Sida 71 av 88

Postat: 1 september 2011, 11:39
av Swe2FX
Tjena jag ska kanske skaffa 70cc cylinder till min Rieju rrx 06 men vilket cylinderkit är mest lågvarvigt? ge gärna en länk :)

Postat: 1 september 2011, 12:32
av siiimooon
Swe2FX skrev:Tjena jag ska kanske skaffa 70cc cylinder till min Rieju rrx 06 men vilket cylinderkit är mest lågvarvigt? ge gärna en länk :)
MHR 80cc Replica är lågvarvig, Hebo Manston Replica 70cc är lågvarvig, Metrakit Handmade 70cc är lågvarvig, Stylepro 70cc är lågvarvig.

Finns ett par.

Postat: 1 september 2011, 13:03
av Swe2FX
siiimooon skrev:
Swe2FX skrev:Tjena jag ska kanske skaffa 70cc cylinder till min Rieju rrx 06 men vilket cylinderkit är mest lågvarvigt? ge gärna en länk :)
MHR 80cc Replica är lågvarvig, Hebo Manston Replica 70cc är lågvarvig, Metrakit Handmade 70cc är lågvarvig, Stylepro 70cc är lågvarvig.

Finns ett par.
Okej men hur är effekten i metrakit handmade 70cc?
Och timisen94 jag ska ha lågvarvig för stunt :P men jag kanske ska skaffa en annan moppe

Postat: 1 september 2011, 14:33
av siiimooon
Swe2FX skrev:
siiimooon skrev:
Swe2FX skrev:Tjena jag ska kanske skaffa 70cc cylinder till min Rieju rrx 06 men vilket cylinderkit är mest lågvarvigt? ge gärna en länk :)
MHR 80cc Replica är lågvarvig, Hebo Manston Replica 70cc är lågvarvig, Metrakit Handmade 70cc är lågvarvig, Stylepro 70cc är lågvarvig.

Finns ett par.
Okej men hur är effekten i metrakit handmade 70cc?
Och timisen94 jag ska ha lågvarvig för stunt :P men jag kanske ska skaffa en annan moppe
Vet inte, men den är nog rätt tråkig..

MHR replica borde vara riktigt bra, min kompis körde med MHR 80cc, dvs den som är något värre och lite högvarvigare, och han fick upp sin drac rätt bra på bakhjulet på 4an med ryck, och då körde han med 13 eller 14/48!

Så en MHR skulle jag rekommendera, de är nog den grymmaste cylindern jag prövat, så sjukt skönt drag i den!

Postat: 1 september 2011, 16:38
av Axel
Hoppas på svar,
http://twostroke.se/product.asp?product=12324
Top performances - Cylinderkit 50cc

Är det nåt bra? när kommer effekten?
ska nämligen på me en ny cylinder, då min cylinder precis skar.:evil::evil:.... o tänkte en 50cc sport, o denna verkar skön, dels för lite extra effekt o gjutjärn :P

Nån som har den? berätta! :) Tror ni den spelar bra me ett leovince rör me? :P

Postat: 1 september 2011, 16:42
av xMattanx
Axxxxxel skrev:Hoppas på svar,
http://twostroke.se/product.asp?product=12324
Top performances - Cylinderkit 50cc

Är det nåt bra? när kommer effekten?
ska nämligen på me en ny cylinder, då min cylinder precis skar.:evil::evil:.... o tänkte en 50cc sport, o denna verkar skön, dels för lite extra effekt o gjutjärn :P

Nån som har den? berätta! :) Tror ni den spelar bra me ett leovince rör me? :P
Jag hade nog köpt en bariki 50cc racing istället, köpte en sån precis, samma pris. I mina ögon är inte top performance något bra märke..

Postat: 1 september 2011, 18:48
av siiimooon
Axxxxxel skrev:Hoppas på svar,
http://twostroke.se/product.asp?product=12324
Top performances - Cylinderkit 50cc

Är det nåt bra? när kommer effekten?
ska nämligen på me en ny cylinder, då min cylinder precis skar.:evil::evil:.... o tänkte en 50cc sport, o denna verkar skön, dels för lite extra effekt o gjutjärn :P

Nån som har den? berätta! :) Tror ni den spelar bra me ett leovince rör me? :P
Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.

Postat: 3 september 2011, 17:34
av Axel
siiimooon skrev: Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.
Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej. :)

Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim :twisted: )

Postat: 3 september 2011, 18:30
av siiimooon
Axxxxxel skrev:
siiimooon skrev: Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.
Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej. :)

Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim :twisted: )
Har själv en, och den är inte vassare än org.

Postat: 3 september 2011, 18:44
av xMattanx
siiimooon skrev:
Axxxxxel skrev:
siiimooon skrev: Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.
Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej. :)

Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim :twisted: )
Har själv en, och den är inte vassare än org.
Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?

Postat: 4 september 2011, 11:30
av AlleMan95
Tjenare grabbar! Tror ni min original vev håller till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03? :lol:

Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
Malossi Racing kopplingsfjädrar
13-53 drev

Den gör runt 100-110km/h och jag undrar då om min vev verkligen pallar det? 8)

Postat: 4 september 2011, 11:37
av xMattanx
AlleMan95 skrev:Tjenare grabbar! Tror ni min original vev håller till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03? :lol:

Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
Malossi Racing kopplingsfjädrar
13-53 drev

Den gör runt 100-110km/h och jag undrar då om min vev verkligen pallar det? 8)
Nja, hade det varit en Derbi årsmodell 11 så kanske den hade hållt men eftersom din är en 03a och förmodligen har gått ganska långt skulle jag byta vev, men du kan ju alltid chansa men jag hade inte gjort det. :)

Postat: 4 september 2011, 14:50
av stollen9
Jag tänkte skaffa en 70 cc sport cylinder , vad finns det o välja på ? helst lågvarvigt .. Har en Derbi Senda extreme sm 06a..

Postat: 4 september 2011, 16:19
av siiimooon
xMattanx skrev:
siiimooon skrev:
Axxxxxel skrev: Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej. :)

Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim :twisted: )
Har själv en, och den är inte vassare än org.
Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?
För att alla 50cc SPORT är SPORTcylindrar och SPORTcylinder är slöa.
För att få en 50cc vass så måste den varva så jävligt och då blir den bara klen på låga varv och man bränner kopplingar hela tiden..

Köp 70cc istället.

Postat: 4 september 2011, 16:24
av stollen9
siiimooon skrev:
xMattanx skrev:
siiimooon skrev: Har själv en, och den är inte vassare än org.
Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?
För att alla 50cc SPORT är SPORTcylindrar och SPORTcylinder är slöa.
För att få en 50cc vass så måste den varva så jävligt och då blir den bara klen på låga varv och man bränner kopplingar hela tiden..

Köp 70cc istället.
70 cc sport? är dom vassare?

Postat: 4 september 2011, 16:37
av siiimooon
stollen9 skrev:
siiimooon skrev:
xMattanx skrev: Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?
För att alla 50cc SPORT är SPORTcylindrar och SPORTcylinder är slöa.
För att få en 50cc vass så måste den varva så jävligt och då blir den bara klen på låga varv och man bränner kopplingar hela tiden..

Köp 70cc istället.
70 cc sport? är dom vassare?
En tex airsal 70cc varvar inte mer än en originalcylinder med den är starkare.

Postat: 4 september 2011, 20:43
av AlleMan95
xMattanx skrev:
AlleMan95 skrev:Tjenare grabbar! Tror ni min original vev håller till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03? :lol:

Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
Malossi Racing kopplingsfjädrar
13-53 drev

Den gör runt 100-110km/h och jag undrar då om min vev verkligen pallar det? 8)
Nja, hade det varit en Derbi årsmodell 11 så kanske den hade hållt men eftersom din är en 03a och förmodligen har gått ganska långt skulle jag byta vev, men du kan ju alltid chansa men jag hade inte gjort det. :)
Okej, men jag har kört med trimmet i typ 100mil :D Och min moppe har gått sammanlagt 930mil. Men ska snacka med brorsan och fråga om vi kan ta den till hans verkstad om jag köper vev :P

Postat: 4 september 2011, 20:50
av yamaha2pwn
yamaha2pwn skrev:ställer en fråga åt en kompis här, vad är de för klass på dessa cyllindrarna (alltså sport eller är de värre vill han ha reda på.)?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12454
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452

jag tror de är sport men ni som vet kan väll slänga in ett ord ;)
bump

Postat: 4 september 2011, 21:01
av VRG
Hej!

Har en Rieju rrx 07 och mitt avgasrör har fastnat i cylindern och kan inte får loss det.. någon som har liknande problem och löst problemet?

Postat: 4 september 2011, 22:29
av Swe2FX
VRG skrev:Hej!

Har en Rieju rrx 07 och mitt avgasrör har fastnat i cylindern och kan inte får loss det.. någon som har liknande problem och löst problemet?
Är det ett orginal rör? isåfall skruva isär delningen och försök lirka ut det ;) kolla så att inte EGR slangen sitter på och håller fast röret :P

Postat: 6 september 2011, 16:36
av HondaPojkeN
Hej ! Har En airsal 70cc Sport nu Med ett tk och det går la hyffsat, har kört runt 40 mil nu, kompet är bra och så men jag undrar om man måsste byta Kolv/ring snart? :) och kommer cylindern varva sönder om jag köper ett SP rör?

Postat: 6 september 2011, 16:53
av yamaha2pwn
HondaPojkeN skrev:Hej ! Har En airsal 70cc Sport nu Med ett tk och det går la hyffsat, har kört runt 40 mil nu, kompet är bra och så men jag undrar om man måsste byta Kolv/ring snart? :) och kommer cylindern varva sönder om jag köper ett SP rör?
kolvring brukar man byta 1 gång per säsong max på en så snäll cyllinder (beror ju på kvallen på skiten med ;) ) sp kmr nog funka rätt bra, du kmr få ut mer effekt än med tk tror jag, men sp gifter sig bättre med en vassare cylinder.

Postat: 6 september 2011, 16:55
av HondaPojkeN
yamaha2pwn skrev:
HondaPojkeN skrev:Hej ! Har En airsal 70cc Sport nu Med ett tk och det går la hyffsat, har kört runt 40 mil nu, kompet är bra och så men jag undrar om man måsste byta Kolv/ring snart? :) och kommer cylindern varva sönder om jag köper ett SP rör?
kolvring brukar man byta 1 gång per säsong max på en så snäll cyllinder (beror ju på kvallen på skiten med ;) ) sp kmr nog funka rätt bra, du kmr få ut mer effekt än med tk tror jag, men sp gifter sig bättre med en vassare cylinder.
Okej! :) mer effekt ja (: men jag får SP röret för 500 så Why not? :D

Postat: 6 september 2011, 17:55
av ZX
tja undrar om man kan se på min airsal70cc om det är sport eller racing modellen? :)

Postat: 6 september 2011, 17:58
av HondaPojkeN
ZX skrev:tja undrar om man kan se på min airsal70cc om det är sport eller racing modellen? :)
Kanske går om man kollar på portarna ?

Postat: 6 september 2011, 18:15
av siiimooon
ZX skrev:tja undrar om man kan se på min airsal70cc om det är sport eller racing modellen? :)
En kolvring på sport, två stycken på racing.

Postat: 9 september 2011, 19:00
av agertoft
pallar min Derbi original-vev denna cylindern?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452

är den bra och prisvärd?

samt den viktigaste frågan: Hur fort kommer det att gå isåfall
:twisted: med ett tK HQ eller ett gianelli 2t ? :)


tacksam för snabbt svar :) MVH agertoft

Postat: 9 september 2011, 19:19
av siiimooon
agertoft skrev:pallar min Derbi original-vev denna cylindern?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452

är den bra och prisvärd?

samt den viktigaste frågan: Hur fort kommer det att gå isåfall
:twisted: med ett tK HQ eller ett gianelli 2t ? :)


tacksam för snabbt svar :) MVH agertoft
Ja. Kvittar vilket rör du har.

Postat: 10 september 2011, 11:57
av agertoft
siiimooon skrev:
agertoft skrev:pallar min Derbi original-vev denna cylindern?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452

är den bra och prisvärd?

samt den viktigaste frågan: Hur fort kommer det att gå isåfall
:twisted: med ett tK HQ eller ett gianelli 2t ? :)


tacksam för snabbt svar :) MVH agertoft
Ja. Kvittar vilket rör du har.
ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?

Postat: 10 september 2011, 12:41
av siiimooon
agertoft skrev:
siiimooon skrev:
agertoft skrev:pallar min Derbi original-vev denna cylindern?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452

är den bra och prisvärd?

samt den viktigaste frågan: Hur fort kommer det att gå isåfall
:twisted: med ett tK HQ eller ett gianelli 2t ? :)


tacksam för snabbt svar :) MVH agertoft
Ja. Kvittar vilket rör du har.
ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?
Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.

Postat: 10 september 2011, 16:44
av agertoft
siiimooon skrev:
agertoft skrev:
siiimooon skrev: Ja. Kvittar vilket rör du har.
ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?
Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.
jo det fattar jag ju, men kommer min originalvev att hålla en halv kilometer eller 500 mil med den cylindern, (det finns inga airsal 70 cc till Derbi drd 06)

Postat: 10 september 2011, 17:17
av 2stroke4ever
agertoft skrev:
siiimooon skrev:
agertoft skrev: ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?
Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.
jo det fattar jag ju, men kommer min originalvev att hålla en halv kilometer eller 500 mil med den cylindern, (det finns inga airsal 70 cc till Derbi drd 06)
blanda 3% olja i tanken + bestycka förgasaren perfekt så ska du se den håller ett bra tag.

Postat: 10 september 2011, 17:32
av siiimooon
agertoft skrev:
siiimooon skrev:
agertoft skrev: ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?
Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.
jo det fattar jag ju, men kommer min originalvev att hålla en halv kilometer eller 500 mil med den cylindern, (det finns inga airsal 70 cc till Derbi drd 06)
Ingen kan ju veta hur länge den kommer hålla, förmodligen ganska länge, men det beror på din körning med..

Postat: 13 september 2011, 09:52
av BetaKTM
Shue !
Undrar om någon vet om det finns någon bra 70cc som passar på Beta RR 00 KTM ?
Hade tänkt KTM 65cc men den är alldelest för dyr för mig :(
Men någon som vet om det finns någon 70cc helst helt säkra :) ?
Tacksam för svar !
Hoppas jag har lagt in frågan i rätt tråd :) !

Postat: 14 september 2011, 09:25
av ic0rn
har har bara en snabbfråga, jag hade tänkt att byta till 70cc på min orginal beta rr (endast dragen plugg och sportluftfilter) undrar vad ni rekomenderar, vill helst byta så lite som möjligt "vev, förgasare, rör" tacksam för svar =D