euroman skrev:Nu när du ändå pratar om tändspole och cdi, Man måste jorda tändspolen mot Ramen antar jag? Har bytt från brytare till kokusan och på spolen sitter det en lite sladd med en ögla på, antar att detta är jordkabel?
Förövrigt sjukt häftigt projekt och jobb!
Mvh
Martin
Det viktigaste är att tändspolen får bra jordning till motorn, och vet du att du har bra kontakt mellan motorn och chassit, kan du jorda i chassit.
En grön eller blå kabel ifrån CDI med ögla är till jord ja.
aha okej då är det en grön kabel för mig Kokusan såg dock väldigt skumt att få ihop, sjukt mycket kablar verkar som det redan dras jord ifrån systemet och upp till cdi och ljuset
aja hur det skall sitta blir en annat projekt!
Tack för hjälpen!
Äh, samma sak som ducati. Röd, Vit, och Grön upp till CDI, Gul kabel in till voltregulator och sen från voltregulator till belysningen.
Rexxy skrev:
Det viktigaste är att tändspolen får bra jordning till motorn, och vet du att du har bra kontakt mellan motorn och chassit, kan du jorda i chassit.
En grön eller blå kabel ifrån CDI med ögla är till jord ja.
aha okej då är det en grön kabel för mig Kokusan såg dock väldigt skumt att få ihop, sjukt mycket kablar verkar som det redan dras jord ifrån systemet och upp till cdi och ljuset
aja hur det skall sitta blir en annat projekt!
Tack för hjälpen!
Äh, samma sak som ducati. Röd, Vit, och Grön upp till CDI, Gul kabel in till voltregulator och sen från voltregulator till belysningen.
Står att det finns en batteri kabel, måste man ha ett batteri?
Och jordkablarna drar man till karossen antar jag? och sen drar man minus från lampan till dessa jordpunkter?
Mvh
Martin
Batteri behövs inte.
Japp!
Det låter ju riktigt bra! Tack för hjälpen!
Hur går det med ditt 110cc bygge förresten, snart uppstart?
Läs updaten ifrån igår så..
Thoz3 skrev:R/T R/T R/T R/T
Lutar mot det.
guddingalex skrev:oj ska du köpa ny cylinder vad ska du göra med den gamla?
Hyllvärmare?
Gustavc33 skrev:Ta R/T Men du kommer väl testa parmakitet ?
cod3mwf skrev:Gassa tills parman rasar sen kör du R/T ! ! !
Persson97 skrev:
cod3mwf skrev:Gassa tills parman rasar sen kör du R/T ! ! !
kan inte mer än att hålla med, ge piss cylindern en chans först
Mura skrev:
Persson97 skrev:
cod3mwf skrev:Gassa tills parman rasar sen kör du R/T ! ! !
kan inte mer än att hålla med, ge piss cylindern en chans först
+1 blir även roligt se skillnad mellan parma vs R/T, om du inte blåser bort hela motorn förstås
Nja... Problemet med att bara testa är att hojen måste då ställas in. Och jag har inge möjligheter att ställa in hojen där jag skruvar. Jag måste ta den hem till min farsa (som bor på landet) där jag kan gasa ostört. Och det är en liten bit bort dit, och måste tas dit på släpkärra. Och jag har ingen lust att lägga ner flera timmar förgasarinställningar bara för ett test.
Pelsnernels skrev:Jag håller med persson97. Kär med parman! Går den sönder så byt, om inte så kör på! Skulle vara riktigt kul att se hur bra den faktiskt kan leverera.
Har dom svetsat på mer gods på avgasbryggorna, kan jag tänka mig köra den. Men har dom inte det - vågar jag inte... Vill inte att det ska nypa i 140+...
Schysst av twostroke att bekosta omnickaliseringen, hoppas du vågar köra med cylindern nu även fast inte avgasportarna är svetsade! Skulle vara roligt att se hur mycket effekt man kan få ut från ett parmakit!
JoelN skrev:Schysst av twostroke att bekosta omnickaliseringen, hoppas du vågar köra med cylindern nu även fast inte avgasportarna är svetsade! Skulle vara roligt att se hur mycket effekt man kan få ut från ett parmakit!
Då cylinder reklammerades gick det under en reklammation!
DEA!! skrev:Nu vill vi se resultat chefen
Persson97 skrev:
DEA!! skrev:Nu vill vi se resultat chefen
Kan inte instämma mer, lägg betan på hyllan ett tag nu och kör all in Parma!
Betan och Derbin kommer att parallellköras tills båda är klara och dags för inställningar!
potog skrev:En fråga... Hade du inte hört ett ändå av alla dessa rykten om att parmakit 110cc suger tumme?:)
Det enda jag hade hört var svagheten vid toppackningen. Och det kunde man ju fixa, resten hade jag ingen aning om. Och nu fick vi alla veta mer p.g.a mitt köp.
Fan, trodde fan inte att det skulle va så här mycket jobb och mätningar hit å dit på moppe :O
Det du gör får mig att tycka att moppe är svårt som fan och att man är lite skraj att montera saker nu ^^
En fråga.. hur ska du fixa kolvproblemet?
Sen en annan fråga som DEA ställde.. fattar nada
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Fan, trodde fan inte att det skulle va så här mycket jobb och mätningar hit å dit på moppe :O
Det du gör får mig att tycka att moppe är svårt som fan och att man är lite skraj att montera saker nu ^^
En fråga.. hur ska du fixa kolvproblemet?
Sen en annan fråga som DEA ställde.. fattar nada
Med fel vinkel trycks färskgaserna ut mot kolvkanten, med en okontrollerad förbränning som kan skada kolv, topp och cylinder! Med rätt vinkel trycks färskgaserna in mot mitten, som dom ska göra. och kolvkanten kyls av.
Ska man trimma ordentligt och rejält måste man ha koll på alla mått. Fel mått kan ge allvarliga skador på motorn.
Kolvproblemet är fixat, fick det svarvat nu ikväll.
Vikke2 skrev:hur lång tid tror du det tar innan vi kan se en test ride ?
Hahahaha Du förstår nu varför jag la ned parma110cc AM6,n med vev o herrejösses special koppling sår ju kvar i hydraul bromsbänken.. inget o lägga tid på.
har en malossi BB86 över i kartong skulle kanske moddla dit den på AM6,n med 46 i slag. Men det är samma med malossin man måste svetsa upp avgas kanalen och trans kanalerna.
har en kilhage portad BB86 som jag svetsat om totalt finns inte en chans att denna cyll nått över 16-18 hp helt omöjligt då alla kanaler är mindre än på min Hebo 69 o r/t,n o bägge dessa levererar ju bra. 22 hp o 26 lite drygt.
Blir snart en projet tråd om min sons nya räser projet..
bit i hop nu reexy o komigen visa att det går att få skrotet att leverera som det är tänkt..
moddlaren skrev:Hahahaha Du förstår nu varför jag la ned parma110cc AM6,n med vev o herrejösses special koppling sår ju kvar i hydraul bromsbänken.. inget o lägga tid på.
har en malossi BB86 över i kartong skulle kanske moddla dit den på AM6,n med 46 i slag. Men det är samma med malossin man måste svetsa upp avgas kanalen och trans kanalerna.
har en kilhage portad BB86 som jag svetsat om totalt finns inte en chans att denna cyll nått över 16-18 hp helt omöjligt då alla kanaler är mindre än på min Hebo 69 o r/t,n o bägge dessa levererar ju bra. 22 hp o 26 lite drygt.
Blir snart en projet tråd om min sons nya räser projet..
bit i hop nu reexy o komigen visa att det går att få skrotet att leverera som det är tänkt..
Så du avslutade inte ens ditt projekt? :O
Jo, parmakit är ju rent skit egentligen. Du har ju läst hur mycket jag fått göra för att få allting att duga.
Jag har ju själv en R/T 70, och är helnöjd med den cylindern. Så när parmakiten rasar blir det R/T95.
Läst att Parmakit ska leverera en 28hk ur kartong.....
Skynda med projektet! När ni fått upp den i scooterkategorin så kan jag flytta den till raceteamavdelningen!