Sida 9 av 49

Postat: 4 april 2009, 21:39
av kallepalle
polaren har xtream 08 å han har den cdi:n du länka iaf

Postat: 4 april 2009, 21:54
av Mongoolid
kallepalle skrev:polaren har xtream 08 å han har den cdi:n du länka iaf
Okej, ja, då borde det ju gå. Eftersom om att du hjälp mig mycket idag så får välla du min röst i black rider tävlingen. Tackar :D

Postat: 14 april 2009, 19:58
av derbi_senda93
Hej!

Jo det är så att mina blinkers inte blinkar men lyser när jag kopplar dom till batteriet så jag trodde det var blinkersrelät som var sönder så jag gick till Derbi's ÅF med vad jag trodde var det gamla blinkersrelät och frågade om de sålde originalrelän. Så jag visade upp det jag hade med mig och han sa att detta inte var nåt blinkersrelä, han sa också att han trodde att blinkersrelät satt tillsammans inne i voltregulatorn :o
Stämmer detta?

Här är några bilder på vad jag trodde var blinkersrelät:

Och om detta nu inte är blinkersrelät, vafan är det då? xD

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


Tacksam för snabba svar! :D


Har också en fråga till angående tändstift.
Jag köpte nytt tändstift idag och då är det ju vitt eftersom det är oanvänt men ungefär hur länge tar det tills den får den färgen som var på det gamla tändstiftet?
Jag körde en stund med det nya och skruvade sen bort den från cylindern och såg då att den inte hade ändrat färg, alltså fortfarande var vit :o
Så , nån som vet? :)

Postat: 14 april 2009, 20:25
av chifen
kallepalle skrev:varför dellorto ? du har ducati

finns 2 st olika på twostroke.se
Från och med 07 finns det vissa med dellortos, inte alla dock ;) Kolla upp det innan

Postat: 14 april 2009, 20:30
av bensinskalle
chifen skrev:
kallepalle skrev:varför dellorto ? du har ducati

finns 2 st olika på twostroke.se
Från och med 07 finns det vissa med dellortos, inte alla dock ;) Kolla upp det innan
åfan :roll:

Men passar vanliga trimm cdi:er eller är de nå annat som gäller då?

Postat: 14 april 2009, 20:32
av spf2
har urpluggat och bytt upp mig 10 storlekar , har 73 nu ,, ifall jag slänger på ett rör måste jag byta igen isf vilkeT?

Postat: 14 april 2009, 21:43
av bensinskalle
spf2 skrev:har urpluggat och bytt upp mig 10 storlekar , har 73 nu ,, ifall jag slänger på ett rör måste jag byta igen isf vilkeT?
de ä gränsfall, med ENBART trimmrör så kan ca 75 räcka men ja skulle börja med ett ca 80... 85 om du har sportfilter och/ eller ostrypt cdi ;)

Postat: 14 april 2009, 22:17
av Granet
Tjena jag undrar hur man tar bort olje pumpen på Derbi drd 02? är det svårt?

Postat: 16 april 2009, 12:56
av bensinskalle
Granet skrev:Tjena jag undrar hur man tar bort olje pumpen på Derbi drd 02? är det svårt?
Har inte gjort de själv men de ska inte vara så svårt, de är bara att skruva bort den somsagt.....

Sen får du tillverka en plåt som täcker de hål som blir där oljepumpen ska sitta

Postat: 16 april 2009, 14:46
av Granet
bensinskalle skrev:
Granet skrev:Tjena jag undrar hur man tar bort olje pumpen på Derbi drd 02? är det svårt?
Har inte gjort de själv men de ska inte vara så svårt, de är bara att skruva bort den somsagt.....

Sen får du tillverka en plåt som täcker de hål som blir där oljepumpen ska sitta

Okej det låter bra men jag har en till fråga..passar kåper från en extreme 06-07 till en drd 02? (främst kylar vingarna)

Postat: 16 april 2009, 14:53
av bensinskalle
Granet skrev:
bensinskalle skrev:
Granet skrev:Tjena jag undrar hur man tar bort olje pumpen på Derbi drd 02? är det svårt?
Har inte gjort de själv men de ska inte vara så svårt, de är bara att skruva bort den somsagt.....

Sen får du tillverka en plåt som täcker de hål som blir där oljepumpen ska sitta

Okej det låter bra men jag har en till fråga..passar kåper från en extreme 06-07 till en drd 02? (främst kylar vingarna)
Ja de ska dom göra ;) De är exakt samma ram som x-treme, och x-treme har samma ram som x-race och x-race har likadana kåpor som drd:n :P

Postat: 16 april 2009, 15:12
av Juggen
Tjena, har en Derbi DRD -03 som strular lite.

När jag står i ettan med kopplingen i och inte gasar lägger den av, men den lägger inte av i neutral. Sedan om jag gasar i ettan med kopplingen i så börjar den rulla sakta. Sen kan jag inte häller lägga in neutral växel från ettan.
Och ibland när jag ligger i 6:an och ska växla ner så händer inget, den bara rör på sig, men inget händer.

Jag har kollat med mina kompisar som också har sendor, men de har ingen aning.
Så min fråga är vad för jäkla fel kan det vara?


Och om ni undrar så har jag kollat växeloljan enligt manualen.

Postat: 16 april 2009, 15:30
av Granet
bensinskalle skrev:
Granet skrev:
bensinskalle skrev: Har inte gjort de själv men de ska inte vara så svårt, de är bara att skruva bort den somsagt.....

Sen får du tillverka en plåt som täcker de hål som blir där oljepumpen ska sitta

Okej det låter bra men jag har en till fråga..passar kåper från en extreme 06-07 till en drd 02? (främst kylar vingarna)
Ja de ska dom göra ;) De är exakt samma ram som x-treme, och x-treme har samma ram som x-race och x-race har likadana kåpor som drd:n :P

Tack (:

Postat: 25 april 2009, 20:53
av derbi_senda93
Juggen skrev:Tjena, har en Derbi DRD -03 som strular lite.

När jag står i ettan med kopplingen i och inte gasar lägger den av, men den lägger inte av i neutral. Sedan om jag gasar i ettan med kopplingen i så börjar den rulla sakta. Sen kan jag inte häller lägga in neutral växel från ettan.
Och ibland när jag ligger i 6:an och ska växla ner så händer inget, den bara rör på sig, men inget händer.

Jag har kollat med mina kompisar som också har sendor, men de har ingen aning.
Så min fråga är vad för jäkla fel kan det vara?


Och om ni undrar så har jag kollat växeloljan enligt manualen.
Eftersom du säger att om du gasar med ettan i när du håller inne kopplingen så låter det som om kopplingen inte tar förrän långt in. Då menar jag att den inte tar förrän man dragit in kopplingshandtaget halvvägs mot styret typ.
Var så på min ett tag, men det var bara att ändra lite på vajern så tog den nästan längst ut :)

Men sen vet jag inte om det är så, kanske har nåt med lamellerna att göra?

Postat: 26 april 2009, 18:12
av bensinskalle
Juggen skrev:Tjena, har en Derbi DRD -03 som strular lite.

När jag står i ettan med kopplingen i och inte gasar lägger den av, men den lägger inte av i neutral. Sedan om jag gasar i ettan med kopplingen i så börjar den rulla sakta. Sen kan jag inte häller lägga in neutral växel från ettan.
Och ibland när jag ligger i 6:an och ska växla ner så händer inget, den bara rör på sig, men inget händer.

Jag har kollat med mina kompisar som också har sendor, men de har ingen aning.
Så min fråga är vad för jäkla fel kan det vara?


Och om ni undrar så har jag kollat växeloljan enligt manualen.
förmodligen så är din kopplingsvajer för slapp, och då kopplar inte kopplingen ur ordentligt och då drar den när du lägger i växeln och motorn belastas och den dör ;)

Så testa att spänna åt vajern o se vad som händer... Man ska ha ett litet spel när kopplingsgreppet är i yttersta läget, har du inget glapp så är vajern för spänd och kopplingen kanske slirar istället ;). Har du jätteglapp så kopplar den inte isär ordentligt somsagt...

Postat: 5 maj 2009, 12:34
av derbimannen
HEJ
Jag ska börja trimma snart och då kan de ju vara bra med lite extra olja så jag undrar om jag kan ha kvar oljepumpen och tanken så att den ger ca 2% men sätta lite olja i bensin tanken också? ca 1%

Postat: 5 maj 2009, 15:31
av bombmannen
blanda i tanken blir bäst så ! :D

Postat: 5 maj 2009, 15:37
av Tomaz
funkar att lägga i lite extra själv men tkr du ska blanda själv i tanken... säkrare

Postat: 6 maj 2009, 20:40
av Granet
Tjena jag har en fråga hur höjer man en Derbi Drd 02?..om det går över huvet taget. ;P

Postat: 6 maj 2009, 20:43
av Kasto
Derbi_senda93 skrev:Hej!

Jo det är så att mina blinkers inte blinkar men lyser när jag kopplar dom till batteriet så jag trodde det var blinkersrelät som var sönder så jag gick till Derbi's ÅF med vad jag trodde var det gamla blinkersrelät och frågade om de sålde originalrelän. Så jag visade upp det jag hade med mig och han sa att detta inte var nåt blinkersrelä, han sa också att han trodde att blinkersrelät satt tillsammans inne i voltregulatorn :o
Stämmer detta?

Här är några bilder på vad jag trodde var blinkersrelät:

Och om detta nu inte är blinkersrelät, vafan är det då? xD

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


Tacksam för snabba svar! :D


Har också en fråga till angående tändstift.
Jag köpte nytt tändstift idag och då är det ju vitt eftersom det är oanvänt men ungefär hur länge tar det tills den får den färgen som var på det gamla tändstiftet?
Jag körde en stund med det nya och skruvade sen bort den från cylindern och såg då att den inte hade ändrat färg, alltså fortfarande var vit :o
Så , nån som vet? :)



Det är Ett Usb som du måste fått med dej när du köpte moppen ;) Hahah

Postat: 6 maj 2009, 21:02
av ProoStunter
vad har Derbi Senda sm 01 för förgasare org?

Postat: 7 maj 2009, 09:26
av bombmannen
12-14 skulle jag tro , men 12 är jag mest säker på :P

Postat: 7 maj 2009, 11:56
av derbi_senda93
ProoStunter skrev:vad har Derbi Senda sm 01 för förgasare org?
14mm ;)

Postat: 7 maj 2009, 12:37
av bombmannen
Har Derbi Senda Exreme 12 förgasare :S ?

För dom ser lika stor ur som på min puckel Senda :P

Postat: 7 maj 2009, 14:21
av derbi_senda93
bombmannen skrev:Har Derbi Senda Exreme 12 förgasare :S ?

För dom ser lika stor ur som på min puckel Senda :P
nej dom har 14mm :)

Postat: 10 maj 2009, 15:46
av Granet
Hur höjer man en Derbi Senda Drd 02?????....om det går?
/Granet la in det två gånger för jag inte fick något svar;P

Postat: 11 maj 2009, 18:16
av black_kissi
kolv dimensioner för Derbi Senda extreme 2006? Tacksam för svar.

Postat: 11 maj 2009, 18:20
av bensinskalle
Granet skrev:Hur höjer man en Derbi Senda Drd 02?????....om det går?
/Granet la in det två gånger för jag inte fick något svar;P
svetsa om ramen eller göra en ny länk till länkagesystemet ;)

För ja har iaf för mej att de ä länkage på drd 02 ;)
black_kissi skrev:kolv dimensioner för extreme 2006? Tacksam för svar.
Shit ja kunde borrningen förut men har glömt... Men gå in på typ duells.se (tror ja sidan heter) och kolla, dom brukar skriva dimensioner på produkterna...

Postat: 12 maj 2009, 06:11
av jock3
Då har jag en fråga här om Derbi sendan då :)

Tror ni min original vev pallar denna setupen? (Klyvde motorn för ca 200-300mil sen)

Airsal 73cc (portat till midrace, det är vad förra ägaren sa)
Hebo escape buffanda
21mm stage6 pwk
12/53 drevning

Tror ni veven pallar? :)

Postat: 12 maj 2009, 06:44
av bensinskalle
jock3 skrev:Då har jag en fråga här om Derbi sendan då :)

Tror ni min original vev pallar denna setupen? (Klyvde motorn för ca 200-300mil sen)

Airsal 73cc (portat till midrace, det är vad förra ägaren sa)
Hebo escape buffanda
21mm stage6 pwk
12/53 drevning

Tror ni veven pallar? :)
Ja de ska den göra ;)

Postat: 12 maj 2009, 15:33
av erik_94
hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här cylindern på den förgasarn och original veven?

http://twostroke.se/product.asp?product=16844

och funkar den till vardags bruk?

Postat: 12 maj 2009, 18:26
av xorxiz
har en Derbi Senda r xtreme 02 och har fått vatten från kylaren i motrotoljan. jag vet inte om de e en packning som är sönder men de kommer ingen vit rök från avgasröret så jag vet inte någon som vet vad det är? jag har hört me från andra som säger att det e vattenpumpen

Postat: 12 maj 2009, 18:34
av bensinskalle
xorxiz skrev:har en Derbi Senda r xtreme 02 och har fått vatten från kylaren i motrotoljan. jag vet inte om de e en packning som är sönder men de kommer ingen vit rök från avgasröret så jag vet inte någon som vet vad det är? jag har hört me från andra som säger att det e vattenpumpen
Antar att du menar växellådsoljan ;) "Motoroljan" är den man blandar med soppan/ häller i en separat oljetank ;)

Ja har de kommit kylarvatten i oljan så är de en packning eller packbox som har gått i eller vid vattenpumpen =/
erik_94 skrev:hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här på den förgasarn och original veven?

http://twostroke.se/product.asp?product=16844

och funkar den till vardags bruk?
De ä gränsfall. Ja skulle säga att förgasaren inte räcker till. Ja skulle säga 21 mm minst för att cylindern ska andas rätt. Minns ja rätt så ska den där cylindern i princip vara i midraceklass och de ä tveksamt att vevpartiet kommer gilla de... Avgassystemet du har är även de långt ifrån optimalt men de går iaf att köra på ;)

Ja skulle sätta på max en 70 cc me dom grejerna du har nu, som en mk handmade lr en airsal...

Postat: 12 maj 2009, 18:56
av xorxiz
bensinskalle skrev:
xorxiz skrev:har en Derbi Senda r xtreme 02 och har fått vatten från kylaren i motrotoljan. jag vet inte om de e en packning som är sönder men de kommer ingen vit rök från avgasröret så jag vet inte någon som vet vad det är? jag har hört me från andra som säger att det e vattenpumpen
Antar att du menar växellådsoljan ;) "Motoroljan" är den man blandar med soppan/ häller i en separat oljetank ;)

Ja har de kommit kylarvatten i oljan så är de en packning eller packbox som har gått i eller vid vattenpumpen =/

kollade vattenpumpen och den snurra så jag tror den funkar men packningen var kanterna på packnignen sönder (ytterkanterna som är blåa) undrar om de gör nått om bara kanterna är sönder?
och hur kollar man om packboxen-arna? är sönder?
erik_94 skrev:hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här på den förgasarn och original veven?

http://twostroke.se/product.asp?product=16844

och funkar den till vardags bruk?
De ä gränsfall. Ja skulle säga att förgasaren inte räcker till. Ja skulle säga 21 mm minst för att cylindern ska andas rätt. Minns ja rätt så ska den där cylindern i princip vara i midraceklass och de ä tveksamt att vevpartiet kommer gilla de... Avgassystemet du har är även de långt ifrån optimalt men de går iaf att köra på ;)

Ja skulle sätta på max en 70 cc me dom grejerna du har nu, som en mk handmade lr en airsal...

Postat: 12 maj 2009, 19:10
av erik_94
erik_94 skrev:hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här på den förgasarn och original veven?

http://twostroke.se/product.asp?product=16844

och funkar den till vardags bruk?
De ä gränsfall. Ja skulle säga att förgasaren inte räcker till. Ja skulle säga 21 mm minst för att cylindern ska andas rätt. Minns ja rätt så ska den där cylindern i princip vara i midraceklass och de ä tveksamt att vevpartiet kommer gilla de... Avgassystemet du har är även de långt ifrån optimalt men de går iaf att köra på ;)

Ja skulle sätta på max en 70 cc me dom grejerna du har nu, som en mk handmade lr en airsal...[/quote]

ok, men jag ittar nte handmade till 06:orna och framåt :?
vet du något om stylepro`s 70cc.
och funkar airsal t6 bra till vardag, tänkte när det är rea på den på cyckelkraft :)