Postat: 27 oktober 2012, 14:13
ska jag prova 82 tro? 

Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
Orginal förgasare förmodar jag?Lajjnus skrev:Roxxen96 skrev:Setup?Lajjnus skrev:tjena, har sedan någon vecka tillbaka bytt munstcyke från 63 till 85 på min Derbi och jag kollade tändstiftet efter jag provkört den, det var oboybrunt. men idag fick jag för mig att kolla på tändstiftet igen och då vart det svart och lite sotit. tycker det är knepigt att den var oboybrun och gick som en klocka till att inte svara så rapt på gasen och att det blev svart och lite sotit? måste byta ner mig munstycke antar jag, men undrar hur blev detta sig?
gianelli
drevning
ostrypt cdi
sportluftfilter
dom passar på dt och drac om ni har original förgasare jaMisterDT50R skrev:Ska köpa munstycken nu, och hitta dom här Direktlänk: http://www.cykelkraft.se/KGDY10040.phtml
passar dom dt50r-04?
Passar dom en drac-04, isåfall splittar jag och min kompis på det här setet.
Tacksam för svar!
det ska vara 76 i orginal med 6mm gänga. men skruva av och kolla så är du säkerdt rider #1 skrev:tjena vill veta vilket huvudmunstycke det sitter på en dt50r -04.
Ca strl 80-90Rydholms skrev:Derbi Senda drd PRO
Original förgasare
Gianelli 2T
12/53 drev
Lite olika från moppe till moppe, men runt 75 skulle jag säga.dt rider #1 skrev:tjena vill veta vilket huvudmunstycke det sitter på en dt50r -04.
En ask 80-102 lär passa.Shark Monster skrev:Ung. vilket munstycke ska man ha på Rieju drac med urpluggat originalrör och sprtluftfilter? I övrigt helt original, bara så jag vet vilken munstyckes sats jag ska ha.
tror det sitter något runt 80 men ta och kolla istället så vet ni säkert vilket det ärAlyzzzer skrev:tja! har en polare som drog pluggen i kröken på sin mrx här om dagen. men han måste ju byta munstycke med så jag undrar vad e det för org munstycke på de och vilket storlek set han ska köpa. tror ni 100-120 passar?
Tack på förhand! /// ALyzzzer
Instämmer, 80-102 dellorto 6mm.Alyzzzer skrev:Aa okej! Tack för hjälpen säger åt honom att beställa det. Hur snabbt går den då ärliga km/h?
vad är det för moppe? ,men ca 10 storlekar större än orginalPalzaR skrev:Hej ungifär vilket munstycke ska jag ha om jag har turbo kit rör och 50cc sport airsal ?
Oj glömde bort att skriva det dt50 -05***MATTE*** skrev:vad är det för moppe? ,men ca 10 storlekar större än orginalPalzaR skrev:Hej ungifär vilket munstycke ska jag ha om jag har turbo kit rör och 50cc sport airsal ?
okej då är det ett 76 munstycke org så köp en munstyckeset 80-102 med 6mm gänga så får du pröva dej fram ,men ungefär 10 stl större.PalzaR skrev:Oj glömde bort att skriva det dt50 -05***MATTE*** skrev:vad är det för moppe? ,men ca 10 storlekar större än orginalPalzaR skrev:Hej ungifär vilket munstycke ska jag ha om jag har turbo kit rör och 50cc sport airsal ?
byter man till större förgasare så ska man också byta munstycke. Man kan dock inte tänka så att man ska ha samma eller större munstycke än original förgasaren, utan man får oftast byta ner sig ett par storlekar.Runkenslider skrev:Hur mycket ska man öka i ungefär vid bytte ifrån 12mm förgasare till 17.5?
är 76 org på -04 också?***MATTE*** skrev:okej då är det ett 76 munstycke org så köp en munstyckeset 80-102 med 6mm gänga så får du pröva dej fram ,men ungefär 10 stl större.PalzaR skrev:Oj glömde bort att skriva det dt50 -05***MATTE*** skrev: vad är det för moppe? ,men ca 10 storlekar större än orginal
ja det ska det va.PalzaR skrev:är 76 org på -04 också?***MATTE*** skrev:okej då är det ett 76 munstycke org så köp en munstyckeset 80-102 med 6mm gänga så får du pröva dej fram ,men ungefär 10 stl större.PalzaR skrev: Oj glömde bort att skriva det dt50 -05
Tackar för svaret:)***MATTE*** skrev:ja det ska det va.PalzaR skrev:är 76 org på -04 också?***MATTE*** skrev: okej då är det ett 76 munstycke org så köp en munstyckeset 80-102 med 6mm gänga så får du pröva dej fram ,men ungefär 10 stl större.
det var ett stort munstycke du hade org :O så stort brukar det vara på 06 och framåt. men ja du får byta upp dej några stl på huvudmunstycket för du säger ju att den vill dö på full gas. Hur låter den när du starta och gasar bööar den då innan den dör? du kan skruva in luftskruven lite med och se om det hjälper. Men ta och byt munstycket och sen skruvar du på luft skruven tills den går braMisterDT50R skrev:Tja plocka ner förgasarn nyss och såg att jag hade 86 i huvudmunstycke på min DTR 04 om jag kör urpluggat blir det ca 5-10 storlekar större då eller mer/mindre? tyckte det var högt orginal eftersom många verkar ha 76 så då tänkte jag att man kanske inte behövde öka så mycket.
Sen är det så att det största problemet med min felinställda förgasare är att jag kickar igång, men så fort man ska vrida på gasen bööar de och dör måste ha choke och den har även på högvarven det klassiska som om bensin tar slut så det är huvudmunstycke har jag fått konstanterat men det där med att den dör när jag startar och ska vrida på gasen är det nålen eller lågfartsmunstycket eller räcker det med huvudmunstycket till att fixa det också? hoppas nån förstår
okej den bööar först jag börjar gasa sen dör den lch om jag intr gasar då dör d. Okej får trsta det när jag fixat munstycken***MATTE*** skrev:det var ett stort munstycke du hade org :O så stort brukar det vara på 06 och framåt. men ja du får byta upp dej några stl på huvudmunstycket för du säger ju att den vill dö på full gas. Hur låter den när du starta och gasar bööar den då innan den dör? du kan skruva in luftskruven lite med och se om det hjälper. Men ta och byt munstycket och sen skruvar du på luft skruven tills den går braMisterDT50R skrev:Tja plocka ner förgasarn nyss och såg att jag hade 86 i huvudmunstycke på min DTR 04 om jag kör urpluggat blir det ca 5-10 storlekar större då eller mer/mindre? tyckte det var högt orginal eftersom många verkar ha 76 så då tänkte jag att man kanske inte behövde öka så mycket.
Sen är det så att det största problemet med min felinställda förgasare är att jag kickar igång, men så fort man ska vrida på gasen bööar de och dör måste ha choke och den har även på högvarven det klassiska som om bensin tar slut så det är huvudmunstycke har jag fått konstanterat men det där med att den dör när jag startar och ska vrida på gasen är det nålen eller lågfartsmunstycket eller räcker det med huvudmunstycket till att fixa det också? hoppas nån förstårsätt typ 6 stl större.
Jag har 82 i min i övrigt original SendaLajjnus skrev:ska jag prova 82 tro? :)
Har haft polare med samma setup, dom har kört med allt från 97-105. Prova 100 :)nkewk skrev:Rieju drac 03 sport
urpluggat org rör
orginal förgasare
ingen insugsplugg
vilket munstycke?