Sida 10 av 31
Postat: 25 oktober 2009, 16:34
av erik_94
om manskaaanvänden slider til bådestuntoch framoch tillbaka tillskola. vilken cylinder skulle ni rekomendera då? ska köra med opluggat orgrör. ska nog sätta på en 19mm förgasare. skulle org veven klara en corsa?
Postat: 25 oktober 2009, 16:36
av Eskil2000
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14988 tänkte på en sådan:P tror ni det funkar? har för mig att det är samma motor som cpi använder... skit samma om inte avgarinfästningen e samma det går ju alltid att modda röret...
Postat: 29 oktober 2009, 20:57
av Zibb
hej!
Jag undrar om man köper en 50 cc sport vad måste man byta då?
kommer den att gå bättre?
Låter den högre?
Vilket märke ska man köpa isåfall?
Setup:
Laser Xpro urpluggat
dragen varrebricka
8,0 grams vikter
dragen luftburksplugg
68 munstycke
Jag har en speedfight 2 05 AC
Tacksam för svar!
Postat: 29 oktober 2009, 21:43
av Holmstrom_93
Zibb skrev:hej!
Jag undrar om man köper en 50 cc sport vad måste man byta då?
kommer den att gå bättre?
Låter den högre?
Vilket märke ska man köpa isåfall?
Setup:
Laser Xpro urpluggat
dragen varrebricka
8,0 grams vikter
dragen luftburksplugg
68 munstycke
Jag har en speedfight 2 05 AC
Tacksam för svar!
De enda du behöver byta om du köper en 50 sport cylinder är just bara cylindern du behöver byta. (Du behöver inte byta någonting.)
- Den kommer gå lite bättre men knappast märkbart.
- Nej, den låter inte högre.
Postat: 30 oktober 2009, 21:28
av L1NDH
Tja, LÅNG eller KORT gängat stift till en stage6 streetracer cylinder @ Aerox Liggande Minarelli?
Postat: 1 november 2009, 12:46
av slider-rider
Stuntar med min Yamaha Slider.. ska köpa 70 cylinder, vilken är bäst ?
har ett leovince zx på.

Postat: 1 november 2009, 12:52
av -TeddaN-
slider-rider skrev:Stuntar med min Yamaha Slider.. ska köpa 70 cylinder, vilken är bäst ?
har ett leovince zx på.

Stage6 sportpro-70cc
Postat: 1 november 2009, 12:57
av slider-rider
Men blir det ett härligt bottendrag med det då ?
Postat: 1 november 2009, 12:59
av -TeddaN-
slider-rider skrev:Men blir det ett härligt bottendrag med det då ?
Jadå. Sen är det en bra brukscylinder också. Har du bytat förgasare?
Postat: 1 november 2009, 13:08
av slider-rider
nej har inte gjort det ännu.. vet inte riktigt vilken jag ska ha. köpte den förra veckan..

Postat: 1 november 2009, 13:36
av slider-rider
så vad för förgasare skall jag ha ?
Postat: 1 november 2009, 13:42
av bluerider94
`jag skulle nog tagit en 17,5 mm förgasare om du ska stunta med den:)
Postat: 1 november 2009, 13:47
av slider-rider
Vilken är den bästa då ? stämmer, jag ska stunta med den..

Postat: 1 november 2009, 13:49
av -TeddaN-
slider-rider skrev:Vilken är den bästa då ? stämmer, jag ska stunta med den..

Arreche - Förgasare (Amal) 17,5mm
Postat: 1 november 2009, 14:03
av slider-rider
Då blir det till att beställa det!

Postat: 1 november 2009, 14:12
av -TeddaN-
slider-rider skrev:Då blir det till att beställa det!

Låter bra(((:
Postat: 3 november 2009, 16:19
av Tobbe_gp1
är metrakit sp 70cc en bra cylinder med bra drag och hållbarhet??

Postat: 4 november 2009, 08:01
av g-ounze
Sheenare Sheenare! =) Danne här!
Har gjort restart på mitt projekt.. Nya målet? Midrace!
Så ja har en rad olika cylindrar ja funderar på att köpa.. Men...
Jag har en stage6 70cc Sport PRO liggandes hemma...!
Hur mycket effekt kan jag krama ur den om ja skickar den till portning?
Nu har jag inte planerat o skissat hur den ska portas utan jag är nyfiken om man kan krama ur samma effekt ur min Sport PRO 70cc som ur en Stage6 Racing cylinder.
Postat: 4 november 2009, 18:29
av bluerider94
Malossi MHR Replica 70ccm
Pris:
SEK 1 589,77
är det bra pris?
Postat: 4 november 2009, 22:00
av kallepalle
bluerider94 skrev:Malossi MHR Replica 70ccm
Pris:
SEK 1 589,77
är det bra pris?
70cc mhr replica? har jag alldrig sett
men ja, det är ett väldigt bra pris då 80cc replican kostar ca 2800kr
Postat: 5 november 2009, 23:36
av dahlqvistlol
Vikken cylinder passar bra till de här ; Yasuni R , 17,5mm förgasare , delta clutch. Nån cylinder som originalveven håller bra för

Det är en aerox 05 :p
Postat: 6 november 2009, 10:46
av kallepalle
bästa cylindern som orginalveven håller för skulle jag vilja säga är stage6 sport pro 70cc alu.
vassare än så skulle jag inte riksera på orginalveven, förutom typ polini corsa, men den är lågvarvig.
Postat: 6 november 2009, 12:49
av Team.Alibaba
Veven får inte direkt sönder för att du sätter dit en 70cc!!!!
Det har med varven att göra!!!!
Om duhar en 50cc portad räser cylinder som varvar 15000 och en 70cc som varvar 13000 så är det farligare att köra med 50 port!!!!!!
förstår ni inte det!!!?!?!??!??!??!?!?
DET ÄR VARVENA INTE STORLEK PÅ CYLINDER KÖR MED ORG. VEV DET DÄR SKITEN ÄR ÖVERREKLAMERAT!!!!! VEVEN HÅLLER FÖR EN LITTEN 70!
Postat: 6 november 2009, 16:03
av sefio
Team.Alibaba skrev:Veven får inte direkt sönder för att du sätter dit en 70cc!!!!
Det har med varven att göra!!!!
Om duhar en 50cc portad räser cylinder som varvar 15000 och en 70cc som varvar 13000 så är det farligare att köra med 50 port!!!!!!
förstår ni inte det!!!?!?!??!??!??!?!?
DET ÄR VARVENA INTE STORLEK PÅ CYLINDER KÖR MED ORG. VEV DET DÄR SKITEN ÄR ÖVERREKLAMERAT!!!!! VEVEN HÅLLER FÖR EN LITTEN 70!
Är du dum eller? övervarvning skapar obalansa i venen och den kan börja vobbla och slita sönder sig själv, eller så skär lagrena, sen kan du om du har en för stark cylinder trycka av vevstaken. Det har både med varv och och tryck att göra.
Postat: 6 november 2009, 16:15
av aeroxr08
Team.Alibaba skrev:Veven får inte direkt sönder för att du sätter dit en 70cc!!!!
Det har med varven att göra!!!!
Om duhar en 50cc portad räser cylinder som varvar 15000 och en 70cc som varvar 13000 så är det farligare att köra med 50 port!!!!!!
förstår ni inte det!!!?!?!??!??!??!?!?
DET ÄR VARVENA INTE STORLEK PÅ CYLINDER KÖR MED ORG. VEV DET DÄR SKITEN ÄR ÖVERREKLAMERAT!!!!! VEVEN HÅLLER FÖR EN LITTEN 70!
prata nu för fan inte i nattmössan. det beror ju på vilken 70 du sätter på veven håller ju för vissa men fan inte för alla!!!!
Postat: 7 november 2009, 00:58
av dahlqvistlol
Team.Alibaba skrev:Veven får inte direkt sönder för att du sätter dit en 70cc!!!!
Det har med varven att göra!!!!
Om duhar en 50cc portad räser cylinder som varvar 15000 och en 70cc som varvar 13000 så är det farligare att köra med 50 port!!!!!!
förstår ni inte det!!!?!?!??!??!??!?!?
DET ÄR VARVENA INTE STORLEK PÅ CYLINDER KÖR MED ORG. VEV DET DÄR SKITEN ÄR ÖVERREKLAMERAT!!!!! VEVEN HÅLLER FÖR EN LITTEN 70!
Dessutom fråga ja inte de , ja fråga efter nån bra 70cc som originalveven höll för
Postat: 7 november 2009, 13:05
av aeroxr08
dahlqvistlol skrev:Team.Alibaba skrev:Veven får inte direkt sönder för att du sätter dit en 70cc!!!!
Det har med varven att göra!!!!
Om duhar en 50cc portad räser cylinder som varvar 15000 och en 70cc som varvar 13000 så är det farligare att köra med 50 port!!!!!!
förstår ni inte det!!!?!?!??!??!??!?!?
DET ÄR VARVENA INTE STORLEK PÅ CYLINDER KÖR MED ORG. VEV DET DÄR SKITEN ÄR ÖVERREKLAMERAT!!!!! VEVEN HÅLLER FÖR EN LITTEN 70!
Dessutom fråga ja inte de , ja fråga efter nån bra 70cc som originalveven höll för
ja och då ska du precis som kallepalle sa ha en stage 6 sport pro 70 cc den är bäst om du ska ha kvar org veven

Postat: 15 november 2009, 20:53
av Woxy
Hur mycket ökar man i munstycke när man skaffar 70 sport ungefär? Med originalförgasare menar jag då.
Postat: 15 november 2009, 21:43
av aeroxr08
går inte svara exakt beror ju på vilket rör du har till och andra insällningar...
Postat: 18 november 2009, 19:11
av g-ounze
Tjena tjena

Lite frågor kring portning av trim cylindrar!
Har en Stage6 70cc sport pro och en Polini 70cc sport!
Stage6 är alu och polini är gjutjärn!
-Måste man nikasil behandla en portad alu/gjutjärn om portningen sker på rätt sätt?
-Vilken hade varit bäst att porta? (mest effekt, hållbarhet och nöjje?)
Stage6 70cc sport PRO Aluminium
Polini 70cc Sport Gjutjärn

??????????????????????????????
Stage6 cylindern går att porta till en Stage6 racing och jag har port mallar att göra om Polini cylindern till Polini Corsa cylinder!

Postat: 29 november 2009, 21:33
av Gl3nn
vilken cylinder skulle passa bra till en stuntsetupp ?
det som jag har färdigt är
leovince Zx
dellorto 19mm
Malossi multivar
Polini koppling
Peugeot motor
stalker
Postat: 29 november 2009, 21:38
av dogge95
tja jag undrar om org veven på en stalker -03 håller för den här
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14981 vad tror ni?
Postat: 29 november 2009, 21:44
av Gl3nn
hur långt är den mekörd? men ja skulle rekomendera att byta
Postat: 29 november 2009, 22:09
av kallepalle
Gl3nn skrev:vilken cylinder skulle passa bra till en stuntsetupp ?
det som jag har färdigt är
leovince Zx
dellorto 19mm
Malossi multivar
Polini koppling
Peugeot motor
polini sport/corsa
Postat: 5 december 2009, 16:00
av anton155