Sida 79 av 88
Postat: 6 september 2012, 21:08
av siiimooon
stunt 4 life skrev:Nicke_95 skrev:stunt 4 life skrev:
okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern?

om jag har typ
*koso 28mm förgasare.
*polini racing lammellsats.
*MVT digital tändning.
*avstämt rör/ voca.
*pata negra 70cc.
*40mm insug.
*barikit vev 39mm.
*barikit c4 lager eller MK c3.
å mera godis

Kör du på lätt drevning så ja, den kommer gå nåt så in i h*lvete.
15/53?

¨
Jag kör/körde på 11/53 på liknande/värre setup..
Postat: 6 september 2012, 21:17
av stunt 4 life
siiimooon skrev:stunt 4 life skrev:Nicke_95 skrev:
Kör du på lätt drevning så ja, den kommer gå nåt så in i h*lvete.
15/53?

¨
Jag kör/körde på 11/53 på liknande/värre setup..
Vad hadde du för setup då?.
Postat: 6 september 2012, 22:14
av siiimooon
stunt 4 life skrev:siiimooon skrev:stunt 4 life skrev:
15/53?

¨
Jag kör/körde på 11/53 på liknande/värre setup..
Vad hadde du för setup då?.
Barikit 70cc, PR överliggande, HPI Digital, VL15, OKO 28mm, och säkert lite mera skit..
Smiskade portad Prorace gjorde den i alla fall, körde på 148-munstycke och runt 125-130 hade vart optimalt.
Den drog från ungefär 9 till nästan 15.
Postat: 7 september 2012, 08:19
av stunt 4 life
siiimooon skrev:stunt 4 life skrev:siiimooon skrev:
Jag kör/körde på 11/53 på liknande/värre setup..
Vad hadde du för setup då?.
Barikit 70cc, PR överliggande, HPI Digital, VL15, OKO 28mm, och säkert lite mera skit..
Smiskade portad Prorace gjorde den i alla fall, körde på 148-munstycke och runt 125-130 hade vart optimalt.
Den drog från ungefär 9 till nästan 15.
jag hadde tagit dej.
Postat: 7 september 2012, 13:07
av siiimooon
stunt 4 life skrev:siiimooon skrev:stunt 4 life skrev:Vad hadde du för setup då?.
Barikit 70cc, PR överliggande, HPI Digital, VL15, OKO 28mm, och säkert lite mera skit..
Smiskade portad Prorace gjorde den i alla fall, körde på 148-munstycke och runt 125-130 hade vart optimalt.
Den drog från ungefär 9 till nästan 15.
jag hadde tagit dej.
Nej.
Postat: 7 september 2012, 13:12
av david96
BullShit barkit är inte äns nära en prorace och barkiten är jätte tam. Hebo är varvillig så lågdreving och du har de.
Postat: 7 september 2012, 13:20
av stunt 4 life
david96 skrev:BullShit barkit är inte äns nära en prorace och barkiten är jätte tam. Hebo är varvillig så lågdreving och du har de.
okej. men vilken har mest vrid?

negern eller MHR 80?
Postat: 7 september 2012, 14:38
av siiimooon
david96 skrev:BullShit barkit är inte äns nära en prorace och barkiten är jätte tam. Hebo är varvillig så lågdreving och du har de.
De var portad, drog ganska så portad prorace lätt och gich sjukt mkt bättre än Hebo Manston, som är hyper och ligger inte långt ifrån Pata..
Och min nuvarande Airsal drog SP80, trotts att den drog sjukt mycket vatten och tröck ut komp i kylsystemet.
Postat: 9 september 2012, 12:12
av Krallzen
Rieju mrx -06
Letar efter en cylinder [70cc] som ska palla min orginal vev, och självklart ha lite drag än orginal 50cc.
Rieju mrx -06
Turbo-kit lacada
Orginal förgasare.
Postat: 9 september 2012, 12:40
av ollebolle15
Krallzen skrev:Rieju mrx -06
Letar efter en cylinder [70cc] som ska palla min orginal vev, och självklart ha lite drag än orginal 50cc.
Rieju mrx -06
Turbo-kit lacada
Orginal förgasare.
Airsal 70cc (sport)
MetraKit handmade 70cc
Postat: 9 september 2012, 15:24
av manfred
gör charmo bara 70cc cylindrar o uppåt???
Postat: 16 september 2012, 21:15
av TuZx
behöver jag en adapter till 70cc airsal om jag kör med orginal rör?
Cpi sm
Postat: 18 september 2012, 15:29
av ralle624
Tjenare, ja har just klivit in i moppe världen o köpt mej en Cpi SM 07:a Funderar på en 70cc, ja vill gärna ha gött vrid i mellan registret, kör me ett lågvarvigt turbokit rör och filter direkt på förgasarn nu.. Förslag??
http://twostroke.se/product.asp?product=12180 kanske??

Re: Cpi sm
Postat: 18 september 2012, 15:58
av Roxxen96
ralle624 skrev:Tjenare, ja har just klivit in i moppe världen o köpt mej en Cpi SM 07:a Funderar på en 70cc, ja vill gärna ha gött vrid i mellan registret, kör me ett lågvarvigt turbokit rör och filter direkt på förgasarn nu.. Förslag??
http://twostroke.se/product.asp?product=12180 kanske??

Lätt att du skall köpa denna cylindern, funkar skit bra till Turbo kit enligt Twostroke.se
*
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231 ( Sport )
*
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057 ( Racing )
Dock vet jag inte om det ska vara fjäderfäste ( AM6 ) Eller Skruvfäste ( Cpi ) Antar att det är AM6 motor? Hade iallafall köpt en Airsal 70 / 73 cc, de är bänkade tillsammans med Turbo kits avgassystem och matchade riktigt bra. Det är iallafall enligt Twostroke.se, själv funderar på att köpa en airsal 73 cc till min Derbi. DU får leta upp rätt cylinder, inte riktigt säker på om det är rätt till rätt motor.
Välkommen till forumet förresten!
Re: Cpi sm
Postat: 18 september 2012, 16:00
av TuZx
Roxxen96 skrev:ralle624 skrev:Tjenare, ja har just klivit in i moppe världen o köpt mej en Cpi SM 07:a Funderar på en 70cc, ja vill gärna ha gött vrid i mellan registret, kör me ett lågvarvigt turbokit rör och filter direkt på förgasarn nu.. Förslag??
http://twostroke.se/product.asp?product=12180 kanske??

Lätt att du skall köpa denna cylindern, funkar skit bra till Turbo kit enligt Twostroke.se
*
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231 ( Sport )
*
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057 ( Racing )
Dock vet jag inte om det ska vara fjäderfäste ( AM6 ) Eller Skruvfäste ( Cpi ) Antar att det är AM6 motor? Hade iallafall köpt en Airsal 70 / 73 cc, de är bänkade tillsammans med Turbo kits avgassystem och matchade riktigt bra. Det är iallafall enligt Twostroke.se, själv funderar på att köpa en airsal 73 cc till min Derbi. DU får leta upp rätt cylinder, inte riktigt säker på om det är rätt till rätt motor.
Välkommen till forumet förresten!
cpi har en kopia av AM6 men dom har skruv fästen ist för fjädrar
Re: Cpi sm
Postat: 18 september 2012, 17:34
av ralle624
TuZx skrev:Roxxen96 skrev:ralle624 skrev:Tjenare, ja har just klivit in i moppe världen o köpt mej en Cpi SM 07:a Funderar på en 70cc, ja vill gärna ha gött vrid i mellan registret, kör me ett lågvarvigt turbokit rör och filter direkt på förgasarn nu.. Förslag??
http://twostroke.se/product.asp?product=12180 kanske??

Lätt att du skall köpa denna cylindern, funkar skit bra till Turbo kit enligt Twostroke.se
*
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231 ( Sport )
*
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057 ( Racing )
Dock vet jag inte om det ska vara fjäderfäste ( AM6 ) Eller Skruvfäste ( Cpi ) Antar att det är AM6 motor? Hade iallafall köpt en Airsal 70 / 73 cc, de är bänkade tillsammans med Turbo kits avgassystem och matchade riktigt bra. Det är iallafall enligt Twostroke.se, själv funderar på att köpa en airsal 73 cc till min Derbi. DU får leta upp rätt cylinder, inte riktigt säker på om det är rätt till rätt motor.
Välkommen till forumet förresten!
cpi har en kopia av AM6 men dom har skruv fästen ist för fjädrar
Japp de e en kopia på AM6:an och de e skruvfäste, Men allt som passar på rrx ska passa på Cpi:n.. Dock e jag osäker, finns det adaptrar fjäder>skruv fäste att få tag på eller?? Hur e skillnaden mellan airsals och metrakit i livslängd??

Postat: 18 september 2012, 17:37
av NOName?
bra vardaglig 70cc cylinder att använda med urpluggat originalrör/tk lacada?
skulle det funka bra med urstrypt org rör och en bra 70cc cylinder? sen tillverkar man en strypning att sätta i röret så den går i ~50km/h då polisen har razzzzia?
Postat: 2 oktober 2012, 17:14
av riejukillen
tjena, ska köpa ny 50cc cylinder och funderar på dessa två,
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11062
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11056
och undrar vilken som ger bäst effekt?
övrig setup tänkte jag köra 21mm förgasare, ostrypt insug, sportluftfilter och ett överliggande Hebo bufanda

BTW har en Rieju rrx
tacksam för svar

Postat: 2 oktober 2012, 17:17
av FreZz
riejukillen köp 70cc istället
Postat: 2 oktober 2012, 17:28
av riejukillen
FreZz skrev:riejukillen köp 70cc istället
jo har tänkt på det också men är roligare med en 50cc som går riktigt bra

har redan en 70cc och en 74cc men behöver horna ur dom och överdimentions kolv

men är sugen på att testa en 500cc nu

Postat: 3 oktober 2012, 15:20
av fiddelal
tja alla, har en Derbi Senda xtreme 04.
har tänkt å köpa en 70cc vilken är bäst å billigast när jag har, Hebo överliggande urpluggat, org förgasare och 12/52 drev?
och btw, aldrig köpt cylinder eller så förut, så undrar, man får med alla packningar kolv å allt sånt va?

Postat: 3 oktober 2012, 15:33
av siiimooon
fiddelal skrev:tja alla, har en Derbi Senda xtreme 04.
har tänkt å köpa en 70cc vilken är bäst å billigast när jag har, Hebo överliggande urpluggat, org förgasare och 12/52 drev?
och btw, aldrig köpt cylinder eller så förut, så undrar, man får med alla packningar kolv å allt sånt va?

Airsal Sport blir bra, eller en Racing om det skiljer typ 50kr fortfarande.
Du får med kolv, kolvbult, clips och alla packningar, och självklart cylinder och topp.. Kanske något mer.
Postat: 3 oktober 2012, 16:15
av fiddelal
siiimooon skrev:fiddelal skrev:tja alla, har en Derbi Senda xtreme 04.
har tänkt å köpa en 70cc vilken är bäst å billigast när jag har, Hebo överliggande urpluggat, org förgasare och 12/52 drev?
och btw, aldrig köpt cylinder eller så förut, så undrar, man får med alla packningar kolv å allt sånt va?

Airsal Sport blir bra, eller en Racing om det skiljer typ 50kr fortfarande.
Du får med kolv, kolvbult, clips och alla packningar, och självklart cylinder och topp.. Kanske något mer.
blir racing då, passar de med orginal vev å org förgasare osv?
Postat: 3 oktober 2012, 16:52
av siiimooon
fiddelal skrev:siiimooon skrev:fiddelal skrev:tja alla, har en Derbi Senda xtreme 04.
har tänkt å köpa en 70cc vilken är bäst å billigast när jag har, Hebo överliggande urpluggat, org förgasare och 12/52 drev?
och btw, aldrig köpt cylinder eller så förut, så undrar, man får med alla packningar kolv å allt sånt va?

Airsal Sport blir bra, eller en Racing om det skiljer typ 50kr fortfarande.
Du får med kolv, kolvbult, clips och alla packningar, och självklart cylinder och topp.. Kanske något mer.
blir racing då, passar de med orginal vev å org förgasare osv?
Yes, köp dig en munstyckessats också! Passa på att byta kolvbultslagret också.
Postat: 3 oktober 2012, 18:06
av fiddelal
siiimooon skrev:fiddelal skrev:siiimooon skrev:
Airsal Sport blir bra, eller en Racing om det skiljer typ 50kr fortfarande.
Du får med kolv, kolvbult, clips och alla packningar, och självklart cylinder och topp.. Kanske något mer.
blir racing då, passar de med orginal vev å org förgasare osv?
Yes, köp dig en munstyckessats också! Passa på att byta kolvbultslagret också.
okej, ungefär vilken storlek ska jag ha på munstycket då?
Postat: 9 oktober 2012, 08:29
av Cederstrom96
Någon som vet hur många HK man kan få ut ur en
Top Performance 85cc Gjutjärn men vev och allt ?
hade tänkt mig
85cc med vev se åvan.
24mm PWK (tillfälligt)
Avstämt underliggande
Hebo Membran
Matchportat och porta cylindern
Postat: 11 oktober 2012, 18:34
av Rieju_Jacob
Tja är såhär att jag har blivit sugen på en 70cc å undrar lite. Kan man köpa typ nån billig till och börja med å sen byta upp sig eller ska man köpa värsting direkt? Har ju mitt rör som är avstämt till Hebo manston 70ccarna sen är det för lite med original förgasaren (16mm) och måste man byta vev osvosv ? Reserverar mig för eventuella felskriviningar för är på mobilen

har en Rieju mrx alltså AM6 motorn
Postat: 12 oktober 2012, 18:35
av Drome
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452 är den här 12 eller 10mm kolvbult någon som vet och tror ni att det är mer drag i den här en orginal cylindern?

Postat: 13 oktober 2012, 01:03
av Rangad
Tjenare nån som har nåt bra tips på 51+cc som ska sitta på en Derbi xtreme 06 med orginalrör och orginalförgasare, Tänkte mig en 70cc men läste att man ska ha sport och inte midrace för att inte slita alltför mycket på vev osv? Tips tack ( Ska stunta med den så därför kör jag på cylinder och inte trimrör)
Postat: 16 oktober 2012, 17:18
av -Filip
Vad är normal kompression på en Rieju rrx 06?

Postat: 2 november 2012, 13:20
av Börniee
Vilken 50cc cylinder går bra med gianelli ?? Till Rieju rrx och går det bra om man ska köra orginal sedan med den cylindern??
Postat: 5 november 2012, 22:49
av Drivenx
Hej jag tänkte fråga om man kan sätta en AM6 cylinder på en beta med ktm-motorn? Den passa väl antagligen inte rakt på men om det skulle gå utan några större modifikationer?

Postat: 6 november 2012, 17:21
av chifen
Niklas Berntsson skrev:Vilken 50cc cylinder går bra med gianelli ?? Till Rieju rrx och går det bra om man ska köra orginal sedan med den cylindern??
,Originalcylindern lirar bra, annars så är alla 50 sport rätt likvärdiga men du kan ju köpa någon sån om du inte vill slösa på originalcylindern och köper du en 50 sport kan du ju lekporta lite också för att få bättre sug

Postat: 6 november 2012, 17:23
av DiNozzan
Rangad skrev:Tjenare nån som har nåt bra tips på 51+cc som ska sitta på en Derbi xtreme 06 med orginalrör och orginalförgasare, Tänkte mig en 70cc men läste att man ska ha sport och inte midrace för att inte slita alltför mycket på vev osv? Tips tack ( Ska stunta med den så därför kör jag på cylinder och inte trimrör)
Airsal
Postat: 7 november 2012, 21:18
av Karlsson_98
Vad skulle min Yamaha DT50R -07 toppa med Airsal Racing 70cc?
Nuvarande ''setup''
*Drevning 12,52
*Leovince V6
*Orginal i motorn :p
Toppar ca 80 km/h enligt mätarn nu men DT50R har ju inte den bästa mätarn.. Så kanske 70-75
