Sida 80 av 93
Re: Yamaha DT50R -08
Postat: 21 juli 2012, 00:50
av CaToXXo
Nejnej, du ska ha dellorto med 6mm gänga.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7538
tååbe_97 skrev:Jag har en Rieju MRX -08 som endast är urpluggad.
original munstycke i den var 88.
först köpte jag upp till 95 och testade men den gick ändå skit så jag blev tvungen att köpa fler. Köpte sedan en sats med 90-108. och började byta ett efter ett. när jag var uppe i 106 så gick den nästan bra med choken på. så jag lade på det sist 108. Nu går den bra , förutom i sjätte växeln där den lixåm dör när man gasar fullt.
Vad kan felet vara? får den ännu för lite, eller för mycket?

Det tyder ju på att det är för litet, även om det verkar ganska extremt...
Postat: 24 juli 2012, 03:54
av D4NI3L
Tja alla tsr brudar osv polisen har lånat min andra moppe så jag har en sketen Derbi Senda r 1998 sålänge...
Nån som vet vad tillverkarna slänger i för munstycke orginal? fick den urpluggad med 60 munst.
Postat: 24 juli 2012, 19:56
av Börniee
Tror ni att man behöver ha över 100 i munstycke med gianelli 2t och orginalcyllen?
Ungefär bara

Har Rieju rrx

5 eller 6 gäng Derbi Senda sm xtrem
Postat: 25 juli 2012, 10:39
av calle.l
tja alla på TSR jag har Tk rör på som är urpluggat och sen är allt orginal så då ska jag ha 80-90 munstycke eller? Ska köpa ett munstycksset från stage6 men vet inte hur många gäng 5 eller 6mm?
Har en Derbi Senda sm xtrem 05
Re: 5 eller 6 gäng Derbi Senda sm xtrem
Postat: 25 juli 2012, 12:14
av CaToXXo
Niklas Berntsson skrev:Tror ni att man behöver ha över 100 i munstycke med gianelli 2t och orginalcyllen?
Ungefär bara

Har Rieju rrx

Njae inte med luftburken iallafall. skulle gissa runt 90.
calle.l skrev:tja alla på TSR jag har Tk rör på som är urpluggat och sen är allt orginal så då ska jag ha 80-90 munstycke eller? Ska köpa ett munstycksset från stage6 men vet inte hur många gäng 5 eller 6mm?
Har en Derbi Senda sm xtrem 05
Köp ett kit 80-102 (du ska nog ha runt 85), dellorto 6mm gänga.
Postat: 25 juli 2012, 12:29
av calle.l
vad är det man kan göra med luftburken så den går snabbare?
Postat: 25 juli 2012, 13:04
av calle.l
ska man bara dra bort den plast grejen med 3 "rör" med hål i?
Re: Yamaha DT50R -08
Postat: 25 juli 2012, 13:19
av TuZx
CaToXXo skrev:
Nejnej, du ska ha dellorto med 6mm gänga.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7538
tååbe_97 skrev:Jag har en Rieju MRX -08 som endast är urpluggad.
original munstycke i den var 88.
först köpte jag upp till 95 och testade men den gick ändå skit så jag blev tvungen att köpa fler. Köpte sedan en sats med 90-108. och började byta ett efter ett. när jag var uppe i 106 så gick den nästan bra med choken på. så jag lade på det sist 108. Nu går den bra , förutom i sjätte växeln där den lixåm dör när man gasar fullt.
Vad kan felet vara? får den ännu för lite, eller för mycket?

Det tyder ju på att det är för litet, även om det verkar ganska extremt...
haha har fan 115 i munstycke med dragen plugg

Re: Yamaha DT50R -08
Postat: 25 juli 2012, 14:31
av CaToXXo
MartinTSDI skrev:Derbi Senda extreme 06a
Original
Munstycke: unknown
Serup: dragit luft pluggen under sadeln
Leovince v6 effektrör.
Vilket munstycke tror ni? Vilken sats ska jag köpa?
Köper du en sats med 80-102 så lär nåt av dom garanterat va rätt. 6mm gänga.
calle.l skrev:ska man bara dra bort den plast grejen med 3 "rör" med hål i?
Ja, men du får troligen byta upp munstycket när du gjort det.
TuZx skrev:
haha har fan 115 i munstycke med dragen plugg

Jo men ni beta-pöjkar är ju lite speciella

Re: Yamaha DT50R -08
Postat: 25 juli 2012, 15:03
av TuZx
CaToXXo skrev:MartinTSDI skrev:Derbi Senda extreme 06a
Original
Munstycke: unknown
Serup: dragit luft pluggen under sadeln
Leovince v6 effektrör.
Vilket munstycke tror ni? Vilken sats ska jag köpa?
Köper du en sats med 80-102 så lär nåt av dom garanterat va rätt. 6mm gänga.
calle.l skrev:ska man bara dra bort den plast grejen med 3 "rör" med hål i?
Ja, men du får troligen byta upp munstycket när du gjort det.
TuZx skrev:
haha har fan 115 i munstycke med dragen plugg

Jo men ni beta-pöjkar är ju lite speciella

vrf de då

Postat: 25 juli 2012, 15:36
av calle.l
jag har tagit bort den men den går

Men ska jag ha 90-100 nu då istället för 85 nu har jag effektrör och urpluggat luftburk?
Postat: 25 juli 2012, 19:47
av NOName?
vad har Rieju mrx 06 för originalmunstycke? har moppen hos en kompis så kan inte gå ut å kolla
Postat: 25 juli 2012, 20:08
av CaToXXo
calle.l skrev:jag har tagit bort den men den går

Men ska jag ha 90-100 nu då istället för 85 nu har jag effektrör och urpluggat luftburk?
Ja nåt sånt.
NOName? skrev:vad har Rieju mrx 06 för originalmunstycke? har moppen hos en kompis så kan inte gå ut å kolla
Är olika från moppe till moppe, men en kompis hade 76, en annan hade 87. båda original. mrx 04 samt 07, samma motor osv.
Postat: 25 juli 2012, 20:22
av NOName?
CaToXXo skrev:calle.l skrev:jag har tagit bort den men den går

Men ska jag ha 90-100 nu då istället för 85 nu har jag effektrör och urpluggat luftburk?
Ja nåt sånt.
NOName? skrev:vad har Rieju mrx 06 för originalmunstycke? har moppen hos en kompis så kan inte gå ut å kolla
Är olika från moppe till moppe, men en kompis hade 76, en annan hade 87. båda original. mrx 04 samt 07, samma motor osv.
det var värre, så stor skillnad :S
ska till sverige i morgon så jag tror inte jag hinner kolla före, och tänkte se om jag skulle hitta munstycken i sverige, men får se
Postat: 27 juli 2012, 19:27
av calle.l
Tja hur stort munstycke behöver jag ha? Det är tk rör på urpluggat och ostrypt luftburk och luft brickan innan förgasaren är borta och höjt en mutter så det ska komma mera olja:) hur stort munstycke? 88 på nu och när jag gasar fult så slutar den bara dra/gasa
Postat: 30 juli 2012, 16:08
av NickeAstrom
Vad tror ni att jag ska ha för munstycke på denna setup?
Ostrypt insug och uppborrad luftburk
Gianelli 2t
Metrakit handmade 70
19mm delorto förgasare
Mopeden är en Rieju drac
Postat: 30 juli 2012, 16:20
av linux_b
Tja jag har en fråga om munstycke, jag har ett yasuni Z rör, ny koppling och fjädrar, men han som hade den innan hade 78 munstycke i den ( kollade tändstiftet och såg att det var helt svart) och antog att han kört på förstort? så jag satte i 75 och då började tändstiftet blir oboybrunt men fortfarande lite mörkt, och jag tänkte testa 72 idag men har hört att orginal på min förgasare är 72 (aerox 04 orginal förgasare, dellorto) och undrar då om jag ska testa 72 eller varför stiftet är mökrt med 78/halv mörkt med 75?
Postat: 31 juli 2012, 14:44
av Moppe nooben
Vilken storlek ska jag ha med ett Gianelli 2t rör ?
Postat: 31 juli 2012, 17:12
av NickeAstrom
Moppe nooben skrev:Vilken storlek ska jag ha med ett Gianelli 2t rör ?
Beror på vad du har för förgasare och vad för moped, Jag har 110 på min drac med en 19mm förgasare och ett Gianelli 2t
Suzuki TS50 orkeslös låga varv
Postat: 1 augusti 2012, 12:10
av DRSL
Hej! Har monterat en " femhalva" och krimkrök på min ts50 -92 , moppen går riktigt bra på höga varv men på låga varv är den helt orkeslös och mycket fördröjning när man gasar från låga varv, ibland orkar den inte ens varva upp i friläge. Provat justera luftskruv men blir knappt nån skillnad, har ju original förgasare men det ska väll gå med den cylindern!?. Tänkte om man behöver byta munstycke i förgasaren och isf vilken storkek skulle vara lagom? Tack på förhand /David
Postat: 3 augusti 2012, 09:50
av DerbiKoffe
Skippar helst 2T röret för de låter som fan, om de ska bli trimmrör så e de MK Thrower som gäller å btw så har ja redan ostrypt cdi å det känns som att den inte orkar varva ut helt då den slutar å dra vid 7000 varv men ja känner att det finns mer å hämta plus att de inte går å ha fullgas för den 4-taktar
Postat: 7 augusti 2012, 11:16
av ziboy
Tja, Yamaha DT50 2005 va ska ja ha för minstycke samt position på nålen?
Turbo Kit underliggande ingen plugg,
Sport Filter
19mm förgasare
Tacksam för svar

Postat: 15 augusti 2012, 14:11
av juniorjesper
Jag böt till Tk rör från Mk thrower, men precis när effektkurvan ska komma på tk som är mycket högre så blöddrar den, tror ni det kan vara för litet munstycke?
Setup:
12 mm dellorto (ingen aning om munstycket)
urpluggad
Tk rör
15:65 drevning :*
Och hur tror ni det kommer funka om jag köper en 21 mm förgasare av en kompis?

Postat: 27 augusti 2012, 20:06
av NOName?
kollade munstycket i dag, det stod 102. kan detta faktist stämma? är helt original, Rieju mrx -06. tycker det låter lite väl mycket för original när min kompis har 90 med turbokit?
Postat: 31 augusti 2012, 16:23
av AndreWidestedt
Vilka munstycken passar Orginal förgasaren MT5?
Postat: 1 september 2012, 12:14
av JakobRRX
Tjena, har en rrx 07 som är urpluggad(original rör). Jag har strl 84 eller 85 nu och det satt 75 i innan. När jag ger full gas på 1,2,4,5 går det kanon, snabbt och bra axx men när jag börjar komma upp i lite hastigheter på 6:an (65km/h) så går det inte att ge full gas för då dör den nästan, man får ha 3/4 gas och den går bara snabbare å snabbare med så fort man tänker gasa fullt så sjunker varvtalet brutalt snabbt, har jag för stort eller för litet munstycke eller är det något annat? Hjälp mig!

Postat: 1 september 2012, 12:52
av CaToXXo
JakobRRX skrev:Tjena, har en rrx 07 som är urpluggad(original rör). Jag har strl 84 eller 85 nu och det satt 75 i innan. När jag ger full gas på 1,2,4,5 går det kanon, snabbt och bra axx men när jag börjar komma upp i lite hastigheter på 6:an (65km/h) så går det inte att ge full gas för då dör den nästan, man får ha 3/4 gas och den går bara snabbare å snabbare med så fort man tänker gasa fullt så sjunker varvtalet brutalt snabbt, har jag för stort eller för litet munstycke eller är det något annat? Hjälp mig!

Det är för litet munstycke. Har du 85 nu, så testa med 90.

Postat: 3 september 2012, 08:26
av JakobRRX
Okej, tack! Är det inte rätt mycket å gå upp 15 i storlek bara när pluggen är dragen? Men en skum sak är att tändstiftet är rätt mörkt, svart. Då får den alltså för mycket olja men för lite bensin?
ska luftblandningen stå på 1,5 varv även när den är urpluggad? (: Tacksam för svar!
Postat: 3 september 2012, 16:12
av JakobRRX
kollade tändstiftet nyss, jävligt mörkt å skitigt, oljigt. jag bytte tändstift förra veckan
Postat: 6 september 2012, 20:00
av NOName?
NOName? skrev:kollade munstycket i dag, det stod 102. kan detta faktist stämma? är helt original, Rieju mrx -06. tycker det låter lite väl mycket för original när min kompis har 90 med turbokit?
någon som vet?
mustycke
Postat: 7 september 2012, 16:21
av devetdu
Någon som vet var man kan köpa muntycken förutom från twostroke? har en yamaha dt50X 08

Re: mustycke
Postat: 7 september 2012, 16:29
av NOName?
devetdu skrev:Någon som vet var man kan köpa muntycken förutom från twostroke? har en yamaha dt50X 08

easyparts, cykelkraft
Re: mustycke
Postat: 7 september 2012, 16:46
av devetdu
NOName? skrev:devetdu skrev:Någon som vet var man kan köpa muntycken förutom från twostroke? har en yamaha dt50X 08

easyparts, cykelkraft
okej tack vet någon vad det är för storlek på gängorna blev lite osäker.. skulle hellst vilja köpa en box med munstycken ist för ett å ett..
Postat: 7 september 2012, 19:41
av DerbiKoffe
tja, drog på mitt nya mk rör på min moppe förut, och hade orginal munstycke 62 i. så jag bytte upp till 65 å den går SKITBRA! den bluddrar inget alls och ketchupen kommer där den ska, men bör jag ha större?
Edit: min moppe är en Derbi Senda xtreme 04
Postat: 9 september 2012, 11:45
av Krallzen
Munstycke till min Rieju mrx
Mk handmade 70cc
Orginal förgasare
Turbokit lacada