Sida 74 av 88
BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Postat: 18 januari 2012, 18:54
av Bokenbergen
Tjabba, ska IKVÄLL beställa en ny cylinder då min gamla skurit.
Moppe: BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Vilket kit ska jag ta?
Ska vara 50cc. Hade tänkt sport.
Får max kosta 1500:-
Kvalité har stor betydelse och den får gärna gå bättre än original cylindern!
/Boken

Postat: 18 januari 2012, 19:41
av Bokenbergen
BUMP!
Någon som kan hjälpa mig med cylinderval?
Postat: 18 januari 2012, 22:17
av 2stroke4ever
airsal eller barikit

Re: BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Postat: 18 januari 2012, 22:22
av siiimooon
Bokenbergen skrev:Tjabba, ska IKVÄLL beställa en ny cylinder då min gamla skurit.
Moppe: BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Vilket kit ska jag ta?
Ska vara 50cc. Hade tänkt sport.
Får max kosta 1500:-
Kvalité har stor betydelse och den får gärna gå bättre än original cylindern!
/Boken

Varför 50cc? Skulle tagit Airsal 70 istället.
Re: BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Postat: 18 januari 2012, 22:31
av Bokenbergen
siiimooon skrev:Bokenbergen skrev:Tjabba, ska IKVÄLL beställa en ny cylinder då min gamla skurit.
Moppe: BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Vilket kit ska jag ta?
Ska vara 50cc. Hade tänkt sport.
Får max kosta 1500:-
Kvalité har stor betydelse och den får gärna gå bättre än original cylindern!
/Boken

Varför 50cc? Skulle tagit Airsal 70 istället.
Vill inte riskera att veven går sönder!
Postat: 18 januari 2012, 22:32
av Bokenbergen
2stroke4ever skrev:airsal eller barikit

Okej

Postat: 18 januari 2012, 22:40
av Bokenbergen
Lite länkar vore fint!!!!
Re: BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Postat: 18 januari 2012, 23:08
av siiimooon
Bokenbergen skrev:siiimooon skrev:Bokenbergen skrev:Tjabba, ska IKVÄLL beställa en ny cylinder då min gamla skurit.
Moppe: BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Vilket kit ska jag ta?
Ska vara 50cc. Hade tänkt sport.
Får max kosta 1500:-
Kvalité har stor betydelse och den får gärna gå bättre än original cylindern!
/Boken

Varför 50cc? Skulle tagit Airsal 70 istället.
Vill inte riskera att veven går sönder!
Den håller för en klen Airsal 70cc, dom är lite starkare men varvar inte ett dugg mer än orgcyllen.
Re: BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Postat: 18 januari 2012, 23:13
av Bokenbergen
siiimooon skrev:Bokenbergen skrev:siiimooon skrev:
Varför 50cc? Skulle tagit Airsal 70 istället.
Vill inte riskera att veven går sönder!
Den håller för en klen Airsal 70cc, dom är lite starkare men varvar inte ett dugg mer än orgcyllen.
Blir en airsal 50cc!
Re: BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Postat: 18 januari 2012, 23:37
av CaToXXo
Bokenbergen skrev:siiimooon skrev:Bokenbergen skrev:
Vill inte riskera att veven går sönder!
Den håller för en klen Airsal 70cc, dom är lite starkare men varvar inte ett dugg mer än orgcyllen.
Blir en airsal 50cc!
Bättre att ta en airsal 70, dom kan du köra i samma hastighet på lägre varv = mindre slitage

Re: BETA RR 2007 (AM6) 50 CC
Postat: 18 januari 2012, 23:40
av Bokenbergen
CaToXXo skrev:Bokenbergen skrev:siiimooon skrev:
Den håller för en klen Airsal 70cc, dom är lite starkare men varvar inte ett dugg mer än orgcyllen.
Blir en airsal 50cc!
Bättre att ta en airsal 70, dom kan du köra i samma hastighet på lägre varv = mindre slitage

Men.... Nu blev jag fundersam här hur ska jag göra?!?!

Postat: 18 januari 2012, 23:41
av 2stroke4ever
70cc tycker jag å!

satte på en 70cc när min moppe hade gått 1400, kört hela sommaren utan problem, inte inte vidare snällt. Org vev pallar på bra!
Postat: 26 februari 2012, 14:28
av ollebolle15
vilken cylinder skulle ni rekommendera till en Rieju drac -03? ska va hyfsat bra krut i den
behöver helst inte kosta en förmögenhet helst mellan 1500-2000kr!

Postat: 26 februari 2012, 15:17
av Bergsten
ollebolle15 skrev:vilken cylinder skulle ni rekommendera till en Rieju drac -03? ska va hyfsat bra krut i den
behöver helst inte kosta en förmögenhet helst mellan 1500-2000kr!

Hyfsat bra krut, det varierar ju från person till person vad som är bra krut
Jag kör på airsal 70cc sport och är bra nöjd med den, aldrig haft något problem med den. Veven pallar den utan problem, så det är något jag rekommenderar, drar iväg helt okej också för att vara 70cc sport
Länkar ett klipp på min, det är en 70cc sport airsal...
http://www.youtube.com/watch?v=emebkMiA7pw
Postat: 26 februari 2012, 16:03
av siiimooon
ollebolle15 skrev:vilken cylinder skulle ni rekommendera till en Rieju drac -03? ska va hyfsat bra krut i den
behöver helst inte kosta en förmögenhet helst mellan 1500-2000kr!

Airsal 70 duger bra, tyckte att den var riktigt vass när ja bytte upp mig från originalcylindern.
Annars skulle en MK SP eller PR70 fungera bra om du hittade den för samma pris.
Postat: 26 februari 2012, 16:47
av ollebolle15
Bergsten skrev:
Hyfsat bra krut, det varierar ju från person till person vad som är bra krut
Jag kör på airsal 70cc sport och är bra nöjd med den, aldrig haft något problem med den. Veven pallar den utan problem, så det är något jag rekommenderar, drar iväg helt okej också för att vara 70cc sport
Länkar ett klipp på min, det är en 70cc sport airsal...
http://www.youtube.com/watch?v=emebkMiA7pw
siiimooon skrev:
Airsal 70 duger bra, tyckte att den var riktigt vass när ja bytte upp mig från originalcylindern.
Annars skulle en MK SP eller PR70 fungera bra om du hittade den för samma pris.
okej men är det nån stor skillnad på Airsal 70cc sport och Airsal 70cc Racing?
Postat: 6 mars 2012, 13:58
av flykten
tja har beställt ett barikit 74cc och undrar om org veven håller för detta? har även beställt 21mm fög gianelli 2t rör sport koppling och lite annat. moppen är en Rieju spike 04
Postat: 11 mars 2012, 20:35
av Ztraand
Tjena nån som kan skicka lite info om
http://twostroke.se/product.asp?product=13405
Har någon nån erfarenhet av denna cylinder? Hur gick den, hur längde körde du in den?
Hur många kanaler har den? Har den boostkanaler och sånt?
Durationer och liknande? Ska troligtvis porta den.
Postat: 12 mars 2012, 20:07
av xytoo
någon som vet hur många metall plattor det ska ligga mellan motor och cylinder på Hebo manston revolution (am7rv)
Postat: 12 mars 2012, 20:54
av KarlssoN^
xytoo skrev:någon som vet hur många metall plattor det ska ligga mellan motor och cylinder på Hebo manston revolution (am7rv)
Det skall alltid bara ligga en packning, dock är det olika tjocklekar. Så du kan justera kompet.
Postat: 12 mars 2012, 21:08
av xytoo
KarlssoN^ skrev:xytoo skrev:någon som vet hur många metall plattor det ska ligga mellan motor och cylinder på Hebo manston revolution (am7rv)
Det skall alltid bara ligga en packning, dock är det olika tjocklekar. Så du kan justera kompet.
aha, så det kan va en av anledningarna till att min gick så dåligt ? :S hade 5 stycken + vanliga packningen

, men ska testa en mitt i mellan tjock imon då

Postat: 12 mars 2012, 21:12
av siiimooon
xytoo skrev:någon som vet hur många metall plattor det ska ligga mellan motor och cylinder på Hebo manston revolution (am7rv)
Du ska ha så många som krävs för att få rätt squish.
Postat: 12 mars 2012, 21:58
av xytoo
siiimooon skrev:xytoo skrev:någon som vet hur många metall plattor det ska ligga mellan motor och cylinder på Hebo manston revolution (am7rv)
Du ska ha så många som krävs för att få rätt squish.
vad ska den ligga på då ?
ca 0,6-0,8 va ?

Postat: 15 mars 2012, 18:07
av ollebolle15
vilken cylinder skulle ni rekommendera till ett Metrakit Pro Race PRO 70 THROWER rör?

(har en Rieju drac med AM6)
helst så billig cylinder som möjligt men det ska funka bra med det röret
tack på förhand! <3
Postat: 17 mars 2012, 09:21
av Z-K
vad för Nållager passar till Metrakit Handmade 70cc?
Postat: 17 mars 2012, 13:37
av Ztraand
Ztraand skrev:Tjena nån som kan skicka lite info om
http://twostroke.se/product.asp?product=13405
Har någon nån erfarenhet av denna cylinder? Hur gick den, hur längde körde du in den?
Hur många kanaler har den? Har den boostkanaler och sånt?
Durationer och liknande? Ska troligtvis porta den.
bump.
Postat: 17 mars 2012, 15:48
av jarken
Z-K skrev:vad för Nållager passar till Metrakit Handmade 70cc?
Är det 10mm kolvbult så 10mm lager, är de 12mm kolvbult så 12mm lager, samt måste ju veven har samma storlek som kolvbulten.
Postat: 17 mars 2012, 15:53
av Marcus moppepojk
Ztraand skrev:Ztraand skrev:Tjena nån som kan skicka lite info om
http://twostroke.se/product.asp?product=13405
Har någon nån erfarenhet av denna cylinder? Hur gick den, hur längde körde du in den?
Hur många kanaler har den? Har den boostkanaler och sånt?
Durationer och liknande? Ska troligtvis porta den.
bump.
Den cylindern har min polare, han körde in den cirka 10 mil. Alu cylindrar behövs inte köras in mycket mer än det egentligen, bara du tar det lugnt i början.
Hans Senda 03 går riktigt bra med den, han har den tillsammans med ett gianelli 2t och den går ruskigt fint. Toppar runt 85 med 12/52 drevning
Den har dubbla avgasportar om jag inte minns fel.. boostportar är jag osäker på, gissar på 4-5 stycken.

Postat: 17 mars 2012, 16:57
av jarken
Någon som vet om Motoforce 50cc till Derbi EBS är något att hänga i granen? Original har skurit o vill ha en original liknande. Hur är effekten på denna? Är de som AC då den är högvarvig som ett as lr finns de något botten?

Samt någon som har kört me denna?
http://twostroke.se/product.asp?product=10991
MvH Jarken
Postat: 17 mars 2012, 17:01
av timbooi23
jarken skrev:Någon som vet om Motoforce 50cc till Derbi EBS är något att hänga i granen? Original har skurit o vill ha en original liknande. Hur är effekten på denna? Är de som AC då den är högvarvig som ett as lr finns de något botten?

Samt någon som har kört me denna?
http://twostroke.se/product.asp?product=10991
MvH Jarken
Jag har en hemma, dock utan packningar o kolv, om du vill köpa?

men min kompis körde med en sån och den funkade iaf bra för han

Postat: 17 mars 2012, 18:00
av jarken
timbooi23 skrev:jarken skrev:Någon som vet om Motoforce 50cc till Derbi EBS är något att hänga i granen? Original har skurit o vill ha en original liknande. Hur är effekten på denna? Är de som AC då den är högvarvig som ett as lr finns de något botten?

Samt någon som har kört me denna?
http://twostroke.se/product.asp?product=10991
MvH Jarken
Jag har en hemma, dock utan packningar o kolv, om du vill köpa?

men min kompis körde med en sån och den funkade iaf bra för han

Va hade du tänkt dig för den? samt är de samma kolv som till Original?

Postat: 24 mars 2012, 21:59
av gilera smt
Tjenna, har en gilera smt 06 har rullat 750 mil.
Har tänkt att byta till 70cc men vill inte byta vev.
vilken cylinder skulle ni rekomendera? gjärna så billig som möjligt.
och vilket rör skulle passa bra till? har funderat på gianelli 2t, bra/dåligt till 70 cc? vilket skulle ni föredra?
länka gärna!:)
Postat: 24 mars 2012, 22:03
av gilera smt
Tjenna, har en gilera smt 06 har rullat 750 mil.
Har tänkt att byta till 70cc men vill inte byta vev.
vilken cylinder skulle ni rekomendera? gjärna så billig som möjligt.
och vilket rör skulle passa bra till? har funderat på gianelli 2t, bra/dåligt till 70 cc? vilket skulle ni föredra?
länka gärna!:)
Postat: 29 mars 2012, 20:55
av Vicco
tja den här frågan finns redan men årkar inte leta igenom alla sidor. vad e det för skillnad mellan te.x en airsal 50cc sport och 50cc racing?
Tack i förhand
Postat: 6 april 2012, 11:32
av mullemäck
hej, nu har min polini 70cc skurit till min yamaha dt 50 mx!
dags för en ny cylinder.
ganska förvirran i denna djungel av cylindrar och om inkörning, skulle uppskatta om någon hjälpa mig med välja ut en stark högvarvig och snabb cylinder till ett måttligt pris ? Mvh ludwig