Veckans skruvande har resulterat i dessa saker!
Omdrevning bak, från original 45 till 39 kugg. Det ska teoretiskt ge 138,8km/h @ 12300rpm. Tidigare låg jag på 120km/h vid samma varvtal. Får se om den orkar putta upp mig i den hastigheten!

Har inte testat drevningen än!
Jag har även kortat ner stosen för att öka varvtalet lite. Teoretiskt ska den då varva 12700rpm (142km/h) efter denna operation. Kortade ner den 20mm.
Sen blev det en kylare monterat i tisdags! Med gummibussningar från drömfabriken Biltema!

Jag fick bygga om fästena helt och hållet. För bussningarna flyttade ut kylaren alldeles för mycket, så det blev närkontakt med gaffeln när man svängde.
Kommer den vibrerar sönder nu blir jag galen!
Dessvärre sitter den bara fast i 3 stycken fästen. Då den andra skulle ligga mot avgasröret... Gummit skulle smälta!
Här sitter den ända under fästet, kan t.o.m justera vinkeln på kylaren om jag vill.
Stage6 Multimätare på plats! Tack Lennart för sponsringen!

DOCK, skitmätaren startade inte! Jag tänkte ha den kopplat på ett externt batteri. Men den vara heldöd... Hur lyckas jag få två mätare på raken som är döda?
Som tur är, har den ett internt batteri, så jag bytte ut den. Så nu funkar den med internt batteri, men den vill fortfarande inte ta emot från det externa batteriet.

Loggade maxvarv på 14600rpm. Får se vart jag landar på under körning. Skönt med tempmätare också, så jag kan ha lite koll på det.
I c:a 115km/h+ börjar styret skaka jobbigt mycket! Trodde framhjulet behövdes ballanseras lite. Men vid en närmare kontroll slår fälgen väldigt mycket upp och ner! funderade på att bara skita i det... Men sen så tänkte jag, det gör rätt så ont att ramla i 120km/h+. Så jag ekrade av allting för att göra så allt blir rakt! Säkerheten får man inte tumma på direkt...

Den 25:e maj tänkte jag ta hojen till Hallstamoppers rally. Får hoppas jag fått ordning på framhjulet tills dess!