Sida 64 av 93
Postat: 1 maj 2011, 21:34
av 2stroke4ever
agertoft skrev:tjena, det blev inte ett gianelli, utan ett TK med gianelli ljuddämpare.
ska slänga på turbokitet med gianelli ljuddämparen på min Derbi drd racing.
så här ser den ut nu:
strypa av 17.5 org förgasare. originalmunstycke 76.
11/53 drev
det var allt.
har munstyckessats hemma, undrar bara för att veta vart jag ska börja ungefär.
tack på förhand MVH agertoft
92
VRG skrev:Ska köra Gannelli 2t, dragen luftplugg och 13/53 på min Rrx
undrar vilket munstycke jag ska ha
pröva dig fram, men börja runt 98-100
Postat: 2 maj 2011, 19:01
av wille95
halloj
barikit 74cc
tk ninja
14mm
ostrypt cdi, insug
sportluft
annat membran
vilket munstycke på't ungefär

Postat: 3 maj 2011, 16:42
av wille95
wille95 skrev:halloj
barikit 74cc
tk ninja
14mm
ostrypt cdi, insug
sportluft
annat membran
vilket munstycke på't ungefär

Postat: 3 maj 2011, 21:42
av 2stroke4ever
wille95 skrev:halloj
barikit 74cc
tk ninja
14mm
ostrypt cdi, insug
sportluft
annat membran
vilket munstycke på't ungefär

TJENA BUMPARN!!
lär dig att ha tålamod eller pröva dig fram för fan.
110-115 skulle jag börjat.
Postat: 4 maj 2011, 16:36
av jonne17
Gilera smt -07
dragen plugg i kröken
avsågat blindrör
sportluftfilter
70cc airsal cylinder
Postat: 4 maj 2011, 18:15
av 2stroke4ever
jonne17 skrev:Gilera smt -07
dragen plugg i kröken
avsågat blindrör
sportluftfilter
70cc airsal cylinder
105
Postat: 4 maj 2011, 18:36
av Hebbex
CPI SM -08
Ostrypt CDI box
Turbokit Lacada urpluggat.
Postat: 4 maj 2011, 19:48
av wille95
om det är för litet munstycke kommer den inte att orka varva då?
lika om det är för stort?
Postat: 4 maj 2011, 23:10
av bobbe1996
Hej. min setup:
top performance 74cc
16mm förgasare
gianelli 2t.
sportluftfilter
ostrypt insug och membran
undrar vad jag skulle behöva för munstycke på den? har haft strl:124 men då "båa" den vid full gas
(vet att 16mm är för litet men ska nog köpa en ny snart)
Postat: 5 maj 2011, 15:15
av furia<333
wille95 skrev:om det är för litet munstycke kommer den inte att orka varva då?
lika om det är för stort?
då får den för lite bensin och dör,, och om det bara ee lite för litet så varvar den inte ut riktigt
Postat: 5 maj 2011, 15:18
av HakanBodin
Har en yamaha DT50r -98 med mk thrower-rör, Hebo membran, ostrypt cdi, 12/50 drevning. Allt annat orginal. Vilket munstycke passar bäst?

Postat: 7 maj 2011, 23:05
av Kempex
Har storlek 62 på mitt munstycke med original luftfilter, skall köpa nytt filter, tror ni jag behöver öka storleken på munstycket? Isåfall ungefär hur många storlekar?
Postat: 7 maj 2011, 23:07
av wille95
Kempex skrev:Har storlek 62 på mitt munstycke med original luftfilter, skall köpa nytt filter, tror ni jag behöver öka storleken på munstycket? Isåfall ungefär hur många storlekar?
5-10 storlekar brukar räcka.
men om moppen är orginal så är det helt onödigt att byta till luftfilter
Postat: 7 maj 2011, 23:13
av difaren
wille95 skrev:Kempex skrev:Har storlek 62 på mitt munstycke med original luftfilter, skall köpa nytt filter, tror ni jag behöver öka storleken på munstycket? Isåfall ungefär hur många storlekar?
5-10 storlekar brukar räcka.
men om moppen är orginal så är det helt onödigt att byta till luftfilter
jag har just nu en strumpa och ska byta luftfilter, vad ska ja köpa för luftfilter till den, har en CPI SM 07:a
Postat: 7 maj 2011, 23:14
av maxbre
hur vet man om man ska byta lågfartsmunstycke eller huvudmunstycke? för min Derbi blödrar och har dålig tomgång på låga varv.
Postat: 8 maj 2011, 02:36
av wille95
difaren skrev:wille95 skrev:Kempex skrev:Har storlek 62 på mitt munstycke med original luftfilter, skall köpa nytt filter, tror ni jag behöver öka storleken på munstycket? Isåfall ungefär hur många storlekar?
5-10 storlekar brukar räcka.
men om moppen är orginal så är det helt onödigt att byta till luftfilter
jag har just nu en strumpa och ska byta luftfilter, vad ska ja köpa för luftfilter till den, har en CPI SM 07:a
jag har oxå nylonstrumpa:P
morsan börjar bli sur för jag byter rätt ofta, dom spricker ju så lätt

Postat: 9 maj 2011, 19:24
av kobbstar
Tjena, vad är luftplugg(skorsten?), många skriver om den vad gör den? hehe visste inte var jag skulle posta,tack för mej!
Postat: 12 maj 2011, 21:45
av Joole22
Hej!!!
Setup:
50 cc sport cylinder
14/53
17.5mm dellorto
sportluft
Metrakit thrower rör
Vilket munstycke ?

Hälsningar Joel
Postat: 12 maj 2011, 21:57
av Kempex
Har en Tomos som jag precis fått igång, går ok med munstycke 62, har inget luftfilter på, tror ni jag behöver byta munstycke när jag monterat
luftfilter
http://www.kgi.se/product-9052-4647.php ?????
Postat: 14 maj 2011, 10:01
av Erydian
Turbokit HQ 80cc rör
Barkit 74cc
Sportluft filter
12/53 drev
Orginal förgasare (21 mm ska köpas vid månadspeng)
Så vad tror ni ?
Postat: 15 maj 2011, 12:55
av vinnst123
Har en Rieju mrt sm.
helt orginal.
Vill dra pluggen, och undrar vilket munstycke jag ska ha? Vad är orginal?
Jag kan verkligen ingenting om mopeder
Tydlig hjälp uppskattas starkt!
Postat: 15 maj 2011, 17:06
av beckvall
om ni som inte får svar är de 50cc trimrör/urplugg ha i 20% större. är de 50cc+ i med 100 och utgå i från de. är de Rieju urpluggat eller trimrör så gå upp till 100
Postat: 16 maj 2011, 19:34
av viiktor15
jag har en ryz (AM6 motor) och jag ska ha på att underliggande effektrör, (tk lacada) vilket munstycke ska jag ha om jag inte har något annat trim och 12/53 drevning

?
Postat: 17 maj 2011, 20:15
av anton96
Precis tagit bort pluggen ur original röret på min drd pro och undrar vilket munstycke jag ska ha , 67 original . (helt original annars)
Postat: 17 maj 2011, 20:17
av beckvall
viiktor15 skrev:jag har en ryz (AM6 motor) och jag ska ha på att underliggande effektrör, (tk lacada) vilket munstycke ska jag ha om jag inte har något annat trim och 12/53 drevning

?
utgå ifrån 105
Precis tagit bort pluggen ur original röret på min drd pro och undrar vilket munstycke jag ska ha , 67 original . (helt original annars)
75 skulle jag tro.
Postat: 17 maj 2011, 20:18
av anton96
Precis tagit bort pluggen ur original röret på min drd pro och undrar vilket munstycke jag ska ha , 67 original . (helt original annars)
75 skulle jag tro.[/quote] även fast det är 17,5 förgasare ?
Postat: 17 maj 2011, 21:24
av anton96
vad händer om man har för stort munstycke ?
Postat: 17 maj 2011, 21:25
av 2stroke4ever
anton96 skrev:vad händer om man har för stort munstycke ?
den blir sur och vill inte varva någonting, den bluddrar och går orent, drar mycket bensin.
Postat: 17 maj 2011, 21:26
av anton96
2stroke4ever skrev:anton96 skrev:vad händer om man har för stort munstycke ?
den blir sur och vill inte varva någonting, den bluddrar och går orent, drar mycket bensin.
okej , vi säger att storlek 78 är perfekt , är 85 då Jätte stort eller är det inte så jätte stor skillnad ?
Postat: 17 maj 2011, 21:27
av 2stroke4ever
anton96 skrev:2stroke4ever skrev:anton96 skrev:vad händer om man har för stort munstycke ?
den blir sur och vill inte varva någonting, den bluddrar och går orent, drar mycket bensin.
okej , vi säger att storlek 78 är perfekt , är 85 då Jätte stort eller är det inte så jätte stor skillnad ?
inte jätte förstort, men dom kommer sura ihop snabbt om du ligger på lite lägre varv.
Postat: 17 maj 2011, 21:29
av anton96
2stroke4ever skrev:anton96 skrev:2stroke4ever skrev:
den blir sur och vill inte varva någonting, den bluddrar och går orent, drar mycket bensin.
okej , vi säger att storlek 78 är perfekt , är 85 då Jätte stort eller är det inte så jätte stor skillnad ?
inte jätte förstort, men dom kommer sura ihop snabbt om du ligger på lite lägre varv.
okej , men om man drar pluggen från original röret , ska man gå upp mer än 10 storlekar då ?
Postat: 17 maj 2011, 21:31
av 2stroke4ever
nja, nått där runt om kring, du köper SJÄLVKLART en munstycke sats och prövar dig fram!
Postat: 17 maj 2011, 21:32
av anton96
2stroke4ever skrev:nja, nått där runt om kring, du köper SJÄLVKLART en munstycke sats och prövar dig fram!
okej , när jag köpte moppen fick jag med 85 o 88 fast det är 67 original så blir nog en munstyck sats då

Postat: 18 maj 2011, 21:03
av Risan
Derbi drd evo 2010
ostrypt cdi
11 / 53
gianelli t2
vilket munstycke?
Postat: 18 maj 2011, 21:19
av beckvall
Risan skrev:Derbi drd evo 2010
ostrypt cdi
11 / 53
gianelli t2
vilket munstycke?
ja 80-90