008, 15:23
av Xerove
vilken av dom här setuperna ska ja köra med tkr ni? ska använda moppen som bruks moppe och vill ju gärna ha effekt res och vill ha gött axx

polini guzz 80cc portad
giannelli 2t
24/21 pwk förgasare
inssugskitt
doppler vev eller bara nya lager
(rätt lågvarvig?)

Hebo manston
24mm pwk
doppler vev
prorace rör (överliggande)
(högvarvig?)

mhr 80cc
24mm pwk
doppler vev
prorace rör (överliggande)
(mellan varvig?)
annat förslag?

och är det värt att lägga ut så mycket pengar på den sista setupenerna? annars så har jag en portad guzz cylinder på G för 800 och en manston cylinder portad för 2000, vad tycker ni ja ska ta?
(pengar har jag men vet inte om det är värt att lägga ut pengarna?
men ovasett vad så måste jag byta vev