SKa eventuellt köpa ett Gianneli av en kille som haft de på sin Roxon 07a, den har ju nya Derbi motorn, så där borde de inte vara några problem, han har även haft på det på sina Derbi, dock äldre än 06.. Undrar om ni tror att de kommer passa även på min ? (Derbi extreme 06)
Vill bar avara helt säker
beckvall skrev:de endra problemer är nog ramen... tror ej att de passar. de är ju 2 olika ramar på dom.
Ah, men han sa att de skulle vara samma ram på min som på de gamla Derbi modellerna, (dvs innan 05) och han har testat de på en kompis Derbi, han ska skicka de med bussgods så vill bara vara säker
Oneup skrev:Går Derbi Senda xtreme (05) bra med mk thrower?
Den går ju definitivt bättre med urpluggat mk thrower än original.
Går som de flesta andra effektrören, lite mer lågvarvigt.
Annars är ju gianelli det dominerande till Derbi just.
Tja, Jag har tänkt köpa Dos Salidos eftersom att det min bror har låter skit nice men problemet är att det är lite äldre( från när de såldes med färgade dämpare) så jag undrar om det fortfarande låter och ger lika dan effekt som förut?
(till Rieju RRX)
Blev skit besviken på mitt TK Krom(underliggande) som jag senast köpte p.g.a det mesiga ljudet och dåliga effekten det gav...
Jag har tänkt skaffa Airsal Maxima och en 21mm förgasare nu i sommar, men har lite halvont om pengar. Just nu kör jag med Hebo rör (gamla) och ostrypt CDI.
Jag undrar om det skulle funka någorlunda bra att köra med det röret tills jag får råd med ett bättre eller om det bara skulle bli skit.
MartenRRX skrev:Tja, Jag har tänkt köpa Dos Salidos eftersom att det min bror har låter skit nice men problemet är att det är lite äldre( från när de såldes med färgade dämpare) så jag undrar om det fortfarande låter och ger lika dan effekt som förut?
(till Rieju RRX)
Blev skit besviken på mitt TK Krom(underliggande) som jag senast köpte p.g.a det mesiga ljudet och dåliga effekten det gav...
dos salidos är ett ganska dåligt rör. effekten är inte så mycket att hurra för ifall man kollar på prislappen. jag rekomenderar istället att köpa ett underliggande Hebo ifall nu underliggande är viktigt, annars ett gianelli.
självklart finns det bättre rör än dom också, men då måste du upp ca 1000kr till i pris.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:dos salidos är ett ganska dåligt rör. effekten är inte så mycket att hurra för ifall man kollar på prislappen. jag rekomenderar istället att köpa ett underliggande Hebo ifall nu underliggande är viktigt, annars ett gianelli.
självklart finns det bättre rör än dom också, men då måste du upp ca 1000kr till i pris.
MartenRRX skrev:Undrar hur bra ett Underliggande Tk (krom) funkar till 70cc?
Undrar även om någon har en soundcheck till Hebo New performer 2004 (underliggande)
Det funkar ju helt klart. Alla rör funkar ju att köra 70cc med, men effekten är långt ifrån densamma. Men det röret ska ju helt klart gå att köra med!
Men vill du ha mer kräm så ska du nog ta och skaffa mk sp.
Jag har sett att det är "rea" på Metrakit Pro race röret till Senda/gilera på Cykelkraft och undrar (eftersom att jag har en Rieju RRX) om man kan bygga om röret så att det passar på min och om det kommer ge samma effekt som på en Senda eller en gilera?
Undrar även hur effeckt skillnaden blir om man har Barikit 74cc/Airsal 70cc istället för pro race cylindern?
Om ni tycker att det är en dålig ide att köpa röret så kan ni väll säga villka av dessa som är smartast (och bäst) att köpa ist?
Vilket är bästa röret att köpa till en RRX?
Funderar på ett Gianelli eller ett Metrakit Thrower fast Throwern på Cykelkraft är pluggad så vilken kmr ge bäst effekt?
Jag: Var sitter förgasaren då?
Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)
stektkorv skrev:Vilket är bästa röret att köpa till en RRX?
Funderar på ett Gianelli eller ett Metrakit Thrower fast Throwern på Cykelkraft är pluggad så vilken kmr ge bäst effekt?
gianelli! dessutom är gianelli relativt högvavigt och thrower är låg varvigt.
kej Blir då några hundra dyrare men då är de väl värt de Och för att va på säkra sidan.. om ja köper gianellin så har den väl fjädrar där den ska sättas fast? vill som inte göra om hela skiten
Jag: Var sitter förgasaren då?
Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)
kej Blir då några hundra dyrare men då är de väl värt de Och för att va på säkra sidan.. om ja köper gianellin så har den väl fjädrar där den ska sättas fast? vill som inte göra om hela skiten
om du köper ett rör som passar AM6 så har den fjädrar!
just nu har jag ett giannelli 2t på, Med Ostrypt CDI, 13/53
Min fråga är skulle den gå bättre med ett Metrakit SP rör?
Eller finns det någon annan drevning som gör att den skulle gå bättre då?
tjaah boys. har repor i både originalkolv samt originalcylinder efter värmenyp, och om jag ändå måste byta cylinder och kolv finns det något fett cylinderkit som passar bra med gianelli 2t och utan att jag behöver byta massa skit förutom munstycke? tacksam för svar grabbar, länka gärna !
znyggolle skrev:tjaah boys. har repor i både originalkolv samt originalcylinder efter värmenyp, och om jag ändå måste byta cylinder och kolv finns det något fett cylinderkit som passar bra med gianelli 2t och utan att jag behöver byta massa skit förutom munstycke? tacksam för svar grabbar, länka gärna !
airsal 70cc. självklart går den bättre med en större förgasare, men det funkar!
dessutom är detta en FELPOST. ska ligga i cylindertråden!
znyggolle skrev:tjaah boys. har repor i både originalkolv samt originalcylinder efter värmenyp, och om jag ändå måste byta cylinder och kolv finns det något fett cylinderkit som passar bra med gianelli 2t och utan att jag behöver byta massa skit förutom munstycke? tacksam för svar grabbar, länka gärna !
airsal 70cc. självklart går den bättre med en större förgasare, men det funkar!
dessutom är detta en FELPOST. ska ligga i cylindertråden!
okok ajjt, har postat i cylindertråden ist, svara där grabbar !
mopedpojken skrev:Har ett ganska risigt thrower på min Derbi, nån som vet hur man får bort rosten från den så den glänser lite. Äre autosol som gäller eller?
Har testat med svinto utan resultat.
Slipa ner röret med slippapper/vattenslip. Upp till 800 räcker för avgasröret, kör sedan autosol på det och klarlacka för hållbarheten efteråt med värmetålig klarlack. Klarlacken kommer att matta ner röret en aning men då rostar det inte iaf.
mopedpojken skrev:Har ett ganska risigt thrower på min Derbi, nån som vet hur man får bort rosten från den så den glänser lite. Äre autosol som gäller eller?
Har testat med svinto utan resultat.
Slipa ner röret med slippapper/vattenslip. Upp till 800 räcker för avgasröret, kör sedan autosol på det och klarlacka för hållbarheten efteråt med värmetålig klarlack. Klarlacken kommer att matta ner röret en aning men då rostar det inte iaf.
Sitter här nu och ska beställa rör, kommer ha 13/53 drevning, Ostrypt CDI,munstycke och detta röret, vilket tycker i jag ska köpa för högsta hastighet?
phcarlsson skrev:Sitter här nu och ska beställa rör, kommer ha 13/53 drevning, Ostrypt CDI,munstycke och detta röret, vilket tycker i jag ska köpa för högsta hastighet?