Sida 69 av 88
Postat: 25 juni 2011, 18:10
av wille95
siiimooon skrev:rajklo skrev:siiimooon skrev:
Så original har skurit?
Eller vadå?
Du skulle tjäna på en Airsal70 sport ändå, dom ger inte så mycket men den blir starkare.
japp tyvärr...
jo ja vet men egentligen ingen idé o köpa en 70cc om man inte köper en större förgasare oxå o ja är inte direkt ute efter o trimma mer ändå.
Klart du kan köra på en 70cc med originalförgasare, man får ut mera då men den går inte dåligt med org.
jag har kört me 14mm på en bk74cc o rör,ostrypt lull.¨
bestyckar du den rätt så kommer den gå skitbra
Postat: 25 juni 2011, 18:13
av willemedDERBIN
wille95 skrev:siiimooon skrev:rajklo skrev:
japp tyvärr...
jo ja vet men egentligen ingen idé o köpa en 70cc om man inte köper en större förgasare oxå o ja är inte direkt ute efter o trimma mer ändå.
Klart du kan köra på en 70cc med originalförgasare, man får ut mera då men den går inte dåligt med org.
jag har kört me 14mm på en bk74cc o rör,ostrypt lull.¨
bestyckar du den rätt så kommer den gå skitbra
allting går
men du får inte ut den Fulla effekten ur en 70 cc om du inte byter förgasare
Postat: 25 juni 2011, 20:24
av anton96
okej , tack

Postat: 26 juni 2011, 21:35
av cawipp
undrar bara vad det är för orginal cylinder på aerox 06

Postat: 26 juni 2011, 21:39
av wille95
cawipp skrev:undrar bara vad det är för orginal cylinder på aerox 06

felpost
en 50cc orginal
Postat: 27 juni 2011, 01:36
av siiimooon
cawipp skrev:undrar bara vad det är för orginal cylinder på aerox 06

Patanegra, TCR, eller 2fast, vafan tror du...
Postat: 27 juni 2011, 19:05
av kr002
tja! jag köpte just en 70cc! men nu undrar jag vad hålet med det röda kletet runt sig är till för? (kolla bilden) skulle uppskatta svar ganska snabbt! för detta topplock ser inte ut som det som jag har nu!
Uploaded with
ImageShack.us
Postat: 27 juni 2011, 19:24
av siiimooon
Ett extra tändstift så den får bättre gnista.
Postat: 27 juni 2011, 19:25
av kr002
siiimooon skrev:
Ett extra tändstift så den får bättre gnista.
Inga dryga svar tack.
Postat: 27 juni 2011, 19:27
av siiimooon
kr002 skrev:siiimooon skrev:
Ett extra tändstift så den får bättre gnista.
Inga dryga svar tack.
Det är för tempsensorn.
Postat: 27 juni 2011, 19:33
av kr002
Postat: 27 juni 2011, 22:54
av kr002
sorry för dubbelpost, men behöver svar på det ganska snabbt

Postat: 28 juni 2011, 01:40
av smdavve
Hej är det nån stor skillnad mellan airsal 73cc och barikit culatin racing 70cc?
Postat: 28 juni 2011, 12:20
av Swe2FX
[quote="smdavve"]Hej är det nån stor skillnad mellan airsal 73cc och barikit culatin racing 70cc?[/quote]
Ja troligtvis är de det eftersom att barikit cylinder är racing så den kommer ge mer kraft men airsal är nog också rätt vass,
Rätta mig om jag har fel

Postat: 28 juni 2011, 18:31
av siiimooon
smdavve skrev:Hej är det nån stor skillnad mellan airsal 73cc och barikit culatin racing 70cc?
Inte speciellt.
Postat: 6 juli 2011, 17:40
av smdavve
Nån annan som vet?
Postat: 6 juli 2011, 18:13
av siiimooon
smdavve skrev:Nån annan som vet?
Du fick ju svar..
Båda är ganska slöa sportcylindrar.
Postat: 6 juli 2011, 22:10
av willemedDERBIN
siiimooon skrev:smdavve skrev:Nån annan som vet?
Du fick ju svar..
Båda är ganska slöa sportcylindrar.
dock båda kan portas upp

Postat: 10 juli 2011, 01:05
av beta1994
Postat: 10 juli 2011, 03:06
av ZX
Postat: 10 juli 2011, 14:00
av beta1994
tack för svaret kan några fler hjälpa?

Postat: 10 juli 2011, 14:04
av willemedDERBIN
3 an
1 an
2 an
så skulle jag tagit
Postat: 10 juli 2011, 19:31
av siiimooon
Postat: 10 juli 2011, 20:44
av beta1994
tack tack för svaren

några fler?

Postat: 10 juli 2011, 21:00
av siiimooon
beta1994 skrev:tack tack för svaren

några fler?

Köp Airsal, den är vassast.
Postat: 10 juli 2011, 21:15
av beta1994
ja men hur är kvaliteten på den och har den bra livslängd?

för jag skulle vilja ha en cylinder som är slitstark

Postat: 10 juli 2011, 21:58
av siiimooon
beta1994 skrev:ja men hur är kvaliteten på den och har den bra livslängd?

för jag skulle vilja ha en cylinder som är slitstark

Du kan köra ett par hundra mil iaf, låter du bli att porta den så går den förmodligen längre.
Postat: 10 juli 2011, 22:03
av Josef Jabbari
Hej har perecis vunnit en barkit 80cc cylinder kit på auktionen men frågan är
behöver jag byta vev? (sherco hrd 06)
Postat: 10 juli 2011, 22:04
av siiimooon
Josef Jabbari skrev:Hej har perecis vunnit en barkit 80cc cylinder kit på auktionen men frågan är
behöver jag byta vev? (sherco hrd 06)
Nej.
Postat: 10 juli 2011, 22:06
av Hebbex
Josef Jabbari skrev:Hej har perecis vunnit en barkit 80cc cylinder kit på auktionen men frågan är
behöver jag byta vev? (sherco hrd 06)
Du behöver inte men det skulle vara bättre för annars kan några saker gå sönder. (kommer inte ihåg namnen.)
Derbi 70cc Ja/nej ?
Postat: 11 juli 2011, 09:40
av nidnus
Hej! jag ska köpa 70cc Airsal , går dom att köra med tänkte på priset ? , blir det bra prestanda osv... ?
Om inte det säg ett ungefär samma prisklass kan man köra med ett Tk (Lacada) till det får man ut effekten endå?
Märke: Derbi Senda extreme
Postat: 11 juli 2011, 15:55
av beta1994
okej tack men får man någon bättre toppfart med Metrakit Handmade 70cc?

Postat: 12 juli 2011, 23:26
av Josef Jabbari
ni kanske vet att jag vann senaste auktionen på barkit 80cc cylindern
men frågan är kan jag köra med den på min sherco hrd utan att byta vev
Postat: 12 juli 2011, 23:46
av Danne
Josef Jabbari skrev:ni kanske vet att jag vann senaste auktionen på barkit 80cc cylindern
men frågan är kan jag köra med den på min sherco hrd utan att byta vev
Tveksamt, jag hade inte gjort det iallafall!
Postat: 13 juli 2011, 00:07
av siiimooon
Josef Jabbari skrev:ni kanske vet att jag vann senaste auktionen på barkit 80cc cylindern
men frågan är kan jag köra med den på min sherco hrd utan att byta vev
Ja.