Sida 61 av 129
Postat: 24 juni 2009, 18:29
av dMS
Ah har hört att thrower typ är det bästa röret om man inte ska trimma som faaan!
Jag har 13/53 drevning på min! Har en Derbi Senda xtreme 07a.
Alltså är det konstigt att min gör 58-60 nu? Den har bara nytt drev..
Mvh Douglas
Postat: 24 juni 2009, 18:38
av Moddad
Skaffa Gianelli 2t.
Du behöver en avstrypt CDI också, finns på Twostroke (Metrakit Ostrypt CDI till Ducati)
Postat: 24 juni 2009, 18:39
av TobbaN
dMS skrev:Ah har hört att thrower typ är det bästa röret om man inte ska trimma som faaan!
Jag har 13/53 drevning på min! Har en Derbi Senda xtreme 07a.
Alltså är det konstigt att min gör 58-60 nu? Den har bara nytt drev..
Mvh Douglas
När man bytar drev, så går dom snabbare än man tror

Tror min gjorde nånstans mellan 5-10 km/h snabbare när jag bytade upp från 11 till 13

Postat: 24 juni 2009, 19:44
av kallepalle
dMS skrev:Ah har hört att thrower typ är det bästa röret om man inte ska trimma som faaan!
Jag har 13/53 drevning på min! Har en Derbi Senda xtreme 07a.
Alltså är det konstigt att min gör 58-60 nu? Den har bara nytt drev..
Mvh Douglas
xtream har 65 kuggar bak orginal så ja det är noprmalt att den går som den gör just nu. av dom rören du länkat är leovince v6 helt klart bäst.
skillnaden på rören är:
ljudnivå
kvalitet
effekt
effekkurva
och givetvis hur snyggt det är.
eftersom du ska ha kvar din strypta cdi så skulle jag säga att du ska ha ett lågvarvigt rör. leovince v6 och metrakit thrower är 2 praktexempel. skillnaden på dom är:
leovince = snyggare, bättre effekt, bättre kvalitet (rostar inte lika lätt)
mk thrower = billigare, låter mindre.
Postat: 25 juni 2009, 12:06
av dMS
Okej

Då vet jag!
V6 är så j*kla dyrt

Det är nästan överdrivet

Tycker inte ni det?
Liksom ett thrower kostar 1 400kr ungefär sen ett V6 1 999kr haha :p
Så frågan är; är det värt de?

Vill iförsig helst ha något som inte så många har! Typ ALLA har MK rör..
-.-
// Dogge
Postat: 25 juni 2009, 12:16
av kallepalle
det är värt det. speciellt om du ska köpa cylinder osv senare då thrower blir värdelöst gärmfört med v6.
Postat: 25 juni 2009, 14:41
av bensinskalle
dMS skrev:Okej

Då vet jag!
V6 är så j*kla dyrt

Det är nästan överdrivet

Tycker inte ni det?
Liksom ett thrower kostar 1 400kr ungefär sen ett V6 1 999kr haha :p
Så frågan är; är det värt de?

Vill iförsig helst ha något som inte så många har! Typ ALLA har MK rör..
-.-
// Dogge
1999 spänn är inte dyrt för ett bra rör

Ja köpte mhr supermoto och de kosta 3900 kr då, de va dyrt

Postat: 25 juni 2009, 14:59
av Robiin937
är v6 så mkt bättre än thrower?
Postat: 25 juni 2009, 15:03
av kallepalle
ja
Postat: 25 juni 2009, 15:07
av Robiin937
kallepalle skrev:ja
om vi säger såhär. Om jag har en RRX som vi jämför thrower o v6. vilket hade vatt bbäst i toppfart? axx? mk thrower ger ju bra i båda två tkr jag ?
Postat: 25 juni 2009, 15:08
av kallepalle
leovince är vassare och funkar dessutom utmärkt till värre cylinder vilket inte thrower gör
Postat: 25 juni 2009, 15:09
av Robiin937
kallepalle skrev:leovince är vassare och funkar dessutom utmärkt till värre cylinder vilket inte thrower gör
kan man säga att de är lite högvarvigare ?
Postat: 25 juni 2009, 15:10
av kallepalle
njae snarlik effektkurva
Postat: 25 juni 2009, 15:14
av chifen
Robiin937 skrev:är v6 så mkt bättre än thrower?
Kvalitén är ljusår bättre, ljudnivån är mycket bättre och dessutom är det ju snyggare även tycker jag. Effekten är också bättre. Har du pengarna så kör på =)
Postat: 25 juni 2009, 18:28
av dMS
Tänkte köpa V6 för länge sen! Men sen när mina päron sa att jag bara fick köra med plugg i (alltså besikta om den eller vad man gör så den blir laglig med bytt rör) ville jag inte lägga så mycket pengar på ett jäkla rör :p
Tänkte köpa thrower men har nu rätt mycket pengar över och har tänkt lägga runt 2000kr på moped grejer! har iförsig lägga lite på styling igentligen ochså men får vänta med det om V6 är så mycket bättre

Så alla inte blir så uppspelta över det med pluggen o.s.v... Tänker plugga ur röret utan att dom får veta något

mohahaha
Kommer den gå bra med detta?; Leovince V6 (urpluggat), Drevning 13/53 & nytt luftfilter (tror jag köper ett STR8 - Helix).
Vad tror ni ?

Vad kan jag komma upp i med detta?
Sen eftersom mina päron komemr lacka som faaaan om dom får reda på att jag kör rätt olagligt måste jag få fråga hur & vad den kommer gå i om jag kör med pluggen i?
Mvh Douglas
Postat: 25 juni 2009, 18:49
av pegutt
Vailket rör tycker ni jag ska ha till min peugeot zenith?
jag har tagit bort v- ringen men det är det ända än så länge. jag kommer köra med orginal cylinder. skulle vilja att den går i en ca 70.
jag funderar på ett Stage6 pro replica men vad tycker ni, är det bra? vad rekomenderar ni till en stående zenith?:/
Postat: 25 juni 2009, 18:54
av derbi_senda93
pegutt skrev:Vailket rör tycker ni jag ska ha till min peugeot zenith?
jag har tagit bort v- ringen men det är det ända än så länge. jag kommer köra med orginal cylinder. skulle vilja att den går i en ca 70.
jag funderar på ett Stage6 pro replica men vad tycker ni, är det bra? vad rekomenderar ni till en stående zenith?:/
Felpost!
Ska vara i Avgasrörstråden för scooter.
Postat: 25 juni 2009, 19:06
av pegutt
lessen klickade fel!!! ska inte hända igen

Postat: 25 juni 2009, 19:15
av derbi_senda93
pegutt skrev:lessen klickade fel!!! ska inte hända igen

Lugnt, inte så att du kommer bli varnad eller så bara för att du skickar felpost en gång

Postat: 26 juni 2009, 09:58
av dMS
Tänkte köpa V6 för länge sen! Men sen när mina päron sa att jag bara fick köra med plugg i (alltså besikta om den eller vad man gör så den blir laglig med bytt rör) ville jag inte lägga så mycket pengar på ett jäkla rör :p
Tänkte köpa thrower men har nu rätt mycket pengar över och har tänkt lägga runt 2000kr på moped grejer! har iförsig lägga lite på styling igentligen ochså men får vänta med det om V6 är så mycket bättre
Så alla inte blir så uppspelta över det med pluggen o.s.v... Tänker plugga ur röret utan att dom får veta något mohahaha
Kommer den gå bra med detta?; Leovince V6 (urpluggat), Drevning 13/53 & nytt luftfilter (tror jag köper ett STR8 - Helix).
Vad tror ni ? Vad kan jag komma upp i med detta?
Sen eftersom mina päron komemr lacka som faaaan om dom får reda på att jag kör rätt olagligt måste jag få fråga hur & vad den kommer gå i om jag kör med pluggen i?
Mvh Douglas
BUMP
Postat: 26 juni 2009, 10:04
av Bysan
Vilket avgas system passar bäst till gileraa smt har kollat på ginelli men vet ibte vad vet ni?
Postat: 26 juni 2009, 11:47
av chifen
dMS skrev:Tänkte köpa V6 för länge sen! Men sen när mina päron sa att jag bara fick köra med plugg i (alltså besikta om den eller vad man gör så den blir laglig med bytt rör) ville jag inte lägga så mycket pengar på ett jäkla rör :p
Tänkte köpa thrower men har nu rätt mycket pengar över och har tänkt lägga runt 2000kr på moped grejer! har iförsig lägga lite på styling igentligen ochså men får vänta med det om V6 är så mycket bättre
Så alla inte blir så uppspelta över det med pluggen o.s.v... Tänker plugga ur röret utan att dom får veta något mohahaha
Kommer den gå bra med detta?; Leovince V6 (urpluggat), Drevning 13/53 & nytt luftfilter (tror jag köper ett STR8 - Helix).
Vad tror ni ? Vad kan jag komma upp i med detta?
Sen eftersom mina päron komemr lacka som faaaan om dom får reda på att jag kör rätt olagligt måste jag få fråga hur & vad den kommer gå i om jag kör med pluggen i?
Mvh Douglas
BUMP
hur fort kan den gå tråden

Runt 85
Bysan skrev:Vilket avgas system passar bäst till gileraa smt har kollat på ginelli men vet ibte vad vet ni?
Gianelli är en höjdare, men kolla även lite närmare på polini forrace och metrakit sp. Mhr supermoto replica är också kanon men i det dyraste laget där.
shena
Postat: 26 juni 2009, 12:16
av leeo
jag har en Derbi Senda extreme sm 06 med:
leovince v6
airsal 50cc sport
21mm fögasare
13/53 drevning
Hebo sportluftfilter
barkit insug
men nu funderar jag på att byta mitt leovince v6 mot ett metrakit sp.
kommer jag märka stor skillnad?
vad kommert den toppa tror ni?
Postat: 29 juni 2009, 17:47
av Vikke-DT50R
Ska kanske köpa ett effektrör efter lite tjat men jag ska ha det pluggat. VAd för rör ska jag ha då?
Ha en Yamaha Dt50r 04 som är original, drevnig 12-50
Har funderat på leovince v6 är det bra?
Postat: 29 juni 2009, 17:49
av TobbaN
Vikke-DT50R skrev:Ska kanske köpa ett effektrör efter lite tjat men jag ska ha det pluggat. VAd för rör ska jag ha då?
Ha en Yamaha Dt50r 04 som är original, drevnig 12-50
Har funderat på leovince v6 är det bra?
Alla effektrör är lika bra orginal. (Tror jag)
Tycker faktiskt du ska köra på Leovince v6, som du sa.
Dom är riktigt snygga.
Postat: 29 juni 2009, 17:49
av derbi_senda93
Vikke-DT50R skrev:Ska kanske köpa ett effektrör efter lite tjat men jag ska ha det pluggat. VAd för rör ska jag ha då?
Ha en Yamaha Dt50r 04 som är original, drevnig 12-50
Har funderat på leovince v6 är det bra?
Inget effektrör går bra pluggat, går sämre än originalröret ^^
Postat: 29 juni 2009, 18:17
av Vikke-DT50R
TobbaN skrev:Vikke-DT50R skrev:Ska kanske köpa ett effektrör efter lite tjat men jag ska ha det pluggat. VAd för rör ska jag ha då?
Ha en Yamaha Dt50r 04 som är original, drevnig 12-50
Har funderat på leovince v6 är det bra?
Alla effektrör är lika bra orginal. (Tror jag)
Tycker faktiskt du ska köra på Leovince v6, som du sa.
Dom är riktigt snygga.
Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?
Postat: 29 juni 2009, 18:19
av TobbaN
Vikke-DT50R skrev:TobbaN skrev:Vikke-DT50R skrev:Ska kanske köpa ett effektrör efter lite tjat men jag ska ha det pluggat. VAd för rör ska jag ha då?
Ha en Yamaha Dt50r 04 som är original, drevnig 12-50
Har funderat på leovince v6 är det bra?
Alla effektrör är lika bra orginal. (Tror jag)
Tycker faktiskt du ska köra på Leovince v6, som du sa.
Dom är riktigt snygga.
Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?
Inte säker.
Men om jag skulle dra en gissning, så är orginal-röret gjort för att gå "dåligt", och därför går det bäst orginal.
Effektrör är gjorda för att gå trimmade, så därför går dom dåligt när man kör orginal. Inte säker om detta stämmer, men skulle gissa på det.
Postat: 29 juni 2009, 18:23
av Vikke-DT50R
TobbaN skrev:Vikke-DT50R skrev:TobbaN skrev:
Alla effektrör är lika bra orginal. (Tror jag)
Tycker faktiskt du ska köra på Leovince v6, som du sa.
Dom är riktigt snygga.
Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?
Inte säker.
Men om jag skulle dra en gissning, så är orginal-röret gjort för att gå "dåligt", och därför går det bäst orginal.
Effektrör är gjorda för att gå trimmade, så därför går dom dåligt när man kör orginal. Inte säker om detta stämmer, men skulle gissa på det.
Okej, få se då hur jag gör, vill ju inte att den ska gå sämre än vad den gör nu

Postat: 29 juni 2009, 18:32
av derbi_senda93
Vikke-DT50R skrev:TobbaN skrev:Vikke-DT50R skrev:
Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?
Inte säker.
Men om jag skulle dra en gissning, så är orginal-röret gjort för att gå "dåligt", och därför går det bäst orginal.
Effektrör är gjorda för att gå trimmade, så därför går dom dåligt när man kör orginal. Inte säker om detta stämmer, men skulle gissa på det.
Okej, få se då hur jag gör, vill ju inte att den ska gå sämre än vad den gör nu

Ett effektrör går sämre pluggat än ett originalrör ^^
Postat: 1 juli 2009, 12:03
av Frillanmcdillan
Vikke-DT50R skrev:TobbaN skrev:Vikke-DT50R skrev:
Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?
Inte säker.
Men om jag skulle dra en gissning, så är orginal-röret gjort för att gå "dåligt", och därför går det bäst orginal.
Effektrör är gjorda för att gå trimmade, så därför går dom dåligt när man kör orginal. Inte säker om detta stämmer, men skulle gissa på det.
Okej, få se då hur jag gör, vill ju inte att den ska gå sämre än vad den gör nu

plugga ur effektröret så behöver du inte oroa dig:P.
Postat: 3 juli 2009, 03:55
av Robbisen
Hej tycker ni att jag ska köpa turbokit high quality till cpi sm eller vad ger bäst effekt snälla seriösa svar

har endast 2000 sek till att köpa effekt rör
Postat: 3 juli 2009, 11:57
av Moddad
Gianelli 2T. Kostar kring 1800 nytt
Inte TK ;D
Postat: 3 juli 2009, 22:11
av Franken
tjena har 2 frågor
1. min kompis ska köpa ett prorace till sin rrx och då undrar vi om man måste köpa ny vev och de och skriv gärna vad man måste och inte köpa
2. jag ska köpa ett giannelli 2t till min ch och undrar om det är värt det och om den går mycket bättre med ostrypt cdi, röret, munstycke och maybe 19mm dellorto black edition

Postat: 3 juli 2009, 22:15
av derbi_senda93
Franken skrev:tjena har 2 frågor
1. min kompis ska köpa ett prorace till sin rrx och då undrar vi om man måste köpa ny vev och de och skriv gärna vad man måste och inte köpa
2. jag ska köpa ett giannelli 2t till min ch och undrar om det är värt det och om den går mycket bättre med ostrypt cdi, röret, munstycke och maybe 19mm dellorto black edition

1. Beror på vad han har för andra saker på den. Har han en Prorace-cylinder skulle jag nog bytt vev.
2. Man måste ha ostrypt cdi för att det ska ge någon effekt! Byta munstycke måste du också göra. Hade jag bytt förgasare hade jag tagit en 17,5mm högst
