Sida 89 av 114
Derbi Senda sm extreme 2010
Postat: 13 september 2012, 17:05
av jw1337
Tja undrar vad min Derbi kommer gå om jag byter avgasystem till: Giannelli enduro 2-T krök ? (allt annat orignal)
//mvh Jw

Postat: 13 september 2012, 17:37
av Rieju_Jacob
Rieju MRX
12-53 Drev
Orginal Cylinder Uppborrad 3mm
Hebo GP Replica
Postat: 13 september 2012, 17:54
av robb4n
Rieju_Jacob skrev:Rieju MRX
12-53 Drev
Orginal Cylinder Uppborrad 3mm
Hebo GP Replica
75-85
Hoppas du bytt munstycke
Postat: 13 september 2012, 17:56
av Rieju_Jacob
ROBBAN_Derbi skrev:Rieju_Jacob skrev:Rieju MRX
12-53 Drev
Orginal Cylinder Uppborrad 3mm
Hebo GP Replica
75-85
Hoppas du bytt munstycke
Jajjemen kör på 108

Postat: 13 september 2012, 19:36
av siiimooon
derbirasse skrev:tjenare! har just nu på 17.5 förgasare,sportluftfilter och 11 53 drev + ska jag beställa barikit 70cc och ett leovince v6 .vad tror ni den kommer toppa med den setupen ? det är en Derbi x-treme 2010
Typ 80, för den kommer inte varva ett piss.
kk
Postat: 14 september 2012, 15:41
av jw1337
kk
Derbi Senda sm extreme 2010
Postat: 14 september 2012, 15:43
av jw1337
vad kommer min Derbi gå om jag sätter på Giannelli enduro 2-T krök?
Postat: 14 september 2012, 16:33
av ibbec
Vad skulle en Kymco Mxer 50 göra med detta? (Just nu går den i 60 km/h med allt original förutom cylindern och luftfiltret):
70cc Malossi cylinder
Malossi - Variatorvikter (MHR) 19x15,5 (6,5g)
Yasuni rör urpluggat
Avstrypt CDI
Bortdragen plugg i luftburken
Luftfilter [Powerfilter 28-50mm]
Drev 13/53
Någon Kelhi förgasare (osäker på strl)
Munstycke 80/84/90/110mm (vilken storlek passar bäst?
Derbi Senda sm extreme 2010
Postat: 16 september 2012, 13:03
av jw1337
Tja undrar vad min Derbi kommer gå i med Giannelli enduro 2-T krök ? (allt annat orignal) ?
Re: Derbi Senda sm extreme 2010
Postat: 16 september 2012, 13:08
av linux_b
jw1337 skrev:Tja undrar vad min Derbi kommer gå i med Giannelli enduro 2-T krök ? (allt annat orignal) ?
Kommer gå sämre än orginal iaf, om du kör med orginal munstycke.
Postat: 16 september 2012, 17:57
av liljegrenarN
hur fort kommer min rrx gå med gianelli 2T?
13/52 drev
96munstycke orginal fögg.
orginal 50cc cylinder.
sportfilter.
den gör ca 75-80 nu med orginal urpluggat rör!
Postat: 16 september 2012, 17:58
av floydei
Felpost...
Postat: 16 september 2012, 19:23
av NOName?
Rieju mrx
11/53 dreving
turbokit lacada
Postat: 16 september 2012, 19:48
av RammeA
NOName? skrev:Rieju mrx
11/53 dreving
turbokit lacada
75-80, du måste byta munstycke oxå!
Postat: 16 september 2012, 19:49
av NOName?
RammeA skrev:NOName? skrev:Rieju mrx
11/53 dreving
turbokit lacada
75-80, du måste byta munstycke oxå!
ja, har funderat lite på detta rör. är ju lite billigare, har 102 nu då jag kör urpluggat original och det är för litet, så måste troligtvis lägga närmare 115
Postat: 16 september 2012, 19:57
av RammeA
NOName? skrev:RammeA skrev:NOName? skrev:Rieju mrx
11/53 dreving
turbokit lacada
75-80, du måste byta munstycke oxå!
ja, har funderat lite på detta rör. är ju lite billigare, har 102 nu då jag kör urpluggat original och det är för litet, så måste troligtvis lägga närmare 115
115 låter bra och om det är för stort så är det ju bara att gå ner ;)
Postat: 16 september 2012, 20:35
av NOName?
RammeA skrev:NOName? skrev:RammeA skrev:
75-80, du måste byta munstycke oxå!
ja, har funderat lite på detta rör. är ju lite billigare, har 102 nu då jag kör urpluggat original och det är för litet, så måste troligtvis lägga närmare 115
115 låter bra och om det är för stort så är det ju bara att gå ner

japp:)
Postat: 16 september 2012, 20:57
av robb4n
liljegrenarN skrev:hur fort kommer min rrx gå med gianelli 2T?
13/52 drev
96munstycke orginal fögg.
orginal 50cc cylinder.
sportfilter.
den gör ca 75-80 nu med orginal urpluggat rör!
80-90 max
Postat: 17 september 2012, 15:41
av TuZx
hur fort kommer betan ungefär göra?
70cc airsal racning
18mm förgasare
13/51 drevning
runt 115-120 i munstycke
ostrypt luftburk
ostrypt cdi
och orginal rör (urpluggat)
Postat: 17 september 2012, 15:55
av david96
TuZx skrev:hur fort kommer betan ungefär göra?
70cc airsal racning
18mm förgasare
13/51 drevning
runt 115-120 i munstycke
ostrypt luftburk
ostrypt cdi
och orginal rör (urpluggat)
typ samma som innan kanske 5 km/H snbbare elr något för den orkar varva ur men röret stryper ju varvtalet men den kommer bli starkare+ få bättre axx

Postat: 17 september 2012, 16:35
av Xtremen
Honda sfx:
Dragen v-ring
Filat lite på pluggen i avgasröret
Sen kanske ska köpa lättare vikter (om de är någon ide?)
Den går redan i 50 med allt annat original!
Postat: 17 september 2012, 16:37
av TuZx
Xtremen skrev:Honda sfx:
Dragen v-ring
Filat lite på pluggen i avgasröret
Sen kanske ska köpa lättare vikter (om de är någon ide?)
Den går redan i 50 med allt annat original!
posta i scooter tråden ist.detta är för cross/crossmoppar
Postat: 17 september 2012, 16:50
av Xtremen
TuZx skrev:Xtremen skrev:Honda sfx:
Dragen v-ring
Filat lite på pluggen i avgasröret
Sen kanske ska köpa lättare vikter (om de är någon ide?)
Den går redan i 50 med allt annat original!
posta i scooter tråden ist.detta är för cross/crossmoppar
Hehe aha förlåt såg inte...
Postat: 21 september 2012, 19:09
av Lukke97
Vad tror ni min Derbi Senda gör med
gianelli 2t (urpluggat)
ostrypt cdi
14/53
Postat: 21 september 2012, 19:25
av 99(fin)T.S
PWK Racing 24mm
Turbokit 2t
Original drev
Metrakit handmade 72,5cc
Det är en gasgas från 2005.
Postat: 21 september 2012, 20:19
av saile96
va tror ni min går i motorn är AM6
70 airsal racing
21mm dellorto fögg
13/50 drev
tecnigas rör
runt 100-115 munstycke
Postat: 21 september 2012, 20:23
av Krallzen
Rieju mrx 06
Metrakit handmade 70cc
Orginal förgasare
Turbokit lacada
Bra bestyckat
14-53
Postat: 30 september 2012, 20:53
av AeroxAbbe
tja grabbar skulled min Rieju mrx 07 kunna göra 50 fast med fetare acc med 11,53 borrad mitten plugg för när jag drog den helt så gick den i 70 med ett jävla drag och till sist stycka om förgasaren.
Postat: 30 september 2012, 21:11
av Börniee
liljegrenarN skrev:hur fort kommer min rrx gå med gianelli 2T?
13/52 drev
96munstycke orginal fögg.
orginal 50cc cylinder.
sportfilter.
den gör ca 75-80 nu med orginal urpluggat rör!
90 kanske

Har samma setup fast utan sportluft och 12 fram

Postat: 1 oktober 2012, 18:03
av AggeP
Derbi Senda xtream 06
leovince v6
sport luft
13/53 drev
10 st större munstycken
Hur fort?

Postat: 1 oktober 2012, 18:16
av DiNozzan
AggeP skrev:Derbi Senda xtream 06
leovince v6
sport luft
13/53 drev
10 st större munstycken
Hur fort?

Runt 80.
Postat: 1 oktober 2012, 18:20
av saile96
AM6 motor
70 airsal racing
21mm fögg
kolfiber membran
barkit shortneck insug
13/50 drev
teningas enox rör
top peformaenc kopling
Postat: 1 oktober 2012, 19:06
av FLUBBA
beta rr 2005 AM6
70cc mk sp
mk prorace underliggande rör
Hebo insug
13/50 drev
24mm förgasare
top performance kopling
polini big valve membran
malossi luftfilter
så hur fort går den tror ni?

Postat: 3 oktober 2012, 00:54
av TechnoMen
En Derbi Senda med detta?
Airsal - Cylinderkit (Racing) 70cc
Malossi - Membran (Racing)
Malossi - Insug (Short Neck) 35 mm
Stage6 - Förgasare (R/T Flat-Slide) VHST 24
Giannelli - Krök Enduro 2T
13/51
Postat: 3 oktober 2012, 07:26
av DiNozzan
TechnoMen skrev:En Derbi Senda med detta?
Airsal - Cylinderkit (Racing) 70cc
Malossi - Membran (Racing)
Malossi - Insug (Short Neck) 35 mm
Stage6 - Förgasare (R/T Flat-Slide) VHST 24
Giannelli - Krök Enduro 2T
13/51
Runt 90.