Villket trimmrör ska jag använda för bästa ljud/effekt på min Rieju rrx? (org cc)
lånar tråden lite om man inte har råd med ett tk HQ vilket ska man då ha ?
jonny71 skrev:Villket trimmrör ska jag använda för bästa ljud/effekt på min Rieju rrx? (org cc)
lånar tråden lite om man inte har råd med ett tk HQ vilket ska man då ha ?
Är du ute efter axx kan jag rekommendera Metrakit Thrower, låter gött med!
jonny71 skrev:okeej men måste man inte dra en plugg i dom rören ? :p
Mja, beror väl på.
Jag köpte mitt hos ÅF, och jag var tvungen att slå ut en plugg i det.
Men om du köper från Twostroke så brukar det stå om det är pluggat eller inte.
MartenRRX skrev:Villket är då bäst för Rieju RRX för både låg och hög varvigt?
Finns inget rör som är bäst på båda? tror jag.. Men Doppler ER1 Är ett riktigt bra rör! inte så lågvarvigt som V6 men inte lika högvarvigt som Thrower! Där har du ett bra rör!
stektkorv skrev:Tjena, Funderar på att fixa nytt avgassystem till min original RRX. Några speciella ni rekomenderar?
Funderar på ett:
Yasuni - Avgassystem (R1 50cc) Underliggande
Eller något från Turbokit eller Metrakit
Vill hålla mig inom 2000kr gränsen :)
Har då lite tid att tänka, för blir köp under vintern när man fyller 15.
ta absolut inte turbokit! ta ett gianelli 2t. Riktigt bra rör.. ta vilket som hällst förutom turbokit bara :D
Tackar, satt och fundera på ett 2t men glömde lägga in i inlägget :P Men va kan ja få upp den med Gianelli 2t och 105 munstycke? Får aldrig svar på Hur fort tråden så de här går nog lättare ;)
Hej! Nu har jag bytt till ett metrakit thrower. Jag bytte även till ett annat munstycke. Med det bluddrade den lite och gick bara ungefär 70 enligt mätaren. Den gjorde 80 på mätaren med originalsystem. Tycker det är lite konstigt att ett trimsystem gör så den går sämre?! Men jag undrar att om jag byter till ett mindre munstycke så går den mer än 80 på mätaren?
Behöver hjälp fort! Det är så att jag har bytt till ett MetraKit thrower på min beta rr. Men med det avgassystemet går den bara 75-79 enligt mätarn och med original urpluggat gjorde den 80-85 enligt mätarn. Har letat plugg idet men det finns fan ingen. Och jag har bytt till olika munstycken men den går fortfarande sämre. Vad kan va fel? för va ja ha fattat ska ett effektsystem ge effekt och inte ge sämre.
Asså.. Hmm.. Det är när du ligger och puttrar på låga varv och sedan när du drar fullt så känner du att någon drar i moppen typ Det är då du känner att du har ett effektrör
D.Svensson skrev:Behöver hjälp fort! Det är så att jag har bytt till ett MetraKit thrower på min beta rr. Men med det avgassystemet går den bara 75-79 enligt mätarn och med original urpluggat gjorde den 80-85 enligt mätarn. Har letat plugg idet men det finns fan ingen. Och jag har bytt till olika munstycken men den går fortfarande sämre. Vad kan va fel? för va ja ha fattat ska ett effektsystem ge effekt och inte ge sämre.
Ingen som vet? Det står på twostrokes hemsida att det passar till 17,5 -19mm förgasare.
D.Svensson skrev:Behöver hjälp fort! Det är så att jag har bytt till ett MetraKit thrower på min beta rr. Men med det avgassystemet går den bara 75-79 enligt mätarn och med original urpluggat gjorde den 80-85 enligt mätarn. Har letat plugg idet men det finns fan ingen. Och jag har bytt till olika munstycken men den går fortfarande sämre. Vad kan va fel? för va ja ha fattat ska ett effektsystem ge effekt och inte ge sämre.
Ingen som vet? Det står på twostrokes hemsida att det passar till 17,5 -19mm förgasare.
Rekomenderas ja.. Men du har troligen ställt in Förgasaren fel, du vet du behöver även pilla på luftskruvan, kanske pilla på Nålen m.m!
Rekomenderas ja.. Men du har troligen ställt in Förgasaren fel, du vet du behöver även pilla på luftskruvan, kanske pilla på Nålen m.m!
okej.. men kan det göra såpass mycket att den går snabbare än förut när ja hade originalröret?
D.Svensson skrev:
okej.. men kan det göra såpass mycket att den går snabbare än förut när ja hade originalröret?
En felinställd förgasare går BRA Mycket sämre än en Installd, JA!
Den bör la gå lite bättre med effektrör, men MK2 är ju lågvarvigt, och så vitt jag vet så är Originalrörets starkaste band runt 9k RPM, så jag TROR det borde ge lite mer med Mk2(Metrakit Htrower)
Riiikard skrev:
Är det lågvarvigt? Tycker den känns svagare när man ska köra iväg me de här röret och att den känns lite piggare när man får upp lite varv.
En felinställd förgasare går BRA Mycket sämre än en Installd, JA!
Den bör la gå lite bättre med effektrör, men MK2 är ju lågvarvigt, och så vitt jag vet så är Originalrörets starkaste band runt 9k RPM, så jag TROR det borde ge lite mer med Mk2(Metrakit Htrower)