nkewk skrev:Rieju drac 03 sport
urpluggat org rör
orginal förgasare
ingen insugsplugg
vilket munstycke?
Har haft polare med samma setup, dom har kört med allt från 97-105. Prova 100
Låter jävlgt stort. Jag skulle testa runt 85.
WarZ skrev:Tjena:-)
Har en Rieju rrx sm 06 med tecnicgas (e-nox) effect rör och har nu orginal 88 munstycke undrar vilket munstycke jag ska ha och 6 eller 5mm.
Tack på förhand!
Hur går den med 88? Det är ju ganska stort redan, och är ganska normalt för effektrörssetup. Men du kan testa lite större om den går dåligt nu, 6mm ska du ha.
Skriv eran moppemodell tillsammans med setupen, blir mycket lättare att ge ett vettigt svar om man vet om det är en Derbi -09 eller DT50MX -85!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
nkewk skrev:Rieju drac 03 sport
urpluggat org rör
orginal förgasare
ingen insugsplugg
vilket munstycke?
Har haft polare med samma setup, dom har kört med allt från 97-105. Prova 100
Låter jävlgt stort. Jag skulle testa runt 85.
WarZ skrev:Tjena:-)
Har en Rieju rrx sm 06 med tecnicgas (e-nox) effect rör och har nu orginal 88 munstycke undrar vilket munstycke jag ska ha och 6 eller 5mm.
Tack på förhand!
Hur går den med 88? Det är ju ganska stort redan, och är ganska normalt för effektrörssetup. Men du kan testa lite större om den går dåligt nu, 6mm ska du ha.
Skriv eran moppemodell tillsammans med setupen, blir mycket lättare att ge ett vettigt svar om man vet om det är en Derbi -09 eller DT50MX -85!
Den "dör" när ma gasar fult och 88 är orginal. Funkar bättre när man håller in choken.
Rieju drac rr sport eddition 05, urpluggat original rör, biltemas fiddy filter.
allt annat är original. om jag håller choken fullt inne så orkar den varva ut alla växlar förutom sexan, förlitet munstycke är solklart men om det inte ens kommer tillräckligt med choken helt inne så är bensinslangeb för tunn kanske?
tacksam för svar!
dracrider77 skrev:Rieju drac rr sport eddition 05, urpluggat original rör, biltemas fiddy filter.
allt annat är original. om jag håller choken fullt inne så orkar den varva ut alla växlar förutom sexan, förlitet munstycke är solklart men om det inte ens kommer tillräckligt med choken helt inne så är bensinslangeb för tunn kanske?
tacksam för svar!
som jag skrev i din andra tråd:
börja med 10strl, dör den vid gaspådrag --> förlitet munstycke
orkar den inte på höga varv ---> förstort
följ med och kolla på tändstiftet också efter varje munstycke byte
WarZ skrev:Den "dör" när ma gasar fult och 88 är orginal. Funkar bättre när man håller in choken.
Då byter du uppåt. Testa 100 och utgå ifrån det.
Rydholms skrev:Drd PRO 08
Gianelli 2T
Sportluftfilter
Drivas 12/53
Runt 90
Splazhen skrev:Derbi Senda 03 -> Motor bytt 05
49cc sport cylinder Pluggat mk thrower rör
Vad hade ni tippat på?
börja med 75-80
dracrider77 skrev:Rieju drac rr sport eddition 05, urpluggat original rör, biltemas fiddy filter.
allt annat är original. om jag håller choken fullt inne så orkar den varva ut alla växlar förutom sexan, förlitet munstycke är solklart men om det inte ens kommer tillräckligt med choken helt inne så är bensinslangeb för tunn kanske?
tacksam för svar!
Bensinslangen är säkerligen inte problemet. Gör hellre ren tankens filter och förgasaren isåfall.
Börja med munstycke runt 85-90
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
theepicmoppetrimmer97 skrev:hur stort munstycke behöver jag om jag har turbo kit HQ, original förgasare, 12 - 52 drev. sportluftsfilter. PS det är en Rieju drac 02 .
du ska ha 10-15 stl större än orginal. köp en munstyckeset så får du testa dig fram! du ska ha 6mm gänga på munstycket
theepicmoppetrimmer97 skrev:hur stort munstycke behöver jag om jag har turbo kit HQ, original förgasare, 12 - 52 drev. sportluftsfilter. PS det är en Rieju drac 02 .
du ska ha 10-15 stl större än orginal. köp en munstyckeset så får du testa dig fram! du ska ha 6mm gänga på munstycket
Men jag har 100 munstycke i nu och den får för tunt original är det 56?
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
theepicmoppetrimmer97 skrev:hur stort munstycke behöver jag om jag har turbo kit HQ, original förgasare, 12 - 52 drev. sportluftsfilter. PS det är en Rieju drac 02 .
du ska ha 10-15 stl större än orginal. köp en munstyckeset så får du testa dig fram! du ska ha 6mm gänga på munstycket
Men jag har 100 munstycke i nu och den får för tunt original är det 56?
okej har för mig att det ska vara 68 original för det hade en kompis. tycker 100 är för stort. har du skruvat något på luftskruven? vill den dö när du försöker varva ur moppen? du borde ha runt 80-90 munstycke.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Tjena!
Har en Rieju mrx 03 utan katalysator och luftburk (tror jag att det heter)
Mina frågor är då:
Vad har den för munstycke org?
Om huvudmunstycket är förlitet, så ger det väll inte riktig effekt när man varvar i någon växel väll? Utan typ tappar effekt så att nästan inget händer.
Tacksam för svar!
Mvh
EDIT: har inte lust att köra helt uppluggat längre.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Tja har en mt5a som jag ska sätta 70cc på snart jag undrar vad jag ungefär ska ha för munstycke till den.
jag ska ha denna setup när cyllindern är på.
70cc cyllinder
original förgasare
24mm insug
jamarcol rör
sportluftfilter
fiber reeds
Rieju mrx 07 original Jag har 84 munstycke eller 82. Jag måste använda choke på låga varv annars orkar den inte. Ska jag skruva in luftskruven eller sätta i större lågfartsmunstycke? I övrig går den hyffsat bra.
till att klia dig i röven med..
VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!
resten är original, det lite jobbiga är att man måste köpa munstycken enskilt så skulle behöva ett litet spann om vad jag ska köpa
ja tror inte du behöver så mycket större än 55.. jag har själv kört med liknande setup och då hade jag original tror ja. men testa med 55 som du har annars skulle jag säga runt 60.
resten är original, det lite jobbiga är att man måste köpa munstycken enskilt så skulle behöva ett litet spann om vad jag ska köpa
ja tror inte du behöver så mycket större än 55.. jag har själv kört med liknande setup och då hade jag original tror ja. men testa med 55 som du har annars skulle jag säga runt 60.
Tja har en mt5a som jag ska sätta 70cc på snart jag undrar vad jag ungefär ska ha för munstycke till den.
jag ska ha denna setup när cyllindern är på.
70cc cyllinder
original förgasare
24mm insug
jamarcol rör
sportluftfilter
fiber reeds
Trinity skrev:Rieju mrx 07 original Jag har 84 munstycke eller 82. Jag måste använda choke på låga varv annars orkar den inte. Ska jag skruva in luftskruven eller sätta i större lågfartsmunstycke? I övrig går den hyffsat bra.
Större munstycke bara
Nu på vintern är det mer syre i luften så då behöver man större munstycke i vissa fall
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Trinity skrev:Rieju mrx 07 original Jag har 84 munstycke eller 82. Jag måste använda choke på låga varv annars orkar den inte. Ska jag skruva in luftskruven eller sätta i större lågfartsmunstycke? I övrig går den hyffsat bra.
Större munstycke bara
Nu på vintern är det mer syre i luften så då behöver man större munstycke i vissa fall
Större lågfart eller huvudmunstycke? Den går nämigen bra på höga varv och problemet är bara på låga varv
till att klia dig i röven med..
VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!
Trinity skrev:Rieju mrx 07 original Jag har 84 munstycke eller 82. Jag måste använda choke på låga varv annars orkar den inte. Ska jag skruva in luftskruven eller sätta i större lågfartsmunstycke? I övrig går den hyffsat bra.
Större munstycke bara
Nu på vintern är det mer syre i luften så då behöver man större munstycke i vissa fall
Större lågfart eller huvudmunstycke? Den går nämigen bra på höga varv och problemet är bara på låga varv
Prova skruva in luftskruven. Hjälper inte det, höj trottelnålen.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Tja har en mt5a som jag ska sätta 70cc på snart jag undrar vad jag ungefär ska ha för munstycke till den.
jag ska ha denna setup när cyllindern är på.
70cc cyllinder
original förgasare
24mm insug
jamarcol rör
sportluftfilter
fiber reeds
Drd evo vicke skrev:Hej jag har en Derbi drd evo 08 och jag undrar om någon kan länka dät man kan köpa munstycken till original förgasaren! Tack i förhand!
vad ska jag ha för munstycke till:
70cc eurocillidro
jamarcol krök
annan trim ljuddämpare
sportluftfilter
original förgasare
24mm insug
2 läppars fiber reeds