stunt 4 life skrev:
okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern? om jag har typ
*koso 28mm förgasare.
*polini racing lammellsats.
*MVT digital tändning.
*avstämt rör/ voca.
*pata negra 70cc.
*40mm insug.
*barikit vev 39mm.
*barikit c4 lager eller MK c3.
å mera godis
Kör du på lätt drevning så ja, den kommer gå nåt så in i h*lvete.
Barikit 70cc, PR överliggande, HPI Digital, VL15, OKO 28mm, och säkert lite mera skit..
Smiskade portad Prorace gjorde den i alla fall, körde på 148-munstycke och runt 125-130 hade vart optimalt.
Den drog från ungefär 9 till nästan 15.
siiimooon skrev:
Jag kör/körde på 11/53 på liknande/värre setup..
Vad hadde du för setup då?.
Barikit 70cc, PR överliggande, HPI Digital, VL15, OKO 28mm, och säkert lite mera skit..
Smiskade portad Prorace gjorde den i alla fall, körde på 148-munstycke och runt 125-130 hade vart optimalt.
Den drog från ungefär 9 till nästan 15.
jag hadde tagit dej.
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Barikit 70cc, PR överliggande, HPI Digital, VL15, OKO 28mm, och säkert lite mera skit..
Smiskade portad Prorace gjorde den i alla fall, körde på 148-munstycke och runt 125-130 hade vart optimalt.
Den drog från ungefär 9 till nästan 15.
david96 skrev:BullShit barkit är inte äns nära en prorace och barkiten är jätte tam. Hebo är varvillig så lågdreving och du har de.
De var portad, drog ganska så portad prorace lätt och gich sjukt mkt bättre än Hebo Manston, som är hyper och ligger inte långt ifrån Pata..
Och min nuvarande Airsal drog SP80, trotts att den drog sjukt mycket vatten och tröck ut komp i kylsystemet.
Tjenare, ja har just klivit in i moppe världen o köpt mej en Cpi SM 07:a Funderar på en 70cc, ja vill gärna ha gött vrid i mellan registret, kör me ett lågvarvigt turbokit rör och filter direkt på förgasarn nu.. Förslag?? http://twostroke.se/product.asp?product=12180 kanske??
ralle624 skrev:Tjenare, ja har just klivit in i moppe världen o köpt mej en Cpi SM 07:a Funderar på en 70cc, ja vill gärna ha gött vrid i mellan registret, kör me ett lågvarvigt turbokit rör och filter direkt på förgasarn nu.. Förslag?? http://twostroke.se/product.asp?product=12180 kanske??
Lätt att du skall köpa denna cylindern, funkar skit bra till Turbo kit enligt Twostroke.se
Dock vet jag inte om det ska vara fjäderfäste ( AM6 ) Eller Skruvfäste ( Cpi ) Antar att det är AM6 motor? Hade iallafall köpt en Airsal 70 / 73 cc, de är bänkade tillsammans med Turbo kits avgassystem och matchade riktigt bra. Det är iallafall enligt Twostroke.se, själv funderar på att köpa en airsal 73 cc till min Derbi. DU får leta upp rätt cylinder, inte riktigt säker på om det är rätt till rätt motor.
ralle624 skrev:Tjenare, ja har just klivit in i moppe världen o köpt mej en Cpi SM 07:a Funderar på en 70cc, ja vill gärna ha gött vrid i mellan registret, kör me ett lågvarvigt turbokit rör och filter direkt på förgasarn nu.. Förslag?? http://twostroke.se/product.asp?product=12180 kanske??
Lätt att du skall köpa denna cylindern, funkar skit bra till Turbo kit enligt Twostroke.se
Dock vet jag inte om det ska vara fjäderfäste ( AM6 ) Eller Skruvfäste ( Cpi ) Antar att det är AM6 motor? Hade iallafall köpt en Airsal 70 / 73 cc, de är bänkade tillsammans med Turbo kits avgassystem och matchade riktigt bra. Det är iallafall enligt Twostroke.se, själv funderar på att köpa en airsal 73 cc till min Derbi. DU får leta upp rätt cylinder, inte riktigt säker på om det är rätt till rätt motor.
Välkommen till forumet förresten!
cpi har en kopia av AM6 men dom har skruv fästen ist för fjädrar
ralle624 skrev:Tjenare, ja har just klivit in i moppe världen o köpt mej en Cpi SM 07:a Funderar på en 70cc, ja vill gärna ha gött vrid i mellan registret, kör me ett lågvarvigt turbokit rör och filter direkt på förgasarn nu.. Förslag?? http://twostroke.se/product.asp?product=12180 kanske??
Lätt att du skall köpa denna cylindern, funkar skit bra till Turbo kit enligt Twostroke.se
Dock vet jag inte om det ska vara fjäderfäste ( AM6 ) Eller Skruvfäste ( Cpi ) Antar att det är AM6 motor? Hade iallafall köpt en Airsal 70 / 73 cc, de är bänkade tillsammans med Turbo kits avgassystem och matchade riktigt bra. Det är iallafall enligt Twostroke.se, själv funderar på att köpa en airsal 73 cc till min Derbi. DU får leta upp rätt cylinder, inte riktigt säker på om det är rätt till rätt motor.
Välkommen till forumet förresten!
cpi har en kopia av AM6 men dom har skruv fästen ist för fjädrar
Japp de e en kopia på AM6:an och de e skruvfäste, Men allt som passar på rrx ska passa på Cpi:n.. Dock e jag osäker, finns det adaptrar fjäder>skruv fäste att få tag på eller?? Hur e skillnaden mellan airsals och metrakit i livslängd??
bra vardaglig 70cc cylinder att använda med urpluggat originalrör/tk lacada?
skulle det funka bra med urstrypt org rör och en bra 70cc cylinder? sen tillverkar man en strypning att sätta i röret så den går i ~50km/h då polisen har razzzzia?
jo har tänkt på det också men är roligare med en 50cc som går riktigt bra har redan en 70cc och en 74cc men behöver horna ur dom och överdimentions kolv men är sugen på att testa en 500cc nu
fiddelal skrev:tja alla, har en Derbi Senda xtreme 04.
har tänkt å köpa en 70cc vilken är bäst å billigast när jag har, Hebo överliggande urpluggat, org förgasare och 12/52 drev?
och btw, aldrig köpt cylinder eller så förut, så undrar, man får med alla packningar kolv å allt sånt va?
Airsal Sport blir bra, eller en Racing om det skiljer typ 50kr fortfarande.
Du får med kolv, kolvbult, clips och alla packningar, och självklart cylinder och topp.. Kanske något mer.
fiddelal skrev:tja alla, har en Derbi Senda xtreme 04.
har tänkt å köpa en 70cc vilken är bäst å billigast när jag har, Hebo överliggande urpluggat, org förgasare och 12/52 drev?
och btw, aldrig köpt cylinder eller så förut, så undrar, man får med alla packningar kolv å allt sånt va?
Airsal Sport blir bra, eller en Racing om det skiljer typ 50kr fortfarande.
Du får med kolv, kolvbult, clips och alla packningar, och självklart cylinder och topp.. Kanske något mer.
blir racing då, passar de med orginal vev å org förgasare osv?
fiddelal skrev:tja alla, har en Derbi Senda xtreme 04.
har tänkt å köpa en 70cc vilken är bäst å billigast när jag har, Hebo överliggande urpluggat, org förgasare och 12/52 drev?
och btw, aldrig köpt cylinder eller så förut, så undrar, man får med alla packningar kolv å allt sånt va?
Airsal Sport blir bra, eller en Racing om det skiljer typ 50kr fortfarande.
Du får med kolv, kolvbult, clips och alla packningar, och självklart cylinder och topp.. Kanske något mer.
blir racing då, passar de med orginal vev å org förgasare osv?
Yes, köp dig en munstyckessats också! Passa på att byta kolvbultslagret också.
siiimooon skrev:
Airsal Sport blir bra, eller en Racing om det skiljer typ 50kr fortfarande.
Du får med kolv, kolvbult, clips och alla packningar, och självklart cylinder och topp.. Kanske något mer.
blir racing då, passar de med orginal vev å org förgasare osv?
Yes, köp dig en munstyckessats också! Passa på att byta kolvbultslagret också.
okej, ungefär vilken storlek ska jag ha på munstycket då?
Tja är såhär att jag har blivit sugen på en 70cc å undrar lite. Kan man köpa typ nån billig till och börja med å sen byta upp sig eller ska man köpa värsting direkt? Har ju mitt rör som är avstämt till Hebo manston 70ccarna sen är det för lite med original förgasaren (16mm) och måste man byta vev osvosv ? Reserverar mig för eventuella felskriviningar för är på mobilen har en Rieju mrx alltså AM6 motorn
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Tjenare nån som har nåt bra tips på 51+cc som ska sitta på en Derbi xtreme 06 med orginalrör och orginalförgasare, Tänkte mig en 70cc men läste att man ska ha sport och inte midrace för att inte slita alltför mycket på vev osv? Tips tack ( Ska stunta med den så därför kör jag på cylinder och inte trimrör)
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Hej jag tänkte fråga om man kan sätta en AM6 cylinder på en beta med ktm-motorn? Den passa väl antagligen inte rakt på men om det skulle gå utan några större modifikationer?
Niklas Berntsson skrev:Vilken 50cc cylinder går bra med gianelli ?? Till Rieju rrx och går det bra om man ska köra orginal sedan med den cylindern??
,Originalcylindern lirar bra, annars så är alla 50 sport rätt likvärdiga men du kan ju köpa någon sån om du inte vill slösa på originalcylindern och köper du en 50 sport kan du ju lekporta lite också för att få bättre sug
Rangad skrev:Tjenare nån som har nåt bra tips på 51+cc som ska sitta på en Derbi xtreme 06 med orginalrör och orginalförgasare, Tänkte mig en 70cc men läste att man ska ha sport och inte midrace för att inte slita alltför mycket på vev osv? Tips tack ( Ska stunta med den så därför kör jag på cylinder och inte trimrör)