Sida 9 av 64

Postat: 3 augusti 2009, 20:34
av sefio
jag bad ba en polare trycka ner kopplingen för att avlasta den sen en fet jävla polygrip

Postat: 3 augusti 2009, 20:38
av Viinika
okej tack :)

Postat: 3 augusti 2009, 22:45
av wuedde
wuedde skrev:Vilken sorts kopplingsfjädrar tror ni att jag ska ha på min speedfight som har technigas nest r, dragen v-bricka och sportluftsfilter?
Tror ni att jag ska behöva byta till hårdare tryckfjäder eller räcker det med kopplingsfjädrar?
Ingen som vet? tänkte in till återförsäljaren imorron och handla!
Kan även berätta att kopplingen "greppar" vid 44km/h ungefär... :lol:

Postat: 3 augusti 2009, 23:10
av aeroxr08
sätt på både kopplingsfjädrar och tryck fjäder jag vet inte om det är så på din men jag satte på nya kopplingsfjädrar och då acca den direkt men den lagga lite ibland om man låg i 80 tex sen dog den ner till 65 kanske så sen bytta jag tryckfjäder och då löste det sig?? :?

Postat: 3 augusti 2009, 23:12
av wuedde
aeroxr08 skrev:sätt på både kopplingsfjädrar och tryck fjäder jag vet inte om det är så på din men jag satte på nya kopplingsfjädrar och då acca den direkt men den lagga lite ibland om man låg i 80 tex sen dog den ner till 65 kanske så sen bytta jag tryckfjäder och då löste det sig?? :?
Ja, men men kan bero på tryckfjädern.
Men vilka sorts fjädrar ska jag ha?:P

Postat: 3 augusti 2009, 23:17
av aeroxr08
jag vet inte men det va så på min men jag har aerox
jag har typ samma setup som dig och jag har 40% kopplingsfjädrar 22%tryckfjäder så runt där tror jag :D

Postat: 4 augusti 2009, 14:30
av wuedde
Jag får inte av det stora muttern som sitter på kopplingen (inte den som sitter utanpå, utan innaför kopplingsklcokan), den siter hårt som fan.
Någon som har något tips?

Postat: 4 augusti 2009, 14:39
av speedfightkillen
vilken strlek ska jag ha till min moppe i variator vikter? jag har en speedfight 2 luftkyld 06:a

Postat: 4 augusti 2009, 14:41
av stunt_pojken^^
sätt kopplingen i ett skruvstäd
ta en polygrip o lossa muttern sentar du hjälp av en kompis som kan trycka ihop remskivorna sen kan du typ snurra av muttern för han den gör du ungefär samma sak när de ska på igen

Postat: 4 augusti 2009, 18:31
av wuedde
hej igen!
Vi fick inte av den jävla muttern, men så skulle vi till en kompis så jag satte på allt igen....men när jag sa köra iväg så kommer jag ingenstans, den bara står och varvar:S och jag fattar inte vad jag satte på fel!
Ja, remmen sitter på!:P
Någon som har någon idé på vad som jag kan ha gjort fel? jag ska plocka bort allt imorron och ta en extra titt igen;)

Postat: 4 augusti 2009, 19:00
av stunt_pojken^^
va exakt samma på min zip men det berodde på luftburken vilket jag inte riktigt förstår
men det blev bra närjag bytade tillbaks till sportluftfilter
men vet ej va felet kan var på din :(

Postat: 4 augusti 2009, 19:06
av sefio
glömde tryckfjädern eller kopplingsfjädrarna? :lol:

Postat: 4 augusti 2009, 19:21
av wuedde
sefio skrev:glömde tryckfjädern eller kopplingsfjädrarna? :lol:
haha, jag fick ju inte ens av dom:P
men kan det vara pga att vi smörjde in det hela rättså mycket så att remskivorna är för hala så att inte remmen greppar?:P

Postat: 4 augusti 2009, 22:09
av kallepalle
haha, du ska alldrig smörja remskivorna, då slirar ju remmen bara. inte konstigt att du inte tar dig någonstans

Postat: 5 augusti 2009, 03:19
av sefio
jag sätter en 50 lapp på han råka fetta in kopplingslamellerna! :D

Postat: 5 augusti 2009, 11:09
av Noren94
dragen v-ring
Zx handmad
5 str större munstycke

vad ska jag ha för vikten och fjäder

ska man satsa på en multivariator 8)

Postat: 5 augusti 2009, 12:33
av sefio
vilket leovince?

Postat: 5 augusti 2009, 13:49
av wuedde
kallepalle skrev:haha, du ska alldrig smörja remskivorna, då slirar ju remmen bara. inte konstigt att du inte tar dig någonstans
haha, jag gjorde ju inte det med meningen!:P jag tog 5-56 på muttern, så fich jag ju massa på händerna och sånt sen har jag ju hållt i remskivorna mm:P
sefio skrev:jag sätter en 50 lapp på han råka fetta in kopplingslamellerna! :D
Vilka är det?:P

Postat: 6 augusti 2009, 12:06
av Noren94
sefio skrev:vilket leovince?
et Zx 8)

Postat: 7 augusti 2009, 22:55
av aeroxr08
medium 40% runt där :wink:

Postat: 8 augusti 2009, 12:50
av Noren94
dragen v-ring
Zx handmad
5 str större munstycke

vad ska jag ha för vikten och fjäder

ska man satsa på en multivariator 8)

Postat: 8 augusti 2009, 15:12
av wuedde
Noren94 skrev:dragen v-ring
Zx handmad
5 str större munstycke

vad ska jag ha för vikten och fjäder

ska man satsa på en multivariator 8)
Vad har du för moppe?:P

(jag vet att inte får skriva detta i denna tråden..men vafan! Du ska gå upp lite mer i munstycket, man brukar gå upp 10-15 strl med effektrör;))

Postat: 9 augusti 2009, 13:22
av David FORCE
vad är det för storlek på vikterna på en peugeot blazter r12.
är det någon idé att byta koplings fjärden fast man inte har trim får man bättre ax?

Postat: 9 augusti 2009, 13:27
av LudiX
David FORCE skrev:vad är det för storlek på vikterna på en peugeot blazter r12.
är det någon idé att byta koplings fjärden fast man inte har trim får man bättre ax?
Storleken på vikterna är 16x13

Postat: 9 augusti 2009, 13:30
av David FORCE
tack, en till fråga funkar dena kåpa till blaster r12 http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=2772
tycker att mitten delen på r12 ser störe ut en dom andra ludix och så harden ju två lampor istället för en.

Postat: 10 augusti 2009, 12:28
av wuedde
kan man köra utan variatorkåpan?
Nu menar jag inte hela tiden, utan bara provköra för att se om remmen slirar eller något sånt...

Postat: 10 augusti 2009, 12:29
av alexanderkarlsson
kan, kan man. men inte så smart om t.ex remmen skulle gå av av ngn anledning o kapa benen på dig, lr om de flyger in grus o repar ner remskiverna.

så de går men rekomenderar dig ej

Postat: 10 augusti 2009, 15:19
av _jk_
behöver jag köpa en ny koppling om jag byter till röda fjädrar (140% styrka) eller går det bra med original kopplingen?
blir det stor axx skillnad?

Postat: 10 augusti 2009, 20:49
av Johanss0n
hej jag undrar i fall man måste byta vikterna till ännu tungare eller lättare ifall man skaffar fly clutch i fall men redan har bytt ner till 4.3 för att man har trimrör?? inga krongliga svar måste jag byta igen ja eller nej.

Postat: 11 augusti 2009, 13:04
av Simonks
tjena, undrar vad det är för "gram tal" på orginal vikterna i Slider?

eller om det är samma i alla stående/liggande minarelli, aja :-)

Postat: 13 augusti 2009, 09:57
av Zibb
tjenna!

jag har en speedfight 2 05 AC.
vad ska jag ha för tryckfjäder och vikter till detta:

Laser Xpro (urpluggat)
Dragen variatorbricka
bytt munstycke 68
dragen luftburksstrypning

tacksam för svar fort!

Vilken koppling ska jag ha..?

Postat: 13 augusti 2009, 11:52
av abzorbit
Hej!

Har en Neos 2001 som jag undrar vilken koppling jag ska beställa till?
105 eller 107mm?


Någon som vet?

Tacksam för svar!

//Abzorbit

Postat: 13 augusti 2009, 20:59
av Johanss0n
KAN N¨N SVARA PŨMOIN FRÅGA`?!?!?!?!?
hej jag undrar i fall man måste byta vikterna till ännu tungare eller lättare ifall man skaffar fly clutch i fall men redan har bytt ner till 4.3 för att man har trimrör?? inga krongliga svar måste jag byta igen ja eller nej.

Postat: 20 augusti 2009, 08:11
av DEA!!
Johanss0n skrev:KAN N¨N SVARA PŨMOIN FRÅGA`?!?!?!?!?
hej jag undrar i fall man måste byta vikterna till ännu tungare eller lättare ifall man skaffar fly clutch i fall men redan har bytt ner till 4.3 för att man har trimrör?? inga krongliga svar måste jag byta igen ja eller nej.
VIll du ha bättre axx eller topp gör det

Postat: 20 augusti 2009, 08:12
av DEA!!
Hej, jo tms classic rör det sig om 8)
axxar inte alls bra från 0-10 , men sen från 10-30 så är det helt okej :D
Vill ha axxet enda från 0 vad ska man satsa på för vikter då? :wink:
(Men vill ändå inte förlora allt för mycket ac toppfarten :roll: )
///DEA!!