Sida 70 av 88
Postat: 13 juli 2011, 18:35
av willemedDERBIN
Born2Ride skrev:Josef Jabbari skrev:ni kanske vet att jag vann senaste auktionen på barkit 80cc cylindern
men frågan är kan jag köra med den på min sherco hrd utan att byta vev
Tveksamt, jag hade inte gjort det iallafall!
hade bytt vev o veta jag är säker i stället för att köra med den gamla och ALLTING skär ^^
Postat: 18 juli 2011, 12:05
av Cpiaxel
Vilken Cylinder ska man ha till Turbokit lacada?
Postat: 19 juli 2011, 08:21
av daben
Ska köpa Ny cylinder till min Derbi Senda r 02:) Jag vill ha en trimcylinder men jag vill absolut inte byta vev. Alltså en cylinder som är lite starkare än originalet. Funderar på airsal 50 cc sport . Någon som prövat den eller har något annat förslag?
Tacksam för svar!:)
Postat: 19 juli 2011, 08:41
av yamaha2pwn
Cpiaxel skrev:Vilken Cylinder ska man ha till Turbokit lacada?
orginal funkar bra, annars så 50cc sport, kanske duger till en 70cc sport med.
daben skrev:Ska köpa Ny cylinder till min Derbi Senda r 02:) Jag vill ha en trimcylinder men jag vill absolut inte byta vev. Alltså en cylinder som är lite starkare än originalet. Funderar på airsal 50 cc sport . Någon som prövat den eller har något annat förslag?
Tacksam för svar!:)
du måste ju kolla så du inte har slitit ut den veven du har. ( känn efter glapp på vevstaken, den får glappa i sidled men inte "upp och ner" axielt glapp heter de va? glappar den axielt måste den bytas ut.) är den frisk så kan du köra med 70cc sport utan att byta veven. men hur länge de håller beror på körsätt... tokvarvar du inte konstant så borde de hålla.
skillnaden mellan 50cc sport och org cylindern är att sport varvar mer, du kmr inte märka alltför stor skillnad dvs. airsal har ett 70cc sport kit, de varvar inte så mkt och är rätt snällt mot veven.
Postat: 19 juli 2011, 17:48
av daben
Bra. Tack:) Men hur är det med kvaliten på airsal 70 cc. 50- kubikaren har jag användt förut men inte 70:n. Och skötsel och sånt kan inte jättemycket om motorer och sånt vill helst inte pilla för mycket med förgasaren. Veven är i bra skick. Den glappar la nån centimeter åt sidan men inget upp och ner så de borde väll gå. Han som hade den innan har precis bytt vevstakslager och sånt så. Tack för svar:)
Postat: 19 juli 2011, 21:04
av siiimooon
daben skrev:Bra. Tack:) Men hur är det med kvaliten på airsal 70 cc. 50- kubikaren har jag användt förut men inte 70:n. Och skötsel och sånt kan inte jättemycket om motorer och sånt vill helst inte pilla för mycket med förgasaren. Veven är i bra skick. Den glappar la nån centimeter åt sidan men inget upp och ner så de borde väll gå. Han som hade den innan har precis bytt vevstakslager och sånt så. Tack för svar:)
Köp 70cc.
Postat: 21 juli 2011, 16:20
av Fille101
Tänkte köpa ny cylinder. Funderar på någon av dessa.
Barikit 70cc:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452
Airsal sport 73cc:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12151
Airsal T6 racing 80cc:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13406
Behöver man byta vev på någon av cylindrarna. Vilka lirar bäst med giannelli 2t?
Postat: 21 juli 2011, 16:46
av Hebbex
Du behöver inte byta vev men jag skulle rekommendera att du gör det.
Annars så kan vissa saker gå sönder.
Gianelli 2t är till 50/70cc så jag skulle välja Barikit.
Postat: 22 juli 2011, 17:56
av siiimooon
Ingen större skillnad på dom..
Köp 80cc.
Postat: 29 juli 2011, 23:52
av beta1994
hej nu skall jag köpa en airsal 70cc och jag undrar var jag skall göra för att vara på den säkra sidan att den inte skär och om jag måste skaffa en adapter till röret om utblåset är större på den en orgcylindern? om ni kan ge några snabba tips så skulle det vara jätte snällt :DDD
Postat: 6 augusti 2011, 14:57
av 2stroke4ever
beta1994 skrev:hej nu skall jag köpa en airsal 70cc och jag undrar var jag skall göra för att vara på den säkra sidan att den inte skär och om jag måste skaffa en adapter till röret om utblåset är större på den en orgcylindern? om ni kan ge några snabba tips så skulle det vara jätte snällt :DDD
ha röret ostrypt, skaffa en adapter, byt upp dig i munstycke så att elektroden blir brun på tändstiftet. sök upp en guide här på tsr om hur man ställer in förgasaren.
Postat: 6 augusti 2011, 21:22
av siiimooon
beta1994 skrev:hej nu skall jag köpa en airsal 70cc och jag undrar var jag skall göra för att vara på den säkra sidan att den inte skär och om jag måste skaffa en adapter till röret om utblåset är större på den en orgcylindern? om ni kan ge några snabba tips så skulle det vara jätte snällt :DDD
Utblåset lär vara lika på dom.
Det enda du egentligen behöver göra är att skaffa större munstycke.
Och kanske byta kopplingsfjädrar om du har otur.
Postat: 8 augusti 2011, 20:20
av beta1994
tackar tackar men är utblåset lika stort på org som på airsal:en?

Postat: 8 augusti 2011, 20:37
av siiimooon
beta1994 skrev:tackar tackar men är utblåset lika stort på org som på airsal:en?

Ja.
Postat: 9 augusti 2011, 02:32
av DeRbISm
Tjenare, funderar på malossi (MHR) 80cc till min Derbi Senda extreme sm men vad mer MÅSTE jag byta på den? Tack på förhand //Hampus
Postat: 9 augusti 2011, 13:54
av siiimooon
DeRbISm skrev:Tjenare, funderar på malossi (MHR) 80cc till min Derbi Senda extreme sm men vad mer MÅSTE jag byta på den? Tack på förhand //Hampus
Munstycke.
Postat: 10 augusti 2011, 02:27
av DeRbISm
men vev, förgasare, insug och membran då? de va en kompis som sa de till mig:D
Postat: 10 augusti 2011, 17:41
av siiimooon
DeRbISm skrev:men vev, förgasare, insug och membran då? de va en kompis som sa de till mig:D
Nej munstycke är det ända du
måste byta, men insug och förgasare är alltid bra att byta, med en 21mm så får man bra drag!
Postat: 11 augusti 2011, 01:13
av DeRbISm
vad ska jag ha då? storlek märke?
Postat: 11 augusti 2011, 10:50
av siiimooon
DeRbISm skrev:vad ska jag ha då? storlek märke?
Dellorto PHBG Black Edition 21mm är bäst.
Postat: 12 augusti 2011, 04:08
av DeRbISm
siiimooon skrev:DeRbISm skrev:vad ska jag ha då? storlek märke?
Dellorto PHBG Black Edition 21mm är bäst.
okej tackar

Postat: 12 augusti 2011, 06:05
av whizzlarn
DeRbISm skrev:Tjenare, funderar på malossi (MHR) 80cc till min Derbi Senda extreme sm men vad mer MÅSTE jag byta på den? Tack på förhand //Hampus
Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk

Postat: 12 augusti 2011, 19:15
av DeRbISm
whizzlarn skrev:DeRbISm skrev:Tjenare, funderar på malossi (MHR) 80cc till min Derbi Senda extreme sm men vad mer MÅSTE jag byta på den? Tack på förhand //Hampus
Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk

har beställt vev 46mm, malossi (MHR) 80cc och dellorto 24mm men vet inte vad jag ska ha för insug och membran ;( vad har du?
Postat: 12 augusti 2011, 19:22
av whizzlarn
DeRbISm skrev:whizzlarn skrev:DeRbISm skrev:Tjenare, funderar på malossi (MHR) 80cc till min Derbi Senda extreme sm men vad mer MÅSTE jag byta på den? Tack på förhand //Hampus
Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk

har beställt vev 46mm, malossi (MHR) 80cc och dellorto 24mm men vet inte vad jag ska ha för insug och membran ;( vad har du?
Jag har KRD metall insug samt Malossi VL17 (finns inte ens i sverige O:?) membran. Men du kan inte ha en 46mm vev till den cylindern!
Postat: 12 augusti 2011, 19:55
av siiimooon
DeRbISm skrev:whizzlarn skrev:DeRbISm skrev:Tjenare, funderar på malossi (MHR) 80cc till min Derbi Senda extreme sm men vad mer MÅSTE jag byta på den? Tack på förhand //Hampus
Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk

har beställt vev 46mm, malossi (MHR) 80cc och dellorto 24mm men vet inte vad jag ska ha för insug och membran ;( vad har du?
Då blir du tvungen att porta om cylindern och använda spacer för att cylindern ska passa.
Postat: 12 augusti 2011, 20:45
av willemedDERBIN
siiimooon skrev:DeRbISm skrev:whizzlarn skrev:
Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk

har beställt vev 46mm, malossi (MHR) 80cc och dellorto 24mm men vet inte vad jag ska ha för insug och membran ;( vad har du?
Då blir du tvungen att porta om cylindern och använda spacer för att cylindern ska passa.
vad äre max 41 i slag för den cylindern eller vad äre ?
Postat: 12 augusti 2011, 21:09
av siiimooon
willemedDERBIN skrev:siiimooon skrev:DeRbISm skrev:
har beställt vev 46mm, malossi (MHR) 80cc och dellorto 24mm men vet inte vad jag ska ha för insug och membran ;( vad har du?
Då blir du tvungen att porta om cylindern och använda spacer för att cylindern ska passa.
vad äre max 41 i slag för den cylindern eller vad äre ?
Det är 40mm original, så ska man ha mer slag ska man helst porta den.
Och självklart ha en spacer om man inte vill försöka få kolven och toppen att bli ett med varann.
Postat: 12 augusti 2011, 21:18
av willemedDERBIN
siiimooon skrev:willemedDERBIN skrev:siiimooon skrev:
Då blir du tvungen att porta om cylindern och använda spacer för att cylindern ska passa.
vad äre max 41 i slag för den cylindern eller vad äre ?
Det är 40mm original, så ska man ha mer slag ska man helst porta den.
Och självklart ha en spacer om man inte vill försöka få kolven och toppen att bli ett med varann.
men det kan säkert bli roligt ..inte att dem får så mycket av varandra ändå ...
BOT !
vad den nu än var ...
Postat: 13 augusti 2011, 10:43
av DeRbISm
whizzlarn skrev:DeRbISm skrev:whizzlarn skrev:
Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk

har beställt vev 46mm, malossi (MHR) 80cc och dellorto 24mm men vet inte vad jag ska ha för insug och membran ;( vad har du?
Jag har KRD metall insug samt Malossi VL17 (finns inte ens i sverige O:?) membran. Men du kan inte ha en 46mm vev till den cylindern!
men jag skulle få ett cylinderkit och vev 46mm mm för 2500:- och han hade dom ihop:/ men vad ska jag ha då?
Postat: 13 augusti 2011, 10:43
av DeRbISm
whizzlarn skrev:DeRbISm skrev:whizzlarn skrev:
Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk

har beställt vev 46mm, malossi (MHR) 80cc och dellorto 24mm men vet inte vad jag ska ha för insug och membran ;( vad har du?
Jag har KRD metall insug samt Malossi VL17 (finns inte ens i sverige O:?) membran. Men du kan inte ha en 46mm vev till den cylindern!
men jag skulle få ett cylinderkit, dellorto 24mm och vev 46mm och lite anndra små saker för 2500:- och han hade dom ihop:/ men vad ska jag ha då?
Postat: 25 augusti 2011, 21:27
av AlleMan95
Tjenare håller min original vev till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03?
Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 100+ munstycke
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
21mm polini insug
13-53 drev
Jag har kört med allt detta fast original rör innan, så får jag hem TK röret imorgon och då blev jag lite orolig om veven verkligen kommer palla
Mvh AlleMan.
Postat: 28 augusti 2011, 10:43
av yamaha2pwn
ställer en fråga åt en kompis här, vad är de för klass på dessa cyllindrarna (alltså sport eller är de värre vill han ha reda på.)?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12454
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452
jag tror de är sport men ni som vet kan väll slänga in ett ord

Postat: 28 augusti 2011, 12:34
av yahama94
Någon som har koll på om det finns nån cyllinder som har diameter mellan 42-46mm?
för 50cc har 40,..mm
Och 70 brukar ju ha 47,6mm ca
Någon som vet om det finns någon cyllinder som är mitt i mellan där på diametern?
Mvh
Postat: 28 augusti 2011, 13:14
av siiimooon
yahama94 skrev:Någon som har koll på om det finns nån cyllinder som har diameter mellan 42-46mm?
för 50cc har 40,..mm
Och 70 brukar ju ha 47,6mm ca
Någon som vet om det finns någon cyllinder som är mitt i mellan där på diametern?
Mvh
Finns inte till nyare.
Postat: 28 augusti 2011, 17:51
av AlleMan95
Tjenare håller min original vev till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03?
Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
13-53 drev
Den gör runt 100-110km/h och jag undrar då om min vev verkligen pallar det?
