beta rr50 AM6

Bra brukscylinder, funkar fint med originalförgasare. Moppen kommer framförallt bli starkare, då kan du dreva ner den, så kommer den gå snabbare.gurra88 skrev:Hur är airsal 70 sport? funkar den bra med orginal förgasare? hur mycket snabbare kommer moppen bli?
beta rr50 AM6
ska du ha bort kolven också?Shark Monster skrev:något speciellt att tänka på vid borttagning och lackering av cylindern?
barikit 80cc ?^^ du kan alltid köpa minFreZz skrev:tjena jag igen
kan inte bestämma mig vilken 70+cc jag ska ha
har nu börjat kolla på barkit's 74cc men vet inte hur den kommer funka på min moppe med 17.5 förgasare och SCR corse chrome.
tipsa mig om bättre 70cc med men den ska vara runt den här priss klasen
får väll se hur mycket vill du ha för den? men hade inte sickrazor en barkit 80cc på sin spike och då fick han inte ut all effekt pågrund av det här röretdavid96 skrev:barikit 80cc ?^^ du kan alltid köpa minFreZz skrev:tjena jag igen
kan inte bestämma mig vilken 70+cc jag ska ha
har nu börjat kolla på barkit's 74cc men vet inte hur den kommer funka på min moppe med 17.5 förgasare och SCR corse chrome.
tipsa mig om bättre 70cc med men den ska vara runt den här priss klasen
Airsal.TIC_97 skrev:Hej jag har en Aprilia sx50 och vill köpa en 70cc jag vill ha ett bra axx men fortfarande bra toppfart. Kan någon länka några tips? Det sitter http://www.twostroke.se/product.asp?product=11171 på.
DiNozzan skrev:Airsal.TIC_97 skrev:Hej jag har en Aprilia sx50 och vill köpa en 70cc jag vill ha ett bra axx men fortfarande bra toppfart. Kan någon länka några tips? Det sitter http://www.twostroke.se/product.asp?product=11171 på.
SP, Giannelli, PR, alla passar rätt bra till den.TIC_97 skrev:DiNozzan skrev:Airsal.TIC_97 skrev:Hej jag har en Aprilia sx50 och vill köpa en 70cc jag vill ha ett bra axx men fortfarande bra toppfart. Kan någon länka några tips? Det sitter http://www.twostroke.se/product.asp?product=11171 på.
Vad skulle jag behöva för rör till http://www.twostroke.se/product.asp?product=16818
Jag kör med en sådan cylinder och effekten kommer in runt 7500 varv och den mesta effekten avtar vid 11500 varv.DiNozzan skrev:Portat eller utan remm isf. Jag vet att dom inte varvar mer än 13500. Men vill ha en exakt siffra.chrillez skrev:min kompis hade en sån på en rox, varvade ungefär typ 14-15000 rpm
inte värt att köpa någon 50 sport då kan du liak gärna lämna in din original på portning för att få ut mer effekt+för typ 300-400 spänn, kör på 70cc+Drome skrev:Barkiten tror jag.TIC_97 skrev:Vilken ger mest effekt Arisal 50cc racing T6 Eller Barkit 50cc culatin racing ?
david96 skrev:inte värt att köpa någon 50 sport då kan du liak gärna lämna in din original på portning för att få ut mer effekt+för typ 300-400 spänn, kör på 70cc+Drome skrev:Barkiten tror jag.TIC_97 skrev:Vilken ger mest effekt Arisal 50cc racing T6 Eller Barkit 50cc culatin racing ?
nej de måste du verkligen inte, original veven pallar nästan alla 70cc och 80cc så länge du inte kör med något vasst trimrörTIC_97 skrev:david96 skrev:inte värt att köpa någon 50 sport då kan du liak gärna lämna in din original på portning för att få ut mer effekt+för typ 300-400 spänn, kör på 70cc+Drome skrev: Barkiten tror jag.
Men då måste jag ju köpa ny vev :/
En 70cc klarar du utan problem med org veven.TIC_97 skrev:david96 skrev:inte värt att köpa någon 50 sport då kan du liak gärna lämna in din original på portning för att få ut mer effekt+för typ 300-400 spänn, kör på 70cc+Drome skrev: Barkiten tror jag.
Men då måste jag ju köpa ny vev :/
Drd evo vicke skrev:jag kör med en original Derbi drd evo, jag har skaffat ett trimrör nu (tecnigas enox) men farsan ångrade sig och sa att vi bara skulle köpa en 70 cc cylinder. han säger att det går lika bra då som om man hade trimrör. är det verkligen sant? och nej skriv inte attt jag ska plugga ur original rör osv, det kommer inte på fråga
Den kommer inte gå bättre med 70cc än med originalcylindern (dvs runt 50km/h), sålänge du har originalröret.Drd evo vicke skrev:Så man kan inte bara byta cylinder? Den går bara sämre då?