Sida 66 av 93
Postat: 3 juni 2011, 23:33
av difaren
halloj, har en Cpi sm 07, urpluggat orginalrör och 11/53 drev, måste jag byta munstycke? vad på ett ungefär ska jag ha?

Postat: 4 juni 2011, 23:29
av DerbiTobbe
Beta rr
Underliggande yasuni r1
resten original
vad för storlek på munstycken?
Postat: 5 juni 2011, 18:23
av anton96
hejsan , jag undrar om 2 storlekar gör stor skillnad eller är det typ samma ?
Postat: 5 juni 2011, 18:48
av Bergsten
difaren skrev:halloj, har en Cpi sm 07, urpluggat orginalrör och 11/53 drev, måste jag byta munstycke? vad på ett ungefär ska jag ha?

Skulle testat mig fram men bara lite grann, kanske 2-6 storlekar större

Vet inte om det är nödvändigt men för att få ut optimalt så antar jag att man ska byta
DerbiTobbe skrev:Beta rr
Underliggande yasuni r1
resten original
vad för storlek på munstycken?
5-10 storlekar större kanske... Vet inte riktigt
anton96 skrev:hejsan , jag undrar om 2 storlekar gör stor skillnad eller är det typ samma ?
Det kan göra skillnad, men så gott som är det samma.
Postat: 6 juni 2011, 21:28
av hiem
vad för munstycke tror ni jag ska ha för denna setup?
Derbi drd racing 07
13/53 drev
metrakit thrower
ostrypt cdi
17,5mm förgasare
Postat: 6 juni 2011, 21:28
av viiktor15
har en ryz med AM6 motor 12/53 drev och urpluggat tk lacada (underliggande) vad tror ni jag ska ha för munstycke?
Postat: 6 juni 2011, 21:30
av difaren
Bergsten skrev:difaren skrev:halloj, har en Cpi sm 07, urpluggat orginalrör och 11/53 drev, måste jag byta munstycke? vad på ett ungefär ska jag ha?

Skulle testat mig fram men bara lite grann, kanske 2-6 storlekar större

Vet inte om det är nödvändigt men för att få ut optimalt så antar jag att man ska byta
tittade idag på tändstiftet och de var gyllenebrunt så de spelar nog ingen roll om jag byter munstycke
Postat: 7 juni 2011, 18:38
av RiejuProRacing
Rieju RR Sport Edition (2005), tecnigas e-nox, 12/48 drevning, alla strypningar borttagna, allt annat originalt.
Postat: 9 juni 2011, 18:17
av agertoft
hallå tsr;)!
jag satte nyss på turbokitet på min drd racing 06.
bytte munstycke till 90, från 76 som var original.
jag lät brickan i förgasaren på luftfiltersidan vara kvar (har luftburk)
när jag testade att köra så drog den på vääldigt försiktigt, nästan som att den inte orkade alls, sen när jag kommit upp i ca 5-7 km i timmen så drog den på så in i helvete.
betyder detta att jag har förstort munstycke? testade att lyssna men kunde inte avgöra det på ljudet. och roligt nog så har vi alla ringnycklar utom just 21 som är storleken på tändstiftet-.- eller har det med luftstrypnuingen att göra?
edit; 11/ 53 drevning så den borde axxa snabbare.
jag satte även lite trädgårdsslang runt mellanröret och kröken för att det inte skulle läcka då jag har tappat bort den gamla "packningen" som satt där, kommer slangen att smälta?
tacksam på förhand för ett snabbt svar! MVH Agertoft:)
Postat: 9 juni 2011, 18:44
av Derbi_senda_sm_xtreme
Ja, du har troligen för stort munstycke eftersom den blir dränkt och kan inte förbruka all bensin, sedan när den kommer upp i varv så orkar den förbruka all bensin

testa byt ner dej lite i munstycke
Trädgårdsslangen kommer nog att smälta om det är en sån där grön som sitter på vattanslangen du menar.

Postat: 9 juni 2011, 18:45
av Swe2FX
agertoft skrev:hallå tsr;)!
jag satte nyss på turbokitet på min drd racing 06.
bytte munstycke till 90, från 76 som var original.
jag lät brickan i förgasaren på luftfiltersidan vara kvar (har luftburk)
när jag testade att köra så drog den på vääldigt försiktigt, nästan som att den inte orkade alls, sen när jag kommit upp i ca 5-7 km i timmen så drog den på så in i helvete.
betyder detta att jag har förstort munstycke? testade att lyssna men kunde inte avgöra det på ljudet. och roligt nog så har vi alla ringnycklar utom just 21 som är storleken på tändstiftet-.- eller har det med luftstrypnuingen att göra?
edit; 11/ 53 drevning så den borde axxa snabbare.
jag satte även lite trädgårdsslang runt mellanröret och kröken för att det inte skulle läcka då jag har tappat bort den gamla "packningen" som satt där, kommer slangen att smälta?
tacksam på förhand för ett snabbt svar! MVH Agertoft:)
Mitt svar skulle vara att skaffa en ringnyckel till tändstiftet då det är rätt så svårt att säga om du har för stort munstycke genom att bara läsa en text

men jag tycker att 90 borde vara en lagom storlek på munstycket.
Postat: 9 juni 2011, 18:57
av agertoft
okej, japp, en vattenslang, den e bara genomskinlig istället.
okej, men hellre förstort ett tag till än förlitet.
gick ut och filmade så ni hade något bättre att gå på [youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=rUH9-MPe0rM[/youtube]
tack så jätte mycket för hjälpen!!
Postat: 9 juni 2011, 18:58
av agertoft
Tack så jätte mycket för hjälpen hittils:)!
Postat: 9 juni 2011, 19:19
av 2stroke4ever
för stort, byt ner dig.
Postat: 9 juni 2011, 20:03
av agertoft
tackar tackar, vet du hur mycket ungefär?:) 85 eller 88?
Postat: 9 juni 2011, 21:02
av agertoft
bytte ner till 88, problemet e kvar, fast jag upplever att det blivit bättre. men jag är inte helt hundra på det kan bara vara my mind som spökar.
kan det inte bero på något annat?
ska be syrran filma så att ni kan avgöra bättre. kommer in och postar det sen:)
Postat: 9 juni 2011, 21:17
av agertoft
Postat: 9 juni 2011, 21:59
av Swe2FX
Hm när jag ser den här videon så kom jag och tänka på att det är nästan precis såhär min låter/går och jag kör på ett 105 munstycke med ett urpluggat orginal rör o.O ska jag kanske ta och byta ner mig också? till typ 80?
Postat: 9 juni 2011, 22:10
av agertoft
hehe, ja du ska nog byta ner lite:)
Postat: 9 juni 2011, 22:18
av Swe2FX
förresten om du har en rörtång hemma så kan du lägga en trasa mellan tändstiftet och rörtången (så att inte tändstiftet skadas) och bara skruva ut tändstiftet lite granna sen borde det gå att skruva resten för hand så gör jag

Postat: 9 juni 2011, 22:21
av 2stroke4ever
agertoft skrev:bytte ner till 88, problemet e kvar, fast jag upplever att det blivit bättre. men jag är inte helt hundra på det kan bara vara my mind som spökar.
kan det inte bero på något annat?
ska be syrran filma så att ni kan avgöra bättre. kommer in och postar det sen:)
ta bort förgasarbrickan
Postat: 9 juni 2011, 22:26
av anve112
tja

jag har försökt med stl 92-74 på min Senda men ingen passar det funkar på ettan men sedan så blöddrar den på 2-3 och jag kommer ej upp på 4an.
har mk sp rör, Hebo preformance vev, 14mm org fögg, moto force 50cc, stylepro insug, 12/48 drev och s6 double layer filter.
om det e nån som har en tanke på vad felet kan vara så skriv gärna
Postat: 9 juni 2011, 22:27
av 2stroke4ever
anve112 skrev:tja

jag har försökt med stl 92-74 på min Senda men ingen passar det funkar på ettan men sedan så blöddrar den på 2-3 och jag kommer ej upp på 4an.
har mk sp rör, Hebo preformance vev, 14mm org fögg, moto force 50cc, stylepro insug, 12/48 drev och s6 double layer filter.
om det e nån som har en tanke på vad felet kan vara så skriv gärna
ta och ställ nålen i mitten. luftskruven tar du och skruvar max in sen 1,5 varv ut. sen börjar du typ 95 och kollar stiftet
Postat: 9 juni 2011, 22:38
av agertoft
2stroke4ever skrev:
ta bort förgasarbrickan
Jag har bara på den motsatta sidan av insuget, där vid luftgrejset.
Kommer jag inte att behöva fixa med luftskruven då? Och är det det som gör att den e seg i början då? Den varvar ner ganska långsamt tycker jag.
Postat: 10 juni 2011, 14:10
av Swe2FX
Jag har en Rieju RRX 06 med urpluggat orginal rör och 13/52 drevning vilken storlek borde jag ha på munstycket?
Postat: 10 juni 2011, 22:15
av anve112
2stroke4ever skrev:anve112 skrev:tja

jag har försökt med stl 92-74 på min Senda men ingen passar det funkar på ettan men sedan så blöddrar den på 2-3 och jag kommer ej upp på 4an.
har mk sp rör, Hebo preformance vev, 14mm org fögg, moto force 50cc, stylepro insug, 12/48 drev och s6 double layer filter.
om det e nån som har en tanke på vad felet kan vara så skriv gärna
ta och ställ nålen i mitten. luftskruven tar du och skruvar max in sen 1,5 varv ut. sen börjar du typ 95 och kollar stiftet
blir la att tästa imorrn då

Postat: 11 juni 2011, 11:31
av agertoft
ser dessa stiftfärgerna bra ut?:

Postat: 11 juni 2011, 11:37
av Jolle-
Tjenatjena, jag har ett Hebo rör (gammalt överliggande om ni vet vilket jag menar)
Iallafall jag hade 60munnstycke i från början men då va stiftet vitt. Så satte i ett 74. Men där orka han upp 35km/h inte mer.
Bytte ner till 68 där går han ju, men det tar ett bra tag innan den varvar upp.. Får dra på kopplingen hela tiden.
Ska jag testa ett mindre? Typ 65?
MVH
Postat: 11 juni 2011, 11:38
av Ekman
agertoft skrev:ser dessa stiftfärgerna bra ut?:

ganska suddiga bilder men jag tycker det ser bra ut!

Postat: 11 juni 2011, 11:48
av agertoft
att det blev suddiga bilder kan jag förklara genom att tändstiftet var ganska så varmt, så jag hade inte många sekunder på mig att knäppa av en bild:) vill ju inte ha blåsor på fingrarna:)
Postat: 13 juni 2011, 12:43
av Felix616
Hittade inte förgasartråden så tar detta här,
Nån som vet vad det är för originalförgasare på en yamaha dt50x -04?

Postat: 13 juni 2011, 18:33
av kallee95
Tjena:)
Vilket munstycke tror ni jag bör ha?
Med setupen:
Hebo - Escape Avgassystem (strypt)
Dragen v-ring
3.60g vikter
Går runt 64km/h
tips munstycke
Postat: 14 juni 2011, 19:48
av philiplindgren
hej har en aerox med Hebo replica cylinder på och 21mm dellorto förgasare
vad bör jag ha för munsycke kör med 95?
känns som jag ligger lite lågt gämnfört med andra ?
Postat: 15 juni 2011, 20:15
av kevinspeedfight
Tjena. Har en speedfight 2 som är helt original och har stoppat på ett sportluftfilter på den då jag inte gillar original luft burken.
Och köpte då ett nytt munstycke som var 8 storlekar större än original och moppen kommer upp i ca 15km/h men sen bölar den ner sig. köpt idag en munstycke som var 6 storlekar större än original och då vart det samma sak. kolla på stiftet och det hade inte ändrat så mycket färg. men jag tror jag går och fel håll så hade tänkt höra med er om jag ska köra på ett munstycke som är 10 storlekar större än original eller ska jag köra på ett som är 12 storlekar större än original, tänkte att det är inte så mkt skillnad på 8 och 10 så tycker ni jag ska köra på 12 storlekar än original på en gång? eller gör 2 storlekar mkt?
här har ni en liten film på hur den går just nu --->
http://s963.photobucket.com/albums/ae11 ... G_1178.mp4
Postat: 15 juni 2011, 20:51
av kevinspeedfight
BUMP!