Har 80 munstycke på nu (har testat upp till 90 hände inget) och dragen skorsten och drevning 13-65.
vilket munstycke ska jag ha??
ska man flytta trotten upp eller ner??
Har Dellorto PHVA 14mm förgasare om man flyttar upp blir la det mindre bensin och ner mer bensin vid halv gas stämmer det??
Har NGK B8ES stift nu på den, när jag köpte den satt det ett NGKR BPR7ES ska jag testa det gamla och se hur det blir?
Vad är problemet för varmt stift, felställd trottel, fel munstycke eller vad är det för problem eller ska jag bry mig i huvudtaget ????
Hoppas detta inte är felpost
//DerbiMoppe
Bry dig annars har du en trasig moppe
Det stiftet du ska ha i din Derbi heter BR9ES!
Trotteln flyttar sig när du gasar! Så det du menar är nålen. Sätt clipset i mitten så blir det bra! Flyttar du ner clipset så kommer nålen upp och den får mer bensin vid typ halvgas. 1/4 - 3/4 gas rättare sagt. Luftskuven (den som är närmast luftfiltret på din förgasare) skruvar du in max, sen 1,5varv ut och ha den där! Sedan byter du upp dig i munstycke tills den svarar bra på gasen och stiftet är brunt! Lycka till! Gör det annans är det en stor risk för att den nyper!
Var på min lokala moppe handlare och frågade och han sa att man skulle ha BR8ES.
Vilken ska jag välja BR8ES eller BR9ES?? Vad händer med varmare/kallare stift??
Sorry att det är off topic, orkar inte göra en ny tråd .
VeilSide1337 skrev:Tjena, antar att det har med förgasaren att göra så jag säger bara i denna tråd så får ni ursäkta om det är felpost, men har en Derbi xtreme sm 2006 som jag precis drevat om till 12-53 och så, den går grymt på högre varven då man kommer in i eftekten men när man ska åka iväg och när man är i låga varv så är den JÄTTE seg, och inte lite utan JÄÄÄÄÄTTTE seg.... kan tilläga att alla strypnigar är av FÖRUTOM den vid insuget, vet ej om det finns nån där men om det gör så sitter den kvar, och röret jag bytte till är et TurboKit Lacada med borttagen strypning, så det är bara insugsstrypningen kvar (om den finns). Men iaf så går den skitsegt i början och på låga varv och när man ska ge "återgas" om ni fattar, några idéer på vad jag kan göra åt det?
MVH VeilSide1337
OT: Det är min kompis moppe inte min!
vad är det för färg på stiftet? Skulle gissa på att den går för snålt om den nu är jääääätte seg.
DerbiMoppe skrev:Var på min lokala moppe handlare och frågade och han sa att man skulle ha BR8ES.
//Derbimoppe
Spelar ingen roll faktiskt, ta 8 du om han säger så!
DerbiMoppe skrev:Var på min lokala moppe handlare och frågade och han sa att man skulle ha BR8ES.
//Derbimoppe
Spelar ingen roll faktiskt, ta 8 du om han säger så!
VeilSide1337 skrev:Tjena, antar att det har med förgasaren att göra så jag säger bara i denna tråd så får ni ursäkta om det är felpost, men har en Derbi xtreme sm 2006 som jag precis drevat om till 12-53 och så, den går grymt på högre varven då man kommer in i eftekten men när man ska åka iväg och när man är i låga varv så är den JÄTTE seg, och inte lite utan JÄÄÄÄÄTTTE seg.... kan tilläga att alla strypnigar är av FÖRUTOM den vid insuget, vet ej om det finns nån där men om det gör så sitter den kvar, och röret jag bytte till är et TurboKit Lacada med borttagen strypning, så det är bara insugsstrypningen kvar (om den finns). Men iaf så går den skitsegt i början och på låga varv och när man ska ge "återgas" om ni fattar, några idéer på vad jag kan göra åt det?
MVH VeilSide1337
OT: Det är min kompis moppe inte min!
vad är det för färg på stiftet? Skulle gissa på att den går för snålt om den nu är jääääätte seg.
Men vad för munnstycke är det som ska bytas då? huvud, lågfart? hur många munnstycken och vilka har en orginalfögge på xtreme sm 2006?
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
du har choke, låg och huvud. huvud munstycke ska bytas ut till ca 15-20 storlekar större från org om du tar bort "skorsstenen" i luftboxen. Dvs ett litet rör bara.. Kolla färgen på stiftet, vitt= byt till större, brunt= bra, Svart= byt ner dig. Köp en munstycke sats huvudmunstycket sitter i mitten...
VeilSide1337 skrev:Tack men hur stor är orginalföggen på xtreme sm? Och hur stora ska munnstyckena vara? Alltså huvudmunstyckena? Menar t.ex 5mm eller 6 mm
Hur fort ska ett tändstift ändra färg från nytt?
Har kört ca 30-40 minuter men det ser nästan ut som nytt bara
en lite lite grå fläck.
Setup: helt orginal men dragen luft plugg och 80 munstycke (är det för stort?)
Tunturi supersport med Gianelli effektrör och 16 mm Dellorto och sportluft, vilket munstycke ska jag ha? Har 78 just nu men den går så underligt, halvgas och uppåt så bölar den bara och drar inge vidare, jävla mopo
Så Setupen är som nog eller skall bli
70cc
21mm fögg
dragen plugg
uppborrat avgasrör
12,51 drev
Så Har orginalt munstycke i nu, vad tycker ni jag skall ändra till när jag får 70cc och 21mm förgasaren som kommer säkert imorn? har en kompis som jag skulle få låna ett munstycke som skulle passa och nu är frågan den vilket kommer att passa? han har som monsterkitet ifrån Ts Så vad tycker ni?
Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete.
Tobbe96 skrev:Vilket munstycke ska jag ha till min Derbi drd limited edition med Yasuni Cross HM och 13 framdrev annars original?
/ Tobbe
ta bort förgasarstrypningen också. samt luftboxens skorstenar.
90 skulle jag tippa på. köp munstycke sats och pröva. kolla tändstift efter du åkt en sväng på fullgas. vitt=för lite brunt= bra svart=för stort.
Hur många storlekar ska ja gå upp i munstycke efter ja kapat blindtarmen,dragit pluggen, tagit ur katalysatorn. Dragit bort "skorstenen".
Tagit bort brickan i förgasaren? 17,5mm dell'orto, inte en aning om va ja har för munstycke nu?
På ett ungefär, borde ja gå upp 5,10,15 eller snarare 18,20,22?
90 skulle jag tippa på. köp munstycke sats och pröva. kolla tändstift efter du åkt en sväng på fullgas. vitt=för lite brunt= bra svart=för stort.
Hur tar jag bort förgasar strypningen?
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Hur tar jag bort förgasar strypningen?
ta bort luftslangen som går in i förgasaren och där ser du den!
SuperMekarn1337 skrev:Har en Derbi Senda Xtreme SM 05
Ostrypt luftburk
svetsad blindtarm
dragen plugg förmodar jag? ca 15större. Köp en dellorto 6mm huvudmunstycke sats och testa dig fram! läs guider här på tsr! Kolla tändstiftet. Vitt=för litet brunt = bra svart= för stort.
Ztraand skrev:Hur många storlekar ska ja gå upp i munstycke efter ja kapat blindtarmen,dragit pluggen, tagit ur katalysatorn. Dragit bort "skorstenen".
Tagit bort brickan i förgasaren? 17,5mm dell'orto, inte en aning om va ja har för munstycke nu?
Ztraand skrev:Hur många storlekar ska ja gå upp i munstycke efter ja kapat blindtarmen,dragit pluggen, tagit ur katalysatorn. Dragit bort "skorstenen".