"Lucid dream"

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Arkstar skrev:
LinkanTuning skrev:Åh fyfan... Verkar ju as läskigt, men vafan yolo, ska testa detta under påsklovet!! :wink:
Haha håller med dig ;)
Yolo vi kör bah :D
Haha XD det verkar ju helt sjukt!! Är faktiskt lite skraj...
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Vet inte om jag tror på detta men om det fungerar så kan jag nästan svära på att jag omedvetet varit inne i ¨Lucid dream¨ flera gånger.

Dels är jag en riktig nattramlare och dels så ligger jag nästan alltid blixt still i sängen blundandes. Men iaf så har jag säkert haft ett tjugotal såna här incidenter och det har altid varit likadant, jag har styrt mina drömmar till en viss punkt. Det är när mina kunskaper inte längre räcker till, t.ex att jag inte kommer ihåg ett namn. Så börjar jag grubbla men hur mycket jag än tänker så kommer jag inte på det. Och när jag inte kommer på det blir alting snurrigt och konstigt på något vis. Sen vaknar jag. Dock brukar jag oftast kunna lägga mig ner, blunda och sedan anstränga mig för att komma tillbaka i drömmen, men aldrig längre än 5 minuter då samma grej kommer tillbaka igen, någon bit i pusslet saknas, mina kunskaper räcker inte till och jag vaknar på nytt.
Efter den andra gången kommer jag dock inte tillbaka in i ¨drömmen¨ igen.

Ni som har mer kunskap än mig kanske kan svara på om jag har varit inne i ¨Lucid dream¨ eller inte, isåfall kanske jag sparar mig några timmar om jag slipper göra det ¨igen¨ ;)

Edit: Har hänt att jag inte kunnat röra mig i sömnen med, men det är ovanligare för min del.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

potog skrev:Vad jag kan läsa å liknande så e detta new age liknande. Å jag hade rekommenderat er å inte göra detta då det kan va farligt... Läste lite å då årig det att man kan träffa andra andar. Å då undrar ni va då andar?
Jo man har ju sin kropp å själ men vi har också en ande i oss å att träffa andra andar å liknande kan ju inte vara så jävla bra då det fins onda andar demoner å liknande vissa av er så ju att ni hade sett sånt å hört röster. Jag avråder er från å syssla med sånt här. Men om ni hamnar i någon jävla trans eller liknande å inte kommer in i er kropp igen eller att ni ser/hör konstiga grejer ..... Ni kommer tycka att det verkar konstigt men tänk på Jesus då eller ännu bättre säg Jesus högt eller liknande så borde det sluta då Jesus inte bara dog på korset för våra synder utan att det va också där han besegrade den onde. Står även i bibeln att den onde ger vika för Jesus.. där av säg Jesus eller roppa på hjälp till Jesus om ni hamnar illa till.

Detta e min åsikt men har inte testat det å lär nog inte testa det ikväll heller.

hahahahahahah :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

När man läser lite om det här så kan jag nog säga att jag haft många klardrömmar. men jag visste inte om det först nu :wink: men jag tycker det verkar ju vara den där sömnparalypsen eller nåt som verkar vara intressant 8) att typ kunna se sin kropp och höra coola grejor och sånt :wink: aja resultat återstår väll att se i helgen :D
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

LinkanTuning skrev:När man läser lite om det här så kan jag nog säga att jag haft många klardrömmar. men jag visste inte om det först nu :wink: men jag tycker det verkar ju vara den där sömnparalypsen eller nåt som verkar vara intressant 8) att typ kunna se sin kropp och höra coola grejor och sånt :wink: aja resultat återstår väll att se i helgen :D
Stiga ur sin kropp och banga någon snygg brud eller flyga osv ;D ?
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Arkstar skrev:
LinkanTuning skrev:När man läser lite om det här så kan jag nog säga att jag haft många klardrömmar. men jag visste inte om det först nu :wink: men jag tycker det verkar ju vara den där sömnparalypsen eller nåt som verkar vara intressant 8) att typ kunna se sin kropp och höra coola grejor och sånt :wink: aja resultat återstår väll att se i helgen :D
Haha du e sjuk du :wink: Drömde förut att min moppe blev stulen (helt seriös) och ner strippad. Jag hittade den i drömmen och var sjukt ledsen, sen vaknade jag typ i drömmen och trodde typ att jag var vaken, fkn random! Sen när jag vaknade jag på riktigt lite senare kunde jag inte avgöra om det hänt eller inte. Så jag gick ut i garaget och kollade... Detta var för ca: 3 veckor sen kanske. Händer ganska ofta att jag inte kan skilja dröm från verklighet :roll:
Senast redigerad av LinkanTuning den 28 oktober 2014, 13:23, redigerad totalt 1 gånger.
alexzfaxe
Elmoped

Inlägg av alexzfaxe »

Jag "lucid dreamar" väldigt ofta. Det kan bli lite väl jobbigt, men oftast är det kul. Som alla vet så är ju mardrömmar VÄLDIGT läskiga när allt känns som att det faktiskt händer + att man kommer ihåg en del när man väl vaknar.
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

LinkanTuning skrev:
Arkstar skrev:
Haha du e sjuk du :wink: drömde förut att min moppe blev stulen (helt seriös) och strippad, hittade den i drömmen och var sjukt ledsen, sen vaknade jag typ i drömmen och trodde typ att jag var vaken, helt sjukt! Sen vaknade jag på riktigt lite senare och kunde inte avgöra om det hänt eller inte så jag gick ut i garaget och kollade... Detta var för ca: 3 veckor sen kanske, händer hela tiden att jag inte kan skilja dröm från verklighet :roll:
Haha jag drömde en gång att jag körde över på bakan å sen när jag vaknade så tänkte jag att jag behövde gå ut å kolla hur mycket plast som var trasigt...
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Hampu skrev:
LinkanTuning skrev:
Arkstar skrev:Stiga ur sin kropp och banga någon snygg brud eller flyga osv ;D ?
Haha du e sjuk du :wink: drömde förut att min moppe blev stulen (helt seriös) och strippad, hittade den i drömmen och var sjukt ledsen, sen vaknade jag typ i drömmen och trodde typ att jag var vaken, helt sjukt! Sen vaknade jag på riktigt lite senare och kunde inte avgöra om det hänt eller inte så jag gick ut i garaget och kollade... Detta var för ca: 3 veckor sen kanske, händer hela tiden att jag inte kan skilja dröm från verklighet :roll:
Haha jag drömde en gång att jag körde över på bakan å sen när jag vaknade så tänkte jag att jag behövde gå ut å kolla hur mycket plast som var trasigt...
haha det är precis det jag menar! man kan inte skilja dröm från verklighet. ska verkligen testa i helgen!
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

LinkanTuning skrev:
Hampu skrev:
LinkanTuning skrev: Haha du e sjuk du :wink: drömde förut att min moppe blev stulen (helt seriös) och strippad, hittade den i drömmen och var sjukt ledsen, sen vaknade jag typ i drömmen och trodde typ att jag var vaken, helt sjukt! Sen vaknade jag på riktigt lite senare och kunde inte avgöra om det hänt eller inte så jag gick ut i garaget och kollade... Detta var för ca: 3 veckor sen kanske, händer hela tiden att jag inte kan skilja dröm från verklighet :roll:
haha det är precis det jag menar! man kan inte skilja dröm från verklighet. ska verkligen testa i helgen!
Hoppas du skiter pårej :D
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Filip ericsson »

Asså fyran är så jävla skraj för sånt här skit :D Men är bra sugen på att testa, kommer att få mardrömmar efter det här :)
Rieju rrx
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

haha arkis kärlek till dig
TwostrokeDanne
Elmoped

Inlägg av TwostrokeDanne »

fett sugen på att pröva detta men men är bara rädd att hamna i sömnparalys och inte kunna röra mig o sånt skit verkar fett läskigt :?
är det nån här som hamnat i sömnparalys alltså när man ligger o är vaken men kroppen sover och man inte kan röra sig och faktiskt sett någon i sitt rum typ demoner eller någon person?
någonsom vet hur man kan undvika att hamna i sömnparalys?
Vågar man gasa fullt så har man trimmat för lite!

riktiga män rakar pungen med vinkelslip
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

Nu när det är halloween tänkte jag bumpa upp tråden till er som aldrig sett den eller för er som glömt bort de och om ni ska pröva ;), jag har sagt flera gånger om att jag ska pröva men bangar ur varje gång..
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Härligt att du bumpa upp det Gurka!
Även jag är på samma sida - har sagt flera gånger att jag ska göra det men jag är för feg :lol:

Ska nån av er göra de :D?
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Jag har försökt, och försökt och försökt. Men bara varit nära! Väldigt svårt, men jag ger mig inte ;)
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Speedway skrev:Jag har försökt, och försökt och försökt. Men bara varit nära! Väldigt svårt, men jag ger mig inte ;)
Hur nära? :O
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

Jag ska pröva det inatt :) Förhoppningsvis blir jag inte för feg :?
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

I call bullshit on this.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

Intressant läsning dock inget jag skulle prova men har drömt ganska ofta förut att jag blir jagad av folk eller djur och jag flyr oftast istället för att ta striden ibland tar jag striden men oftast flyr jag. Och jag brukar drömma att jag är i mörka hus byggnader och att det finns otäcka ting där spöken och sånt, som jag blir rädd för och flyr från men ibland har jag blivit hulken och vrålat och vågat gå in bland dom mörka byggnaderna eller övervåningarna det har oftast funkat jag känner mig modig och vågar mer då och ingen gestalt har visat sig. Och när jag drömmer att jag kissar på olika ställen då vaknar jag kort efter och är kissnödig och måste kissa på riktigt det händer ganska ofta min kropp ger signal att jag måste kissa och väcker mig kort efter sen kliver jag upp och går och kissar. Har hänt att jag är medveten om att jag drömmer också. Och ibland har jag sett insekter krypa efter väggarna eller att nåt faller mot ansiktet, antar att det är innan jag ska somna men att jag fortfarande är vaken det är väldigt verkligt i alla fall.
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög

Inlägg av edvib »

bullshit tror jag allt detta är men man kan ju testa och se
original är för gubbjävlar
Bild
Nixxen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nixxen »

När jag läser denna tråd så kommer jag ihåg när jag var mindre hur olika personer brukade sitta vid min sängkant när jag öppnade ögonen och jag var som förstelnad..

Menas detta att jag har lättare att komma in? :D

I vilket fall som helst ska jag inatt testa mig på detta! Vi får se hur det går :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög

Inlägg av fruktigkaka »

har en dröm som jag drömmde när jag var ca 10 år , kommer fortfarande ihåg den , ganska svagt därimot , jag kunde flyga och allt var otroligt verkligt , jag flög bara till ställen där jag känner igen (tex jag flög inte till usa för jag vet inte hur det ser ut där ) jag flög runt om kring i gävle jag flög till stugan som vi har uppe vid bollnäs och allting var otroligt verkligt , klarade inte alltid av och flyga ibland blev det bara att jag stog där och hoppa upp i luften , det måste ju nästan ha vart en lucid dream , men nu är jag sjukt skraj för att försöka mig på dehär , är ganska lättskrämd och om jag skulle råka på en sömn paralys så hade jag antagligen inte vågat vistas i huset själv efter det .
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög

Inlägg av edvib »

testade detta igår natt men inget hände får försöka igen i natt men tror inte riktigt på detta
Bild
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

edvib skrev:testade detta igår natt men inget hände får försöka igen i natt men tror inte riktigt på detta
Jag provade också men lyckades inte :? Jag provar en natt till sedan ger jag upp :P
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Fan va coolt måste fan testa tills ja lyckas även om de tar en månad annars äre bullshit :D
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

fattar inte hur gör man, kan inte se "guide" bilden.
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Nojjan skrev:fattar inte hur gör man, kan inte se "guide" bilden.
trore ska va denna som ska va guide bilden
http://existenz.se/out.php?id=55839
tror fan det har hänt mig när jag va kanske ca 10 år drömde då att jag hade massa crossar i källaren tog genast ut nån å börja köra kul som fan :D sen nä r jag vaknade på riktigt så tänkte ja happ bara ut å fortsätta åka går ner i källaren tittar TOMT fan vilken besvikelse de vart när man kom ner kan jag lova
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

Ni som har lyckat med "lucid dream", är det lättare om man är trött eller "pigg", alltså inte har ett behov av att sova än?
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

GurkMarmelad skrev:Nu när det är halloween tänkte jag bumpa upp tråden
Bump= Bring Up My Post, gjorde du det? :*

Provade igår och enligt Arkis analys var jag tydligen hyggligt nära, så får väl lov att prova igen och se allt vad det innebär..

Läste tidigare inlägg förövrigt och såg en viss person snacka väldigt mycket om religion och demoner osv tidigare.. Jag brukar tänka på det såhär. Skulle det inte finnas religion, skulle det ens finnas krig då? Och helt allvarligt.. Om du går och ljuger för dig själv att demoner, Gud, änglar, satan osv finns så förbannat att du faktiskt tror på det, blir inte det bieffekter på det? Kolla bara på Ted gärestad, han åkte utomlands, blev kristen, det totalt förstörde honom. Han klarade inte längre av fetisch hoppade framför ett tåg.. (Nu har jag hört flera historier om hur det gick till, men denna är absolut trovärdigast)

Om satan skulle finnas skulle han vara religion.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Persson97 skrev:

Provade igår och enligt Arkis analys var jag tydligen hyggligt nära, så får väl lov att prova igen och se allt vad det innebär..

Läste tidigare inlägg förövrigt och såg en viss person snacka väldigt mycket om religion och demoner osv tidigare.. Jag brukar tänka på det såhär. Skulle det inte finnas religion, skulle det ens finnas krig då? Och helt allvarligt.. Om du går och ljuger för dig själv att demoner, Gud, änglar, satan osv finns så förbannat att du faktiskt tror på det, blir inte det bieffekter på det? Kolla bara på Ted gärestad, han åkte utomlands, blev kristen, det totalt förstörde honom. Han klarade inte längre av fetisch hoppade framför ett tåg.. (Nu har jag hört flera historier om hur det gick till, men denna är absolut trovärdigast)

Satanism :D

Bild
Bild
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög

Inlägg av edvib »

Persson97 skrev:

sant om inte religion hade funnits skulle inte krig finnas och att värden hade varit mycket bättre utan religion. man kanske ska gå med i denna endå verkar vara den enda vettiga :) http://vemvadhurvarfor.wordpress.com/20 ... -religion/
ska tsta lucid dream ikvälligen men får se om det funkar i dag
Bild
lotis
Elmoped

Inlägg av lotis »

Revilz skrev:Ni som har lyckat med "lucid dream", är det lättare om man är trött eller "pigg", alltså inte har ett behov av att sova än?
Första raden - http://existenz.se/out.php?id=55839
''this works best if you are extremely tired'' ;)
Aerox 05
Stage 6 Streetrace 70cc
17,5 Dellorto
Zx-R Rör
4 Grams vikter
Malossi Fly Clutch
Blåa Malossi Kopplingsfjädrar
Hebo Tryckfjäder 50%
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

lotis skrev:
Revilz skrev:Ni som har lyckat med "lucid dream", är det lättare om man är trött eller "pigg", alltså inte har ett behov av att sova än?
Första raden - http://existenz.se/out.php?id=55839
''this works best if you are extremely tired'' ;)
Hahaha! Jag måste börja läsa mer noggrant :)

https://www.youtube.com/watch?v=rrFb9ihPSb0
Enligt videon kan det tydligen ta flera år av övning innan man kan uppnå "lucid dreaming". Jag är intresserad av det här men alldeles för mycket "jobb" ;)

Edit: Nu när jag tänker efter så har jag faktiskt lyckat med "lucid dreaming" när jag var mindre. Men jag kommer bara ihåg en gång, jag var spiderman och hoppade runt i ett rum ;)
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Skriv svar