Postat: 16 oktober 2013, 11:22
för du är så duktig :3Pulze skrev:Airsal 70cc sport
Tömt org rör
Har 75 utan 70ccn. Derbi Senda
börja med 90-95 och byt neråt

Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
för du är så duktig :3Pulze skrev:Airsal 70cc sport
Tömt org rör
Har 75 utan 70ccn. Derbi Senda
Har 96 i nu väntar bara på cylindern som kommer idag och hoppas på att den går för fett för har bara mindre inga störredavid96 skrev:för du är så duktig :3Pulze skrev:Airsal 70cc sport
Tömt org rör
Har 75 utan 70ccn. Derbi Senda
börja med 90-95 och byt neråt
Vet inte org, men tror det kan vara nånstans mellan 90 och 100. Köp satsen med dom från 82-102 den funkar på drac, cpi och dt urpluggade iafAlyzzzer skrev:Vad har beta rr 06 för org munstycke? Och vad tror ni passar i munstycke om jag pluggar ur den?
ja endel kör med 115 munstycke bara urpluggat men det är olika från motor till motor därför måste man testa sig framAlyzzzer skrev:är du säker? jag har för mig att jag har läst att vissa kör med 115 i munstycke urpluggat...:/
testa med 75 så märker du om den får för lite bensin, kolla tändstift och känn efter hur den beter sig och låter. (får den för lite så tappar motorn effekt nämligen och dör vid motstånd. så tex kör i en lång uppförsbacke på fullgas i 6ans växel. så vet du om den får för lite)Jacke07 skrev:Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78
okej ,tack tack. Har en fråga, i hasses guide hur man byter munstycke så står det nästan längst ned att man ska hellre köra med flr LITET musntycke eftersom att om man kör med förstort så kan den skära, han menar väl tvärt om?***MATTE*** skrev:testa med 75 så märker du om den får för lite bensin, kolla tändstift och känn efter hur den beter sig och låter. (får den för lite så tappar motorn effekt nämligen och dör vid motstånd. så tex kör i en lång uppförsbacke på fullgas i 6ans växel. så vet du om den får för lite)Jacke07 skrev:Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78![]()
går det inte med 75 så sätt i 78 och sänk nålen (höj klipset) i förgasaren så för den mindre bensin på mellanvarven. skruva även på luftskruven lite o se om det blir bättre, bara till att testa dig fram
jaJacke07 skrev:okej ,tack tack. Har en fråga, i hasses guide hur man byter munstycke så står det nästan längst ned att man ska hellre köra med flr LITET musntycke eftersom att om man kör med förstort så kan den skära, han menar väl tvärt om?***MATTE*** skrev:testa med 75 så märker du om den får för lite bensin, kolla tändstift och känn efter hur den beter sig och låter. (får den för lite så tappar motorn effekt nämligen och dör vid motstånd. så tex kör i en lång uppförsbacke på fullgas i 6ans växel. så vet du om den får för lite)Jacke07 skrev:Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78![]()
går det inte med 75 så sätt i 78 och sänk nålen (höj klipset) i förgasaren så för den mindre bensin på mellanvarven. skruva även på luftskruven lite o se om det blir bättre, bara till att testa dig fram
har för mig 83 är original men googla det så får du svar!Slidercalle123 skrev:Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?
Har gjort de men alla säger olika***MATTE*** skrev:har för mig 83 är original men googla det så får du svar!Slidercalle123 skrev:Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?
ja går den bra så är det ju lugntSlidercalle123 skrev:Har gjort de men alla säger olika***MATTE*** skrev:har för mig 83 är original men googla det så får du svar!Slidercalle123 skrev:Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?den går bra så är det lugnt att köra med 100 då eller?
På tändstiftet då?Persson97 skrev:tar 1 minut att kolla annars..
nej var inte alls så jag menade, frågan ¨vilket munstycke har min moppe org?¨ är väldigt vanlig och när jag bara skummade igenom så trodde jag att det var det du menade, ber om ursäktSlidercalle123 skrev:På tändstiftet då?Persson97 skrev:tar 1 minut att kolla annars..
tycker det ser helt okej utskier skrev:Hur tycker ni att färgen på mitt tändstift ser ut? Är det okej?
är detta efter att du kört en stund?***MATTE*** skrev:tycker det ser helt okej utskier skrev:Hur tycker ni att färgen på mitt tändstift ser ut? Är det okej?
http://i.imgur.com/2giFhAy.jpg
http://i.imgur.com/acXOuW7.jpg]
Nejdå, kör bara på låga växlar och undvik att svänga hastigtniclaskallstrom skrev:Får fara ut i snön och köra. Lär väl halka och slå ihjäl mig men det kanske det är värt