Postat: 28 mars 2013, 19:31
zx är högvarvigare än s6 replicakrillepille skrev:Vad tror du på leovince zx?
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
zx är högvarvigare än s6 replicakrillepille skrev:Vad tror du på leovince zx?
org rörkrillepille skrev:Vad finns det för billigt långvarigt rör
blöddrar gör denkrillepille skrev:Hur ska jag göra när jag bestyckar min förgasare den börjar inte fyrtackta när jag har stort munstycke
ja det kan mankrillepille skrev:Har hört att man kan läsa av tändstiftet istället för kolla om den är bra inställd
nejkrillepille skrev:Då får jag ställa in det efter tendstiftet ska man skruva något på luften under tiden man skruvar med munstyckena
lungtkrillepille skrev:Okej tack för allt
ja och låt den va där till du får moppen att gå bra... då börjar du fin puffta med..krillepille skrev:En fråga till ska jag ställa luften på typ 1.5 varv ?
reverse!! Den gick ju som ett skott me de på!groonie skrev:ska köpa rör till min aerox 08. antingen ett yasuni Z eller ett gianelli reverse som jag har haft en gång innan. vilket ger ut mest effekt och låter skönast?
tror den kommer gå liknade med yasunit eller hoppas på det. Men jag vill testa ett nytt rör ju:)DerbiKoffe skrev:reverse!! Den gick ju som ett skott me de på!groonie skrev:ska köpa rör till min aerox 08. antingen ett yasuni Z eller ett gianelli reverse som jag har haft en gång innan. vilket ger ut mest effekt och låter skönast?
En rekommendation från mig är doppler rr7 vilket skall vara riktigt bra! Som deras s3r som har en fantastisk effektkurva som är perfekt till original cylindern fast att detta röret bara går lite snabbare än s3r röret. Snyggt är det också. ZX-R är zx med längre ljuddämpare+ en extra strypning... Inget att rekommendera.alj0h skrev:Chacha grabbar!
Nu måste jag fan få hjälp, är det värt att skaffa ett ZX-R eller ska jag ha något annat rör? Har läst en del om ZX-R och det har helt klart sina fanboyz, men samtidigt så finns det folk som inte gillar det. Är ute efter ett rör som både har bra axx men samtidigt härlig toppfart. Röret får kosta som ZX-R typ, om inte mindre. Det ska vara tyst (även urpluggat) och pluggat med intyg då man köper det.
Hittils så har jag bara ringen borta, och kommer nog inte trimma mer än med ett rör också. Kom gjärna med förslag nu
Okej, tack, ska kolla in det röretalb1n skrev:En rekommendation från mig är doppler rr7 vilket skall vara riktigt bra! Som deras s3r som har en fantastisk effektkurva som är perfekt till original cylindern fast att detta röret bara går lite snabbare än s3r röret. Snyggt är det också. ZX-R är zx med längre ljuddämpare+ en extra strypning... Inget att rekommendera.alj0h skrev:Chacha grabbar!
Nu måste jag fan få hjälp, är det värt att skaffa ett ZX-R eller ska jag ha något annat rör? Har läst en del om ZX-R och det har helt klart sina fanboyz, men samtidigt så finns det folk som inte gillar det. Är ute efter ett rör som både har bra axx men samtidigt härlig toppfart. Röret får kosta som ZX-R typ, om inte mindre. Det ska vara tyst (även urpluggat) och pluggat med intyg då man köper det.
Hittils så har jag bara ringen borta, och kommer nog inte trimma mer än med ett rör också. Kom gjärna med förslag nu
det sitter en katalysator inne i röret, så om man vill få ut all effekt så behöver man öppna röret på mitten, ta ut den stora katalysatorn och svätsa igen det... Det går säkert inte dåligt som det är men det finns mer effekt att hämtaalj0h skrev:Okej, tack, ska kolla in det röretalb1n skrev:En rekommendation från mig är doppler rr7 vilket skall vara riktigt bra! Som deras s3r som har en fantastisk effektkurva som är perfekt till original cylindern fast att detta röret bara går lite snabbare än s3r röret. Snyggt är det också. ZX-R är zx med längre ljuddämpare+ en extra strypning... Inget att rekommendera.alj0h skrev:Chacha grabbar!
Nu måste jag fan få hjälp, är det värt att skaffa ett ZX-R eller ska jag ha något annat rör? Har läst en del om ZX-R och det har helt klart sina fanboyz, men samtidigt så finns det folk som inte gillar det. Är ute efter ett rör som både har bra axx men samtidigt härlig toppfart. Röret får kosta som ZX-R typ, om inte mindre. Det ska vara tyst (även urpluggat) och pluggat med intyg då man köper det.
Hittils så har jag bara ringen borta, och kommer nog inte trimma mer än med ett rör också. Kom gjärna med förslag nutänkte ju just på ZX-R för att det hade längre ljuddämpare, alltså så går det tystare.. Vars sitter den extra pluggen som du pratar om i zx:et då? Och finns det typ ingen effekt att hämta i zxet då?
Säker på de? Gilera's orginal rör är det väl inte så stora fel på egentligen.. Kan inte tänka mig att det skiljer så mycket mellan ett o-pluggat orginal och ett o-pluggat liknande orginal (e.x stage6)krillepille skrev:70cc låter mycket men vill du få ner ljudet byt till ett org liknande får du ner mest på den tappar lite fart men blir tystare zx röret får du litet lägre men inte mycket
Typ
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7662
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7667
beror på vad för cylinder det är..TOAT skrev:Vilket rör blir bra till denna setup?
50 RACE cylinder
17,5 mm FÖRGASARE
DRAGEN V-RING
Det ska sitta på en yamaha slider ska stunta men gå fort!
Tackar dig som svarar!
Mvh// Mr. TOAT
Mhm, är du helt 100 på detta? för isåfall så tar jag med det till skolan och kapar det. Känns lite onödigt att sprätta upp ett rör för att sedan upptäcka att det inte finns någon katalysator däralb1n skrev:det sitter en katalysator inne i röret, så om man vill få ut all effekt så behöver man öppna röret på mitten, ta ut den stora katalysatorn och svätsa igen det... Det går säkert inte dåligt som det är men det finns mer effekt att hämtaalj0h skrev:Okej, tack, ska kolla in det röretalb1n skrev: En rekommendation från mig är doppler rr7 vilket skall vara riktigt bra! Som deras s3r som har en fantastisk effektkurva som är perfekt till original cylindern fast att detta röret bara går lite snabbare än s3r röret. Snyggt är det också. ZX-R är zx med längre ljuddämpare+ en extra strypning... Inget att rekommendera.tänkte ju just på ZX-R för att det hade längre ljuddämpare, alltså så går det tystare.. Vars sitter den extra pluggen som du pratar om i zx:et då? Och finns det typ ingen effekt att hämta i zxet då?