Skåningens-handelsbod skrev:Ett ständigt tjat om att "skit i mopeder och motorcyklar, bli vuxen!" och sedan när jag nu redan i november vill börja ta bilkortet så sas det, efter nyår, då kan vi börja.
Jippeee......., med en helvetes massa narkotikakurser riskettan ,risktvåan, bla, bla........
Kurser utan något värde.
Narkomanen ger fullständigt vitten i narkotikakursens innehåll, vår mångkulturelle vän i förorten ger fullständigt fan i allt vad såna kurser heter, bara han får köra sin fina BMW.
i båda fallen går trafiklärarens snack in genom ena öra och ut genom det andra, med teflon inne i hjärnbarken.
Kurser som bara kostar en jävla massa pengar. till ingen som helst nytta.
Vore det inte bättre att den stället drog korten för dem som uppenbart visat att dem inte är att betrakta som trafiksäkra förare istället? Som uppvisar ett idiotbeteende i trafiken?
En bil med en trafikdåre/ratt-drogfyllo bakom ratten är ett mordvapen, och borde dömas därefter, det vill säga för mordförsök. Så säger logiken, men inte lagen.
Nu daltas det med rattfyllon och skit, med löjligt låga straff om dem tas berusade i trafiken. Sätt tre års indragning och minst 20000 kr i böter som minimistraff, så kanske vi kan se lite resultat. Inför ordentliga fängelsestraff för rattfylleri, inte 1-3 mån utan 1-3 år.
Inför likadant som i UK.
Tagen för rattfylla?
Tja, din försäkring åker sky high.
Och hyra bil? glöm det, det kan du inte göra på 10 år framöver. Och som yttersta konsekvens, förbjud körkortsinnehav på livstid.
Då kan vi börja tala trafikbefrämjande arbete, inte som nu ett daltande med trafikbuset.
kläm ner den där nissen i fina bmw:n i diket om han försöker sticka? skit i om bilen går åt helsike.
Med andra ord - visa vem som bestämmer i trafiken!
Fortsätter detta tjatet kan vissa personer stoppa upp en viss röd volvo nånstans där solen aldrig lyser - och körkortsplanerna kan dem ta med sig!
attt vara vuxen och INTE kunna ha mopder och motorcyklar..., vart får folk allt ifrån.....
man kan inte komma ifrån att sådant driver en förr eller senare in i en viss fålla, där hatet mot idioter blir så stort det inte kan sluta bra.
Sluta med rasismen... Bara för att du har sett en invandrare i en bmw som inte kan köra betyder det inte att alla inte kan köra och att alla kör bmw. LÄGG NER! Finns invandrare som kör bättre än svenskar också och att du börjar snacka om risktvåan i samband med narkotikakurser tyder bara på att du själv har teflon i hjärnbarken. Risktvåan är absolut nödvändig för att ta körkort, det är halkbaneutbildningen och den behövs verkligen, den skulle behöva göras fler gången än en dessutom, speciellt söderut.
Personligen så tycker inte jag att du verkar som en säker människa i trafiken som du skriver, verkar vara en jävla massa ilska bakom styret/ratten och det är inte säkert på något sätt i trafiken. Varför ska man klämma ner den med fin bil för? Jag ser oftare folk som kör skitbilar som kör som idioter än de med fina bilar, så logiken där är helt åt helvete. Däremot är det fler med fina bilar som får p-böter.
Kurserna är bra för de som inte är insatt i droger och straff, de ger en del kunskap. Något jag tycker är dock att kursen borde vara med mer utbildat folk, var extremt mycket missar i informationen om droger och dess resultat på riskettan här och det tycker jag inte är så bra alls, men bättre än att inte ha någon kurs alls för många. Den slår ju död på en del myter om att man kan dricka en kaffe bara och bli nykter etc. som det är många som tror på av någon anledning.
Kan du förklara det här för mig?:
"En bil med en trafikdåre/ratt-drogfyllo bakom ratten är ett mordvapen, och borde dömas därefter, det vill säga för mordförsök. Så säger logiken, men inte lagen.
Nu daltas det med rattfyllon och skit, med löjligt låga straff om dem tas berusade i trafiken. Sätt tre års indragning och minst 20000 kr i böter som minimistraff, så kanske vi kan se lite resultat. Inför ordentliga fängelsestraff för rattfylleri, inte 1-3 mån utan 1-3 år. "
En trafikdåre ska alltså dömmas för mordförsök om den kör på någon, det har vi klart för oss där.
"kläm ner den där nissen i fina bmw:n i diket om han försöker sticka? skit i om bilen går åt helsike.
Med andra ord - visa vem som bestämmer i trafiken!"
Du ska alltså bli dömd för mordförsök här om det skulle varit verkligheten? Om han försöker sticka från vad förresten? Ta regnummer istället och skit i att utsätta er själva och andra för fara om ni vill sätta dit någon. Det är betydligt mer civiliserat och smart sätt att lösa problemet på.