vilket är mest lågvarvigt av turbokit och gianelli 2t?? jag KAN inte byta min cdi-box, jag vet hur man gör men det går inte! så jag måste helst ha ett lågvarvigt
jacke MH enduro skrev:vilket är mest lågvarvigt av turbokit och gianelli 2t?? jag KAN inte byta min cdi-box, jag vet hur man gör men det går inte! så jag måste helst ha ett lågvarvigt
vadå går inte ? det är 3 eller 4 kablar och 1 eller 2 skruvar + att du måste flytta över tänd kabeln och tändhatten
metrakit thrower är det allra lågvarvigaste om det nu finns till din
Jag vill inte ha nått jätte dyrt men ändå nått bra om ni fattar vad jag menar Så svara gärna snart om ni tycker detta är bra.
prisvärt.
="jacke MH enduro"vilket är mest lågvarvigt av turbokit och gianelli 2t?? jag KAN inte byta min cdi-box, jag vet hur man gör men det går inte! så jag måste helst ha ett lågvarvigt
jacke MH enduro skrev:vilket är mest lågvarvigt av turbokit och gianelli 2t?? jag KAN inte byta min cdi-box, jag vet hur man gör men det går inte! så jag måste helst ha ett lågvarvigt
vadå går inte ? det är 3 eller 4 kablar och 1 eller 2 skruvar + att du måste flytta över tänd kabeln och tändhatten
aja men vi säger att det är 4 kablar, min cdi-är speciell. elsystemet är inbyggt i den också!
aja men vi säger att det är 4 kablar, min cdi-är speciell. elsystemet är inbyggt i den också!
huh du har inte en powerup motor aka AM7 ? med en ecu ? står det något på boxen ?
han har en ecu ^^ dt har moric och dom nya am''7'' har dellortos ecu system (Engine Control Unit)
gamla cdi = Capacitive Discharge Ignition
massa sånt där skräp men ska du strypa av din ecu är det borra som gäller eller byta ut ditt tänd system till ett från en äldre moped alltså tändplatta/cdi osv
går det fel när du borrar så kan det kosta upp till 4k att byta ecu'n har jag hört folk säga men då vet man ju va dom brukar dilla men dom är nog inte billiga och du kan inte göra den org igen
jag vill helst inte röra den, därför vill jag löpa ett effektrör och dreva istället. jag vill helst ha ett metrakit thrower eftersom det va lågvarvigt!
dom jag också funderar på är, gianelli 2t ch turbokit krom.
turbo-kit, vet jag att det passar men vet inte om metrakit och gianelli passar
jacke MH enduro skrev:jag vill helst inte röra den, därför vill jag löpa ett effektrör och dreva istället. jag vill helst ha ett metrakit thrower eftersom det va lågvarvigt!
dom jag också funderar på är, gianelli 2t ch turbokit krom.
turbo-kit, vet jag att det passar men vet inte om metrakit och gianelli passar
Jag såg en mh racing på youtube som hade ett metrakit thrower! Jag tror det passar på min enduro också! Någon som kan länka en bra sida som säljer mk-t till MH ryz enduro:-D
vart sitter strypningen på gianelli 2t?? hur tar man bort?
Samt, vart sitter strypningen på metrakit thrower??
jacke MH enduro skrev:Jag såg en mh racing på youtube som hade ett metrakit thrower! Jag tror det passar på min enduro också! Någon som kan länka en bra sida som säljer mk-t till MH ryz enduro:-D
Köper du ett lågvarvigt rör så kommer det inte börja arbeta förns vid 6500 varv som tidigast ändå och då har du 500rpm att köra på som du har effekt vilket inte är så värst roligt. Satsa på att strypa av ecun och köp valfritt rör sedan. Pluggarna sitter i mynningen på samtliga rör. Vill du har ett lågvarvigt rör så är leovince bästa valet.
jacke MH enduro skrev:Jag såg en mh racing på youtube som hade ett metrakit thrower! Jag tror det passar på min enduro också! Någon som kan länka en bra sida som säljer mk-t till MH ryz enduro:-D
Köper du ett lågvarvigt rör så kommer det inte börja arbeta förns vid 6500 varv som tidigast ändå och då har du 500rpm att köra på som du har effekt vilket inte är så värst roligt. Satsa på att strypa av ecun och köp valfritt rör sedan. Pluggarna sitter i mynningen på samtliga rör. Vill du har ett lågvarvigt rör så är leovince bästa valet.
det kan ju vara så att det ändrar sig när det gäller varven
jag hade tänkt köpa drev också 13-52 och då blir det ju starkare och bättre acc iallefall, om man jämför med orginal
Valter skrev:Hej ett rör till min aerox?
Vill ha ett gött ax med endå ligga runt 75-80 :)
Har draggen v-ring nu med 4,8 vikter :)
Har ej plugg i mitt originalrör ;)
testa avgasrörs tråden som ligger i scooter avdelningen :lol: :lol:
Valter skrev:Hej ett rör till min aerox?
Vill ha ett gött ax med endå ligga runt 75-80
Har draggen v-ring nu med 4,8 vikter
Har ej plugg i mitt originalrör
testa avgasrörs tråden som ligger i scooter avdelningen
det kan ju vara så att det ändrar sig när det gäller varven :D
jag hade tänkt köpa drev också 13-52 och då blir det ju starkare och bättre acc iallefall, om man jämför med orginal :D
cykelkraft har ju men samma sak som till gianelli det står inte att det passar enduro
det röret är framtaget till just MK pro race-cylindern.
Kollade nu under Rieju, det verkar vara borttaget (pga att företaget lagts ner).
Kolla under din moppe, priset ligger runt 1500-1600 har jag för mig.
Finns det inte kvar, så kan du ju kolla blocket (lovar att det finns där).
Men vill du inte ha begagnat avgassystem, så tipsar jag om Turbo Kit!
DEA!! skrev:det röret är framtaget till just MK pro race-cylindern.
Kollade nu under Rieju, det verkar vara borttaget (pga att företaget lagts ner).
Kolla under din moppe, priset ligger runt 1500-1600 har jag för mig.
Finns det inte kvar, så kan du ju kolla blocket (lovar att det finns där).
Men vill du inte ha begagnat avgassystem, så tipsar jag om Turbo Kit!
MVH
jag vill ha metrakit thrower eftersom det är lågvarvigt, men det finns inte på min moped på twostroke.
Det sägs att turbokit låter mer än vad dom går, så jag satsar inte på TK, och jag tror att dom är mer högvarviga!
Men det är ingen som har hittat det vanliga metrakit thrower på twostroke.se?? jag letar på många crossmopeder men jag hittar det inte.....
turbokit är högvarviga men dom låter inte mer än vad dom går, Beror på moped till Rieju så är dom optimala pga sitt låga pris men endå höga effekt. rätt inställning så går dom riktigt bra med röret
" På grönskande ängar
där vinden går i träd och blommor,
en morgon när solen värmer ansiktet
efter en lång sömn,
ska vi åter mötas en gång."
ostklump skrev:turbokit är högvarviga men dom låter inte mer än vad dom går, Beror på moped till Rieju så är dom optimala pga sitt låga pris men endå höga effekt. rätt inställning så går dom riktigt bra med röret
okej, jag ska fråga runt lite om någon vet om MK throwerdet passar, annars blir det gianelli om det passar, sen turbokit krom! det låter väl bra?