Sida 65 av 129
Postat: 9 september 2009, 09:30
av MarcusAndersson
kallepalle skrev:puttrish skrev:ok, är inte turbokits underliggande bra ? kostar ju bara runt 1700krm tycker annars att det är jävligt snyggt med underliggande
det duger men är inte preisvärt. dessutom så måste du packa om ljuddämparen om du inte vill bli 100% döv...
Märks att du inte haft dom nya turbokiten som säljs i din hand..
Dom hörs sjukt lite.
Och det har jag egen erfarenhet av.
Postat: 9 september 2009, 10:47
av kallepalle
wahlbeeerg skrev:Tja, Har en DT50x -09a. Tänkt att köpa ett rör till den. Det står mellan Gianelli 2T, Leovince V6 och Yasuni (Cross ML). Jag undrar ifall Leovince är lågvarvigt, och vilken av dessa tre rören ger bäst toppfart?
leovince är lågvarvigt, ja
yasuniröret får någon annan svara på, men gianellit är ett väldigt bra rör som med rätt drevning ger en topfart på strax över 90 km/h
markus, nej iofs inte. bara hört den gammla modellen.
Postat: 9 september 2009, 17:46
av beckvall
metrakitt MKseries 50 cylinder
större insug.
17.5mm förgasare
motoforce midrace vev.
kör på giannelli2t nu men den kommer för sent i effekten känner man.
hjälp snälla?
Postat: 9 september 2009, 18:44
av kallepalle
hur menar du med att effekten kommer för sent? röret är konstruerat för att ge effekt på 8000-12000 rpm.
Postat: 9 september 2009, 19:13
av beckvall
kallepalle skrev:hur menar du med att effekten kommer för sent? röret är konstruerat för att ge effekt på 8000-12000 rpm.
jo jag vet... men cylindern vill arbeta från 6000 och uppåt. ser de på varvmätaren. men vad ska jag ha för rör?
Postat: 9 september 2009, 19:16
av kallepalle
om cylindern vill arbeta från 6k så passar orginalröret bäst då det är så lågvarvigt du kan få det. annars är leovince v6 / mk thrower riktigt bra alternativ. dock sänks effektkurvan bara med ca 500rpm så det är inte värt pengarna. dessutom har du fortfarande bättre effekt med gianellit.
Postat: 9 september 2009, 19:37
av Jierexx
MinikeV skrev:Är Mk thrower verkligen lågvarvigt? för på min så kommer effekten på höga varv

Ja, men om du skulle haft ett gianelli som exempel skulle du ha effektkurvan högre...
Postat: 10 september 2009, 15:04
av nosfloda
Kollade runt lite och hittade ett Hebo rör för 1300 kr istället (den gamla modellen). Är det något att ha?
Jag vill inte att den ska bli slö upp till 8000 rpm innan den börjar dra.
Är effekten högre än på RK Replica som jag hade tänkt ha först?
Postat: 10 september 2009, 15:59
av Henry
nosfloda skrev:Kollade runt lite och hittade ett Hebo rör för 1300 kr istället (den gamla modellen). Är det något att ha?
Jag vill inte att den ska bli slö upp till 8000 rpm innan den börjar dra.
Är effekten högre än på RK Replica som jag hade tänkt ha först?
Du har en 2taktare. Den är "Slö" på de låga varven, det är bara att acceptera.
Ja.
Postat: 14 september 2009, 19:05
av wahlbeeerg
Ska beställa ett rör ikväll. Det står mellan Gianelli 2T och Leovince V6. Dela med er av era åsikter om varför jag just ska välja 2t/v6. Jag har en DT50x 09, 13/53, Ostrypt CDI.
Postat: 14 september 2009, 19:06
av chifen
wahlbeeerg skrev:Ska beställa ett rör ikväll. Det står mellan Gianelli 2T och Leovince V6. Dela med er av era åsikter om varför jag just ska välja 2t/v6. Jag har en DT50x 09, 13/53, Ostrypt CDI.
Leovince = Skönt lågvarvig och ett stabilt rör.
Gianelli = Relativt högvarvigt och vasst sportrör. Vad gillar du?
Postat: 14 september 2009, 19:07
av kallepalle
du får mer krut i mopeden med gianelli, men leovince röret är trevligare att köra med då det har ett lägre register. smaken är som baken
Postat: 14 september 2009, 19:12
av wahlbeeerg
chifen skrev:wahlbeeerg skrev:Ska beställa ett rör ikväll. Det står mellan Gianelli 2T och Leovince V6. Dela med er av era åsikter om varför jag just ska välja 2t/v6. Jag har en DT50x 09, 13/53, Ostrypt CDI.
Leovince = Skönt lågvarvig och ett stabilt rör.
Gianelli = Relativt högvarvigt och vasst sportrör. Vad gillar du?
Gillar båda, men jag är rädd att jag inte får någon mer effekt innan 8000 RPM på Gianellin.
Postat: 14 september 2009, 19:35
av puttrish
skall senare när jgag fyllt 15 köpa ett effektrör till min yamaha dt50r sm 05, det låter åt Gianelli men har hört att yasuni gör grymma rör också, vilket skulle ni rekommendera utav dom här ? vilket är mest värt pengarna ?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9269
eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9252
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... ttrib1=854
motivera gärna varför ni tycker det röret är bäst

Postat: 14 september 2009, 19:59
av -TeddaN-
Jag hade tagit ganelliet för yasunit är säkert bra men väldigt fult:P
Postat: 15 september 2009, 19:35
av Tiinge
hur tror ni ett mk pr går med en airsal 70 sport och 14 52 drevning på en am6a?
Postat: 15 september 2009, 19:41
av kallepalle
det skulle nog fungera prima. men skulle inte köra så utan att byta vev då den kommer att varva massor.
Postat: 15 september 2009, 20:31
av Robiin937
kallepalle skrev:det skulle nog fungera prima. men skulle inte köra så utan att byta vev då den kommer att varva massor.
de håller

Postat: 15 september 2009, 20:34
av -TeddaN-
Robiin937 skrev:kallepalle skrev:det skulle nog fungera prima. men skulle inte köra så utan att byta vev då den kommer att varva massor.
de håller

Jovisst de gör de säker men frågan är hur länge? jag hade inte chansat utan bytat till en tåligare vev isåfall:)
Postat: 15 september 2009, 20:44
av Robiin937
RRX-Teddy skrev:Robiin937 skrev:kallepalle skrev:det skulle nog fungera prima. men skulle inte köra så utan att byta vev då den kommer att varva massor.
de håller

Jovisst de gör de säker men frågan är hur länge? jag hade inte chansat utan bytat till en tåligare vev isåfall:)
ja kör MHR80cc på org vev med tillbehör o de varvar ganska bra o de håller

iof på en Derbi men ..
Postat: 15 september 2009, 20:49
av gossakossa
har en Derbi xtreme 05 och ska sätta på ett giannelli t2 rör ska byta munstycke och ta bort pluggen i luftburken/ borra den är det något annat jag bör byta? ska även köpa en ostryp cdibox
Postat: 15 september 2009, 20:52
av chifen
Robiin937 skrev:RRX-Teddy skrev:Robiin937 skrev:
de håller

Jovisst de gör de säker men frågan är hur länge? jag hade inte chansat utan bytat till en tåligare vev isåfall:)
ja kör MHR80cc på org vev med tillbehör o de varvar ganska bra o de håller

iof på en Derbi men ..
Beror helt på vilket rör det är. mhr80 är ingen cylinder som varvar satan precis

Men det är en säkerhetsåtgärd att byta veven, för skär den blir det mycket dyrare än att bara ha bytt veven i början och dessutom förlorar man värde i att originalveven inte finns kvar.
Postat: 15 september 2009, 20:54
av Robiin937
chifen skrev:Robiin937 skrev:RRX-Teddy skrev:Jovisst de gör de säker men frågan är hur länge? jag hade inte chansat utan bytat till en tåligare vev isåfall:)
ja kör MHR80cc på org vev med tillbehör o de varvar ganska bra o de håller

iof på en Derbi men ..
Beror helt på vilket rör det är. mhr80 är ingen cylinder som varvar satan precis

Men det är en säkerhetsåtgärd att byta veven, för skär den blir det mycket dyrare än att bara ha bytt veven i början och dessutom förlorar man värde i att originalveven inte finns kvar.
sant

Hade bytt vev om jag kunnat men kan inte

Postat: 15 september 2009, 21:00
av gossakossa
ska sätta på ett giannelli t2 rör på min Derbi Xtreme 05 ska ta bort pluggen i luftburken och byta munstycke är det ngt annat jag bör byta?
Postat: 15 september 2009, 21:03
av KarlzzoN1911
gossakossa skrev:ska sätta på ett giannelli t2 rör på min Derbi Xtreme 05 ska ta bort pluggen i luftburken och byta munstycke är det ngt annat jag bör byta?
Det skadar inte att ta bort "franska strypningen". Det går så att oljeblandningen blir större

Postat: 15 september 2009, 21:03
av Riejumrx
gossakossa skrev:ska sätta på ett giannelli t2 rör på min Derbi Xtreme 05 ska ta bort pluggen i luftburken och byta munstycke är det ngt annat jag bör byta?
eventuellt dreva om för optimal effekt
13/52
Postat: 15 september 2009, 21:03
av Robiin937
Riejumrx skrev:gossakossa skrev:ska sätta på ett giannelli t2 rör på min Derbi Xtreme 05 ska ta bort pluggen i luftburken och byta munstycke är det ngt annat jag bör byta?
eventuellt dreva om för optimal effekt
13/52
ta 13 ist

Postat: 15 september 2009, 21:04
av Riejumrx
Robiin937 skrev:Riejumrx skrev:gossakossa skrev:ska sätta på ett giannelli t2 rör på min Derbi Xtreme 05 ska ta bort pluggen i luftburken och byta munstycke är det ngt annat jag bör byta?
eventuellt dreva om för optimal effekt
13/52
ta 13 ist

skrev de ? xD
Postat: 15 september 2009, 21:05
av kallepalle
gossakossa skrev:ska sätta på ett giannelli t2 rör på min Derbi Xtreme 05 ska ta bort pluggen i luftburken och byta munstycke är det ngt annat jag bör byta?
köp en ostrypt cdi och sätt dit ett 52 drev bak.
Postat: 15 september 2009, 21:06
av Robiin937
Riejumrx skrev:Robiin937 skrev:Riejumrx skrev:
eventuellt dreva om för optimal effekt
13/52
ta 13 ist

skrev de ? xD
Senast ändrad av Riejumrx den tis sep 15, 2009 11:03 pm, ändrad totalt 1 gång
Postat: 15 september 2009, 21:07
av Riejumrx
Robiin937 skrev:Riejumrx skrev:Robiin937 skrev:
ta 13 ist

skrev de ? xD
Senast ändrad av Riejumrx den tis sep 15, 2009 11:03 pm, ändrad totalt 1 gång
jag vet, men ändrade direkt, de ser du även för när du editerade mig så stog de 13 , inte 12

Postat: 15 september 2009, 21:08
av Robiin937
Riejumrx skrev:Robiin937 skrev:Riejumrx skrev:
skrev de ? xD
Senast ändrad av Riejumrx den tis sep 15, 2009 11:03 pm, ändrad totalt 1 gång
jag vet, men ändrade direkt, de ser du även för när du editerade mig så stog de 13 , inte 12

ljug inte

Postat: 16 september 2009, 06:00
av gossakossa
KarlzzoN1911 skrev:gossakossa skrev:ska sätta på ett giannelli t2 rör på min Derbi Xtreme 05 ska ta bort pluggen i luftburken och byta munstycke är det ngt annat jag bör byta?
Det skadar inte att ta bort "franska strypningen". Det går så att oljeblandningen blir större

Vart sitter den?

Postat: 22 september 2009, 22:16
av kischen
Väldigt taggad på ett yasuni rör faktiskt:)
Postat: 22 september 2009, 22:18
av kischen
Föresten är de bara ja som tycker att twostrokes utval på rör minskar drastiskt ?:(