Postat: 1 september 2011, 11:39
Tjena jag ska kanske skaffa 70cc cylinder till min Rieju rrx 06 men vilket cylinderkit är mest lågvarvigt? ge gärna en länk 

Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
MHR 80cc Replica är lågvarvig, Hebo Manston Replica 70cc är lågvarvig, Metrakit Handmade 70cc är lågvarvig, Stylepro 70cc är lågvarvig.Swe2FX skrev:Tjena jag ska kanske skaffa 70cc cylinder till min Rieju rrx 06 men vilket cylinderkit är mest lågvarvigt? ge gärna en länk
Okej men hur är effekten i metrakit handmade 70cc?siiimooon skrev:MHR 80cc Replica är lågvarvig, Hebo Manston Replica 70cc är lågvarvig, Metrakit Handmade 70cc är lågvarvig, Stylepro 70cc är lågvarvig.Swe2FX skrev:Tjena jag ska kanske skaffa 70cc cylinder till min Rieju rrx 06 men vilket cylinderkit är mest lågvarvigt? ge gärna en länk
Finns ett par.
Vet inte, men den är nog rätt tråkig..Swe2FX skrev:Okej men hur är effekten i metrakit handmade 70cc?siiimooon skrev:MHR 80cc Replica är lågvarvig, Hebo Manston Replica 70cc är lågvarvig, Metrakit Handmade 70cc är lågvarvig, Stylepro 70cc är lågvarvig.Swe2FX skrev:Tjena jag ska kanske skaffa 70cc cylinder till min Rieju rrx 06 men vilket cylinderkit är mest lågvarvigt? ge gärna en länk
Finns ett par.
Och timisen94 jag ska ha lågvarvig för stuntmen jag kanske ska skaffa en annan moppe
Jag hade nog köpt en bariki 50cc racing istället, köpte en sån precis, samma pris. I mina ögon är inte top performance något bra märke..Axxxxxel skrev:Hoppas på svar,
http://twostroke.se/product.asp?product=12324
Top performances - Cylinderkit 50cc
Är det nåt bra? när kommer effekten?
ska nämligen på me en ny cylinder, då min cylinder precis skar.:evil:.... o tänkte en 50cc sport, o denna verkar skön, dels för lite extra effekt o gjutjärn
Nån som har den? berätta!Tror ni den spelar bra me ett leovince rör me?
Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.Axxxxxel skrev:Hoppas på svar,
http://twostroke.se/product.asp?product=12324
Top performances - Cylinderkit 50cc
Är det nåt bra? när kommer effekten?
ska nämligen på me en ny cylinder, då min cylinder precis skar.:evil:.... o tänkte en 50cc sport, o denna verkar skön, dels för lite extra effekt o gjutjärn
Nån som har den? berätta!Tror ni den spelar bra me ett leovince rör me?
Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej.siiimooon skrev: Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.
Har själv en, och den är inte vassare än org.Axxxxxel skrev:Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej.siiimooon skrev: Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.
Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim)
Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?siiimooon skrev:Har själv en, och den är inte vassare än org.Axxxxxel skrev:Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej.siiimooon skrev: Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.
Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim)
Nja, hade det varit en Derbi årsmodell 11 så kanske den hade hållt men eftersom din är en 03a och förmodligen har gått ganska långt skulle jag byta vev, men du kan ju alltid chansa men jag hade inte gjort det.AlleMan95 skrev:Tjenare grabbar! Tror ni min original vev håller till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03?
Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
Malossi Racing kopplingsfjädrar
13-53 drev
Den gör runt 100-110km/h och jag undrar då om min vev verkligen pallar det?
För att alla 50cc SPORT är SPORTcylindrar och SPORTcylinder är slöa.xMattanx skrev:Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?siiimooon skrev:Har själv en, och den är inte vassare än org.Axxxxxel skrev: Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej.
Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim)
70 cc sport? är dom vassare?siiimooon skrev:För att alla 50cc SPORT är SPORTcylindrar och SPORTcylinder är slöa.xMattanx skrev:Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?siiimooon skrev: Har själv en, och den är inte vassare än org.
För att få en 50cc vass så måste den varva så jävligt och då blir den bara klen på låga varv och man bränner kopplingar hela tiden..
Köp 70cc istället.
En tex airsal 70cc varvar inte mer än en originalcylinder med den är starkare.stollen9 skrev:70 cc sport? är dom vassare?siiimooon skrev:För att alla 50cc SPORT är SPORTcylindrar och SPORTcylinder är slöa.xMattanx skrev: Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?
För att få en 50cc vass så måste den varva så jävligt och då blir den bara klen på låga varv och man bränner kopplingar hela tiden..
Köp 70cc istället.
Okej, men jag har kört med trimmet i typ 100milxMattanx skrev:Nja, hade det varit en Derbi årsmodell 11 så kanske den hade hållt men eftersom din är en 03a och förmodligen har gått ganska långt skulle jag byta vev, men du kan ju alltid chansa men jag hade inte gjort det.AlleMan95 skrev:Tjenare grabbar! Tror ni min original vev håller till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03?
Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
Malossi Racing kopplingsfjädrar
13-53 drev
Den gör runt 100-110km/h och jag undrar då om min vev verkligen pallar det?
bumpyamaha2pwn skrev:ställer en fråga åt en kompis här, vad är de för klass på dessa cyllindrarna (alltså sport eller är de värre vill han ha reda på.)?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12454
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452
jag tror de är sport men ni som vet kan väll slänga in ett ord
Är det ett orginal rör? isåfall skruva isär delningen och försök lirka ut detVRG skrev:Hej!
Har en Rieju rrx 07 och mitt avgasrör har fastnat i cylindern och kan inte får loss det.. någon som har liknande problem och löst problemet?
kolvring brukar man byta 1 gång per säsong max på en så snäll cyllinder (beror ju på kvallen på skiten medHondaPojkeN skrev:Hej ! Har En airsal 70cc Sport nu Med ett tk och det går la hyffsat, har kört runt 40 mil nu, kompet är bra och så men jag undrar om man måsste byta Kolv/ring snart?och kommer cylindern varva sönder om jag köper ett SP rör?
Okej!yamaha2pwn skrev:kolvring brukar man byta 1 gång per säsong max på en så snäll cyllinder (beror ju på kvallen på skiten medHondaPojkeN skrev:Hej ! Har En airsal 70cc Sport nu Med ett tk och det går la hyffsat, har kört runt 40 mil nu, kompet är bra och så men jag undrar om man måsste byta Kolv/ring snart?och kommer cylindern varva sönder om jag köper ett SP rör?
) sp kmr nog funka rätt bra, du kmr få ut mer effekt än med tk tror jag, men sp gifter sig bättre med en vassare cylinder.
Kanske går om man kollar på portarna ?ZX skrev:tja undrar om man kan se på min airsal70cc om det är sport eller racing modellen?
En kolvring på sport, två stycken på racing.ZX skrev:tja undrar om man kan se på min airsal70cc om det är sport eller racing modellen?
Ja. Kvittar vilket rör du har.agertoft skrev:pallar min Derbi original-vev denna cylindern?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452
är den bra och prisvärd?
samt den viktigaste frågan: Hur fort kommer det att gå isåfall
med ett tK HQ eller ett gianelli 2t ?
tacksam för snabbt svarMVH agertoft
ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?siiimooon skrev:Ja. Kvittar vilket rör du har.agertoft skrev:pallar min Derbi original-vev denna cylindern?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452
är den bra och prisvärd?
samt den viktigaste frågan: Hur fort kommer det att gå isåfall
med ett tK HQ eller ett gianelli 2t ?
tacksam för snabbt svarMVH agertoft
Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.agertoft skrev:ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?siiimooon skrev:Ja. Kvittar vilket rör du har.agertoft skrev:pallar min Derbi original-vev denna cylindern?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452
är den bra och prisvärd?
samt den viktigaste frågan: Hur fort kommer det att gå isåfall
med ett tK HQ eller ett gianelli 2t ?
tacksam för snabbt svarMVH agertoft
jo det fattar jag ju, men kommer min originalvev att hålla en halv kilometer eller 500 mil med den cylindern, (det finns inga airsal 70 cc till Derbi drd 06)siiimooon skrev:Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.agertoft skrev:ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?siiimooon skrev: Ja. Kvittar vilket rör du har.
blanda 3% olja i tanken + bestycka förgasaren perfekt så ska du se den håller ett bra tag.agertoft skrev:jo det fattar jag ju, men kommer min originalvev att hålla en halv kilometer eller 500 mil med den cylindern, (det finns inga airsal 70 cc till Derbi drd 06)siiimooon skrev:Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.agertoft skrev: ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?
Ingen kan ju veta hur länge den kommer hålla, förmodligen ganska länge, men det beror på din körning med..agertoft skrev:jo det fattar jag ju, men kommer min originalvev att hålla en halv kilometer eller 500 mil med den cylindern, (det finns inga airsal 70 cc till Derbi drd 06)siiimooon skrev:Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.agertoft skrev: ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?