Sida 69 av 75

Postat: 28 mars 2013, 19:31
av potog
krillepille skrev:Vad tror du på leovince zx?
zx är högvarvigare än s6 replica

Postat: 28 mars 2013, 19:42
av krillepille
Vad finns det för billigt långvarigt rör

Postat: 28 mars 2013, 19:45
av potog
krillepille skrev:Vad finns det för billigt långvarigt rör
org rör

Postat: 28 mars 2013, 20:00
av krillepille
Hur ska jag göra när jag bestyckar min förgasare den börjar inte fyrtackta när jag har stort munstycke

Postat: 28 mars 2013, 20:26
av potog
krillepille skrev:Hur ska jag göra när jag bestyckar min förgasare den börjar inte fyrtackta när jag har stort munstycke
blöddrar gör den

Postat: 28 mars 2013, 20:31
av krillepille
Har hört att man kan läsa av tändstiftet istället för kolla om den är bra inställd

Postat: 28 mars 2013, 21:06
av potog
krillepille skrev:Har hört att man kan läsa av tändstiftet istället för kolla om den är bra inställd
ja det kan man

svart= för mycket

vit= för lite

oboy brun = lagom

Postat: 28 mars 2013, 22:04
av krillepille
Då får jag ställa in det efter tendstiftet ska man skruva något på luften under tiden man skruvar med munstyckena

Postat: 28 mars 2013, 22:09
av potog
krillepille skrev:Då får jag ställa in det efter tendstiftet ska man skruva något på luften under tiden man skruvar med munstyckena
nej

Postat: 28 mars 2013, 22:10
av krillepille
Okej tack för allt :D

Postat: 28 mars 2013, 22:11
av potog
krillepille skrev:Okej tack för allt :D
lungt :D

Postat: 28 mars 2013, 22:11
av krillepille
En fråga till ska jag ställa luften på typ 1.5 varv ?

Postat: 28 mars 2013, 22:28
av potog
krillepille skrev:En fråga till ska jag ställa luften på typ 1.5 varv ?
ja och låt den va där till du får moppen att gå bra... då börjar du fin puffta med..

Postat: 28 mars 2013, 22:30
av krillepille
Ok tack

Postat: 1 april 2013, 13:05
av krillepille
tja undrar om jag ska köra på dom variator vikterna som följer med på leovince zx röret med denna set up

Variator:
Medium tryckfjäder
Gula kopplings fjädrar

Förgasare:
17mm dellroto
Med andra munstycken

Cylinder:
Airsal Tech Racing 50cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12925

eller ska jag typ byta till mindra/högre?

...

Postat: 2 april 2013, 23:15
av ghostrider1
Hejsan, jag har en i princip helt orginal pgo big max förutom avgasröret som är Tecnigas (Next R) CR. Den toppar ungefär 70 men har bra axx i början upp till 40.

Jag undrar om det finns nåt annat rör som e bättre för typ max 2500 kr?

Postat: 3 april 2013, 09:55
av krillepille
Lägge pengarna på en ny sport variator då får du up både fart och en jämnare axerlasion up till (70-80) och moppen kommer gå bättre

Postat: 14 april 2013, 20:51
av Kallekladd
Vad tror ni en aerox med dragen v ring och nya mallossi fjädrar om man sätter dit ett leovince tt, kan man ha org cylindern med den

Postat: 15 april 2013, 07:12
av groonie
ska köpa rör till min aerox 08. antingen ett yasuni Z eller ett gianelli reverse som jag har haft en gång innan. vilket ger ut mest effekt och låter skönast?

Postat: 15 april 2013, 07:45
av DerbiKoffe
groonie skrev:ska köpa rör till min aerox 08. antingen ett yasuni Z eller ett gianelli reverse som jag har haft en gång innan. vilket ger ut mest effekt och låter skönast?
reverse!! Den gick ju som ett skott me de på! :D

Postat: 15 april 2013, 10:05
av groonie
DerbiKoffe skrev:
groonie skrev:ska köpa rör till min aerox 08. antingen ett yasuni Z eller ett gianelli reverse som jag har haft en gång innan. vilket ger ut mest effekt och låter skönast?
reverse!! Den gick ju som ett skott me de på! :D
tror den kommer gå liknade med yasunit eller hoppas på det. Men jag vill testa ett nytt rör ju:)

Postat: 15 april 2013, 12:15
av alj0h
Chacha grabbar!

Nu måste jag fan få hjälp, är det värt att skaffa ett ZX-R eller ska jag ha något annat rör? Har läst en del om ZX-R och det har helt klart sina fanboyz, men samtidigt så finns det folk som inte gillar det. Är ute efter ett rör som både har bra axx men samtidigt härlig toppfart. Röret får kosta som ZX-R typ, om inte mindre. Det ska vara tyst (även urpluggat) och pluggat med intyg då man köper det.

Hittils så har jag bara ringen borta, och kommer nog inte trimma mer än med ett rör också. Kom gjärna med förslag nu :D

Postat: 15 april 2013, 12:59
av alb1n
alj0h skrev:Chacha grabbar!

Nu måste jag fan få hjälp, är det värt att skaffa ett ZX-R eller ska jag ha något annat rör? Har läst en del om ZX-R och det har helt klart sina fanboyz, men samtidigt så finns det folk som inte gillar det. Är ute efter ett rör som både har bra axx men samtidigt härlig toppfart. Röret får kosta som ZX-R typ, om inte mindre. Det ska vara tyst (även urpluggat) och pluggat med intyg då man köper det.

Hittils så har jag bara ringen borta, och kommer nog inte trimma mer än med ett rör också. Kom gjärna med förslag nu :D
En rekommendation från mig är doppler rr7 vilket skall vara riktigt bra! Som deras s3r som har en fantastisk effektkurva som är perfekt till original cylindern fast att detta röret bara går lite snabbare än s3r röret. Snyggt är det också. ZX-R är zx med längre ljuddämpare+ en extra strypning... Inget att rekommendera. :twisted:

Postat: 15 april 2013, 14:37
av alj0h
alb1n skrev:
alj0h skrev:Chacha grabbar!

Nu måste jag fan få hjälp, är det värt att skaffa ett ZX-R eller ska jag ha något annat rör? Har läst en del om ZX-R och det har helt klart sina fanboyz, men samtidigt så finns det folk som inte gillar det. Är ute efter ett rör som både har bra axx men samtidigt härlig toppfart. Röret får kosta som ZX-R typ, om inte mindre. Det ska vara tyst (även urpluggat) och pluggat med intyg då man köper det.

Hittils så har jag bara ringen borta, och kommer nog inte trimma mer än med ett rör också. Kom gjärna med förslag nu :D
En rekommendation från mig är doppler rr7 vilket skall vara riktigt bra! Som deras s3r som har en fantastisk effektkurva som är perfekt till original cylindern fast att detta röret bara går lite snabbare än s3r röret. Snyggt är det också. ZX-R är zx med längre ljuddämpare+ en extra strypning... Inget att rekommendera. :twisted:
Okej, tack, ska kolla in det röret :) tänkte ju just på ZX-R för att det hade längre ljuddämpare, alltså så går det tystare.. Vars sitter den extra pluggen som du pratar om i zx:et då? Och finns det typ ingen effekt att hämta i zxet då? :)

Postat: 16 april 2013, 15:21
av krillepille
Tja har någon på forumet något tips på hur jag kan bukla en bukla jag fåt på mitt zx ?

Postat: 17 april 2013, 13:52
av stalkerr__
Tjenare..

Har en stalker med
- Polini sport 70cc
- Stage6 pro rör
(17.5, malossi fly m.m)

Visst, den går bra (kring 90).. Kan stunta med den, men den låter alldeles för djävla mycket!

Så, söker tips. Ska man byta till ett ZX eller finns det något sätt att få ner ljudnivån ? Packade om ljuddämparen och de hjälpte ytterst lite

Tack på förhand :)

Postat: 17 april 2013, 13:59
av krillepille
70cc låter mycket men vill du få ner ljudet byt till ett org liknande får du ner mest på den tappar lite fart men blir tystare zx röret får du litet lägre men inte mycket
Typ
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7662

http://www.twostroke.se/product.asp?product=7667

Postat: 17 april 2013, 14:34
av alb1n
alj0h skrev:
alb1n skrev:
alj0h skrev:Chacha grabbar!

Nu måste jag fan få hjälp, är det värt att skaffa ett ZX-R eller ska jag ha något annat rör? Har läst en del om ZX-R och det har helt klart sina fanboyz, men samtidigt så finns det folk som inte gillar det. Är ute efter ett rör som både har bra axx men samtidigt härlig toppfart. Röret får kosta som ZX-R typ, om inte mindre. Det ska vara tyst (även urpluggat) och pluggat med intyg då man köper det.

Hittils så har jag bara ringen borta, och kommer nog inte trimma mer än med ett rör också. Kom gjärna med förslag nu :D
En rekommendation från mig är doppler rr7 vilket skall vara riktigt bra! Som deras s3r som har en fantastisk effektkurva som är perfekt till original cylindern fast att detta röret bara går lite snabbare än s3r röret. Snyggt är det också. ZX-R är zx med längre ljuddämpare+ en extra strypning... Inget att rekommendera. :twisted:
Okej, tack, ska kolla in det röret :) tänkte ju just på ZX-R för att det hade längre ljuddämpare, alltså så går det tystare.. Vars sitter den extra pluggen som du pratar om i zx:et då? Och finns det typ ingen effekt att hämta i zxet då? :)
det sitter en katalysator inne i röret, så om man vill få ut all effekt så behöver man öppna röret på mitten, ta ut den stora katalysatorn och svätsa igen det... Det går säkert inte dåligt som det är men det finns mer effekt att hämta :P

Postat: 17 april 2013, 20:32
av stalkerr__
krillepille skrev:70cc låter mycket men vill du få ner ljudet byt till ett org liknande får du ner mest på den tappar lite fart men blir tystare zx röret får du litet lägre men inte mycket
Typ
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7662

http://www.twostroke.se/product.asp?product=7667
Säker på de? Gilera's orginal rör är det väl inte så stora fel på egentligen.. Kan inte tänka mig att det skiljer så mycket mellan ett o-pluggat orginal och ett o-pluggat liknande orginal (e.x stage6)

För från mitt s6 rör -> orginalröret (ostrypt) så tappar jag kanske 40 km/h och den orkar inte ens hålla sig uppe :s

Postat: 17 april 2013, 21:34
av krillepille
Köp zx röret jag har det till min neos och den låter inte jätte mycket

Postat: 20 april 2013, 18:13
av TOAT
Vilket rör blir bra till denna setup?

50 RACE cylinder
17,5 mm FÖRGASARE
DRAGEN V-RING

Det ska sitta på en yamaha slider ska stunta men gå fort!

Tackar dig som svarar!
Mvh// Mr. TOAT

Postat: 20 april 2013, 18:28
av david96
TOAT skrev:Vilket rör blir bra till denna setup?

50 RACE cylinder
17,5 mm FÖRGASARE
DRAGEN V-RING

Det ska sitta på en yamaha slider ska stunta men gå fort!

Tackar dig som svarar!
Mvh// Mr. TOAT
beror på vad för cylinder det är..
orginal är alltid gött

annars yasuni z

Postat: 20 april 2013, 18:40
av FantaaZtique
Vad ska jag köra på för rör om jag ska typ sporttrimma den? Dra v-ring, kanske större förgasare och 70cc sport? Inget kraftigt trim alltså. Helst rätt tyst också.

edit: Liggande Minarelli

Postat: 20 april 2013, 19:30
av alj0h
alb1n skrev:
alj0h skrev:
alb1n skrev: En rekommendation från mig är doppler rr7 vilket skall vara riktigt bra! Som deras s3r som har en fantastisk effektkurva som är perfekt till original cylindern fast att detta röret bara går lite snabbare än s3r röret. Snyggt är det också. ZX-R är zx med längre ljuddämpare+ en extra strypning... Inget att rekommendera. :twisted:
Okej, tack, ska kolla in det röret :) tänkte ju just på ZX-R för att det hade längre ljuddämpare, alltså så går det tystare.. Vars sitter den extra pluggen som du pratar om i zx:et då? Och finns det typ ingen effekt att hämta i zxet då? :)
det sitter en katalysator inne i röret, så om man vill få ut all effekt så behöver man öppna röret på mitten, ta ut den stora katalysatorn och svätsa igen det... Det går säkert inte dåligt som det är men det finns mer effekt att hämta :P
Mhm, är du helt 100 på detta? för isåfall så tar jag med det till skolan och kapar det. Känns lite onödigt att sprätta upp ett rör för att sedan upptäcka att det inte finns någon katalysator där :)

Postat: 23 april 2013, 10:43
av gileraN
Skulle de funka bra med ett Hebo Performance till Stage6 mkII? Behöver så snabbt svar som möjligt!