runt 65-70 skulle jag säga. har du en handbok till moppen så står det i den vad det är för munstyckeXxXD4dyXxX skrev:vad är de för original munstycke på en mh furia 02?
står i handboken till moppen om du har en sån. det ska vara ca 10stl större än original. om den är org nu så är det ju bara att kollaDerbiBasse skrev:vad har en Derbi Senda extreme 05 för original munstycke?? och om jag slänger på ett thrower rör vad bör jag ha för munstycke då??
Det är omöjligt att bara säga vilket munstycke som kommer gå bäst utan man måste testa sig fram. men runt 10-15 stl större är orginalRaaasse96 skrev:tjena! jag har en Derbi Senda sm -04 med TK lacada, sportluftfilter (power 2), Drevning: 13-52 och ostrypt CDI. vilket munstycke ska ja använda för att den ska gå bäst? har 78 original tror jag
19mm kommer nog vara bäst eftersom du har 50cc. 70 till 92 räcker eller ska du ha sportluftfilter?Persson aka pära skrev:Hej min nuvarande setup på AM6 motorn är avstämt rör,50 sport cylinder,värre membran,orginal förgasare.
det jag undrar är vilken förgasare är bäst hade tänkt köpa en förgasare dellorto (black racing) 19mm eller 21mm men vilken tror ni blir bäst och vilken munstycke sats ska jag köpa till det finns en sats med följande storlekar 70, 72, 75, 78, 80, 82, 85, 88, 90, 92
och en annan med dessa 88, 90, 92, 95, 98, 100, 102, 105, 108, 110.
vilken sats passar bäst om jag ska köpa en 19mm eller 21mm?
jag ska göra en beställning på twostroke om någon dag ska bland annat köpa en annan cylinder stage6 cylinderkit 50 cc annat insug + ett sportluftfilter***MATTE*** skrev:19mm kommer nog vara bäst eftersom du har 50cc. 70 till 92 räcker eller ska du ha sportluftfilter?Persson aka pära skrev:Hej min nuvarande setup på AM6 motorn är avstämt rör,50 sport cylinder,värre membran,orginal förgasare.
det jag undrar är vilken förgasare är bäst hade tänkt köpa en förgasare dellorto (black racing) 19mm eller 21mm men vilken tror ni blir bäst och vilken munstycke sats ska jag köpa till det finns en sats med följande storlekar 70, 72, 75, 78, 80, 82, 85, 88, 90, 92
och en annan med dessa 88, 90, 92, 95, 98, 100, 102, 105, 108, 110.
vilken sats passar bäst om jag ska köpa en 19mm eller 21mm?
bara att skruva ut och kolla de, har för mig att det är 6mm gänga på orginal förgasaren. Sök på google vad det är för gänga på munstyckena till orginal förgasaren till Derbi Senda xtreme så hittar du noghenkka skrev:Mk thrower och ostrypt luftburk annars org, mopeden är en Derbi Senda xtreme 08, vad för munstycke ungefär, vad är org? 5/6mm?
svårt att säga själv så ska jag köpa en sats med 20 olika storlekar för man vet aldrig hur mycket man ska behöva gå upp i storlek så köp en sats med munstycken det blir nog bästhenkka skrev:Hur mycket större ska jag ta, förstår att det inte finns ett exakt svar, utan ungefär så jag inte köper helt ååt hel*ete fel
henkka skrev:Joo, det ska jag med, tänkte bara mellan vad ska jag ta, tex 75-92 osv
denna satsen borde bli bra : http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1639Shark Monster skrev:Vilken munstyckessats ska jag ha till Rieju drac 04 med urpluggat originalrör?
för det första så är det 6mm, och för det andra beror det på om mopeden är original i övrigt och om den är det så satsa på en sats med 60-82 munstycken då det sitter 60-65 original på Derbi SendanoevaIRL skrev:Tjena har en Derbi Drd Racing 05 och nu när jag köpt ett rör så ska jag ju också köpa nytt munstycke, ska jag ha 5mm eller 6mm dellorto?
När jag ändå frågar så undrar jag vilken storlek man ska ha på själva mustycket, har fått reda på att det är mellan 100 och 110 som gäller när man använder ett Metrakit Thrower.
det är olika från moppe till moppe men man brukar säga runt 10-15 stl större än original, detta stämmer dock inte alltid därför måste du testa dig fram. du kan testa med 82 munstycket du har nu så märker du om den får för lite bensinnoevaIRL skrev:Har Derbi Drd och har precis köpt Mk Thrower och Polini sportluftfilter och nu
är det bara munstycke som måste bytas, har hört från många att jag ska gå 63 (original) till runt 80.. Men jag vet inte, tycker det känns konstigt eftersom min polare som har Tk rör har 102 munstycke??
Vad ska jag ha? har Redan 82 munstycke, så frågan är ifall jag ska köpa munstyckessats eller inte :/