Sida 83 av 93

Postat: 14 januari 2013, 11:45
av WarZ
Tjena:-)
Har en Rieju rrx sm 06 med tecnicgas (e-nox) effect rör och har nu orginal 88 munstycke undrar vilket munstycke jag ska ha och 6 eller 5mm.

Tack på förhand!

Postat: 14 januari 2013, 15:35
av CaToXXo
suzukiwheelier skrev:Setup:

smått portad 80cc power+
20mm dellorto PHGB
louhu hövarvseffektrör
malossimembran
sportfilter

Munstycke orginal 90 vad ska jag köpa till denna setup då, runt 110?
Börja med 110-115.
victor1337 skrev:Setup.
Mk PR 70cc
T2 rör
21mm dellorto blac raceing förgasare
PR vev
Hebo sportluftfilter.

Vilken storlek hade ni tippat på ??
Börja med 110.
Hebbe skrev:
nkewk skrev:Rieju drac 03 sport
urpluggat org rör
orginal förgasare
ingen insugsplugg

vilket munstycke?
Har haft polare med samma setup, dom har kört med allt från 97-105. Prova 100 :)
Låter jävlgt stort. Jag skulle testa runt 85.
WarZ skrev:Tjena:-)
Har en Rieju rrx sm 06 med tecnicgas (e-nox) effect rör och har nu orginal 88 munstycke undrar vilket munstycke jag ska ha och 6 eller 5mm.

Tack på förhand!
Hur går den med 88? Det är ju ganska stort redan, och är ganska normalt för effektrörssetup. Men du kan testa lite större om den går dåligt nu, 6mm ska du ha.


Skriv eran moppemodell tillsammans med setupen, blir mycket lättare att ge ett vettigt svar om man vet om det är en Derbi -09 eller DT50MX -85!

Postat: 14 januari 2013, 15:43
av suzukiwheelier
CaToXXo skrev:

Skriv eran moppemodell tillsammans med setupen, blir mycket lättare att ge ett vettigt svar om man vet om det är en Derbi -09 eller DT50MX -85!
skäms så helvete för den så nej tack! :)

Postat: 14 januari 2013, 15:48
av CaToXXo
suzukiwheelier skrev: skäms så helvete för den så nej tack! :)
Inget speciellt riktat åt dig eller nån annan, men det är lättare om folk skriver modell. ;)

Postat: 14 januari 2013, 21:11
av WarZ
CaToXXo skrev:
suzukiwheelier skrev:Setup:

smått portad 80cc power+
20mm dellorto PHGB
louhu hövarvseffektrör
malossimembran
sportfilter

Munstycke orginal 90 vad ska jag köpa till denna setup då, runt 110?
Börja med 110-115.
victor1337 skrev:Setup.
Mk PR 70cc
T2 rör
21mm dellorto blac raceing förgasare
PR vev
Hebo sportluftfilter.

Vilken storlek hade ni tippat på ??
Börja med 110.
Hebbe skrev:
nkewk skrev:Rieju drac 03 sport
urpluggat org rör
orginal förgasare
ingen insugsplugg

vilket munstycke?
Har haft polare med samma setup, dom har kört med allt från 97-105. Prova 100 :)
Låter jävlgt stort. Jag skulle testa runt 85.
WarZ skrev:Tjena:-)
Har en Rieju rrx sm 06 med tecnicgas (e-nox) effect rör och har nu orginal 88 munstycke undrar vilket munstycke jag ska ha och 6 eller 5mm.

Tack på förhand!
Hur går den med 88? Det är ju ganska stort redan, och är ganska normalt för effektrörssetup. Men du kan testa lite större om den går dåligt nu, 6mm ska du ha.


Skriv eran moppemodell tillsammans med setupen, blir mycket lättare att ge ett vettigt svar om man vet om det är en Derbi -09 eller DT50MX -85!
Den "dör" när ma gasar fult och 88 är orginal. Funkar bättre när man håller in choken.

Postat: 23 januari 2013, 23:25
av sam9707
Derbi Senda 06

Barikit 80cc cultain racing
21mm dellorto phbg
Hebo membran ostrypt insug
mk prorace överliggande
doppler vev
orginal luftburk

Postat: 24 januari 2013, 11:52
av Rydholms
Drd PRO 08
Gianelli 2T
Sportluftfilter
Drivas 12/53

Postat: 24 januari 2013, 15:07
av ***MATTE***
Rydholms skrev:Drd PRO 08
Gianelli 2T
Sportluftfilter
Drivas 12/53
ca 10stl större än orginal, men testa runt 90 munstycke. :)

Postat: 28 januari 2013, 22:37
av Splazhen
Derbi Senda 03 -> Motor bytt 05
49cc sport cylinder
Pluggat mk thrower rör

Vad hade ni tippat på?

Postat: 29 januari 2013, 13:45
av dracrider77
Rieju drac rr sport eddition 05, urpluggat original rör, biltemas fiddy filter.
allt annat är original. om jag håller choken fullt inne så orkar den varva ut alla växlar förutom sexan, förlitet munstycke är solklart men om det inte ens kommer tillräckligt med choken helt inne så är bensinslangeb för tunn kanske?
tacksam för svar! :)

Postat: 29 januari 2013, 14:41
av suzukiwheelier
dracrider77 skrev:Rieju drac rr sport eddition 05, urpluggat original rör, biltemas fiddy filter.
allt annat är original. om jag håller choken fullt inne så orkar den varva ut alla växlar förutom sexan, förlitet munstycke är solklart men om det inte ens kommer tillräckligt med choken helt inne så är bensinslangeb för tunn kanske?
tacksam för svar! :)
som jag skrev i din andra tråd:

börja med 10strl, dör den vid gaspådrag --> förlitet munstycke
orkar den inte på höga varv ---> förstort

följ med och kolla på tändstiftet också efter varje munstycke byte ;)

Postat: 30 januari 2013, 18:19
av CaToXXo
WarZ skrev:Den "dör" när ma gasar fult och 88 är orginal. Funkar bättre när man håller in choken.
Då byter du uppåt. Testa 100 och utgå ifrån det.
Rydholms skrev:Drd PRO 08
Gianelli 2T
Sportluftfilter
Drivas 12/53
Runt 90
Splazhen skrev:Derbi Senda 03 -> Motor bytt 05
49cc sport cylinder
Pluggat mk thrower rör

Vad hade ni tippat på?
börja med 75-80
dracrider77 skrev:Rieju drac rr sport eddition 05, urpluggat original rör, biltemas fiddy filter.
allt annat är original. om jag håller choken fullt inne så orkar den varva ut alla växlar förutom sexan, förlitet munstycke är solklart men om det inte ens kommer tillräckligt med choken helt inne så är bensinslangeb för tunn kanske?
tacksam för svar! :)
Bensinslangen är säkerligen inte problemet. Gör hellre ren tankens filter och förgasaren isåfall.
Börja med munstycke runt 85-90

Postat: 4 februari 2013, 13:59
av theepicmoppetrimmer97
hur stort munstycke behöver jag om jag har turbo kit HQ, original förgasare, 12 - 52 drev. sportluftsfilter. PS det är en Rieju drac 02 :?: :?: :?:.

Postat: 10 februari 2013, 19:45
av ***MATTE***
theepicmoppetrimmer97 skrev:hur stort munstycke behöver jag om jag har turbo kit HQ, original förgasare, 12 - 52 drev. sportluftsfilter. PS det är en Rieju drac 02 :?: :?: :?:.
du ska ha 10-15 stl större än orginal. köp en munstyckeset så får du testa dig fram! du ska ha 6mm gänga på munstycket :)

Postat: 10 februari 2013, 21:01
av theepicmoppetrimmer97
***MATTE*** skrev:
theepicmoppetrimmer97 skrev:hur stort munstycke behöver jag om jag har turbo kit HQ, original förgasare, 12 - 52 drev. sportluftsfilter. PS det är en Rieju drac 02 :?: :?: :?:.
du ska ha 10-15 stl större än orginal. köp en munstyckeset så får du testa dig fram! du ska ha 6mm gänga på munstycket :)
Men jag har 100 munstycke i nu och den får för tunt original är det 56? :)

Postat: 10 februari 2013, 21:41
av Börniee
Ungefär hur mycket större munstycke behäver man ha om man kör med pluggat effektrör? 78 orginal!! Runt 5strl eller?

Postat: 10 februari 2013, 23:37
av Persson97
Om jag pluggar ur mitt avgasrör på min helt org. Mrx03, vilket munstycke känns rimligt att använda då? :D

Postat: 11 februari 2013, 13:54
av ***MATTE***
theepicmoppetrimmer97 skrev:
***MATTE*** skrev:
theepicmoppetrimmer97 skrev:hur stort munstycke behöver jag om jag har turbo kit HQ, original förgasare, 12 - 52 drev. sportluftsfilter. PS det är en Rieju drac 02 :?: :?: :?:.
du ska ha 10-15 stl större än orginal. köp en munstyckeset så får du testa dig fram! du ska ha 6mm gänga på munstycket :)
Men jag har 100 munstycke i nu och den får för tunt original är det 56? :)
okej har för mig att det ska vara 68 original för det hade en kompis. tycker 100 är för stort. har du skruvat något på luftskruven? vill den dö när du försöker varva ur moppen? du borde ha runt 80-90 munstycke. :)

Postat: 11 februari 2013, 13:57
av ***MATTE***
Persson97 skrev:Om jag pluggar ur mitt avgasrör på min helt org. Mrx03, vilket munstycke känns rimligt att använda då? :D
du ska ha ca 10stlr större än original. :) men runt 75-80 skulle jag tro.

Postat: 11 februari 2013, 14:00
av ***MATTE***
Börniee skrev:Ungefär hur mycket större munstycke behäver man ha om man kör med pluggat effektrör? 78 orginal!! Runt 5strl eller?
om du ska ha det pluggat så funkar nog original fint . testa så märker du :)

Postat: 11 februari 2013, 14:00
av Börniee
***MATTE*** skrev:
Persson97 skrev:Om jag pluggar ur mitt avgasrör på min helt org. Mrx03, vilket munstycke känns rimligt att använda då? :D
du ska ha ca 10stlr större än original. :) men runt 75-80 skulle jag tro.
Hade 18strl större när jag hade urpluggat på min rrx :D
Samma som på trimrör så det beror på moped till moped

Postat: 18 februari 2013, 23:26
av Persson97
Tjena!
Har en Rieju mrx 03 utan katalysator och luftburk (tror jag att det heter)
Mina frågor är då:
Vad har den för munstycke org?
Om huvudmunstycket är förlitet, så ger det väll inte riktig effekt när man varvar i någon växel väll? Utan typ tappar effekt så att nästan inget händer.
Tacksam för svar!
Mvh
EDIT: har inte lust att köra helt uppluggat längre.

Postat: 24 februari 2013, 13:01
av SNODDAS15
tjena, har en mt5 som har fått lite trimm så den behöver lite stööre munstycke då!

Trimm:
-Jamarcol effekt krök
-uppborrat insug till 16,5mm
-sportluftfilter
-55 huvudmunstycke

resten är original, det lite jobbiga är att man måste köpa munstycken enskilt så skulle behöva ett litet spann om vad jag ska köpa

Postat: 24 februari 2013, 15:30
av Dillpojken
Tja har en mt5a som jag ska sätta 70cc på snart jag undrar vad jag ungefär ska ha för munstycke till den.
jag ska ha denna setup när cyllindern är på.
70cc cyllinder
original förgasare
24mm insug
jamarcol rör
sportluftfilter
fiber reeds

Postat: 24 februari 2013, 15:50
av Trinity
Rieju mrx 07 original Jag har 84 munstycke eller 82. Jag måste använda choke på låga varv annars orkar den inte. Ska jag skruva in luftskruven eller sätta i större lågfartsmunstycke? I övrig går den hyffsat bra.

Postat: 24 februari 2013, 16:17
av Dillpojken
SNODDAS15 skrev:tjena, har en mt5 som har fått lite trimm så den behöver lite stööre munstycke då!

Trimm:
-Jamarcol effekt krök
-uppborrat insug till 16,5mm
-sportluftfilter
-55 huvudmunstycke

resten är original, det lite jobbiga är att man måste köpa munstycken enskilt så skulle behöva ett litet spann om vad jag ska köpa
ja tror inte du behöver så mycket större än 55.. jag har själv kört med liknande setup och då hade jag original tror ja. men testa med 55 som du har annars skulle jag säga runt 60.

Postat: 24 februari 2013, 16:28
av SNODDAS15
Dillpojken skrev:
SNODDAS15 skrev:tjena, har en mt5 som har fått lite trimm så den behöver lite stööre munstycke då!

Trimm:
-Jamarcol effekt krök
-uppborrat insug till 16,5mm
-sportluftfilter
-55 huvudmunstycke

resten är original, det lite jobbiga är att man måste köpa munstycken enskilt så skulle behöva ett litet spann om vad jag ska köpa
ja tror inte du behöver så mycket större än 55.. jag har själv kört med liknande setup och då hade jag original tror ja. men testa med 55 som du har annars skulle jag säga runt 60.
Ok då gör jag det då :D

Postat: 24 februari 2013, 18:12
av Dillpojken
Tja har en mt5a som jag ska sätta 70cc på snart jag undrar vad jag ungefär ska ha för munstycke till den.
jag ska ha denna setup när cyllindern är på.
70cc cyllinder
original förgasare
24mm insug
jamarcol rör
sportluftfilter
fiber reeds

Postat: 24 februari 2013, 18:34
av Börniee
Trinity skrev:Rieju mrx 07 original Jag har 84 munstycke eller 82. Jag måste använda choke på låga varv annars orkar den inte. Ska jag skruva in luftskruven eller sätta i större lågfartsmunstycke? I övrig går den hyffsat bra.
Större munstycke bara ;)
Nu på vintern är det mer syre i luften så då behöver man större munstycke i vissa fall ;)

Postat: 24 februari 2013, 19:27
av Trinity
Börniee skrev:
Trinity skrev:Rieju mrx 07 original Jag har 84 munstycke eller 82. Jag måste använda choke på låga varv annars orkar den inte. Ska jag skruva in luftskruven eller sätta i större lågfartsmunstycke? I övrig går den hyffsat bra.
Större munstycke bara ;)
Nu på vintern är det mer syre i luften så då behöver man större munstycke i vissa fall ;)
Större lågfart eller huvudmunstycke? Den går nämigen bra på höga varv och problemet är bara på låga varv

Postat: 24 februari 2013, 19:45
av CaToXXo
Trinity skrev:
Börniee skrev:
Trinity skrev:Rieju mrx 07 original Jag har 84 munstycke eller 82. Jag måste använda choke på låga varv annars orkar den inte. Ska jag skruva in luftskruven eller sätta i större lågfartsmunstycke? I övrig går den hyffsat bra.
Större munstycke bara ;)
Nu på vintern är det mer syre i luften så då behöver man större munstycke i vissa fall ;)
Större lågfart eller huvudmunstycke? Den går nämigen bra på höga varv och problemet är bara på låga varv
Prova skruva in luftskruven. Hjälper inte det, höj trottelnålen.

Postat: 27 februari 2013, 18:49
av Dillpojken
Tja har en mt5a som jag ska sätta 70cc på snart jag undrar vad jag ungefär ska ha för munstycke till den.
jag ska ha denna setup när cyllindern är på.
70cc cyllinder
original förgasare
24mm insug
jamarcol rör
sportluftfilter
fiber reeds

Postat: 27 februari 2013, 21:18
av Drd evo vicke
Hej jag har en Derbi drd evo 08 och jag undrar om någon kan länka dät man kan köpa munstycken till original förgasaren! Tack i förhand!

Postat: 27 februari 2013, 21:25
av CaToXXo
Drd evo vicke skrev:Hej jag har en Derbi drd evo 08 och jag undrar om någon kan länka dät man kan köpa munstycken till original förgasaren! Tack i förhand!
http://twostroke.se/product.asp?product=7538
http://twostroke.se/product.asp?product=7543
http://twostroke.se/product.asp?product=21215

Postat: 1 mars 2013, 14:46
av Dillpojken
vad ska jag ha för munstycke till:
70cc eurocillidro
jamarcol krök
annan trim ljuddämpare
sportluftfilter
original förgasare
24mm insug
2 läppars fiber reeds