Sida 69 av 93

Postat: 19 juli 2011, 20:14
av daben
Ska förmodligen slänga på airsal 70 cc sport, eller 50 cc sport. Jag har originalförgasare och originalrör med bortkapad blintarm. Vilket Munstycke tror ni skulle passa bra?:)

Mvh

Postat: 20 juli 2011, 23:19
av Gambler
Har en Gilera Rcr-06 (samma som Smt typ). har för mig att det sitter en 17.5mm Dellorto förgasare på den. Hur stort originalmunstycke har jag?
Jag har tagit bort pluggen i mynningen av röret och tänkte ta bort strypningen i insuget och luftburken. Någon som vet på ett ungefär vilket munstycke jag borde ha?

Postat: 21 juli 2011, 17:24
av juckeyy
Har fått hem mitt munstyckeset och monterade ett 75 vilket gjorde att den inte blöddra lika mycket och lite bättre tomgång

Om moppen är kall då går tomgången lite bättre än när den är varm och den går på tomgång max ca 30 sekunder +-

Efter en liten körning så va stiftet oboybrunt och fint fast efter att bara ha stått o varvat lite på tomgången så blev det svart och blött igen

Har nu tomgångsskruven och luftskruven 5 varv utåt, har testat olika lägen på luftskruven,

så bör jag byta ner i lågfartsmunstycke?

Postat: 21 juli 2011, 20:18
av daben
juckeyy skrev:Har fått hem mitt munstyckeset och monterade ett 75 vilket gjorde att den inte blöddra lika mycket och lite bättre tomgång

Om moppen är kall då går tomgången lite bättre än när den är varm och den går på tomgång max ca 30 sekunder +-

Efter en liten körning så va stiftet oboybrunt och fint fast efter att bara ha stått o varvat lite på tomgången så blev det svart och blött igen

Har nu tomgångsskruven och luftskruven 5 varv utåt, har testat olika lägen på luftskruven,

så bör jag byta ner i lågfartsmunstycke?
Om allt annat är som det ska så bör det vara lågfartsmunstycket. Men vänta tills någon mer erfaren svarar:)

Postat: 21 juli 2011, 20:18
av jaks
tja jag har en mt5 med Stage6 - Luftfilter (Racing) Dubbellager, original förgasare och biturbo rör och jag undrar vad jag ska ha för Förgasarmunstycken
nu har jag låg 40 och huvud 90.original är huvud 56. den låter konstigt på hög varv.

Postat: 21 juli 2011, 20:23
av ktm_danielsson
jaks skrev:tja jag har en mt5 med Stage6 - Luftfilter (Racing) Dubbellager och original förgasare och jag undrar vad jag ska ha för Förgasarmunstycken
nu har jag låg 40 och huvud 90.
Har du bara s6 filtret och inget mer tycker jag det låter som 90 levererar bränsle så det räcker och blir över. Vad har mt5 för originalmunstycke om jag får fråga? Underlättar en del att veta det.

Postat: 21 juli 2011, 20:36
av MrAndersson
Tjena Derbi Senda xtreme sm 07 tk lacada avstrypt luftburk, ostrypt cdi o 56/13 drev :) Orginal munstycke är 62, någon som vet på ett ungefär vad ja ska ha? :)

Postat: 22 juli 2011, 20:20
av juckeyy
Tjena jag undrar ifall det finns lågfartsmunstycken lång modell som passar Dell'orto PHBN förgasare, hittar ingenting och det sitter ett långt lågfartsmunstycke nu okänt märke på den men det står 34D på den antar att det är storlek 34 och jag behöver 32 eller 30, nån som vet

Postat: 22 juli 2011, 21:27
av derbi_senda93
MrAndersson skrev:Tjena Derbi Senda xtreme sm 07 tk lacada avstrypt luftburk, ostrypt cdi o 56/13 drev :) Orginal munstycke är 62, någon som vet på ett ungefär vad ja ska ha? :)
Prova storlek 80 och gå neråt om det behövs :)

Postat: 23 juli 2011, 13:19
av stollen9
MrAndersson skrev:Tjena Derbi Senda xtreme sm 07 tk lacada avstrypt luftburk, ostrypt cdi o 56/13 drev :) Orginal munstycke är 62, någon som vet på ett ungefär vad ja ska ha? :)
är du säker på att orginal munstycke är 62 ? =) har nämligen en likadan fast 06a dåra och behöver veta så snabbt som möjligt vad orginal är =p

Postat: 23 juli 2011, 21:23
av Badass
Har en vivacity motorsport original föge och jag vill ha ett Sportluft-filter någon som kan säga vad jag ska ha för munstycke? original 54 tänkte mig detta luftfilter..
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1797
Eller har ni några andra förslag på luftfilter som ni recomenderar och som ni vet vad man ska ha för förgasarmunstycken till svara gärna :)

Postat: 25 juli 2011, 21:48
av Fille101
Derbi xtreme 08
Avstrypt luftburk
Gianelli 2T
Ostrypt cdi
13/53

vilket munstycke?

Postat: 29 juli 2011, 12:32
av Gambler
Gambler skrev:Har en Gilera Rcr-06 (samma som Smt typ). har för mig att det sitter en 17.5mm Dellorto förgasare på den. Hur stort originalmunstycke har jag?
Jag har tagit bort pluggen i mynningen av röret och tänkte ta bort strypningen i insuget och luftburken. Någon som vet på ett ungefär vilket munstycke jag borde ha?
Blir det bra om jag köper en munstyckessats från 60 till 82?

Postat: 3 augusti 2011, 12:58
av JGabbe
Tjenare!

Har en Derbi Senda extrem som jag har satt på ett urpluggat leovince v6 rör och drevat om till 14/56. Jag har också bytt munstycke från original 63 till 83.

nu till problemet när jag kör och ska gasa på och lägger i full gas. Är moppen seg från 4000 varv till 6500 (till effekten från röret kommer in) de är som om den inte vill varva upp riktigt från 4000 varv och up.. den fastnar på 4000 ett tag.

Är de nålen jag måste ställa om? eller vad är de som gör att den inte vill varva ut fult. Har prövat massa olika munstycken.

Tacksam för svar!!!

Postat: 3 augusti 2011, 20:05
av Mooobeerg
tjjaaa har nyss köpt Giannelli 2t rör malossi e5racing luftfilter och airsal 50sport cylinder. vad tror ni ja ska ha för munstycke till min Derbi xtreme sm 03?

Postat: 3 augusti 2011, 20:07
av viiktor15
Mooobeerg skrev:tjjaaa har nyss köpt Giannelli 2t rör malossi e5racing luftfilter och airsal 50sport cylinder. vad tror ni ja ska ha för munstycke till min Derbi xtreme sm 03?
95-100 :)

Postat: 3 augusti 2011, 20:40
av Eric_9801
viiktor15 skrev:
Mooobeerg skrev:tjjaaa har nyss köpt Giannelli 2t rör malossi e5racing luftfilter och airsal 50sport cylinder. vad tror ni ja ska ha för munstycke till min Derbi xtreme sm 03?
95-100 :)
85

Postat: 3 augusti 2011, 21:50
av JGabbe
JGabbe skrev:Tjenare!

Har en Derbi Senda extrem som jag har satt på ett urpluggat leovince v6 rör och drevat om till 14/56. Jag har också bytt munstycke från original 63 till 83.

nu till problemet när jag kör och ska gasa på och lägger i full gas. Är moppen seg från 4000 varv till 6500 (till effekten från röret kommer in) de är som om den inte vill varva upp riktigt från 4000 varv och up.. den fastnar på 4000 ett tag.

Är de nålen jag måste ställa om? eller vad är de som gör att den inte vill varva ut fult. Har prövat massa olika munstycken.

Tacksam för svar!!!

Postat: 4 augusti 2011, 17:36
av derbi95
vilket munstycke borde jag ha med ett ostrypt rör?(orginal 62 tror jag). har dessutom tagit bort luftstrypningen. Derbi Senda btw

Munstycke !!!

Postat: 5 augusti 2011, 15:10
av cfL00w
Roxon duel tt 07

Derbi nya motor

17,5 mm org förgasare 12 - 53 drev gianelli 2t ostrypt CDI

Munstycke?!

Postat: 9 augusti 2011, 12:03
av EliiasH
Vad ska man ha för munstycken till orginalförgasaren? Vilka passar? är tacksam fören länk till twostroke med en munstyckessats som passar för jag ska beställa där ifrån snart :)

Edit: Glömde skriva att det är en gilera rcr -03

Postat: 10 augusti 2011, 18:29
av hammarroth
Rieju drac am5 dellroto 14mm, Hebo escape, 12/48 och sportluftfilter

Postat: 16 augusti 2011, 10:49
av AlleMan95
Tjena vad för munstycke ska jag ha? :)
Derbi Senda R x-treme 03.

Setup:
Airsal racing 70cc
Dellorto 21mm (92 munstycke atm)
Polini insug 21mm
Malossi membran
Hebo power luftfilter
14-52 drevning
Ur pluggat orginal rör.

Postat: 18 augusti 2011, 14:27
av willemedDERBIN
tjenare jag har kört fast !
är under 84 aceptabelt i en Senda med Gianelli
eller vad var REKOMENDERAT för ett gianelli ?
Gianelli
dolle 14mm
org cylinder
doppler vev

munstycke

Postat: 18 augusti 2011, 19:58
av yamaha-anton
vad har jag för orginal munstycke på yamaha dt50 07?

Re: munstycke

Postat: 18 augusti 2011, 19:59
av viiktor15
yamaha-anton skrev:vad har jag för orginal munstycke på yamaha dt50 07?
har du orginal i nu kan du ju alltid kolla själv

Re: munstycke

Postat: 18 augusti 2011, 20:16
av yamaha-anton
viiktor15 skrev:
yamaha-anton skrev:vad har jag för orginal munstycke på yamaha dt50 07?
har du orginal i nu kan du ju alltid kolla själv
okej, visste inte att de stod :( men jag har inte moppe hemma nu och ja behöver veta, så vet du vad de är?

Re: munstycke

Postat: 18 augusti 2011, 20:17
av Piotr
yamaha-anton skrev:
viiktor15 skrev:
yamaha-anton skrev:vad har jag för orginal munstycke på yamaha dt50 07?
har du orginal i nu kan du ju alltid kolla själv
okej, visste inte att de stod :( men jag har inte moppe hemma nu och ja behöver veta, så vet du vad de är?
mvh
I min dt50x -10 så var org munstycket 80.

Re: munstycke

Postat: 18 augusti 2011, 20:20
av yamaha-anton
Piotr skrev:
yamaha-anton skrev:
viiktor15 skrev:har du orginal i nu kan du ju alltid kolla själv
okej, visste inte att de stod :( men jag har inte moppe hemma nu och ja behöver veta, så vet du vad de är?
mvh
I min dt50x -10 så var org munstycket 80.
okej tackar :D

Postat: 19 augusti 2011, 12:44
av martinmedx
Tjena!
Har en Derbi drd racing med original motor (17,5mm förgasare) och en ostrypt cdi.
Tänkte köpa ett Turbo Kit system (High Quality) och undrar vilket munstycke jag kommer behöva?

Postat: 22 augusti 2011, 19:47
av railert10
Jag har en yamaha dt50r-08 som jag har dragit pluggen på och undrar om vilket munstycke jag ska ha, vet inte vilken förgasare jag har, vet någon?? kan någon pecka ut vilket munstycke jag ska köpa och varför?

http://www.twostroke.se/group.asp?group=5642

Postat: 22 augusti 2011, 20:34
av agertoft
martinmedx skrev:Tjena!
Har en Derbi drd racing med original motor (17,5mm förgasare) och en ostrypt cdi.
Tänkte köpa ett Turbo Kit system (High Quality) och undrar vilket munstycke jag kommer behöva?
jag kör med 88, samma setup.

testa 86 0ch 87, min luftbox flödar lite extra mycket :)

Postat: 22 augusti 2011, 22:47
av 2stroke4ever
railert10 skrev:Jag har en yamaha dt50r-08 som jag har dragit pluggen på och undrar om vilket munstycke jag ska ha, vet inte vilken förgasare jag har, vet någon?? kan någon pecka ut vilket munstycke jag ska köpa och varför?

http://www.twostroke.se/group.asp?group=5642
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7543

börja på 98 och kolla munstycke. låter mycket men brukar funka bra. Har pluggat ur 4st dt och bestyckat dem och de ligger mellan 98-105 även fast det låter stort. Åk en bit och kolla sedan stiftet, (fullgas)

Postat: 28 augusti 2011, 18:39
av xMattanx
Tjena! Har en Derbi Senda sm xtreme, originalcyllen skar precis och har beställt en barikit 50cc racing! Har även ett gianelli 2t på, vilken storlek tror ni ungefär blir bra? Kommer börja stort men hur stort?

Postat: 28 augusti 2011, 22:58
av 2stroke4ever
xMattanx skrev:Tjena! Har en Derbi Senda sm xtreme, originalcyllen skar precis och har beställt en barikit 50cc racing! Har även ett gianelli 2t på, vilken storlek tror ni ungefär blir bra? Kommer börja stort men hur stort?
98 och kolla därifrån!