[spoiler]
derbitixx skrev:tjenare,villken strl tror ni skulle bli någorlund bra till Hebo överliggande,sportluft och org gasare på Derbi Senda sm -06?
Antar att du har 14 mm dellorto. Upp mot 90 pga sportluftet.. Men köp ett munstyckes set och testa dig fram. Gå efter stiftets färg.
Svart= För fet bränsletillförsel ( gå ner i storlek ) Oboybrunt = Bra bränsletillförsel. Vitt= För mager tillförsel ( gå upp i storlek )
Länk: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1640
alle135 skrev:Har en Motorhispania ryz 04 med dragen plugg i röret och behöver byta upp mig lite i munsycke.
Frågan är bara vad orginalstorleken är , jag tror förgasaren är en dellorto 12-14 mm
nån som vet ?
Tror det är 14 mm förgasare på din, 16 mm på vissa ryz'ar (de nyare)
Hittar inget på google om vad original storleken är, ta av förgasaren och titta. Sen så utgår du ifrån 10-15 storlekar större än det som sitter i. Sen går du efter färgen på stiftet, som jag skrev till ovanstående person.
Niclas_Lundström skrev:Derbi Senda x-race 2007 orginalt, turbo kit dos salidos å ostrypt cdi, orginal fögasare 14mm
Köp munstyckes set och testa dig fram.
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1639
Trinity skrev:Rieju MRX 07 dragen plugg, resten original, testat 90 och 95. Inget fungerar, på höga varv, ska jag sätta i runt 100 +/-5? Har 2 kompisar som har det... Kan också tillägga att moppen inte funkar med orginalstift, dvs br8es men fungerar med br9es
Testa att sätta i ett större munstycke då, eftersom det är huvudmunstycket som reglerar bensinen på 3/4- 4/4 delars gas. Så i med större och testa, sen går du efter färgen på stiftet!
ThePowerDerbi skrev:Tjenare, Har en Derbi Senda xtreme 06:a och har precis satt på ett Gianelli rör. Har bytt munstycke till 75 (63 original). Den går riktigt segt på låga varv men från 7000 rpm så går den riktigt bra. Frågan är om jag ska ha större eller mindre munstycke?

Det är helt normalt att den gör så, det kan du tyvärr inte komma undan. Och det har INTE med munstycket att göra. En del av det, tycker du har för litet. Upp mot 80 borde det vara med effektrör till Derbi, kolla stiftets färg. Och varför nästan all effekt kommer på höga varv är därav drevningen och att ditt rör har så stort effektband gentemot original röret som får sin effekt på låga varv.
korvpatrick skrev:Derbi DRD evo 2011 MK thrower alu rör 13T framdrev bakdrev orginal mässingbricka i förgasaren bortagen (alltså original förgasare) vet ej vad jag har för original munstycke och vad jag ska sätta på för något nytt sen hade någon gärna kunnat vara snäll och berätta vad jag har för original förgasare med? Tack i förhand

Tror att du har 17,5 mm förgasare original. Kan sitta ett 76 original, dock inte hundra.. Ta av och titta
johanbw skrev:Har en Derbi Senda SM -03, setup:
Metrakit 70cc
Dellorto 21mm
Leovince V6 avgasrör
13/53 drevning
Polini sporluftsfilter
Vad tror ni jag ska ha för huvudmunstycke?

Runt 85-95. Köp ett munstyckes set och testa dig fram, gå efter stiftets färg! Svart = för stort munstycke (gå ner) Oboybrunt = perfa, vitt = för lite bensin (gå upp)
Länk:
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1640
123Ante skrev:Hej jag har en Derbi Senda extrem med gianelli 2t rör opluggat ostrypt cdi och 12/52 drevning vad tycker ni jag ska ha för munstycke?
Tycker ni att man ska flytta nålen ?
Köp munstyckes set och testa dig fram, gå efter stiftets färg. Hur du kollar det kolla det jag skrev till ovanstående.
Länk:
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1640
ocean-blue skrev:hej
behöver veta vilket munstycke jag ska ha på min honda mt
seput
avgasrör: urpluggat orginal
cylinder : 70cc ca 7 hk
förgasare: äkta mikuni 24mm
hade ett 120 munstycke innan är det förstort eller förlitet för den hackade
(som på/av med nycklen hela tiden ) när jag låg på jämn gas :/ och så fårt man släppte va det som om man bromsa
är tacksam som fa*n för svar för jag är rädd att min får förlite med den förgasaren jag har nu :/
Om den hackade så tror jag är det var för litet. Dock inte hundra, blandar alltid ihop. Och ibland kan de betee sig olika. Kolla stiftets färg så ser du om du ska gå ner eller upp! Kan också vara trotteln, testa olika hack.
Huvudmunstycke reglerar 3/4-4/4 delars gas.
Lågfart och trotteln reglerar 1/4 - 2/4 delars gas.
Puh. / Roxxen96[/spoiler]