hypersenda skrev:vilken cylinder passar best till gianelli next ska ha mopeden till att stunta med har en yamaha neos 05
Doppler eller Zx rör är då att rekommendera
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Tjena.. Har en polini 70cc sport till Gilera Runner liggande hemma. Kör inte mer me den nu för tiden. Men ja vill leka me den o skicka den för max portning.
Vet någon hur många hästar jag kan krama ur min Polini 70cc Sport max portad cylinder och kolv?
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
kallepalle skrev:det beror helt och hållet på vad du menar med maxportning. om du menar att bara porta befintliga portar eller göra en 8t portning osv.
Ja menar att verkligen porta den till fucking max me både befintliga portar och 8t.. asså göra allt som finns o göra me den =)! Hur mycket kan man krama ur?
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
Vad tror ni blir bäst :
Alternativ 1 : Jag köper ett C16 rör och en stage6 sport pro och kör med 17,5 mm förgasare
Alternativ 2 (De dyrare alternativet): Fortfarande C16 rör men motoforce racing 70cc och nån ny vev och 17,5 föragasre kanske större.
Har en fråga också är det värt att lägga ut dom extra pengarna på midrace cylindern och ny vev eller är det ingen större skillnad mot sport pro ?
dahlqvistlol skrev:Vad tror ni blir bäst :
Alternativ 1 : Jag köper ett C16 rör och en stage6 sport pro och kör med 17,5 mm förgasare
Alternativ 2 (De dyrare alternativet): Fortfarande C16 rör men motoforce racing 70cc och nån ny vev och 17,5 föragasre kanske större.
Har en fråga också är det värt att lägga ut dom extra pengarna på midrace cylindern och ny vev eller är det ingen större skillnad mot sport pro ?
Klart det gör skillnad men ska du ha den till vardag skulle jag tagit allternativ 1:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Tjaa undrar en grej. Vad är de för skillnad mellan malossi 70cc sport och polini 70cc sport? vilket skulle fungera bäst med ett Doppler S3R ovh 17,5 mm förgasare?
polini sport passar bättre till dopller s3r röret då deras effekkurva stämmer ihop bättre. malossi sport varvar ca 500 rpm mer än polini sport. det är skillnaden
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:polini sport passar bättre till dopller s3r röret då deras effekkurva stämmer ihop bättre. malossi sport varvar ca 500 rpm mer än polini sport. det är skillnaden
Tja! Jag har precis införskaffat mig en airsal 70 cc racing cylinder är dom något att ha eller är det bara skräp :O (köpte den på startuning för 150 kr:P)
Ville-katana.R skrev:Tja! Jag har precis införskaffat mig en airsal 70 cc racing cylinder är dom något att ha eller är det bara skräp :O (köpte den på startuning för 150 kr:P)
alla 70ccare för 150 kr är bra fan, går ju inte att inte få valuta för pengarna
Vilken cylinder passar bäst till ett yasuni R , motofroce vev med 1o mm nållager , polini speed control variator , satge 6 koppling , 21 mm förgasare , 21 mm insug , funderar på alltingen polini sport 70cc eller stage 6 sport pro 70cc och vilken topp fart kommer den att ha . ps jag har en aerox 06
Beror helt på vad du ska göra. Bruks moppe = Stage6 sport pro har själv den med yasuni r rör och min går bit över 100. annars äre nog Stage6 racing eller liknande tkr jag
Vilken cylinder passar bäst till ett yasuni R , motofroce vev med 1o mm nållager , polini speed control variator , satge 6 koppling , 21 mm förgasare , 21 mm insug , funderar på alltingen
Metrakit Handmade 70 cc eller stage 6 sport pro 70cc och vilken topp fart kommer den att ha . ps jag har en aerox 06
erik_94 skrev:vilken cylinder är värst av stage6 sport pro/ polini corsa? vilken rekomenderar ni till org-veven på en speedfight2 04? ska köra med 17.5mm
beror på vad du ska gör amed moppen också, topfart är S6 bäst och stuntning är corsan bäst.
jag har "ramlat över" en china moppe från atw sweden, en dynamic whip -07 som jag tänkte trimma så mycket det bara går, nu undrar jag vilka cylindrar osv som jag kan köpa till den, jag tror motorn är en kopia på minarelli horisontal (iaf identisk utseendemässigt)men är inte säker, tänkte även byta vev, ramlager och variator med tanke på chinakvalitén:P någon som vet något om detta ens är möjligt? tacksam för tips