Sida 62 av 88

Postat: 27 januari 2011, 21:12
av MhFuria1995
Jaja visst visst :) Jag lyssnar på dig för du verkar veta vad du snackar om :) den med mussepigg-öron eller bägge ??

Postat: 27 januari 2011, 21:14
av 2stroke4ever
MhFuria1995 skrev:Jaja visst visst :) Jag lyssnar på dig för du verkar veta vad du snackar om :) den med mussepigg-öron eller bägge ??
köp en "sotningssats" som det heter. får du med cylinderfot, topplock och avgas packningar :)

Postat: 27 januari 2011, 22:28
av MhFuria1995
aa jag vet tackar mannen :)

Postat: 31 januari 2011, 18:42
av stromvall
Hej! vilken cylinder är bäst av dom här två http://www.twostroke.se/product.asp?product=12460 eller den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10222 ??? :D
grejer som jag har redan:
leovince v6
sportluftfilter
88 munstycke
14/53 drev
Tack på förhand :D

Postat: 31 januari 2011, 19:22
av 2stroke4ever
stromvall skrev:Hej! vilken cylinder är bäst av dom här två http://www.twostroke.se/product.asp?product=12460 eller den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10222 ??? :D
grejer som jag har redan:
leovince v6
sportluftfilter
88 munstycke
14/53 drev
Tack på förhand :D
pytte bättre effekt, airsal.
längre hållbarhet, barikit då den kolven har 2 ringar. :)

Postat: 31 januari 2011, 19:29
av stromvall
Blir de nån skillnad på effekt från orginal??
Gör de bra å köra med leovince v6?? eller får du bättre effekt med ett hög varvigt?? :D

Postat: 31 januari 2011, 19:30
av 2stroke4ever
stromvall skrev:Blir de nån skillnad på effekt från orginal??
Gör de bra å köra med leovince v6?? eller får du bättre effekt med ett hög varvigt?? :D
ja det blir en liten bättre effekt än org, men inte värt de pengarna, bättre att köpa 70cc för samma pris :wink: och ja högvarvigt är i princip alltid bättre så länge du inte kör sakta enduro eller stuntar...
:roll:

Postat: 31 januari 2011, 20:06
av stromvall
men min gammla org cylinder är skärd:D vilket ska man köpa ska 50cc orginal eller trim cylinder 50cc?? :D

Postat: 31 januari 2011, 20:10
av 2stroke4ever
stromvall skrev:men min gammla org cylinder är skärd:D vilket ska man köpa ska 50cc orginal eller trim cylinder 500cc?? :D
trim 500cc tycker jag 8)

Postat: 31 januari 2011, 20:12
av RacingTobbe
2stroke4ever skrev:
stromvall skrev:men min gammla org cylinder är skärd:D vilket ska man köpa ska 50cc orginal eller trim cylinder 500cc?? :D
trim 500cc tycker jag 8)
hahahhahah ;) Du vart köper man en sån ? ;)

Postat: 31 januari 2011, 20:13
av 2stroke4ever
RacingTobbe skrev:
2stroke4ever skrev:
stromvall skrev:men min gammla org cylinder är skärd:D vilket ska man köpa ska 50cc orginal eller trim cylinder 500cc?? :D
trim 500cc tycker jag 8)
hahahhahah ;) Du vart köper man en sån ? ;)
haha vette fan, fråga stromvall, han som sa det? 8)

nej men köp dig du en sport 50isåfall!

Postat: 31 januari 2011, 20:15
av stromvall
skrev fel :oops:

Postat: 31 januari 2011, 20:17
av stromvall
nån som vet var de finns kolv till http://www.twostroke.se/product.asp?product=12460 om man köper den?? vet att de följer med men när man ska byta sen :P

Postat: 31 januari 2011, 22:02
av stromvall
Gör tnt bra cylindrar?? :D

Postat: 1 februari 2011, 15:20
av SickRazer
Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?

Postat: 1 februari 2011, 16:41
av 2stroke4ever
SickRazer skrev:Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?
portarna. ibland förbränningsrummet också
Det är högre duration på en racing cylinder som gör att den blir svagare på låga varv fast mer varv villig och går att plocka ut mer effekt av.

Postat: 1 februari 2011, 16:46
av ml65
vilken cylinder ska man ha till turbokit ( det vanliga pisset ) underligg , 21mm

kollat på barikit och topperformans 74cc

Postat: 1 februari 2011, 21:13
av SickRazer
2stroke4ever skrev:
SickRazer skrev:Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?
portarna. ibland förbränningsrummet också
Det är högre duration på en racing cylinder som gör att den blir svagare på låga varv fast mer varv villig och går att plocka ut mer effekt av.
Ok, tack för svaret.
Men sport fungerar väl bra med ett högvarvigt rör då?

Postat: 1 februari 2011, 21:28
av 2stroke4ever
SickRazer skrev:
2stroke4ever skrev:
SickRazer skrev:Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?
portarna. ibland förbränningsrummet också
Det är högre duration på en racing cylinder som gör att den blir svagare på låga varv fast mer varv villig och går att plocka ut mer effekt av.
Ok, tack för svaret.
Men sport fungerar väl bra med ett högvarvigt rör då?
ja fan. en lågvarvig cylinder och ett högvarvigt rör ger ett mycket brett och fint register.
dock ska man inte kombinera en högvarvig cylinder med ett lågavarvigt rör. då blir det fiasko.

Postat: 7 februari 2011, 00:43
av SickRazer
Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?

Postat: 7 februari 2011, 00:45
av 2stroke4ever
SickRazer skrev:Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?
har du org nu eller?

Postat: 7 februari 2011, 01:28
av SickRazer
2stroke4ever skrev:
SickRazer skrev:Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?
har du org nu eller?
Japp, har:
Original 50cc,
Turbokit effektrör (det typiska)
12mm original förgasare,
13-52 drevning,
Borrad luftbruk

Postat: 7 februari 2011, 01:35
av 2stroke4ever
SickRazer skrev:
2stroke4ever skrev:
SickRazer skrev:Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?
har du org nu eller?
Japp, har:
Original 50cc,
Turbokit effektrör (det typiska)
12mm original förgasare,
13-52 drevning,
Borrad luftbruk
Inte jätte mycket skillnad. men det kommer kännas att den blir starkare genom hela registret. framför allt i topp :)

Postat: 7 februari 2011, 01:45
av SickRazer
Ok, men om jag fixar 19mm förgasare och sportluftfilter? Kommer det göra ännu större skillnad?

Postat: 7 februari 2011, 01:54
av 2stroke4ever
klart det kommer göra skillnad. men en 17,5mm borde vara ännu bättre än en 19 tror jag.
Sportluft gör bara att den blir lite starkare på ytterst låga och ger bara nån km/h annars inget förutom förhöjd soppa törst. Men en större förgasare kommer ge mer på toppen och även kyla motorn bättre :wink:

Postat: 7 februari 2011, 02:02
av SickRazer
2stroke4ever skrev:klart det kommer göra skillnad. men en 17,5mm borde vara ännu bättre än en 19 tror jag.
Sportluft gör bara att den blir lite starkare på ytterst låga och ger bara nån km/h annars inget förutom förhöjd soppa törst. Men en större förgasare kommer ge mer på toppen och även kyla motorn bättre :wink:
Ok, då har jag bestämt mig. Jag sätter på 50cc sport cylindern så snart som möjligt och till sommaren kommer jag fixa en 17,5mm förgasare och ett Stage6 sportluftfilter. Det borde bli en tillräckligt bra Sport setup för att inte hamna efter i varje 50cc-klass race på varje moppemeet.
Tack för all din hjälp 2stroke4ever!
jag kommer också lägga upp en test-run video när jag har satt på cylindern.

PS. förresten... Just nu har jag på ett 86 munstycke (78 original). Ska jag gå upp några storlekar eller räcker 86? Kanske 90?

Postat: 7 februari 2011, 02:16
av 2stroke4ever
lote offtopic men ändå. 90-95 snarare.

lugnt, hoppas allting kommer funka för dig :wink: ser fram emot filmen!

Postat: 13 februari 2011, 13:41
av Bergsten
Hejsan :)

Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan... :lol:

Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)

DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230

ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056

MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling

Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?

Och vilken är bäst för stunt?

Postat: 13 februari 2011, 13:44
av 2stroke4ever
Bergsten skrev:Hejsan :)

Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan... :lol:

Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)

DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230

ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056

MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling

Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?

Och vilken är bäst för stunt?
sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta :)

Postat: 13 februari 2011, 19:22
av Bergsten
2stroke4ever skrev:
Bergsten skrev:Hejsan :)

Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan... :lol:

Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)

DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230

ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056

MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling

Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?

Och vilken är bäst för stunt?
sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta :)
Vet att det är off topic men vafan... :P

11/50 blir väll lika bra?

Blir en 70c ist, dock samma märke och sport :D

Postat: 13 februari 2011, 22:43
av 2stroke4ever
Bergsten skrev:
2stroke4ever skrev:
Bergsten skrev:Hejsan :)

Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan... :lol:

Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)

DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230

ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056

MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling

Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?

Och vilken är bäst för stunt?
sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta :)
Vet att det är off topic men vafan... :P

11/50 blir väll lika bra?

Blir en 70c ist, dock samma märke och sport :D
skönt med 70cc. då kan du köra på 19mm förgasaren till den cylindern.

nja, då lär du växla ganska på engång för då varvar du ur växeln så fort!

Postat: 13 februari 2011, 22:46
av Bergsten
2stroke4ever skrev:
Bergsten skrev:
2stroke4ever skrev: sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta :)
Vet att det är off topic men vafan... :P

11/50 blir väll lika bra?

Blir en 70c ist, dock samma märke och sport :D
skönt med 70cc. då kan du köra på 19mm förgasaren till den cylindern.

nja, då lär du växla ganska på engång för då varvar du ur växeln så fort!
Typ så jag tänkte med :)

Hahahah, oj, ser att jag är ute och cyklar nu... :lol: Aja, får se vad det blir för drevning till den 8)

Postat: 14 februari 2011, 19:30
av chifen
Har du redan röret? Annars kan du ju ta ett lite lågvarvigare som är ltie stabilare vid stunt och 17,5mm förgasare räcker även till 70cc om så är fallet men visst funkar 19 med :)

Postat: 14 februari 2011, 19:46
av Bergsten
chifen skrev:Har du redan röret? Annars kan du ju ta ett lite lågvarvigare som är ltie stabilare vid stunt och 17,5mm förgasare räcker även till 70cc om så är fallet men visst funkar 19 med :)
Har redan röret, JA. Men har det mer för utseendet just nu, har ett metra kit thrower som ska åka på sedan när jag orkar lacka om det ;) Tror det blir mycket bättre att stunta med :) 19mm förgasare blire :)

Postat: 14 februari 2011, 20:42
av KarlssoN^
la till:
Derbi EBE/EBS vevstakslängd 90mm
slaglängd: 39.9
ORG! Duration:Avgas: 178.210* Spol: 125.8* Boost: 125.8*
Borr: 39.86


AM6 Vevstakslängd; 85mm
Slaglängd: 39mm
ORG! Duration:avgas= 175*
Borr 40,3mm


Hade det i ett .TXT dokument efter portnings job så jag la upp den här, dels för backup och för att någon kanske har användning för det ;)