Sida 80 av 88

Postat: 16 november 2012, 23:58
av gurra88
Hur är airsal 70 sport? funkar den bra med orginal förgasare? hur mycket snabbare kommer moppen bli?

beta rr50 AM6 :)

Postat: 19 november 2012, 17:57
av Shark Monster
något speciellt att tänka på vid borttagning och lackering av cylindern?

Postat: 19 november 2012, 18:02
av CaToXXo
gurra88 skrev:Hur är airsal 70 sport? funkar den bra med orginal förgasare? hur mycket snabbare kommer moppen bli?

beta rr50 AM6 :)
Bra brukscylinder, funkar fint med originalförgasare. Moppen kommer framförallt bli starkare, då kan du dreva ner den, så kommer den gå snabbare.
Shark Monster skrev:något speciellt att tänka på vid borttagning och lackering av cylindern?
ska du ha bort kolven också?
isåfall, tryck i mycket papper under kolven så att du inte riskerar att smuts kommer ner i vevhuset.

Annars är det väl inte så mycket, maskera cylinderns ytor som inte ska bli lackade (undersida, ovansida, loppet, vattenanslutning), slipa så den blir ren o fin, lacka med värmebeständig färg osv...

Postat: 7 december 2012, 21:50
av FreZz
tjena jag igen :P
kan inte bestämma mig vilken 70+cc jag ska ha
har nu börjat kolla på barkit's 74cc men vet inte hur den kommer funka på min moppe med 17.5 förgasare och SCR corse chrome.

tipsa mig om bättre 70cc med men den ska vara runt den här priss klasen

Postat: 7 december 2012, 21:50
av david96
FreZz skrev:tjena jag igen :P
kan inte bestämma mig vilken 70+cc jag ska ha
har nu börjat kolla på barkit's 74cc men vet inte hur den kommer funka på min moppe med 17.5 förgasare och SCR corse chrome.

tipsa mig om bättre 70cc med men den ska vara runt den här priss klasen
barikit 80cc ?^^ du kan alltid köpa min ;)

tror han kan få ut lite mer ur röret, men knappast mycket^^

beror på hur mycket jobb de är att få på en R/T :)

Postat: 7 december 2012, 23:47
av FreZz
david96 skrev:
FreZz skrev:tjena jag igen :P
kan inte bestämma mig vilken 70+cc jag ska ha
har nu börjat kolla på barkit's 74cc men vet inte hur den kommer funka på min moppe med 17.5 förgasare och SCR corse chrome.

tipsa mig om bättre 70cc med men den ska vara runt den här priss klasen
barikit 80cc ?^^ du kan alltid köpa min ;)
får väll se hur mycket vill du ha för den? men hade inte sickrazor en barkit 80cc på sin spike och då fick han inte ut all effekt pågrund av det här röret :P det är ju hans gammla rör xD

Postat: 10 december 2012, 20:11
av TIC_97
Hej jag har en Aprilia sx50 och vill köpa en 70cc jag vill ha ett bra axx men fortfarande bra toppfart. Kan någon länka några tips? Det sitter http://www.twostroke.se/product.asp?product=11171 på.

Postat: 10 december 2012, 21:17
av DiNozzan
TIC_97 skrev:Hej jag har en Aprilia sx50 och vill köpa en 70cc jag vill ha ett bra axx men fortfarande bra toppfart. Kan någon länka några tips? Det sitter http://www.twostroke.se/product.asp?product=11171 på.
Airsal.

Postat: 10 december 2012, 21:45
av k-skåpet
Någon som har durationerna på MHR80, eller ännu bättre en samlingsida med durationer på fler cylindrar hade det vart klockrent.

Postat: 10 december 2012, 21:56
av DiNozzan
Tjena!
Jag har funderingar på att köpa ett nytt projekt. Men jag kan inte bestämma mig för vilken cylinder jag ska ha. Det vore väldigt snällt om någon kunde säga vad det är för exakta skillnader på portarna och effektkruvona hos dessa cyllar här nedanför. Länka gärna en sida om vilka effektkurvor/ portar de olika cylindrarna har. Säg gärna vilken ni själva hade kört med och varför! :)

Cyllarna är:

Polini Guss 80cc kostar 2000 Kr.
Barikit 80cc Racing kostar 2000 Kr.
Airsal 80cc Racing kostar 1,900 Kr.
Barikit 74cc Racing kostar 1,700 Kr.
Airsal 70cc Racing kostar 1,550 Kr.
Airsal 70cc Sport kostar 1,500 Kr.

Postat: 11 december 2012, 15:21
av TIC_97
DiNozzan skrev:
TIC_97 skrev:Hej jag har en Aprilia sx50 och vill köpa en 70cc jag vill ha ett bra axx men fortfarande bra toppfart. Kan någon länka några tips? Det sitter http://www.twostroke.se/product.asp?product=11171 på.
Airsal.

Vad skulle jag behöva för rör till http://www.twostroke.se/product.asp?product=16818

Postat: 11 december 2012, 19:46
av siiimooon
TIC_97 skrev:
DiNozzan skrev:
TIC_97 skrev:Hej jag har en Aprilia sx50 och vill köpa en 70cc jag vill ha ett bra axx men fortfarande bra toppfart. Kan någon länka några tips? Det sitter http://www.twostroke.se/product.asp?product=11171 på.
Airsal.

Vad skulle jag behöva för rör till http://www.twostroke.se/product.asp?product=16818
SP, Giannelli, PR, alla passar rätt bra till den.

Postat: 12 december 2012, 19:47
av DiNozzan
Eftersom att ingen orkade svara på mitt förra inlägg så gör jag ett nytt. Där jag inte kräver ett lika krävande svar ;)

Någon som vet vilka rpm som max effekten kommer på i en Airsal 70cc Racing? (oportat)

Och skulle också vara snällt om någon vet hur mycket den varvar? (oportat)

Postat: 12 december 2012, 19:52
av chrillez
min kompis hade en sån på en rox, varvade ungefär typ 14-15000 rpm

Postat: 12 december 2012, 19:55
av DiNozzan
chrillez skrev:min kompis hade en sån på en rox, varvade ungefär typ 14-15000 rpm
Portat eller utan remm isf. Jag vet att dom inte varvar mer än 13500. Men vill ha en exakt siffra.

Postat: 17 december 2012, 21:34
av åj
tjenafan ska köpa ny cylinder snart o funderar på att köpa Barikit 80cc Racing, men undrar om Giannelli Enduro 2T kröken kan passa på den cylindern?
och om någon vet vad toppfarten kommer vara på ett ungefär? :)

Postat: 23 december 2012, 14:23
av TIC_97
Vilken ger mest effekt Arisal 50cc racing T6 Eller Barkit 50cc culatin racing ?

Postat: 23 december 2012, 15:09
av Nicke_95
DiNozzan skrev:
chrillez skrev:min kompis hade en sån på en rox, varvade ungefär typ 14-15000 rpm
Portat eller utan remm isf. Jag vet att dom inte varvar mer än 13500. Men vill ha en exakt siffra.
Jag kör med en sådan cylinder och effekten kommer in runt 7500 varv och den mesta effekten avtar vid 11500 varv.

Postat: 23 december 2012, 15:19
av Drome
TIC_97 skrev:Vilken ger mest effekt Arisal 50cc racing T6 Eller Barkit 50cc culatin racing ?
Barkiten tror jag.

Postat: 23 december 2012, 15:21
av david96
Drome skrev:
TIC_97 skrev:Vilken ger mest effekt Arisal 50cc racing T6 Eller Barkit 50cc culatin racing ?
Barkiten tror jag.
inte värt att köpa någon 50 sport då kan du liak gärna lämna in din original på portning för att få ut mer effekt+för typ 300-400 spänn, kör på 70cc+

Postat: 23 december 2012, 18:17
av creppish
barikit 74cc (racing) till Derbi motorn går väl att lita på?
de e ju hyffsat pris iaf

Postat: 23 december 2012, 21:18
av DiNozzan
creppish skrev:barikit 74cc (racing) till Derbi motorn går väl att lita på?
de e ju hyffsat pris iaf
Ja. Samma sak som airsal. Det duger.

Postat: 24 december 2012, 22:55
av TIC_97
david96 skrev:
Drome skrev:
TIC_97 skrev:Vilken ger mest effekt Arisal 50cc racing T6 Eller Barkit 50cc culatin racing ?
Barkiten tror jag.
inte värt att köpa någon 50 sport då kan du liak gärna lämna in din original på portning för att få ut mer effekt+för typ 300-400 spänn, kör på 70cc+

Men då måste jag ju köpa ny vev :/

Postat: 24 december 2012, 22:57
av david96
TIC_97 skrev:
david96 skrev:
Drome skrev: Barkiten tror jag.
inte värt att köpa någon 50 sport då kan du liak gärna lämna in din original på portning för att få ut mer effekt+för typ 300-400 spänn, kör på 70cc+

Men då måste jag ju köpa ny vev :/
nej de måste du verkligen inte, original veven pallar nästan alla 70cc och 80cc så länge du inte kör med något vasst trimrör

Postat: 24 december 2012, 23:07
av CaToXXo
TIC_97 skrev:
david96 skrev:
Drome skrev: Barkiten tror jag.
inte värt att köpa någon 50 sport då kan du liak gärna lämna in din original på portning för att få ut mer effekt+för typ 300-400 spänn, kör på 70cc+

Men då måste jag ju köpa ny vev :/
En 70cc klarar du utan problem med org veven.

Postat: 25 december 2012, 00:16
av SNODDAS15
Vilken 70cc rekommenderar ni?

Postat: 25 december 2012, 00:19
av david96
SNODDAS15 skrev:Vilken 70cc rekommenderar ni?
baritkit 80cc&polini guss 80cc, om 70cc så ta typ airsal, billig och helt ok, men kör hällre på 80cc ger mer effekt+original veven håller :)

Postat: 12 januari 2013, 16:09
av Drome
http://www.twostroke.se/product.asp?product=19296 någon som vet något om den här cylindern, behöver man byta vev, är det bra drag i den? eller skulle barrkit 80 cylindern va bättre?
har en Derbi drd pro
tacksam för svar.

Postat: 17 januari 2013, 09:27
av david96
bulten till kolvkanten ? hej, hur hög är en barikit kolv ifrån centrumlinjen på kolvkanten?

har ej kolven så därför jag frågar, här nedan för är cylinderkitet/kolvens exakta namn på twostroke.se


Twostroke.sehttp://twostroke.se/product.asp?product=12450


Barikit - Kolv (P-469-1S
Barikit - Cylinderkit (Racing) 80cc (AM6

eftersom detta är en kolv fråga borde jag få göra en vanlig tråd med väl ? :)

Postat: 20 januari 2013, 16:14
av Drivenx
Hej, har en beta rr men "ktm-motorn" och eftersom en cylinder ifrån en ktm 65sx ska passa rakt på undrar jag om den här passar rakt på också?

http://www.24mx.se/motocross/p|707/cyli ... delar/k12/

Tacksam för svar :)

Postat: 21 januari 2013, 21:56
av Drd evo vicke
jag kör med en original Derbi drd evo, jag har skaffat ett trimrör nu (tecnigas enox) men farsan ångrade sig och sa att vi bara skulle köpa en 70 cc cylinder. han säger att det går lika bra då som om man hade trimrör. är det verkligen sant? och nej skriv inte attt jag ska plugga ur original rör osv, det kommer inte på fråga

Postat: 21 januari 2013, 22:43
av david96
Drd evo vicke skrev:jag kör med en original Derbi drd evo, jag har skaffat ett trimrör nu (tecnigas enox) men farsan ångrade sig och sa att vi bara skulle köpa en 70 cc cylinder. han säger att det går lika bra då som om man hade trimrör. är det verkligen sant? och nej skriv inte attt jag ska plugga ur original rör osv, det kommer inte på fråga

Ja en 70-80cc går bra mycket bättre än trimrör och du får mer effekt över hela registret dock! Kommer den gå skit om du inte pluggar ur original röret helt! Antagligen sämre än innan och risk för värmenypa

Postat: 24 januari 2013, 15:52
av Drd evo vicke
Så man kan inte bara byta cylinder? Den går bara sämre då?

Postat: 24 januari 2013, 16:26
av DiNozzan
Drd evo vicke skrev:Så man kan inte bara byta cylinder? Den går bara sämre då?
Om du in te pluggar ur röret, ja.

Postat: 24 januari 2013, 18:06
av CaToXXo
Drd evo vicke skrev:Så man kan inte bara byta cylinder? Den går bara sämre då?
Den kommer inte gå bättre med 70cc än med originalcylindern (dvs runt 50km/h), sålänge du har originalröret.

Blev din farsa lite farträdd när du satte på trimröret, och försöker blåsa dig nu tro?