Munstycke-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
daben
Svårstartad skrothög

Inlägg av daben »

Ska förmodligen slänga på airsal 70 cc sport, eller 50 cc sport. Jag har originalförgasare och originalrör med bortkapad blintarm. Vilket Munstycke tror ni skulle passa bra?:)

Mvh
Kolla hjärtans gärna in mitt derbiprojekt!:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=30746

Och när du kollat... KOMMENTERA!!:D
Gambler
Elmoped

Inlägg av Gambler »

Har en Gilera Rcr-06 (samma som Smt typ). har för mig att det sitter en 17.5mm Dellorto förgasare på den. Hur stort originalmunstycke har jag?
Jag har tagit bort pluggen i mynningen av röret och tänkte ta bort strypningen i insuget och luftburken. Någon som vet på ett ungefär vilket munstycke jag borde ha?
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Har fått hem mitt munstyckeset och monterade ett 75 vilket gjorde att den inte blöddra lika mycket och lite bättre tomgång

Om moppen är kall då går tomgången lite bättre än när den är varm och den går på tomgång max ca 30 sekunder +-

Efter en liten körning så va stiftet oboybrunt och fint fast efter att bara ha stått o varvat lite på tomgången så blev det svart och blött igen

Har nu tomgångsskruven och luftskruven 5 varv utåt, har testat olika lägen på luftskruven,

så bör jag byta ner i lågfartsmunstycke?
Användarens profilbild
daben
Svårstartad skrothög

Inlägg av daben »

juckeyy skrev:Har fått hem mitt munstyckeset och monterade ett 75 vilket gjorde att den inte blöddra lika mycket och lite bättre tomgång

Om moppen är kall då går tomgången lite bättre än när den är varm och den går på tomgång max ca 30 sekunder +-

Efter en liten körning så va stiftet oboybrunt och fint fast efter att bara ha stått o varvat lite på tomgången så blev det svart och blött igen

Har nu tomgångsskruven och luftskruven 5 varv utåt, har testat olika lägen på luftskruven,

så bör jag byta ner i lågfartsmunstycke?
Om allt annat är som det ska så bör det vara lågfartsmunstycket. Men vänta tills någon mer erfaren svarar:)
Kolla hjärtans gärna in mitt derbiprojekt!:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=30746

Och när du kollat... KOMMENTERA!!:D
Användarens profilbild
jaks
Elmoped

Inlägg av jaks »

tja jag har en mt5 med Stage6 - Luftfilter (Racing) Dubbellager, original förgasare och biturbo rör och jag undrar vad jag ska ha för Förgasarmunstycken
nu har jag låg 40 och huvud 90.original är huvud 56. den låter konstigt på hög varv.
Senast redigerad av jaks den 22 juli 2011, 11:07, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

jaks skrev:tja jag har en mt5 med Stage6 - Luftfilter (Racing) Dubbellager och original förgasare och jag undrar vad jag ska ha för Förgasarmunstycken
nu har jag låg 40 och huvud 90.
Har du bara s6 filtret och inget mer tycker jag det låter som 90 levererar bränsle så det räcker och blir över. Vad har mt5 för originalmunstycke om jag får fråga? Underlättar en del att veta det.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Tjena Derbi Senda xtreme sm 07 tk lacada avstrypt luftburk, ostrypt cdi o 56/13 drev :) Orginal munstycke är 62, någon som vet på ett ungefär vad ja ska ha? :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Tjena jag undrar ifall det finns lågfartsmunstycken lång modell som passar Dell'orto PHBN förgasare, hittar ingenting och det sitter ett långt lågfartsmunstycke nu okänt märke på den men det står 34D på den antar att det är storlek 34 och jag behöver 32 eller 30, nån som vet
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

MrAndersson skrev:Tjena Derbi Senda xtreme sm 07 tk lacada avstrypt luftburk, ostrypt cdi o 56/13 drev :) Orginal munstycke är 62, någon som vet på ett ungefär vad ja ska ha? :)
Prova storlek 80 och gå neråt om det behövs :)
stollen9
Elmoped

Inlägg av stollen9 »

MrAndersson skrev:Tjena Derbi Senda xtreme sm 07 tk lacada avstrypt luftburk, ostrypt cdi o 56/13 drev :) Orginal munstycke är 62, någon som vet på ett ungefär vad ja ska ha? :)
är du säker på att orginal munstycke är 62 ? =) har nämligen en likadan fast 06a dåra och behöver veta så snabbt som möjligt vad orginal är =p
Användarens profilbild
Badass
Elmoped

Inlägg av Badass »

Har en vivacity motorsport original föge och jag vill ha ett Sportluft-filter någon som kan säga vad jag ska ha för munstycke? original 54 tänkte mig detta luftfilter..
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1797
Eller har ni några andra förslag på luftfilter som ni recomenderar och som ni vet vad man ska ha för förgasarmunstycken till svara gärna :)
Fille101
Elmoped

Inlägg av Fille101 »

Derbi xtreme 08
Avstrypt luftburk
Gianelli 2T
Ostrypt cdi
13/53

vilket munstycke?
Gambler
Elmoped

Inlägg av Gambler »

Gambler skrev:Har en Gilera Rcr-06 (samma som Smt typ). har för mig att det sitter en 17.5mm Dellorto förgasare på den. Hur stort originalmunstycke har jag?
Jag har tagit bort pluggen i mynningen av röret och tänkte ta bort strypningen i insuget och luftburken. Någon som vet på ett ungefär vilket munstycke jag borde ha?
Blir det bra om jag köper en munstyckessats från 60 till 82?
Användarens profilbild
JGabbe
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av JGabbe »

Tjenare!

Har en Derbi Senda extrem som jag har satt på ett urpluggat leovince v6 rör och drevat om till 14/56. Jag har också bytt munstycke från original 63 till 83.

nu till problemet när jag kör och ska gasa på och lägger i full gas. Är moppen seg från 4000 varv till 6500 (till effekten från röret kommer in) de är som om den inte vill varva upp riktigt från 4000 varv och up.. den fastnar på 4000 ett tag.

Är de nålen jag måste ställa om? eller vad är de som gör att den inte vill varva ut fult. Har prövat massa olika munstycken.

Tacksam för svar!!!
Mooobeerg
Elmoped

Inlägg av Mooobeerg »

tjjaaa har nyss köpt Giannelli 2t rör malossi e5racing luftfilter och airsal 50sport cylinder. vad tror ni ja ska ha för munstycke till min Derbi xtreme sm 03?
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av viiktor15 »

Mooobeerg skrev:tjjaaa har nyss köpt Giannelli 2t rör malossi e5racing luftfilter och airsal 50sport cylinder. vad tror ni ja ska ha för munstycke till min Derbi xtreme sm 03?
95-100 :)
Användarens profilbild
Eric_9801
Avstängd

Inlägg av Eric_9801 »

viiktor15 skrev:
Mooobeerg skrev:tjjaaa har nyss köpt Giannelli 2t rör malossi e5racing luftfilter och airsal 50sport cylinder. vad tror ni ja ska ha för munstycke till min Derbi xtreme sm 03?
95-100 :)
85
Användarens profilbild
JGabbe
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av JGabbe »

JGabbe skrev:Tjenare!

Har en Derbi Senda extrem som jag har satt på ett urpluggat leovince v6 rör och drevat om till 14/56. Jag har också bytt munstycke från original 63 till 83.

nu till problemet när jag kör och ska gasa på och lägger i full gas. Är moppen seg från 4000 varv till 6500 (till effekten från röret kommer in) de är som om den inte vill varva upp riktigt från 4000 varv och up.. den fastnar på 4000 ett tag.

Är de nålen jag måste ställa om? eller vad är de som gör att den inte vill varva ut fult. Har prövat massa olika munstycken.

Tacksam för svar!!!
Användarens profilbild
derbi95
Elmoped

Inlägg av derbi95 »

vilket munstycke borde jag ha med ett ostrypt rör?(orginal 62 tror jag). har dessutom tagit bort luftstrypningen. Derbi Senda btw
cfL00w
Elmoped

Munstycke !!!

Inlägg av cfL00w »

Roxon duel tt 07

Derbi nya motor

17,5 mm org förgasare 12 - 53 drev gianelli 2t ostrypt CDI

Munstycke?!
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

Vad ska man ha för munstycken till orginalförgasaren? Vilka passar? är tacksam fören länk till twostroke med en munstyckessats som passar för jag ska beställa där ifrån snart :)

Edit: Glömde skriva att det är en gilera rcr -03
hammarroth
Elmoped

Inlägg av hammarroth »

Rieju drac am5 dellroto 14mm, Hebo escape, 12/48 och sportluftfilter
AlleMan95
Elmoped

Inlägg av AlleMan95 »

Tjena vad för munstycke ska jag ha? :)
Derbi Senda R x-treme 03.

Setup:
Airsal racing 70cc
Dellorto 21mm (92 munstycke atm)
Polini insug 21mm
Malossi membran
Hebo power luftfilter
14-52 drevning
Ur pluggat orginal rör.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

tjenare jag har kört fast !
är under 84 aceptabelt i en Senda med Gianelli
eller vad var REKOMENDERAT för ett gianelli ?
Gianelli
dolle 14mm
org cylinder
doppler vev
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
yamaha-anton
Elmoped

munstycke

Inlägg av yamaha-anton »

vad har jag för orginal munstycke på yamaha dt50 07?
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp

Re: munstycke

Inlägg av viiktor15 »

yamaha-anton skrev:vad har jag för orginal munstycke på yamaha dt50 07?
har du orginal i nu kan du ju alltid kolla själv
yamaha-anton
Elmoped

Inlägg av yamaha-anton »

viiktor15 skrev:
okej, visste inte att de stod :( men jag har inte moppe hemma nu och ja behöver veta, så vet du vad de är?
Piotr
Elmoped

Inlägg av Piotr »

yamaha-anton skrev:
viiktor15 skrev:
okej, visste inte att de stod :( men jag har inte moppe hemma nu och ja behöver veta, så vet du vad de är?
mvh
I min dt50x -10 så var org munstycket 80.
yamaha-anton
Elmoped

Inlägg av yamaha-anton »

Piotr skrev:
yamaha-anton skrev:
viiktor15 skrev:har du orginal i nu kan du ju alltid kolla själv
mvh
I min dt50x -10 så var org munstycket 80.
okej tackar :D
martinmedx
Elmoped

Inlägg av martinmedx »

Tjena!
Har en Derbi drd racing med original motor (17,5mm förgasare) och en ostrypt cdi.
Tänkte köpa ett Turbo Kit system (High Quality) och undrar vilket munstycke jag kommer behöva?
railert10
Elmoped

Inlägg av railert10 »

Jag har en yamaha dt50r-08 som jag har dragit pluggen på och undrar om vilket munstycke jag ska ha, vet inte vilken förgasare jag har, vet någon?? kan någon pecka ut vilket munstycke jag ska köpa och varför?

http://www.twostroke.se/group.asp?group=5642
Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög

Inlägg av agertoft »

martinmedx skrev:Tjena!
Har en Derbi drd racing med original motor (17,5mm förgasare) och en ostrypt cdi.
Tänkte köpa ett Turbo Kit system (High Quality) och undrar vilket munstycke jag kommer behöva?
jag kör med 88, samma setup.

testa 86 0ch 87, min luftbox flödar lite extra mycket :)
varför inte?

http://www.twostrokerider.se/koposalj/3274

språkpolis samt allmänt störande

http://Decentot.no-ip.org/ -bra OT server
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

railert10 skrev:Jag har en yamaha dt50r-08 som jag har dragit pluggen på och undrar om vilket munstycke jag ska ha, vet inte vilken förgasare jag har, vet någon?? kan någon pecka ut vilket munstycke jag ska köpa och varför?

http://www.twostroke.se/group.asp?group=5642
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7543

börja på 98 och kolla munstycke. låter mycket men brukar funka bra. Har pluggat ur 4st dt och bestyckat dem och de ligger mellan 98-105 även fast det låter stort. Åk en bit och kolla sedan stiftet, (fullgas)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
xMattanx
Svårstartad skrothög

Inlägg av xMattanx »

Tjena! Har en Derbi Senda sm xtreme, originalcyllen skar precis och har beställt en barikit 50cc racing! Har även ett gianelli 2t på, vilken storlek tror ni ungefär blir bra? Kommer börja stort men hur stort?
Derbi Senda sm xtreme -05

Gianelli 2t Enduro
Barikit 50 Racing
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

xMattanx skrev:Tjena! Har en Derbi Senda sm xtreme, originalcyllen skar precis och har beställt en barikit 50cc racing! Har även ett gianelli 2t på, vilken storlek tror ni ungefär blir bra? Kommer börja stort men hur stort?
98 och kolla därifrån!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Skriv svar