Sida 66 av 71

Postat: 9 juni 2013, 21:50
av danielångman
yamaha neos 02

polini 70cc sport
dellorto 17,5
zx rör
malossi fly koppling
stage6 wingcooler kopplingsklocka
ostrypt insug
malossi luftilter i luftburken
stage6 medium tryckfjäder
gula kopplingsfjädrar
5,0 och 5,5 grams vikter blandade

Postat: 13 juni 2013, 00:27
av krillepille
Tja tänkte kolla om någon här vet hur snabbt min Yamaha neos skulle gå med setupen

Polini 50cc sport

Leovince zx
Gula kopplings fjädrar och vikter 4,3 g

17,5mm förgasare

Stage6 sport variator

Tack Sam för svar

Postat: 13 juni 2013, 20:43
av Anbow
Nån som har en bra gissning? Gäller min Stalker jag är klar med i nästa vecka,

Stage6 Sport Pro MkII
Stage6 Pro rör
17.5mm Dellorto
13/39 Primärdrev (+18% mot orginal)
Ostrypt CDI

100+ ?

Postat: 13 juni 2013, 20:50
av Nixxen
En yamaha Aerox!

Dragen v-ring
Borttagen "blindtarm"
Gula polini kopplingsfjädrar
4.5 Stage 6 vikter

Vad tror ni gubbar? :)

Postat: 16 juni 2013, 15:53
av jack.lofgren
En helt original Cpi aragon 25 moped som inte gått ens en mil, vad gör den typ med dragen v ring ?

Speedfight 2 Luftkyld

Postat: 17 juni 2013, 15:27
av KrooxTheStyler
Hej! Kan någon svara på ett ungefär hur snabbt min Speedfight 2 luftkyld kommer gå om den har följande setup:

Cylinder: Stage6 sport 70cc
Avgasrör: LeoVince Zx
Variator: Malossi, 8g vikter, röda kopplingsfjädrar
Förgasare: Dellorto 19mm, Stage6 insugsset R/T, Malossi E13 luftfilter

Tack! :)

Postat: 17 juni 2013, 16:17
av Jagharenslidervadhardu
Min då?

Yamaha Slider 09 helt original förutom:

4 eller 4,5g vikter
Borttagen skorsten
92 munstycke
Stage6 Pro Replica ostrypt
Gula kopplingsfjädrar
Dragen v-ring

Postat: 19 juni 2013, 10:14
av kv1st
Setup:
Yasuni z
70cc
polini speed variator
19mm stage 6 förgasare
malossi fly clutch

Postat: 19 juni 2013, 10:43
av andreasantonsson
Vad tror ni att min gör?

Beta rr50 Enduro

Technigas e-nox överliggande
Sportluftsfilter
102 Munstycke
11/50 drevning

Enligt mätarn så har jag varit uppe i 93km/h men vet inte om det är att lita på..

Det som kommer är:

17.5mm förgasare
50cc Sport
12/53

Hur fort tror ni den går med nuvarande setup och hur fort tror ni den kommer gå med kommande ungefär? Tacksam för svar! :)

Postat: 22 juni 2013, 00:14
av TWell
Yamaha slider 2013
Dragen v-ring
Lättare variatorvikter, någon som kan tipsa om vad som passar en slider med enbart dragen v-ring och kanske hårdare kopplingsfjädrar?
Hårdare kopplingsfjädrar

Postat: 22 juni 2013, 00:24
av kjsebbe
andreasantonsson skrev:Vad tror ni att min gör?

Beta rr50 Enduro

Technigas e-nox överliggande
Sportluftsfilter
102 Munstycke
11/50 drevning

Enligt mätarn så har jag varit uppe i 93km/h men vet inte om det är att lita på..

Det som kommer är:

17.5mm förgasare
50cc Sport
12/53

Hur fort tror ni den går med nuvarande setup och hur fort tror ni den kommer gå med kommande ungefär? Tacksam för svar! :)
Nuvarande: ~85 km/h
Det nya: ~90 km/h

Postat: 25 juni 2013, 14:19
av YamahaMarcus
Aerox 02
Ostrypt CDI
70cc Polini sport
Malossi Multivariator
Malossi fly koppling
Yasuni Z black edition
17,5mm Motoforce förgasare
Malossi Rem

Tror ni original veven pallar och vad tror ni den toppar?
Annars behåller jag strypt CDI för o inte rasa veven va tror ni den toppar då?

Postat: 26 juni 2013, 15:53
av LoLeRx2
kotti skrev:snake furious
ingen v-bricka
Min aerox utan v-ring toppar 75 - 80 :)

Postat: 4 juli 2013, 20:50
av marcusss
snake furious 08

tagit bort v-brickan?

Postat: 4 juli 2013, 21:08
av Jagharenslidervadhardu
Slider 09

4,3g vikter
95 munstycke
LeoVince ZX-R ostrypt
Airsal 70cc sport
Dragen v-ring
Gula kopplingsfjädrar
Ostrypt luftbox

Postat: 5 juli 2013, 01:14
av yamarox
polini 50cc sport dellorto 17,5 vit tryckfjäder malossi blåa kopplingsfjädrar 4 grams vikter och dragen v ring leovince zx-r
hur fort kommer det gå på en aerox-04 8)

Postat: 8 juli 2013, 11:23
av yamarox
bump

Postat: 8 juli 2013, 11:30
av YamahaMarcus
yamarox skrev:polini 50cc sport dellorto 17,5 vit tryckfjäder malossi blåa kopplingsfjädrar 4 grams vikter och dragen v ring leovince zx-r
hur fort kommer det gå på en aerox-04 8)
80-85.

Postat: 8 juli 2013, 11:43
av yamarox
YamahaMarcus skrev:
yamarox skrev:polini 50cc sport dellorto 17,5 vit tryckfjäder malossi blåa kopplingsfjädrar 4 grams vikter och dragen v ring leovince zx-r
hur fort kommer det gå på en aerox-04 8)
80-85.
Tack :)

Postat: 11 juli 2013, 15:52
av fredrik.mi
Yamaha slider 08.
Sportluft
50 cc sport
Zx urpluggat.
Dragen v ring.

Postat: 11 juli 2013, 15:57
av Holmen
fredrik.mi skrev:Yamaha slider 08.
Sportluft
50 cc sport
Zx urpluggat.
Dragen v ring.
Cirka 80-90 km/h

Postat: 11 juli 2013, 16:17
av Jagharenslidervadhardu
Holmen skrev:
fredrik.mi skrev:Yamaha slider 08.
Sportluft
50 cc sport
Zx urpluggat.
Dragen v ring.
Cirka 80-90 km/h
Inte en chans, runt 65-70

Postat: 17 juli 2013, 14:24
av IcecoldBullet
Undrar hur snabbt min Gilera DNA kommer gå med denna setup;

Yasuni Z
+20% hårdare tryckfjädrar
4.5g vikter
dragen v-ring
rätt munstycke
fast med alla andra strypningar kvar t.ex luftburken, cdi osv.

Tror iaf att den är strypt i cdi'n, är det någon som vet?

Postat: 17 juli 2013, 23:54
av roxxmarcus
Hej min setup på min aerox är:

Cylinder: Orginal cylinder
Förgasare: orginal förgasare
Munstycke: vet inte exakt vad jag har men jag har större en orginal iallfall
vikter 4.5 g vikter
koppling: malossi fly
dragen v-ring
Avgassystem : och jag kan ska köpa antingen ett MetraKit handmade eller ett leovince zx rör super billigt av en kommpis men vilket rör kommr fungera bäst till det jag har på nu? (har ochså gröna och gula kopplingsfjädrar att sätta på) så kan nån ochså förklara vilka kopplinsfjädrar som värkar bäst till isåfall vilket rör för bra axx och topp?
och ungefär hur snabbt kommer det gå?
Tack på förhand!

Postat: 18 juli 2013, 00:41
av Heiska
Honda mt5
Airsal 65cc (sport)
21mm mikuni
Techno race avgassystem
malossi 4 läppars membran
Trim insug

Postat: 19 juli 2013, 12:24
av hååfen
Min kompis undrar hur fort hans moppe kommer gå med denna setup:

Stage6 Sport Pro MKII 70cc
NGK Tändstift BR9ES
Motoforce Evolution 12mm
Doppler Membran Racing
Stage6 Förgasare R/T PWK 21mm
Hebo power maxsize
RQ Insug Minarelli 35 mm
Förgasarmunstycken PWK (125-148)
Stage6 Pro
Stage6 Variatorvikter (15x12) 4x6 (4,0-5,5g)
Malossi Kopplingsfjädrar (Racing) Ø107mm
Naraku / Motoforce Tryckfjäderkit
Stage6 / Athena Lager/Packboxar (MET)

Det är en aerox och självklart avstrypt

Postat: 22 juli 2013, 21:31
av Jagharenslidervadhardu
Slider 09

Airsal 70cc Sport
LeoVince ZX-R
95 Munstycke
Dragen v-ring
Dragen luftburksstrypning
4,3g vikter
Gula (hårda) kopplingsfjädrar
Motoforce Evolution vev med förstärka lager
Motoforce variatorfläkt

Postat: 1 augusti 2013, 23:45
av TOAT
Yamaha slider
Dragen v-ring
Doppler rr7
4g vikter

G-Max

Postat: 3 augusti 2013, 20:20
av martenhy
Jag har dragit V-Ringen på min PGO G-MAX och får upp den i cirka 55-60 km/h enligt mätaren men jag vill ha en högre topphastighet. Jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar på trimm. Jag har läst att ett lätt sätt att få bättre topp är att byta variatorvikter. De skrev att 2,5 g tyngre vikter ger ugefär 10 km/h. Orginal vikterna i G-MAXen är 7,5 g så då skulle jag köpa 10 g men det jag undrar är om den verkligen orkar komma upp i hastighet med så tunga vikter? Jag har tittat på Dr.Pulley och har funderat på att köpa samma som orginal 7,5 g om det är för tungt med 10g men undrar om det blir någon större skillnad?

Sen har jag också funderat på att kapa blindröret men undar där med hur stor skillnad det blir och om den låter mer och om det är värt det med tanke på att jag måste låna svets m.m.

Tack på förhand!

Re: G-Max

Postat: 3 augusti 2013, 20:56
av hååfen
martenhy skrev:Jag har dragit V-Ringen på min PGO G-MAX och får upp den i cirka 55-60 km/h enligt mätaren men jag vill ha en högre topphastighet. Jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar på trimm. Jag har läst att ett lätt sätt att få bättre topp är att byta variatorvikter. De skrev att 2,5 g tyngre vikter ger ugefär 10 km/h. Orginal vikterna i G-MAXen är 7,5 g så då skulle jag köpa 10 g men det jag undrar är om den verkligen orkar komma upp i hastighet med så tunga vikter? Jag har tittat på Dr.Pulley och har funderat på att köpa samma som orginal 7,5 g om det är för tungt med 10g men undrar om det blir någon större skillnad?

Sen har jag också funderat på att kapa blindröret men undar där med hur stor skillnad det blir och om den låter mer och om det är värt det med tanke på att jag måste låna svets m.m.

Tack på förhand!
Blir nog för tungt
Det ger inte jätte mycket men lite grann

Postat: 5 augusti 2013, 14:08
av krillepille
Tja undrar om ni kan säga vad min piaggio typhoon skulle gå med setupen
Org cylinder
17,5mm förgasare
Leovince zx rör
med fjädrar och vikter som med följer röret

Och alla pluggar dragna

Tack Sam för svar

Postat: 5 augusti 2013, 18:34
av rärox
Yamaha Aerox.
Block: Match och flödesportat liggande Minarelli DD.
Cylinder: Portad Malossi MHR Teamspeed 2.
Förgasare: 24 mm dellorto. (Vet inte vilken än..)
Original tändning.
Koppling: Stage 6 MkII.
Variator: Polini Superspeed.
Avgassystem: Roost som är till för TS2.
Membran: Stage 6 V-force 3.
Vev: Metrakit Prorace.

Postat: 10 augusti 2013, 21:58
av cevalier
Moped: Yamaha Slider
Polini 70cc sport cylinderkit
Leovince zx-r rör
4-5g variatorvikter
dragen v-ring
Polini speed belt drivrem
något sport luftfilter

annan fråga, är det stor skillnad om man fixar doppler insugskit, 17,5mm förgasare och malossi fly koppling

Postat: 15 augusti 2013, 08:55
av tigersoul
Hakar väl på här då, köpte just NY moped o fick den upphottad i butik. Det är dvs en helt ny motor. Det är v-ring dragen o effektrör på en CPI Oliver City (eu 25). Enligt affären ska den göra iaf 60 på den setupen, men jag ser då inte mer än knappa 52, kommer det bli bättre när jag kört mer eller bör jag redan nu låta butiken titta på det? Jag betalade för att få det gjort så det känns ju som att man ska få det man köpte.

ps: ingen motorkunskap o inte pressat på i flera km eftersom det är en ny motor.

Postat: 15 augusti 2013, 09:33
av Arkstar
tigersoul skrev:Hakar väl på här då, köpte just NY moped o fick den upphottad i butik. Det är dvs en helt ny motor. Det är v-ring dragen o effektrör på en CPI Oliver City (eu 25). Enligt affären ska den göra iaf 60 på den setupen, men jag ser då inte mer än knappa 52, kommer det bli bättre när jag kört mer eller bör jag redan nu låta butiken titta på det? Jag betalade för att få det gjort så det känns ju som att man ska få det man köpte.

ps: ingen motorkunskap o inte pressat på i flera km eftersom det är en ny motor.
Är pluggen kvar i röret?