ic0rn skrev:har har bara en snabbfråga, jag hade tänkt att byta till 70cc på min orginal beta rr (endast dragen plugg och sportluftfilter) undrar vad ni rekomenderar, vill helst byta så lite som möjligt "vev, förgasare, rör" tacksam för svar =D
ic0rn skrev:har har bara en snabbfråga, jag hade tänkt att byta till 70cc på min orginal beta rr (endast dragen plugg och sportluftfilter) undrar vad ni rekomenderar, vill helst byta så lite som möjligt "vev, förgasare, rör" tacksam för svar =D
Shue vad för Beta är det du har ?
jag har en beta rr sm -04
Okej men dragen plugg och större förgasare borde räcka typ 17.5 eller 19mm
men om du vill få ut full effekt så köp ett vasst avgassystem
GurranHok skrev:
Okej men dragen plugg och större förgasare borde räcka typ 17.5 eller 19mm
men om du vill få ut full effekt så köp ett vasst avgassystem
man jag uudrar vad ni tycker att jag ska ha för cylinder xd
Jaga sorry men då har jag ingen aning
kör på airsals 70cc
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
hejsan , har tänkt att köpa mig ett 70cc sport från airsal, och köra med ett tk rör , kanske byta till scr corse sm senare ifall jag får pengar. iaf tror ni att det räcker med en 17,5 förgasare eller måste jag köpa en ny 19 eller 21 mm förgasare ?
anton96 skrev:hejsan , har tänkt att köpa mig ett 70cc sport från airsal, och köra med ett tk rör , kanske byta till scr corse sm senare ifall jag får pengar. iaf tror ni att det räcker med en 17,5 förgasare eller måste jag köpa en ny 19 eller 21 mm förgasare ?
mvh anton
Det räcker, och SCR är inte mycket bättre än TK heller, bättre att köpa ett Prorace i så fall.
anton96 skrev:hejsan , har tänkt att köpa mig ett 70cc sport från airsal, och köra med ett tk rör , kanske byta till scr corse sm senare ifall jag får pengar. iaf tror ni att det räcker med en 17,5 förgasare eller måste jag köpa en ny 19 eller 21 mm förgasare ?
mvh anton
Det räcker, och SCR är inte mycket bättre än TK heller, bättre att köpa ett Prorace i så fall.
okej hur är det ljud mässigt ? för har hört att scr har ett mer "mörkare" ljud , vill inte störa grannarna så mycket . eller dom blir nog rätt störda av mitt tk men men :p
mvh anton
okej hur är det ljud mässigt ? för har hört att scr har ett mer "mörkare" ljud , vill inte störa grannarna så mycket . eller dom blir nog rätt störda av mitt tk men men :p
Packa om ljuddämparen på TKt så ska du se att den inte låter mycket alls!
Tjena undrar vilken som är den bästa 70-80cc cylindern, med bäst bottendrag och hyfsat lågvarvig. sen vilken vev som skulle pasas bra o membran, förgasare funkar väll en 21mm dellorto black edition elr vad den heter o så undrar jag om ett tk rör funkar med det isf?
Edit: Har en Derbi Senda xtreme 04, fixar så klart sp luftfilter o alla andra omkringliggande smågrejer...
Bjern skrev:Tjena!
Tänker skaffa mig en Derbi Senda sm (runt 2003)
med sån setup:
¤ Avgassystem: Giannelli kröken + ljuddämpare
¤ Förgasare: PHBG 21mm + insug efter förgasaren
¤ Luftfilter: Motoforce racing luftfilterbox
¤ Bestyckning: http://www.braigasen.com/Gsons_Forgasartips.htm
¤ Tändning: Ostrypt cdi
¤ Koppling: MHR fjädrar
¤ Vevparti: Original (beror på cylindern)
¤ Reedblock: Original
¤ Växellåda: Original
¤ Drevning: 13/52
¤ Tändstift: NGK B9ES/B10EG (beror på cylindern)
nån?
Kör du inte med 70cc eller 70cc sport så kan du ta o byta ner dig i förgasare till en 17.5 o bestycka om den så slipper den dra lika mycket soppa.
Annars ser det väll bra ut. Kanske kan du dreva lite mer beroende vad du vill ha och hur mycket du orkar bry dig
med sån setup:
¤ Drevning: 13/52 ----> 15/52
nån?
Kör du inte med 70cc eller 70cc sport så kan du ta o byta ner dig i förgasare till en 17.5 o bestycka om den så slipper den dra lika mycket soppa.
Annars ser det väll bra ut. Kanske kan du dreva lite mer beroende vad du vill ha och hur mycket du orkar bry dig
Jo.. hur är det med metrakit sp (70cc). Vet att man måste byta veven också men annars ser setupen bra ut?
med sån setup:
¤ Drevning: 13/52 ----> 15/52
nån?
Jo.. hur är det med metrakit sp (70cc). Vet att man måste byta veven också men annars ser setupen bra ut?
den cylindern e jävligt rapp
har en som ja säljer, ochen doppler vev som klarar 18000rpm
och ja den setupen ser bra ut
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
tycker det känns lite konstigt att båda ligger på 11,5 häst som maxeffekt när en är 50 och en 70 :O då köper man ju 50 lätt ju :O
Har en TP 50 cylinder, det är inga 11.5 hästar i den kan jag säga, kanske 7-8 ifall man har trimrör? .
Dock är de en del mer effekt än orginal cylindern.
tycker det känns lite konstigt att båda ligger på 11,5 häst som maxeffekt när en är 50 och en 70 :O då köper man ju 50 lätt ju :O
Har en TP 50 cylinder, det är inga 11.5 hästar i den kan jag säga, kanske 7-8 ifall man har trimrör? .
Tackar men vilket av 50 sport/racing får man mest effekt ut av? och vilka rekommendera du vill ha 50cc inte 70. vill ha något som håller som vardags bruk och ger mer effekt än bara lite jämfört med orginal
Tackar men vilket av 50 sport/racing får man mest effekt ut av? och vilka rekommendera du vill ha 50cc inte 70. vill ha något som håller som vardags bruk och ger mer effekt än bara lite jämfört med orginal