Sida 61 av 88
Postat: 16 januari 2011, 20:40
av 2stroke4ever
det dära är ett mk thrower. lågvarvigt.
Postat: 18 januari 2011, 22:00
av Maxidude
Halloj hur mkt hk får jag ut ur stage6 80cc, 24mm fögg, gianelli 2t, malossi vl15 och lite annat kul?

Tacksam för svar!
Postat: 19 januari 2011, 14:45
av Bergsten
Maxidude skrev:Halloj hur mkt hk får jag ut ur stage6 80cc, 24mm fögg, gianelli 2t, malossi vl15 och lite annat kul?

Tacksam för svar!
Vore bra å skriva vad "lite annat kul" är

Postat: 19 januari 2011, 15:59
av beckvall
Maxidude skrev:Halloj hur mkt hk får jag ut ur stage6 80cc, 24mm fögg, gianelli 2t, malossi vl15 och lite annat kul?

Tacksam för svar!
ja den 80cc är ju midrace så med orginal tändninga ca 12-14hk med bättre tändning och vevstake så kan du väll hamna på ca 16-17
Postat: 19 januari 2011, 23:57
av ml65
någon som prövat en 799krs 70cc från cykelkraft ? tänkte gå loss med dremlen !
Postat: 23 januari 2011, 23:20
av Maxidude
Bergsten skrev:Maxidude skrev:Halloj hur mkt hk får jag ut ur stage6 80cc, 24mm fögg, gianelli 2t, malossi vl15 och lite annat kul?

Tacksam för svar!
Vore bra å skriva vad "lite annat kul" är

Haha

amen typ vev, sportluft, koppling, och ngk br9es

Postat: 24 januari 2011, 00:01
av Eddipojken
Någon som har provat ''top performance 74cc'' till Derbi Senda 05?
Eller vet någon om dem e bra?

Postat: 25 januari 2011, 23:38
av blackout1994
Hejsan

jag är sugen på en ny 70cc som går att gasa lite på utan att skiten skär

några tips tack

vill ha en mk handmade men hittar ingen till AM6...
/sebastian
Postat: 25 januari 2011, 23:47
av 2stroke4ever
blackout1994 skrev:Hejsan

jag är sugen på en ny 70cc som går att gasa lite på utan att skiten skär

några tips tack

vill ha en mk handmade men hittar ingen till AM6...
/sebastian
ursäkta, jag kanske är dum? men varför vill du ha en sämre cylindern än den som sitter på?
Postat: 25 januari 2011, 23:49
av blackout1994
2stroke4ever skrev:blackout1994 skrev:Hejsan

jag är sugen på en ny 70cc som går att gasa lite på utan att skiten skär

några tips tack

vill ha en mk handmade men hittar ingen till AM6...
/sebastian
ursäkta, jag kanske är dum? men varför vill du ha en sämre cylindern än den som sitter på?
för min är skuren :/
Postat: 26 januari 2011, 00:01
av 2stroke4ever
usch tråkigt! Men innan du köper ny cylinder måste du ta reda på varför den skar? en cylinder skär inte om allting stämmer överens. kolla att den fått olja? att oljepump och att oljewire funkar. att tändstiftet har en oboybrun färg så den inte gått snålt osv. att du haft rätt kylning med vatten och så!.
Airsal sport är en bra cylinder om du inte brorsan du redan haft på. men den kommer gå lite sämre då och varva mindre!
Postat: 26 januari 2011, 00:09
av blackout1994
2stroke4ever skrev:usch tråkigt! Men innan du köper ny cylinder måste du ta reda på varför den skar? en cylinder skär inte om allting stämmer överens. kolla att den fått olja? att oljepump och att oljewire funkar. att tändstiftet har en oboybrun färg så den inte gått snålt osv. att du haft rätt kylning med vatten och så!.
Airsal sport är en bra cylinder om du inte brorsan du redan haft på. men den kommer gå lite sämre då och varva mindre!
den gick pga värmenyp... vattenpumpen gick... blandar direkt i tanken btw

Postat: 26 januari 2011, 00:39
av 2stroke4ever
fy fan va tråkigt. bra att du hittat orsaken iaf!
Jag tycker du borde köpa en lika dan

Postat: 26 januari 2011, 01:14
av blackout1994
2stroke4ever skrev:fy fan va tråkigt. bra att du hittat orsaken iaf!
Jag tycker du borde köpa en lika dan

jo kanske de... men vill ha en cylinder som man kan ge järnet ett rätt bra tag i sträck

Postat: 26 januari 2011, 08:53
av 2stroke4ever
Det går bra med en racing cylinder, sålänge du kör på 3%ig blandning med olja i tanken och har rätt munstycke och en bra kylning så kommer den hålla länge. bara att byta kolv ibland.

Postat: 26 januari 2011, 11:20
av TheMidnightRider
Ungefär Hur mycket får man ut ur en 50 cc stage 6 ALU och trim rör med 7,5 g vikter på en speedfight ?
Postat: 26 januari 2011, 14:10
av blackout1994
2stroke4ever skrev:Det går bra med en racing cylinder, sålänge du kör på 3%ig blandning med olja i tanken och har rätt munstycke och en bra kylning så kommer den hålla länge. bara att byta kolv ibland.

okej tack så mkt .P
Postat: 26 januari 2011, 14:52
av KarlssoN^
TheMidnightRider skrev:Ungefär Hur mycket får man ut ur en 50 cc stage 6 ALU och trim rör med 7,5 g vikter på en speedfight ?
Ta det i scooter delen

Postat: 26 januari 2011, 19:39
av MhFuria1995
Hej det är så att jag satt på min nya cylinder i förgår och det rann då ner vatten i cylindern. Däremot så gick utmärkt och startade jätte lätt men nu dagen efter är det precis som att veven har låst sig. :s nån som vet vad det kan vara ? kan den vara fast frusen iom vattnet som rann ner eller nått lager som gått ? HJÄLP UPSKATTAS MVH Charlie
Kan även tillägga att den gick utmärkt när jag stände av den :O
Postat: 26 januari 2011, 20:13
av 2stroke4ever
MhFuria1995 skrev:Hej det är så att jag satt på min nya cylinder i förgår och det rann då ner vatten i cylindern. Däremot så gick utmärkt och startade jätte lätt men nu dagen efter är det precis som att veven har låst sig. :s nån som vet vad det kan vara ? kan den vara fast frusen iom vattnet som rann ner eller nått lager som gått ? HJÄLP UPSKATTAS MVH Charlie
Kan även tillägga att den gick utmärkt när jag stände av den :O
fast den rök mycket eller?
Postat: 26 januari 2011, 22:33
av MhFuria1995
Ja fast det har den alltid gjort har haft den sen i maj förra året dock har den alltid gått skit tills igår, då gick den som en klocka hade tomgång och gick även jämt och fint så fattar inte varför den är som den är. Har den i pannrummet nu ifall det är fruset vatten i motorn så jag får se imorrn om det funkar annars vettifan allså :O
Borde rykt mer eftersom att det var vatten i motorn/cylinderloppet ev kröken men det var så mörkt så jag såg inte det .
Postat: 26 januari 2011, 22:47
av 2stroke4ever
har du kollat kylarvatten? har du något sådant?
Postat: 27 januari 2011, 07:20
av MhFuria1995
Tja alltsa grejen var att dum som jag var så drog jag inte åt toppen tillräckligt hårt. Så topppackningarna höll inte tätt så kylarn var i stort sett tom varav ca 1/4 av kylarvattnet rann ut på golvet genom avgasporten och 2/4 var i tk kröken så resten måste ju vara i motorn. Men nej jag hade endast en liten skvätt kylarvatten kvar men eftersom att jag inte orkade fylla på nytt så köde jag den bara ljummen så öppnas ändå inte termostaten förräns 86*c tror jag så det borde inte spela någon roll.
Men det var jävligt kortat att jag inte tömde motorn på vatten direkt så hade jag kanske sluppit detta.
Moppen står nu i pannrummet där det är varmt i hopp om att det var is i motorn och inget värre. men om det nu skulle varit is i motorn så borde väl den smält nu så hur får jag ut vattnet?? ska jag tömma ut växellåds oljan eller ? då rinner väl vattnet med oljan ut va ?
Postat: 27 januari 2011, 08:29
av MhFuria1995
MM det är så att jag kollade imorse och det var inte fruset? vad skulle det kunna vara?? blir så j*vla förbannad drog sönder dörren på bussen imorse så skulle behöva hjälp innan jag tar sönder fler saker !! Snälla hjälp mig :O

Postat: 27 januari 2011, 08:52
av 2stroke4ever
haha ojdå det va inte bra
nej men ta av topplocket, kolla ner i cylinder loppet hur det ser ut och om kolven kan röra sig någonting. och nej vevhuset är tätt och har ingen förbindelse med växellådan som inte är tätad. Det du skulle kunna göra är att lyfta av cylindern och blåsa med tryckluft i vevhuset där veven sitter och försöka få bort så mycket som möjligt och samtidigt smörja in alla motor komponenter med 2t olja och kolla att allt rör sig smidigt!
Sedan byter du packningar i motorn, dvs cylinderfotspackning och topplockspackning och tömmer alla ställen du tror vattnet kan ha kommit in på. om kolv är dålig (repor och om det är brunt under ringarna) rekommenderar jag att byta den medans du har cylindern av!
sen gör det ju inget om du byter växellåds olja heller! ska vara 10/40sae eller 10/30sae som är ämnad för våt koppling!.
sen fyller du på med vatten blandat med glykol (50/50).
lycka till

Postat: 27 januari 2011, 09:01
av MhFuria1995
Men eftersom att cylinder o kolv är helt nya så är packningarna också de så dom är okej. Ska prova blåsa rent nu när det inte är fruset efter skolan så får vi se sen. Tack för hjälpen. Om det inte har med vattnet att göra vad skúlle det då kunna vara ?
PS kolven rör sig men veven sittar helt fast, om jag sparkar på kicken kan den röra sig en bit sen fastnar den igen, likadaaaaaaant när jag ska rulla så låser hjulet sig

Postat: 27 januari 2011, 09:40
av 2stroke4ever
kolla topplockspackningen ändå. går sönder lätt om man inte drar åt topplocket. och ta av cylindern så du kan röra på staken på så sätt och se om det är där problemet sitter.
Postat: 27 januari 2011, 15:44
av MhFuria1995
Mm men topplockspackningen är hel men staken går inte att rubba
Ska även prova spraya 5-56 ner i vevhuset och på veven så får vi se vad som händer om det nu händer nåt
Sjysst att du försöker hjälpa mig iaf ,, du verkar vara den enda som är sjysst nog att dela med dig av dina erfarenheter

Postat: 27 januari 2011, 17:04
av 2stroke4ever
MhFuria1995 skrev:Mm men topplockspackningen är hel men staken går inte att rubba
Ska även prova spraya 5-56 ner i vevhuset och på veven så får vi se vad som händer om det nu händer nåt
Sjysst att du försöker hjälpa mig iaf ,, du verkar vara den enda som är sjysst nog att dela med dig av dina erfarenheter

lugnt, det forumet är till för och det finns andra som kan hjälpa dig också, tro mig
men frågan är ju den, när du plockat av cylindern. om du kan rubba staken fram och tillbaka men själva veven är stum eller om staken är stum men du kan röra på veven?
Postat: 27 januari 2011, 17:26
av MhFuria1995
Hmm, ska kolla det ikväll, om veven eller lagerna är kassa ska den kunna rubbas upp och ner va? men åt sidorna ska det gå va ?

Postat: 27 januari 2011, 17:56
av 2stroke4ever
MhFuria1995 skrev:Hmm, ska kolla det ikväll, om veven eller lagerna är kassa ska den kunna rubbas upp och ner va? men åt sidorna ska det gå va ?

yes. men först och främst lär lagren gå lätt som smält smör.
sen får inte staken glappa det minsta upp och ner men ja sidorna äre ok.
sen kan du känna på svänghjulet och det ska va stumt men gå att snurra lätt med cylinder av.
Postat: 27 januari 2011, 18:04
av MhFuria1995
Ahha men den går inte att rubba alls om man inte ger kicken en spark då rör den sig en bit sen låser den sig igen
Vad menar du med att dem bör gå som smält smör ? om veven är skuren eller ?

Postat: 27 januari 2011, 18:17
av 2stroke4ever
MhFuria1995 skrev:Ahha men den går inte att rubba alls om man inte ger kicken en spark då rör den sig en bit sen låser den sig igen
Vad menar du med att dem bör gå som smält smör ? om veven är skuren eller ?

lessen. tror du får klyva och byta vev och lager... surt men så kan det vara i denna branchen

Postat: 27 januari 2011, 20:39
av MhFuria1995
Postat: 27 januari 2011, 20:47
av 2stroke4ever
skönt att höra! men byt topplockspackningen också. bara ett litet tips!