Sida 84 av 88

Postat: 2 juni 2013, 16:03
av Drome
den http://www.twostroke.se/product.asp?product=12449 är gjutjärn och har längre livslängd men kanske inte riktigt lika bra effekt som den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844 som är aluminium.

Postat: 2 juni 2013, 20:45
av lasshe
tjenare! ja har lite beslutsångest om vad ja ska ha för cylinder... hade tänkt 70-80ccm så undrar om ni har några rekomendationer? har en AM6 med technigas e-nox rör och ska skaffa 19mm förgasare. ja kör ganska mycke så den ska ha bra livslängd :) dom ja har kollat på är : airsal 70cc, mk handmade 70cc, top 74cc och polini guss 80cc :D ps : vill helst inte byta vev :wink:

Postat: 2 juni 2013, 20:56
av david96
Barikit/polini 80 cc, någon av dem hade jag valt, funkar perfekt till vardagskörning och rätt bra med kräm i

Postat: 2 juni 2013, 20:58
av lasshe
okej tack :D men tror du org veven pallar det? :wink:

Postat: 3 juni 2013, 06:36
av Gurraaaaa
Undrar vilken cylinder ni rekomenderar till ett gianelli rör, 17,5mm förgasare

Postat: 3 juni 2013, 16:10
av Drome
Hej! någon som vet om original veven pallar den här cylindern http://www.twostroke.se/product.asp?product=19296 ??

Tacksam för svar så fort som möjligt!
MVH: Drome

Postat: 4 juni 2013, 11:33
av Plankton96
Jag undrar om Airsal 50cc T6 ger någon märkbar skillnad från original cylindern på min Derbi Senda X-treme 07.
Och om det räcker med ett Metrakit Thrower eller behöver jag skaffa ett vassare rör?

Vill inte dra cdi strypningen vilket betyder att den maxar runt 10k rpm.

Postat: 7 juni 2013, 22:12
av Gurraaaaa
Plankton96 skrev:Jag undrar om Airsal 50cc T6 ger någon märkbar skillnad från original cylindern på min Derbi Senda X-treme 07.
Och om det räcker med ett Metrakit Thrower eller behöver jag skaffa ett vassare rör?

Vill inte dra cdi strypningen vilket betyder att den maxar runt 10k rpm.
Då räcker det nog med ett thrower för de e ganska lågvarvig( effekten går ända upp till 11k dock om jag inte missminner mig??
Om du inte vill köpa en helt ny cdi box som e ostrypt så tycker jag du kör på thrower ;)

Postat: 14 juni 2013, 11:31
av NiXon
vilken av dessa cylindrar

Polini Guss 80cc

och

http://www.vsmotoparts.com/brands/yamah ... arelli-AM6

fungerar bäst till dt50 04 originalrör?

Postat: 14 juni 2013, 11:34
av david96
NiXon skrev:vilken av dessa cylindrar

Polini Guss 80cc

och

http://www.vsmotoparts.com/brands/yamah ... arelli-AM6

fungerar bäst till dt50 04 originalrör?
gussen :)

Postat: 25 juni 2013, 00:15
av Pulze
tja!

vill ha en orginal liknande 50cc eller 50cc sport till min Derbi Senda 05.
funkar denna? http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Senda.html

Postat: 25 juni 2013, 00:17
av CaToXXo
Pulze skrev:tja!

vill ha en orginal liknande 50cc eller 50cc sport till min Derbi Senda 05.
funkar denna? http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Senda.html
Funkar gör den väl, säkert en helt ok originalersättare.
Har din orgcylle skurit? Om inte så är det helt onödigt att skaffa den där, då du inte kommer få någon märkbar effektskillnad.

Postat: 25 juni 2013, 00:23
av Pulze
CaToXXo skrev:
Pulze skrev:tja!

vill ha en orginal liknande 50cc eller 50cc sport till min Derbi Senda 05.
funkar denna? http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Senda.html
Funkar gör den väl, säkert en helt ok originalersättare.
Har din orgcylle skurit? Om inte så är det helt onödigt att skaffa den där, då du inte kommer få någon märkbar effektskillnad.
nä det ska jag kolla imorrn, den har fått lite kass komp. Tar nån sekund av typ bluddrande innan den varvar igång

Edit: Denna (http://www.vsmotoparts.com/brands/Derbi ... -gpr-Senda) cylinder + portning eller http://www.vsmotoparts.com/brands/Derbi ... 50cc-Derbi inge portning

Postat: 30 juni 2013, 13:01
av Westberg
Håller original veven i AM6 för 74 alu barikit och tecnigas e-nox?
Annars vet någon ett annat bra mellanvarvigt rör till min dt för 1500-2000kr.

Postat: 7 juli 2013, 23:14
av alääx
tja undrar om kolven från airsal 70cc racing passar i airsal 70cc sport cyllindern?
är det någon som vet om det kanske passar då kolven verkar vara den stora skillnaden mellan aisal 70cc sport och racing.

tacksam försvar då jag snart måste byta kolven i min airsal 70cc sport.

Postat: 8 juli 2013, 00:38
av DiNozzan
alääx skrev:tja undrar om kolven från airsal 70cc racing passar i airsal 70cc sport cyllindern?
är det någon som vet om det kanske passar då kolven verkar vara den stora skillnaden mellan aisal 70cc sport och racing.

tacksam försvar då jag snart måste byta kolven i min airsal 70cc sport.
Skillnaden är 1 kolvring i sport och 2 kolvringar i racing så passar nog bra ska du se.

Postat: 8 augusti 2013, 11:49
av Westberg
Hej! Skulle vilja veta vilken cylinder dom använde i det här testet med tecnigas, var det 70 airsal sport eller racing? Tacksam för svar :) http://www.twostroke.se/picview.asp?pid=22731&pictype=e

Postat: 9 augusti 2013, 12:35
av DerbiAndreas
http://twostroke.se/product.asp?product=13406 http://twostroke.se/product.asp?product=12449 vilken av dessa 80cc ger mest effekt? Behöver man byta vev till dessa? (Min orginal är hyfsat bra skick).

Postat: 9 augusti 2013, 22:57
av hampe101
Tjena! Ska köpa Top Performance 74cc till min AM6. Ska även byta vev till Doppler Endurance, vilka ramlager ska jag köpa till den? Står att en axel är 20mm och den andra axeln är 17mm i diameter. Är det något mer jag borde byta när jag sätter på cylindern? Har 21mm förgasare, Technigas Enox, 13-52 drevning och malossi membran block med kolfiberreeds.

Postat: 16 augusti 2013, 20:57
av zamme
Tja! drags för ett nytt cylinder kit till sendan. vad ska jag köpa? det står mellan 70cc och 80cc och kravet är att den ska vara hyffsat högvarvig!
Länka gärna! setup står nedanför

airsal 70 racing

Postat: 17 augusti 2013, 00:50
av Issenissepisse
tja. funderar på att köpa airsal 70cc racing till min ch racing med giannelli rör. tror ni vevn skulle klarat? eller skulle lagrena gå dirrekt? vill gärna att det håller ett par 500 mil ;) räcker det med 16 mm förgasare eller ska man skaffa 19mm ?

Postat: 17 augusti 2013, 08:35
av zamme
kan man köra 80cc med gianelli 2t?

Postat: 17 augusti 2013, 13:35
av adamwestman
Tja

Jag åker på en urpluggad dt50r 08 nu men funderar på 70/80 cc. Vill helst inte byta vev. Behöver man köpa ny förgasare? Men vad ska man ha för cylinder? :D

Postat: 17 augusti 2013, 15:22
av hampe101
zamme skrev:kan man köra 80cc med gianelli 2t?
Ja, man kan nog till och med använda original röret till 80cc, men all effekt fås ej ut utan ett vassare racing rör :)

Postat: 21 augusti 2013, 15:46
av adamwestman
adamwestman skrev:Tja

Jag åker på en urpluggad dt50r 08 nu men funderar på 70/80 cc. Vill helst inte byta vev. Behöver man köpa ny förgasare? Men vad ska man ha för cylinder? :D
Bump!
Visst får man bumpa efter två dagar i samlingstrådar? :roll:

Postat: 21 augusti 2013, 15:47
av david96
adamwestman skrev:
adamwestman skrev:Tja

Jag åker på en urpluggad dt50r 08 nu men funderar på 70/80 cc. Vill helst inte byta vev. Behöver man köpa ny förgasare? Men vad ska man ha för cylinder? :D
Bump!
Visst får man bumpa efter två dagar i samlingstrådar? :roll:
barikit/polini guss/mhr replica 80cc, alla dem är tama och ger bra vrid men urpluggat original, kör på en 19-21mm så blir det kanon! ja det är så :)

glöm inte att byta munstycke! :)

Postat: 30 augusti 2013, 02:02
av yamahadt55
tjena! tänkte kolla va ni tycker om dr 80cc till AM6,hur många hk kan man få ut osv,

Postat: 30 augusti 2013, 20:27
av Asddfgf4
Tror ni denna funkar på min Derbi Senda r50 -99? jag är rätt säker på att det är en AM6 motor, ska la va det på dom?

http://www.tradera.com/nytt-racing-90cc ... _188973192

Postat: 2 september 2013, 16:01
av Drome
Hej jag har funderat på att köpa ny cylinder för jag vill ha lite mer power för jag har inte gasres!

nu varande setupen.
Voca racing
80cc(78,5) airsal t6
24 mm förgasare
MHR koplingsfjädrar
Malossi insugs kit viton 34mm
biltema luftfilter
Metrakit C4 ramlager
Doppler endurence
14-50

och jag funderar på att köpa
någon av dom här två? vad tycker ni?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=29587

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10994

Postat: 2 september 2013, 16:03
av david96
Drome skrev:Hej jag har funderat på att köpa ny cylinder för jag vill ha lite mer power för jag har inte gasres!

nu varande setupen.
Voca racing
80cc(78,5) airsal t6
24 mm förgasare
MHR koplingsfjädrar
Malossi insugs kit viton 34mm
biltema luftfilter
Metrakit C4 ramlager
Doppler endurence
14-50

och jag funderar på att köpa
någon av dom här två? vad tycker ni?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=29587

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10994
porta den du har eller köp mhr och porta den :)

Postat: 2 september 2013, 16:15
av Drome
david96 skrev:
Drome skrev:Hej jag har funderat på att köpa ny cylinder för jag vill ha lite mer power för jag har inte gasres!

nu varande setupen.
Voca racing
80cc(78,5) airsal t6
24 mm förgasare
MHR koplingsfjädrar
Malossi insugs kit viton 34mm
biltema luftfilter
Metrakit C4 ramlager
Doppler endurence
14-50

och jag funderar på att köpa
någon av dom här två? vad tycker ni?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=29587

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10994
porta den du har eller köp mhr och porta den :)
ja men tror du det blir stor skillnad med MHR en min airsal? :)

Postat: 2 september 2013, 16:17
av david96
om du portar ja verkligen om inte fortfarande ja :P

Postat: 2 september 2013, 18:42
av Drome
men vad ligger topp varvet på mhr ungefär? för mitt voca rör är ett jävla rör att vilja varva och det är tråkigt när man knappt hinner komma upp i effekt kurvan innan den är slut :/

någon som vet det?

Postat: 2 september 2013, 18:47
av david96
Drome skrev:men vad ligger topp varvet på mhr ungefär? för mitt voca rör är ett jävla rör att vilja varva och det är tråkigt när man knappt hinner komma upp i effekt kurvan innan den är slut :/

någon som vet det?
om du vill ha varv så kör på Hebo eller pro race 3, dem grejerna är det varv i. tror mhr har mer vrid iallafall den. mhr team lär nog varva på

men porta skiten bara när du fått den! :)

lämna din airsal till jonthä annars, han har fått dem att piska på rätt bra :)

Postat: 2 september 2013, 18:55
av Drome
david96 skrev:
Drome skrev:men vad ligger topp varvet på mhr ungefär? för mitt voca rör är ett jävla rör att vilja varva och det är tråkigt när man knappt hinner komma upp i effekt kurvan innan den är slut :/

någon som vet det?
om du vill ha varv så kör på Hebo eller pro race 3, dem grejerna är det varv i. tror mhr har mer vrid iallafall den mhr team lär nog varva på

men porta skiten bara när du fått den! :)

lämna din airsal till jonthä annars, han har fått dem att piska på rätt bra :)
ja men det är det att jag aldrig orkar porta cylindern för jag vill göra det helst själv men jag har inte kunskap och inte tid att lära mig heller, men sp3 är inte den varv villig? :O den borde ju va det för det är ju typ nästan samma cylinder som pro race 3