Bra att du bumpar till en tom sidakevinspeedfight skrev:BUMP!

EDIT: Jag har en fyrhjuling med scootermotor, och på vintern har den en liten tendens att dö precis som din, vi kom fram till att problemet var att den blev för kall, så vi stoppade en tvättsvamp framför fläkten till kylaren, och den går mycket bättre dåkevinspeedfight skrev:Tjena. Har en speedfight 2 som är helt original och har stoppat på ett sportluftfilter på den då jag inte gillar original luft burken.
Och köpte då ett nytt munstycke som var 8 storlekar större än original och moppen kommer upp i ca 15km/h men sen bölar den ner sig. köpt idag en munstycke som var 6 storlekar större än original och då vart det samma sak. kolla på stiftet och det hade inte ändrat så mycket färg. men jag tror jag går och fel håll så hade tänkt höra med er om jag ska köra på ett munstycke som är 10 storlekar större än original eller ska jag köra på ett som är 12 storlekar större än original, tänkte att det är inte så mkt skillnad på 8 och 10 så tycker ni jag ska köra på 12 storlekar än original på en gång? eller gör 2 storlekar mkt?
här har ni en liten film på hur den går just nu ---> http://s963.photobucket.com/albums/ae11 ... G_1178.mp4

Kort sagt: Jag tror att den får för mycket luft, då sportluftfiltrerts jobb är att ge mera luft till motorn så att blandningen hålls OK, prova att skruva ner luftskruven