Sida 75 av 93
Postat: 7 februari 2012, 22:38
av 2stroke4ever
Red Power skrev:Har en Derbi 08 med 13/52 drev och gianelli rör. Den axxar segt på låga varv, kan man förättra det genom att byta lågfartsmunstycke?
Tacksam för svar

svar nej. 2t kurvan är så att det är på höga varv den går bäst. Med ett effektrör då så har du inte så mycket acc + din drevning gör inte saken bättre

dock kan du kolla stiftets färg och justera HUVUDmunstycket efter det. ( vitt = för litet munstycke, brunt = bra, svart = för stort.
Postat: 9 februari 2012, 15:29
av söderström96
hej har en beta rr 50 motar 06 med dellorto PHBN och undrar om det är 5mm eller 6 mm munstycken? , förgasaren är orginal
Postat: 9 februari 2012, 16:49
av 2stroke4ever
söderström96 skrev:hej har en beta rr 50 motar 06 med dellorto PHBN och undrar om det är 5mm eller 6 mm munstycken? , förgasaren är orginal
6mm
Postat: 10 februari 2012, 16:49
av Red Power
[quote="2stroke4ever"][quote="Red Power"]Har en Derbi 08 med 13/52 drev och gianelli rör. Den axxar segt på låga varv, kan man förättra det genom att byta lågfartsmunstycke?
Tacksam för svar

[/quote]
svar nej. 2t kurvan är så att det är på höga varv den går bäst. Med ett effektrör då så har du inte så mycket acc + din drevning gör inte saken bättre

dock kan du kolla stiftets färg och justera HUVUDmunstycket efter det. ( vitt = för litet munstycke, brunt = bra, svart = för stort.[/quote]
ok Tack!
Postat: 11 februari 2012, 18:34
av CaToXXo
Jahapp nu kommer jag här igen!
Derbi Senda EBS:
Lite portad airsal 70sport
Metrakit Thrower
Barikit PWK24mm
Sportluft
Svara gärna på alla dessa:
Huvudmunstycke:
Lågfartsmunstycke:
Powerjet:
Vad tror ni på ett ungefär jag ska ha?
Har huvud 107, lågfart antagligen original (40) och pwr antagligen original där med, (32)
Den går perfekt på tomgång med choke i men ingen tomgång alls utan choke, går allmänt ojämnt på alla varv. Drar man fullgas direkt så vill den ibland dö pga för lite soppa. Går ojämt på både låg, mellan och högvarv. (Drar inge tjuvluft)

Postat: 12 februari 2012, 00:25
av TuZx
tja har en beta rr 07 mortard o jag har vilket storlekt i munstycke ska jag ha i ? har 80 nu,den e dragen plugg i kröken
setup
orginal förgasare
heboluftfilter
ny kolv/kolvringar
50cc
Postat: 20 februari 2012, 16:12
av slider_jeppe
äre ok om jag ställer en fråga anående min slider 08 här? iaf slider 08 polini sport 70, polini team 2 rör lite pill i variator och koppling. länka mer än gjärna en munstyckssats. ska vara stl 6mm dellOrto tack på förhand min bästa tsr:are
Postat: 20 februari 2012, 19:10
av D4NI3L
tja fan nån som vet vilken storlek dracens orginal huvudmunstycke är?
Kan det vara 74?
Postat: 20 februari 2012, 19:18
av Roxxen96
D4NI3L skrev:tja fan nån som vet vilken storlek dracens orginal huvudmunstycke är?
Kan det vara 74?
Det där var en rätt svår fråga.. Tror inte det sitter samma storlek på dracs på de olika årsmodellerna, enligt det jag sökte på google så har de mesta svarat 60, men vissa har också svarat 67, 64, 57, 58..
Men står det inte i din manual? Och du borde väl ha pillat med förgasaren? Fast det måste ju inte betyda att det som sitter i ÄR original. Kan ju mycket möjligtvis vara så att det bytts innan av före detta ägare etc. Fast vilken årsmodell har du?
Har rammat igenom rätt många sidor på google och i stort sett alla säger olika, men som sagt de flesta sa 60.. Men jag skulle tippa på att det skiftar mellan årsmodellerna..
slider_jeppe skrev:äre ok om jag ställer en fråga anående min slider 08 här? iaf slider 08 polini sport 70, polini team 2 rör lite pill i variator och koppling. länka mer än gjärna en munstyckssats. ska vara stl 6mm dellOrto tack på förhand min bästa tsr:are
Du har lagt din fråga i fel munstyckes tråd, du har en scooter alltså ska den ligga i munstyckes tråden - scooter!
Här har du den:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=28548
/ Roxxen96
Postat: 20 februari 2012, 19:45
av D4NI3L
Roxxen96 skrev:D4NI3L skrev:tja fan nån som vet vilken storlek dracens orginal huvudmunstycke är?
Kan det vara 74?
Det där var en rätt svår fråga.. Tror inte det sitter samma storlek på dracs på de olika årsmodellerna, enligt det jag sökte på google så har de mesta svarat 60, men vissa har också svarat 67, 64, 57, 58..
Men står det inte i din manual? Och du borde väl ha pillat med förgasaren? Fast det måste ju inte betyda att det som sitter i ÄR original. Kan ju mycket möjligtvis vara så att det bytts innan av före detta ägare etc. Fast vilken årsmodell har du?
Har rammat igenom rätt många sidor på google och i stort sett alla säger olika, men som sagt de flesta sa 60.. Men jag skulle tippa på att det skiftar mellan årsmodellerna..
slider_jeppe skrev:äre ok om jag ställer en fråga anående min slider 08 här? iaf slider 08 polini sport 70, polini team 2 rör lite pill i variator och koppling. länka mer än gjärna en munstyckssats. ska vara stl 6mm dellOrto tack på förhand min bästa tsr:are
Du har lagt din fråga i fel munstyckes tråd, du har en scooter alltså ska den ligga i munstyckes tråden - scooter!
Här har du den:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=28548
/ Roxxen96
låter ganska vettigt att det är mindre iaf, fick inte med nån manual och det är en 00:a
tack för att du tar dig tid :wub:
Postat: 20 februari 2012, 20:30
av CaToXXo
D4NI3L skrev:tja fan nån som vet vilken storlek dracens orginal huvudmunstycke är?
Kan det vara 74?
Bror min har en drac som det satt 74 i original så det kan nog stämma

Postat: 20 februari 2012, 22:53
av slider_jeppe
Roxxen96 skrev:D4NI3L skrev:tja fan nån som vet vilken storlek dracens orginal huvudmunstycke är?
Kan det vara 74?
Det där var en rätt svår fråga.. Tror inte det sitter samma storlek på dracs på de olika årsmodellerna, enligt det jag sökte på google så har de mesta svarat 60, men vissa har också svarat 67, 64, 57, 58..
Men står det inte i din manual? Och du borde väl ha pillat med förgasaren? Fast det måste ju inte betyda att det som sitter i ÄR original. Kan ju mycket möjligtvis vara så att det bytts innan av före detta ägare etc. Fast vilken årsmodell har du?
Har rammat igenom rätt många sidor på google och i stort sett alla säger olika, men som sagt de flesta sa 60.. Men jag skulle tippa på att det skiftar mellan årsmodellerna..
slider_jeppe skrev:äre ok om jag ställer en fråga anående min slider 08 här? iaf slider 08 polini sport 70, polini team 2 rör lite pill i variator och koppling. länka mer än gjärna en munstyckssats. ska vara stl 6mm dellOrto tack på förhand min bästa tsr:are
Du har lagt din fråga i fel munstyckes tråd, du har en scooter alltså ska den ligga i munstyckes tråden - scooter!
Här har du den:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=28548
/ Roxxen96
aha ok, tack för länken

Postat: 20 februari 2012, 23:06
av derbitixx
tjenare,villken strl tror ni skulle bli någorlund bra till Hebo överliggande,sportluft och org gasare på Derbi Senda sm -06?
Postat: 24 februari 2012, 21:38
av Fjantjuice
Vad skulle passa till en Derbi Senda xtreme 06 med ett MetraKit Thrower? Allt annat original förutom drev.
Postat: 24 februari 2012, 21:40
av Ekman
Fjantjuice skrev:Vad skulle passa till en Derbi Senda xtreme 06 med ett MetraKit Thrower? Allt annat original förutom drev.
14mm dellorto förgasare?
Iaf. Ta upp och kolla vilken storlek på munstycket du har nu, så köper du en munstyckessats med munstycken som är ca. 7-15 storlekar större.
Här hittar du guide på hur du byter (ifall du inte vet):
[spoiler][youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=vYTHLlhh1x4[/youtube][/spoiler]
Postat: 26 februari 2012, 15:04
av alle135
Har en Motorhispania ryz 04 med dragen plugg i röret och behöver byta upp mig lite i munsycke.
Frågan är bara vad orginalstorleken är , jag tror förgasaren är en dellorto 12-14 mm
nån som vet ?
Postat: 27 februari 2012, 19:15
av Niclas_Lundström
Derbi Senda x-race 2007 orginalt, turbo kit dos salidos å ostrypt cdi, orginal fögasare 14mm
Postat: 2 mars 2012, 00:41
av Trinity
Rieju MRX 07 dragen plugg, resten original, testat 90 och 95. Inget fungerar, på höga varv, ska jag sätta i runt 100 +/-5? Har 2 kompisar som har det... Kan också tillägga att moppen inte funkar med orginalstift, dvs br8es men fungerar med br9es
Postat: 3 mars 2012, 20:14
av ThePowerDerbi
Tjenare, Har en Derbi Senda xtreme 06:a och har precis satt på ett Gianelli rör. Har bytt munstycke till 75 (63 original). Den går riktigt segt på låga varv men från 7000 rpm så går den riktigt bra. Frågan är om jag ska ha större eller mindre munstycke?

Postat: 3 mars 2012, 20:56
av Trinity
ThePowerDerbi skrev:Tjenare, Har en Derbi Senda xtreme 06:a och har precis satt på ett Gianelli rör. Har bytt munstycke till 75 (63 original). Den går riktigt segt på låga varv men från 7000 rpm så går den riktigt bra. Frågan är om jag ska ha större eller mindre munstycke?

gianelli är väl högvarvigt? Men munstycke påverkar väl inte låga varv? Det gör juluftskruven och nålen
Postat: 5 mars 2012, 16:27
av korvpatrick
Derbi DRD evo 2011 MK thrower alu rör 13T framdrev bakdrev orginal mässingbricka i förgasaren bortagen (alltså original förgasare) vet ej vad jag har för original munstycke och vad jag ska sätta på för något nytt sen hade någon gärna kunnat vara snäll och berätta vad jag har för original förgasare med? Tack i förhand

Postat: 5 mars 2012, 23:50
av johanbw
Har en Derbi Senda SM -03, setup:
Metrakit 70cc
Dellorto 21mm
Leovince V6 avgasrör
13/53 drevning
Polini sporluftsfilter
Vad tror ni jag ska ha för huvudmunstycke?

Postat: 6 mars 2012, 15:06
av johanbw
någon som vet på ett ungefär?

Derbi Senda extreme 07
Postat: 7 mars 2012, 13:03
av 123Ante
Hej jag har en Derbi Senda extrem med gianelli 2t rör opluggat ostrypt cdi och 12/52 drevning vad tycker ni jag ska ha för munstycke?
Tycker ni att man ska flytta nålen ?
Postat: 11 mars 2012, 13:51
av ocean-blue
hej
behöver veta vilket munstycke jag ska ha på min honda mt
seput
avgasrör: urpluggat orginal
cylinder : 70cc ca 7 hk
förgasare: äkta mikuni 24mm
hade ett 120 munstycke innan är det förstort eller förlitet för den hackade
(som på/av med nycklen hela tiden ) när jag låg på jämn gas :/ och så fårt man släppte va det som om man bromsa
är tacksam som fa*n för svar för jag är rädd att min får förlite med den förgasaren jag har nu :/
Postat: 11 mars 2012, 14:35
av Roxxen96
[spoiler]
derbitixx skrev:tjenare,villken strl tror ni skulle bli någorlund bra till Hebo överliggande,sportluft och org gasare på Derbi Senda sm -06?
Antar att du har 14 mm dellorto. Upp mot 90 pga sportluftet.. Men köp ett munstyckes set och testa dig fram. Gå efter stiftets färg.
Svart= För fet bränsletillförsel ( gå ner i storlek ) Oboybrunt = Bra bränsletillförsel. Vitt= För mager tillförsel ( gå upp i storlek )
Länk: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1640
alle135 skrev:Har en Motorhispania ryz 04 med dragen plugg i röret och behöver byta upp mig lite i munsycke.
Frågan är bara vad orginalstorleken är , jag tror förgasaren är en dellorto 12-14 mm
nån som vet ?
Tror det är 14 mm förgasare på din, 16 mm på vissa ryz'ar (de nyare)
Hittar inget på google om vad original storleken är, ta av förgasaren och titta. Sen så utgår du ifrån 10-15 storlekar större än det som sitter i. Sen går du efter färgen på stiftet, som jag skrev till ovanstående person.
Niclas_Lundström skrev:Derbi Senda x-race 2007 orginalt, turbo kit dos salidos å ostrypt cdi, orginal fögasare 14mm
Köp munstyckes set och testa dig fram.
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1639
Trinity skrev:Rieju MRX 07 dragen plugg, resten original, testat 90 och 95. Inget fungerar, på höga varv, ska jag sätta i runt 100 +/-5? Har 2 kompisar som har det... Kan också tillägga att moppen inte funkar med orginalstift, dvs br8es men fungerar med br9es
Testa att sätta i ett större munstycke då, eftersom det är huvudmunstycket som reglerar bensinen på 3/4- 4/4 delars gas. Så i med större och testa, sen går du efter färgen på stiftet!
ThePowerDerbi skrev:Tjenare, Har en Derbi Senda xtreme 06:a och har precis satt på ett Gianelli rör. Har bytt munstycke till 75 (63 original). Den går riktigt segt på låga varv men från 7000 rpm så går den riktigt bra. Frågan är om jag ska ha större eller mindre munstycke?

Det är helt normalt att den gör så, det kan du tyvärr inte komma undan. Och det har INTE med munstycket att göra. En del av det, tycker du har för litet. Upp mot 80 borde det vara med effektrör till Derbi, kolla stiftets färg. Och varför nästan all effekt kommer på höga varv är därav drevningen och att ditt rör har så stort effektband gentemot original röret som får sin effekt på låga varv.
korvpatrick skrev:Derbi DRD evo 2011 MK thrower alu rör 13T framdrev bakdrev orginal mässingbricka i förgasaren bortagen (alltså original förgasare) vet ej vad jag har för original munstycke och vad jag ska sätta på för något nytt sen hade någon gärna kunnat vara snäll och berätta vad jag har för original förgasare med? Tack i förhand

Tror att du har 17,5 mm förgasare original. Kan sitta ett 76 original, dock inte hundra.. Ta av och titta
johanbw skrev:Har en Derbi Senda SM -03, setup:
Metrakit 70cc
Dellorto 21mm
Leovince V6 avgasrör
13/53 drevning
Polini sporluftsfilter
Vad tror ni jag ska ha för huvudmunstycke?

Runt 85-95. Köp ett munstyckes set och testa dig fram, gå efter stiftets färg! Svart = för stort munstycke (gå ner) Oboybrunt = perfa, vitt = för lite bensin (gå upp)
Länk:
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1640
123Ante skrev:Hej jag har en Derbi Senda extrem med gianelli 2t rör opluggat ostrypt cdi och 12/52 drevning vad tycker ni jag ska ha för munstycke?
Tycker ni att man ska flytta nålen ?
Köp munstyckes set och testa dig fram, gå efter stiftets färg. Hur du kollar det kolla det jag skrev till ovanstående.
Länk:
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1640
ocean-blue skrev:hej
behöver veta vilket munstycke jag ska ha på min honda mt
seput
avgasrör: urpluggat orginal
cylinder : 70cc ca 7 hk
förgasare: äkta mikuni 24mm
hade ett 120 munstycke innan är det förstort eller förlitet för den hackade
(som på/av med nycklen hela tiden ) när jag låg på jämn gas :/ och så fårt man släppte va det som om man bromsa
är tacksam som fa*n för svar för jag är rädd att min får förlite med den förgasaren jag har nu :/
Om den hackade så tror jag är det var för litet. Dock inte hundra, blandar alltid ihop. Och ibland kan de betee sig olika. Kolla stiftets färg så ser du om du ska gå ner eller upp! Kan också vara trotteln, testa olika hack.
Huvudmunstycke reglerar 3/4-4/4 delars gas.
Lågfart och trotteln reglerar 1/4 - 2/4 delars gas.
Puh. / Roxxen96[/spoiler]
Postat: 11 mars 2012, 15:16
av DerbiDrdLimitedEdition
Derbi DRD lmt edt
Stage 6 70cc
MK rör
dellorto 19mm black edition
Sportluftfilter
12-53 drevning
Har just nu i munstycke storlek 114
Är det för stort/litet?

Postat: 11 mars 2012, 15:20
av Roxxen96
DerbiDrdLimitedEdition skrev:Derbi DRD lmt edt
Stage 6 70cc
dellorto 19mm black edition
Sportluftfilter
12-53 drevning
Har just nu i munstycke storlek 114
Är det för stort/litet?

Nå vad säger ditt stift?

Postat: 11 mars 2012, 15:42
av DerbiDrdLimitedEdition
Roxxen96 skrev:DerbiDrdLimitedEdition skrev:Derbi DRD lmt edt
Stage 6 70cc
dellorto 19mm black edition
Sportluftfilter
12-53 drevning
Har just nu i munstycke storlek 114
Är det för stort/litet?

Nå vad säger ditt stift?

Att den går för fett.
Jag har testat endel olika munstycken och antingen så startar den inte eller så är tändstiftet helt svart

Postat: 11 mars 2012, 15:44
av Axel
Byt tändstift så du ser färgen! Egentligen, så ska man byta tändstift varje gång man byter munstycke för att få rätt färg på tändstiftet. Onödiga pengar enligt mig;) Kör efter hur den går!
Postat: 14 mars 2012, 23:11
av DtSnubben
vilket munstycke ska jag ha på ett ungefär med urpluggat original rör och allt annat original utom 70 drev bak, på en dt50r 04?
Postat: 17 mars 2012, 16:32
av Red Power
Jag behöver veta vad jag ska ha för munstycke till min moppe:
Derbi Racing Limited
Gianelli 2t
Drev 13-52
Postat: 17 mars 2012, 17:18
av CaToXXo
DerbiDrdLimitedEdition skrev:Roxxen96 skrev:DerbiDrdLimitedEdition skrev:Derbi DRD lmt edt
Stage 6 70cc
dellorto 19mm black edition
Sportluftfilter
12-53 drevning
Har just nu i munstycke storlek 114
Är det för stort/litet?

Nå vad säger ditt stift?

Att den går för fett.
Jag har testat endel olika munstycken och antingen så startar den inte eller så är tändstiftet helt svart

Känns väldigt fett.
Postat: 18 mars 2012, 20:32
av mullemäck
moppen är trimmad med
70cc polini
45mm högkomptopp
21 mukunimm förgasare
öppet luftfilter
luhao trimkrök med avgasbandage och orginal ljuddämpare
drevning 13/50
när moppen trimmades så hade den 100 munstycke, bytte upp mig till 130 och har det på moppen just nu, den toppar mellan 65 och ibland 80, hört folk som har haft samma setup och kört med 170 munstycke och sagt att 130 är för litet, den varvar ur på 1an 2an 3an och sedan går det segt på 4an, alltså förlite bensin på 4an, den accar ass bra!
nu har jag köpt 150,160,170,180,190,200 munstycke och jag bytte till 150 munstycke igår men då vägrade den starta, starta endast med choken i, när den startar så går den bra på tomgången men så fort man rör gasen så dör den direkt, får alltså för mycket bensin? jag har sänkt nålen så den får mindre bensin men inge skillnad, skruvat på förgasar inställningar men inget blir bättre. provade 160 munstycke och samma hände där. sedan trök jag i 130 munstycket igen men då gick den knappt till jag fick igång den, nu går den nästan lika bra som förut, (förgasar intställningar) jag blir fan tokig! kan någon hjälpa mig med detta !? MVH LUDWIG
Postat: 18 mars 2012, 20:36
av johanbw
johanbw skrev:Har en Derbi Senda SM -03, setup:
Metrakit 70cc
Dellorto 21mm
Leovince V6 avgasrör
13/53 drevning
Polini sporluftsfilter
Vad tror ni jag ska ha för huvudmunstycke?

bumpelibump