mullemäck skrev:hej, nu har min polini 70cc skurit till min yamaha dt 50 mx!
dags för en ny cylinder.
ganska förvirran i denna djungel av cylindrar och om inkörning, skulle uppskatta om någon hjälpa mig med välja ut en stark högvarvig och snabb cylinder till ett måttligt pris ? Mvh ludwig
Finns inga högvarviga dt cylindrar du får porta då om du vill ha mera varv på grejerna. Inkörning kan man sågott som skippa bara det inte är några missljud och du kör på fet blandning är det lugnt!
Jag körde på airsal/eurokit i min dt för några år sen,väldigt lågvarvig och stark oportad,sen portade jag den och då gick den bra mycket bättre!
Film på hur den gick info om den står på filmen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gMQqrgA9 ... re=related[/youtube][/youtube]
Jag fräschar till cylindrar,honar, portar cylindrar och block,slipar toppar,och utför vev byten mm. Bara skicka pm om du är intreserad eller undrar något!
Vicco skrev:tja den här frågan finns redan men årkar inte leta igenom alla sidor. vad e det för skillnad mellan te.x en airsal 50cc sport och 50cc racing?
mullemäck skrev:okej, när du säger porta, ska jag porta avgas, eller cylinder väggarna ?
Både och,men du kan också bara ta på avgasen till en viss gräns utan att behöva höja spolportarna.
Tänk på att kolvringsclipset sitter på avgassidan på dt 70cc ( iallafall airsal/eurokit) så bredda inte för mycket!
Om du vill kan jag också utföra portningen till ett bra pris.
/ Jonthä
Jag fräschar till cylindrar,honar, portar cylindrar och block,slipar toppar,och utför vev byten mm. Bara skicka pm om du är intreserad eller undrar något!
Har en polini guss som är skuren här hemma utan kolvringar men tänkte höra med er om den ens är körbar i det skicken den är nu ? för har ingen tanke på att köpa något nytt till den förutom kolvringar
Kolven glider bra utan att fastna elr något och där är inga skarpa kanter och repan i cylindern är "mjuk"
jag vet att jag inte kommer få ut all effekt men det är bara den repan i kolven och cylindern och inga mer och den måste ju ändå va lite piggare än org
xytoo skrev:Har en polini guss som är skuren här hemma utan kolvringar men tänkte höra med er om den ens är körbar i det skicken den är nu ? för har ingen tanke på att köpa något nytt till den förutom kolvringar
Kolven glider bra utan att fastna elr något och där är inga skarpa kanter och repan i cylindern är "mjuk"
jag vet att jag inte kommer få ut all effekt men det är bara den repan i kolven och cylindern och inga mer och den måste ju ändå va lite piggare än org
snabb fråga vafan är denna till ? :S
Kolven verkar inte vara i extremt dåligt skick, så det borde allt gå Men rådfråga din lokala mopedhandlare för att vara på den säkra sidan.
Och den "saken" är till för kylning av förgasare! Det går kylarvatten i den till förgasaren å kyler den. Inget som behövs egentligen, om inte vid extrema klimat.
xytoo skrev:Har en polini guss som är skuren här hemma utan kolvringar men tänkte höra med er om den ens är körbar i det skicken den är nu ? för har ingen tanke på att köpa något nytt till den förutom kolvringar
snabb fråga vafan är denna till ? :S
Kolven verkar inte vara i extremt dåligt skick, så det borde allt gå Men rådfråga din lokala mopedhandlare för att vara på den säkra sidan.
Och den "saken" är till för kylning av förgasare! Det går kylarvatten i den till förgasaren å kyler den. Inget som behövs egentligen, om inte vid extrema klimat.
[/spoiler]
okej tack, men den kan inte va till förgasar kylning ! för har 2 hål på baksidan av toppen som ska till förgasaren
Är Hebo cylindern mycket svårare att montera? Och hur gör man då?
Skulle vart jättebra å få lite hjälp med den delen!
ja det är det
aa men vet inte varför
nej den är inte svårt jag mätte aldrig sqiuch (stavning) på min bara la en packning under och montera allt som det ska, det är samma sak som att montera en org cylinder fast du har delad topp
ja det är det
aa men vet inte varför
nej den är inte svårt jag mätte aldrig sqiuch (stavning) på min bara la en packning under och montera allt som det ska, det är samma sak som att montera en org cylinder fast du har delad topp
Men det är ganska lätt å räkna ut vad som ska sitta var?:) Så jag behöver inte häller mäta sqiuch?
ja det är det
aa men vet inte varför
[/spoiler]
Men det är ganska lätt å räkna ut vad som ska sitta var?:) Så jag behöver inte häller mäta sqiuch?
Tack för infon, hjälper MYCKET!
japp det är det !
jo egentligen ska du det men det är inget måste ! den ska ligga på 0,7-0,9 mm
[/spoiler]
Tack för infon, hjälper MYCKET!
japp det är det !
jo egentligen ska du det men det är inget måste ! den ska ligga på 0,7-
0,9 mm
Okej,tack så mycket! Får man köpa extra saker om man har för låg/hög squish?
Jag ska just sätta på en cylinder med delat topplock! Fick med en metall kopparpackning när jag köpte den! Någon som vet vart den ska vara? SKulle vart JÄTTEbra att få ett snabbt svar, då jag håller på med det nu!
Tja! kan någon snäll människa där ute länka cylinderpackningar till en Hebo MANSTON REPLICA som sitter på AM6!
Skulle vart jättebra då jag är dålig inom området!
Jag behöver dock nya packingar till den,attlså topplockspackningar å hela rubbet! sotningssats ksk det heter? Vet någon vart man kan få tag på det? Jag har letat på twostroke osv...
Vet dock vart jag ska leta!
Skulle vart jättebra å få ett svar,då det är jättegött moppeväder och moppen står nerplockad i garaget!
tja tänkte sälja /byta bort min moppe mot en Derbi
och tänkte köra rätt så seriöst hyper bygg av den och vill ha lite tips å vilken cylinder jag ska lägga setupen runt ska mna satsa på en som redan är bra portad orginal elr ska man satsa på en billigare och porta och fixa till själv
pengar är itne de största problemet