Sida 77 av 88

Postat: 5 juli 2012, 22:59
av Nicke_95
chifen skrev:Veven kommer inte gå för du sätter dit en större förgasare men kolla över dina lager när den gått så långt. Att du byter till en större förgasare kan vara till fördel för hållbarheten faktiskt. Glöm inte att du måste byta insug också och efter 1500 mil så kolla över ditt membran så reedsen tätar ordentligt fortfarande. Sitter precis innanför insuget så det är ingen konst att ta upp och kolla, kan sitta en strypning där också (vet inte vad du har för årsmod) men titta om veven glappar och hur den känns när du snurrar på den. Raset kommer inte orsakas av en större förgasare iaf ;)
Det är en 05 och det förvånar mig inte om den hargått längre än 1.5k mil då mätaren är utbytt men när jag bytte cylinder 150mil sedan var det inget glapp på veven men det känns lite bökigt att klyva motorn.

Postat: 8 juli 2012, 00:03
av W-bark
Tjenare grabbar.


Är denna cylindern högvarvig eller lågvarig?
s6 70cc racing, och undrade om den lirade bra med 24mm fögg och något vettigt rör mm.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=19278

Postat: 8 juli 2012, 00:10
av xXTASKENXx
W-bark skrev:Tjenare grabbar.


Är denna cylindern högvarvig eller lågvarig?
s6 70cc racing, och undrade om den lirade bra med 24mm fögg och något vettigt rör mm.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=19278
Racing brukar väll ha lågvarvingt? eller har jag fel? :P

Postat: 8 juli 2012, 00:16
av W-bark
xXTASKENXx skrev:
W-bark skrev:Tjenare grabbar.


Är denna cylindern högvarvig eller lågvarig?
s6 70cc racing, och undrade om den lirade bra med 24mm fögg och något vettigt rör mm.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=19278
Racing brukar väll ha lågvarvingt? eller har jag fel? :P
Haha vill bara vara säker innan jag beställer?:D

Postat: 8 juli 2012, 00:49
av SickRazer
W-bark skrev:Tjenare grabbar.


Är denna cylindern högvarvig eller lågvarig?
s6 70cc racing, och undrade om den lirade bra med 24mm fögg och något vettigt rör mm.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=19278
Räcker med 21mm förgasare för att få ut all effekt och kör på ett högvarvigt rör.

Postat: 8 juli 2012, 01:25
av W-bark
SickRazer skrev:
W-bark skrev:Tjenare grabbar.


Är denna cylindern högvarvig eller lågvarig?
s6 70cc racing, och undrade om den lirade bra med 24mm fögg och något vettigt rör mm.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=19278
Räcker med 21mm förgasare för att få ut all effekt och kör på ett högvarvigt rör.
Jo men det är så att jag har en 24mm liggandes hemma, Men yasuni r2 skulle funka väll funka fint?

Postat: 8 juli 2012, 01:31
av SickRazer
W-bark skrev:
SickRazer skrev:
W-bark skrev:Tjenare grabbar.


Är denna cylindern högvarvig eller lågvarig?
s6 70cc racing, och undrade om den lirade bra med 24mm fögg och något vettigt rör mm.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=19278
Räcker med 21mm förgasare för att få ut all effekt och kör på ett högvarvigt rör.
Jo men det är så att jag har en 24mm liggandes hemma, Men yasuni r2 skulle funka väll funka fint?
24 funkar också ja och yasuni r2 är ett högvarvigt 70cc anpassat rör så det blir fint :)

Postat: 8 juli 2012, 01:37
av W-bark
SickRazer skrev:
W-bark skrev:
SickRazer skrev: Räcker med 21mm förgasare för att få ut all effekt och kör på ett högvarvigt rör.
Jo men det är så att jag har en 24mm liggandes hemma, Men yasuni r2 skulle funka väll funka fint?
24 funkar också ja och yasuni r2 är ett högvarvigt 70cc anpassat rör så det blir fint :)
Okej tack för svar.
Då blir det väll att dra på en beställing någon dag i veckan om jag får tillbaks mina pengar från bruden. :?

Postat: 8 juli 2012, 01:42
av SickRazer
W-bark skrev:
SickRazer skrev:
W-bark skrev: Jo men det är så att jag har en 24mm liggandes hemma, Men yasuni r2 skulle funka väll funka fint?
24 funkar också ja och yasuni r2 är ett högvarvigt 70cc anpassat rör så det blir fint :)
Okej tack för svar.
Då blir det väll att dra på en beställing någon dag i veckan om jag får tillbaks mina pengar från bruden. :?
Hahah, lycka till med det! ;)

Hej

Postat: 8 juli 2012, 02:09
av Warp111
Hej jag har en Derbi r 99a med 70cc undrar ifall den 70cc går att använda på en AM6 motor ?

Postat: 8 juli 2012, 02:14
av W-bark
Haha jo tack det lär jag behöva, har tjatat på henne en månad nu något tips på vad jag kan säga/göra? :D

Postat: 9 juli 2012, 14:03
av NOName?
hur stor skillnad är det på original cylinder och dessa 50cc cylindrar på twostroke? Rieju mrx -06

Postat: 12 juli 2012, 11:16
av [frans]
Tja, tänkte köpa ett barikit 80cc till min Senda extreme och undrar om den funkar ihop med orginalveven och orginalförgasaren (17,5mm). Jag har redan sportluftfilter och munstycken och ett lågvarvigt mk rör.


http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844

Postat: 16 juli 2012, 22:42
av juniorjesper
Tänkte höra om ni rekommenderar att plana toppen? :P
Blir det stor skillnad? ;)
Vill ha hög komp o kraft :P

aprlia rx 80 mhr replica -07 derbimotor

Postat: 19 juli 2012, 02:05
av gxx83
Har en liten sommarmoppe som numera är kittad med mhr replica 80cc, 28 MHR 28mm supermoto fg dell orto, mhr supermoto överliggande avgas... just nu är det lite förgasarproblem med den som ska fixas och den ska upp till stan för att köra den lite oftare, har kört 150 mil med den sen jag köpte den -07 :( tänkte när jag ändå ska fixa fg så den går igen.. tänkte jag ändå byta cylinder och vev... låter lite konstigt men min budget ligger på kanske 10-15k, vad ska jag köpa som ändå är tillförlitligt... har ingen lust med att borra upp för parmakit eller liknande... toppfarten idag ligger på 110-120 i nuläget (glädjemätarfart) antar jag.. ;)

Hur är MHR 80cc TEAM? tillförlitlighet?
Polini Evolution 80cc tillförlitlighet?
Hebos motsvarigheter?

Vad tycker ni? vill gärna uppnå över 20 hk på veven ;)

MVH/Gustaf

Postat: 23 juli 2012, 19:00
av komatsuforest
Hej jag tänkte köpa detta 70cc kitet men undrar vad för nållager jag ska köpa, moppeden är en Rieju RRX 06:a och om den blir starkare på låga vara?
och sen undrar jag ju så klart om det är bra grejer

http://twostroke.se/product.asp?product=12180

sen om orginal veven håller kommer ju inte ligga max vara då det ska bli stunt moppe

Tack samm för snabba svar dåjag tänkt beställa det ikväll =)

Postat: 23 juli 2012, 19:06
av komatsuforest
förlåt för dubbel kommen tar internet lagg =P

Postat: 24 juli 2012, 18:21
av Rakie
Tja :), Vad är det för skillnad på Airsal - Cylinderkit (Racing) 70cc (AM6) http://twostroke.se/product.asp?product=11057 och Airsal - Cylinderkit (Sport) 70cc (AM6) http://twostroke.se/product.asp?product=10231 ?

Postat: 30 juli 2012, 15:56
av NickeAstrom
Tjena, vilken 70cc tror ni skulle passa till en 19mm fög och ett giannelli 2t?
Tror ni att det skulle funka bra med en Metrakit handmade som man fin-portar lite?
Länka gärna om ni har nått tips på en 70
Det ska sitta på en Rieju drac 03

Postat: 30 juli 2012, 16:19
av CaToXXo
komatsuforest skrev:Hej jag tänkte köpa detta 70cc kitet men undrar vad för nållager jag ska köpa, moppeden är en Rieju RRX 06:a och om den blir starkare på låga vara?
och sen undrar jag ju så klart om det är bra grejer

http://twostroke.se/product.asp?product=12180

sen om orginal veven håller kommer ju inte ligga max vara då det ska bli stunt moppe

Tack samm för snabba svar dåjag tänkt beställa det ikväll =)
Ett nållager med samma dimensioner som du har nu. veven håller.
Warp111 skrev:Hej jag har en Derbi r 99a med 70cc undrar ifall den 70cc går att använda på en AM6 motor ?
Nej, det passar inte.
NOName? skrev:hur stor skillnad är det på original cylinder och dessa 50cc cylindrar på twostroke? Rieju mrx -06
Ingen jätteskillnad.
[frans] skrev:Tja, tänkte köpa ett barikit 80cc till min Senda extreme och undrar om den funkar ihop med orginalveven och orginalförgasaren (17,5mm). Jag har redan sportluftfilter och munstycken och ett lågvarvigt mk rör.


http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
Det står ju inte att den INTE funkar till org vev, så det ska väl gå fint.
Skulle personligen få tag i en större förgasare, men 17,5 funkar med.
juniorjesper skrev:Tänkte höra om ni rekommenderar att plana toppen? :P
Blir det stor skillnad? ;)
Vill ha hög komp o kraft :P
Nja inte nån jätteskillnad.
Rakie skrev:Tja :), Vad är det för skillnad på Airsal - Cylinderkit (Racing) 70cc (AM6) http://twostroke.se/product.asp?product=11057 och Airsal - Cylinderkit (Sport) 70cc (AM6) http://twostroke.se/product.asp?product=10231 ?
Racingen är lite vassare, har dubbla kolvringar medans sport har bara en.
NickeAstrom skrev:Tjena, vilken 70cc tror ni skulle passa till en 19mm fög och ett giannelli 2t?
Tror ni att det skulle funka bra med en Metrakit handmade som man fin-portar lite?
Länka gärna om ni har nått tips på en 70
Det ska sitta på en Rieju drac 03
Finportad handmade skulle bli fint, eller airsal eller barikit.

Postat: 31 juli 2012, 12:28
av Rakie
Tja jag ska beställa en Airsal 70cc racing till min Furia (AM6) och undrar ifall orginal veven orkar eller om man måste byta till en starkare?

Postat: 3 augusti 2012, 21:50
av Börniee
Vilken cylinder rekommenderar ni till Rieju rrx med gianelli 2t?;-)
Funderar på barkit 50cc hur är den?
Det ska vara 50cc max 2000kr ;-)

Postat: 4 augusti 2012, 14:19
av ET.sm
Tjena!, Jag och min bror kommer inte så bra överrens, då jag nu ska lägga ut mopeden på blocket för intressekoll:
eftersom jag har bytt till en 50cc sport airsal:
Tänkte då höra, är de verkligen trim?
Med tanke på att 50cc sport airsal hade helt andra utlopp och lite större( där kolven sitter i ) kom inte på namnet:

så frågan är då: räknas de som trim?, eller räknas de som trim cylinder?:)

Postat: 6 augusti 2012, 13:07
av ollebolle15
Tja!
tänkte köpa en ny cylinder till min Rieju drac och undrar vilken som är bäst utav Barikits 80cc Racing eller Polini Guss 80cc och vad det är för kvalite samt hur effekten är i dom båda? :)
tack på förhand :)

Postat: 6 augusti 2012, 13:15
av CaToXXo
Rakie skrev:Tja jag ska beställa en Airsal 70cc racing till min Furia (AM6) och undrar ifall orginal veven orkar eller om man måste byta till en starkare?
Vad kommer du köra på för rör? Hur långt har veven fått gå?
Niklas Berntsson skrev:Vilken cylinder rekommenderar ni till Rieju rrx med gianelli 2t?;-)
Funderar på barkit 50cc hur är den?
Det ska vara 50cc max 2000kr ;-)
Original... Du tjänar inte mycket på att köpa en 50sport jämfört med org. kör airsal/barikit70 istället.

ET.sm skrev:Tjena!, Jag och min bror kommer inte så bra överrens, då jag nu ska lägga ut mopeden på blocket för intressekoll:
eftersom jag har bytt till en 50cc sport airsal:
Tänkte då höra, är de verkligen trim?
Med tanke på att 50cc sport airsal hade helt andra utlopp och lite större( där kolven sitter i ) kom inte på namnet:

så frågan är då: räknas de som trim?, eller räknas de som trim cylinder?:)
Det räknas som trim ja. Det är dock inget du behöver säga om du inte känner för det, eftersom det inte är nån särskilt märkbar skillnad från org.

Postat: 6 augusti 2012, 16:56
av ThePowerDerbi
Tjena, ska köpa ny cylinder till min Derbi 06:a. Har Gianelli och ostrypt cdi på nu och undrar om det finns någon 70cc som jag kan köra på UTAN att byta vev. Tack på förhand :)

alla sport cylindrar tex airsal :P


Skulle du/någon kunna tipsa om någon som passar bra till min nuvarande setup: Gianelli och ostrypt cdi. Går även bra med typ 50 sport eller liknande, vill ha lite mer kräm bara :)

Postat: 7 augusti 2012, 07:38
av ollebolle15
ollebolle15 skrev:Tja!
tänkte köpa en ny cylinder till min Rieju drac och undrar vilken som är bäst utav Barikits 80cc Racing eller Polini Guss 80cc och vad det är för kvalite samt hur effekten är i dom båda? :)
tack på förhand :)
någon som vet?

Postat: 12 augusti 2012, 21:00
av rexzo
Något som vet vad som skiljer airsal 70cc sport mot airsal 70cc racing?
Går det att porta en airsal 70cc sport så att den "blir" som en racing?

Postat: 12 augusti 2012, 21:28
av [frans]
Vilken förgasare ska man ha till denna cylinder?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844

Det står ju att man ska ha en 19mm med 95 munstycke, men är inte det för litet för en 80cc?

Postat: 12 augusti 2012, 21:36
av Lönneroth
Om man skulle sätta på en 70 cc cylinder och högvarrvsrör på en honda mt50, behövs ny vev då?
jag funderade på om det behövdes efter som att ett sånt gammalt as kan ju inte varva speciellt mycket, eller?

Postat: 12 augusti 2012, 22:02
av CaToXXo
rexzo skrev:Något som vet vad som skiljer airsal 70cc sport mot airsal 70cc racing?
Går det att porta en airsal 70cc sport så att den "blir" som en racing?
Racing har dubbla kolvringar och lite värre portar.
[frans] skrev:Vilken förgasare ska man ha till denna cylinder?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844

Det står ju att man ska ha en 19mm med 95 munstycke, men är inte det för litet för en 80cc?
Beror på rör, jag skulle köra på 21mm med ett vanligt sportrör iallafall. munstycke runt 110 som utgångspunkt.
Lönneroth skrev:Om man skulle sätta på en 70 cc cylinder och högvarrvsrör på en honda mt50, behövs ny vev då?
jag funderade på om det behövdes efter som att ett sånt gammalt as kan ju inte varva speciellt mycket, eller?
Skulle verkligen inte tro att det är nödvändligt.

Postat: 12 augusti 2012, 22:10
av Nicke_95
Airsal sport 70cc har också 2 kolvringar.

Postat: 12 augusti 2012, 22:10
av [frans]
Jag har ett mk thrower alu.

Postat: 12 augusti 2012, 22:19
av CaToXXo
Nicke_95 skrev:Airsal sport 70cc har också 2 kolvringar.
Nej, den har bara en kolvring.
Har en sån cylinder själv, samt att kompisen har en, och vi båda har en ring var.

Postat: 12 augusti 2012, 22:24
av rexzo
CaToXXo skrev:
Nicke_95 skrev:Airsal sport 70cc har också 2 kolvringar.
Nej, den har bara en kolvring.
Har en sån cylinder själv, samt att kompisen har en, och vi båda har en ring var.
Jag har också bara en kolvring så det stämmer nog.