oftast är det nog att du kör en för fet balndning med olja i bensinen som bara sotar igen röret..jimmyx skrev:Vad är det som gör att rören sotar igen??
klart de skapar avfall,men har man allt rätt inställt så ska inte röret sota igen totalt bara sådärT0ff3 skrev:Gianelli om han vill ha toppfart. Jag skulle inte köpa v6 isåfall thrower som är lite billigarebluerider94 skrev:Kompisen ska köpa effektrör.. han har en yamaha dt 08 sm.. vilket rör borde han satsa på? mk thrower, gianelli 2t eller leovince v6?
Jonteeee skrev:
jimmyx skrev:
Vad är det som gör att rören sotar igen??
isåfall kör du nog för fet blandning..alltså för stort munstycke!
Hur rensar man sotet??
T0ff3 skrev:
Alla förbränningar skapar avfall, även med rätt munstycke.
Metrakit SP piskar på bra, även Gianelli om du int vill ha Överliggande. Sen finns ju Polini For Race som är mycke bra! Låter lite högt bara.dMS skrev:Absolut bästa röret till Derbi's original cylinder?
Tjena! Behöver er hjälp Nu till sommaren har jag tänkt fixa moppen lite och delvis sätta på ett tirmrör!
Jag har haft mk thrower på den förut men är sugen på att testa något annat ^^
Har kollat på gianelli, Hebo, turbokit & yazuni! Dom flesta av dessa rör är väll hög varviga? Men för mig spelar detta ingen roll Säg helst vilket rör ni rekomenderar bara så blir jag nöjd
Är nog allra mest inne på gianella 2t eller yazunis billigaste på TS! Vilket tror ni? Och vad är skillnaden mellan alla rören? Har hört att Hebo och turbokit låter som SATAN! Är det sant?
Mvh Douglas
Mk ska de vara ! Prorace ftw!Henry skrev:Yamaha_rider skrev:Nu kommer ju Henry o tjafsa emot vad jag säger men jag tycker att TK är väldigt bra i förhållande till prisnivå.. Men gör dina grannar en tjänst o packa om dämparn om du köper ett TK
Billiga sport rör = Suger
Kör något värre och ni kommer hajja vad jag pratar om...
Leovince v6JoppeM skrev:Tjena! Min kompis har en Derbi Senda -07 som han skulle vilja byta till effektrör på. Vilket rör är det bästa lågvarviga röret för Derbi?
Tacksam för snabbt svar
Haha, Grabben, du behöver inte byta mer än Röret + Munstycke om du villTompa1122 skrev:Hej tänkte köpa ett Metrakit - Avgassystem Thrower Carbon men på beskrivningen står det ; Rekommendationer för mopeder med Derbimotorn monterad i Bultaco, Derbi och Gilera mellan 2000 - 2005
Cylinderalternativ :
Metrakit - Cylinderkit (MK Series) 50cc (MK800D1614)
Metrakit - Cylinderkit (Handmade) 70 cc (DER) (MK800D1634)
Vevparti :
Metrakit - Vevparti (SP) DER (MK850D1631)
Förgasare :
Dellorto - Förgasare PHBG 19mm
Dellorto - Förgasare PHBG 21mm
Reeds :
Metrakit - Reeds (DER/PIA) (MK923D1610)
Är detta ett måste ? Slits dte mer på motorn om jag inte har det?
Till en Derbi Senda xtreme 07. Rekommendera andra rör med CE godkännande som är bra, Tack
Helst lågvarvigt
förmodligenTK_DRAC skrev:Tjena kör med en barikit 74cc, turbokit å 21mm förgasare.
Vill ha mer drag i moppen då jag tycker den e slö
Tror ni jag skulle få mer effekt med detta rör?
http://www.gearparts24.de/auspuffanlage ... a3998.html
Elr kanske ett gianelli? rekomenderar ni något annat? ska vara ett överliggande rör.
Beter sig betydligt bättre på varvtal under 7000 också än vad hebot gör, men den stora effektkurvan kommer där.MinikeV skrev:Va? börjar det inte tidigare? jag menar Hebo, som är högvarvigt har bäst effekt vid 7500-12500 rpm (enligt twostroke) hur kan då leovince som är lågvarvigt ha bäst effekt vid nästan samma varvtal?Derbi_senda93 skrev:Från ca 7000-11500rpmMinikeV skrev:Vid vilka varvtal har leovince v6 bäst effekt?
Okej, tack!chifen skrev:Beter sig betydligt bättre på varvtal under 7000 också än vad hebot gör, men den stora effektkurvan kommer där.MinikeV skrev:Va? börjar det inte tidigare? jag menar Hebo, som är högvarvigt har bäst effekt vid 7500-12500 rpm (enligt twostroke) hur kan då leovince som är lågvarvigt ha bäst effekt vid nästan samma varvtal?Derbi_senda93 skrev: Från ca 7000-11500rpm
Tror ingen bryr sig, eftersom detta är CROSS/SM Delen!kimzaw skrev:hej jag funderar på att köpa ett nytt rör till moppen jag funderar på att köpa ett yazuni c20 eller c 16 vilket av dom ska jag ha? jag har en yamaha aerox med motorfors cylinder 70cc på 12,5hk och en dellorto förgasare med 17,5mm
tack i förhand