Sida 7 av 10
Postat: 30 april 2009, 15:34
av najs_bajs
nä detta är ett menbran

Postat: 30 april 2009, 15:36
av g-ounze
najs_bajs skrev:nä detta är ett menbran

aha.. =) Jo de stämmer.. trodde mer att de va ett membran från åvansidan... Men men... aa.. hjälp.. nu blev t.o.m ja nyfiken
Postat: 30 april 2009, 15:37
av najs_bajs
najs_bajs skrev:kan någon berätta om detta är en stryping:
tacksam för svar
jag skulle tro att de var en strypning
Postat: 30 april 2009, 15:38
av g-ounze
najs_bajs skrev:najs_bajs skrev:kan någon berätta om detta är en stryping:
tacksam för svar
jag skulle tro att de var en strypning
För att underlätta så kan du säga va den ska vara... Som sagt..
Postat: 30 april 2009, 15:40
av najs_bajs
ska sitta i menbranet på ovan sidan dvs om man vänder menbranet på bilden
Postat: 30 april 2009, 15:50
av g-ounze
najs_bajs skrev:ska sitta i menbranet på ovan sidan dvs om man vänder menbranet på bilden
Säkert strypning asså... testat att köra utan de?
Postat: 30 april 2009, 16:25
av YamahaPojken
Tja, en fråga bah, måste man köpa ett nytt munstycke om man borrar i pluggen?
Postat: 30 april 2009, 16:34
av YamahaPojken
YamahaPojken skrev:Tja, en fråga bah, måste man köpa ett nytt munstycke om man borrar i pluggen?
mycket tacksam för snabbt svar...

Postat: 30 april 2009, 16:39
av g-ounze
YamahaPojken skrev:YamahaPojken skrev:Tja, en fråga bah, måste man köpa ett nytt munstycke om man borrar i pluggen?
mycket tacksam för snabbt svar...

Allt som har me avgas kan du ha samma bestyckning.. Men då du börjar mecka me luft filter o dylikt.. då måste du byta...
Postat: 30 april 2009, 16:41
av YamahaPojken
okey så jag behöver inte byta munstycke då även om jag bara har borrat i pluggen... fundera oxå på och ta bort den helt... behöver jag inte buta munstycke då heller?
Postat: 30 april 2009, 16:43
av g-ounze
YamahaPojken skrev:okey så jag behöver inte byta munstycke då även om jag bara har borrat i pluggen... fundera oxå på och ta bort den helt... behöver jag inte buta munstycke då heller?
Som jag sa.. Du kan mecka hur mycket du vill me avgas röret... Och då behöver du inte byta de.. Men när du sätter ex. Sport luftfilter.. tar pluggen i luft burken.. membran o annat förgasar grejjs..DÅÅÅ ska du byta upp dig..

Men avgas? nej
Postat: 30 april 2009, 16:47
av YamahaPojken
g-ounze skrev:YamahaPojken skrev:okey så jag behöver inte byta munstycke då även om jag bara har borrat i pluggen... fundera oxå på och ta bort den helt... behöver jag inte buta munstycke då heller?
Som jag sa.. Du kan mecka hur mycket du vill me avgas röret... Och då behöver du inte byta de.. Men när du sätter ex. Sport luftfilter.. tar pluggen i luft burken.. membran o annat förgasar grejjs..DÅÅÅ ska du byta upp dig..

Men avgas? nej
okej tack som fan, varit lite orolig för att moppen ska skära om jag drar pluggen men den gör alltså inte det... någon annan som säger nått annat?
Postat: 30 april 2009, 16:48
av YamahaPojken
om man inte byter munstycke då asså

Postat: 30 april 2009, 16:50
av g-ounze
aa visst.. alla andra kan ju svara killen.. =).. Ja vet att du vill ha svar från flera för att känna dig säker.. Men tänk själv.. Du kan köra jorden runt även utan avgas.. inget händer.. Du får knappast mer luft eller mer bensin i motorn...
Anledningen till att man byter munstycke är för att få mer bensin i motorn... Om du byter till luft filter eller pluggar ur luftburken.. så får motorn automatiskt mer luft.. och då måste den bestyckas me större munstycke..
Postat: 30 april 2009, 18:50
av YamahaPojken
jaja okey, jag litar la på dig då

Postat: 30 april 2009, 20:30
av g-ounze
YamahaPojken skrev:jaja okey, jag litar la på dig då

De glädjer..

Postat: 8 maj 2009, 16:32
av specce
mrx power up har en cdi strypning,plugg i avgasröret, membranet och luft burken
Postat: 8 maj 2009, 17:17
av Whonz
dt50 2008 har inte cdi srypning
Postat: 11 maj 2009, 21:16
av ericmedreju
Rieju 04 drac, vill dra pluggen som sitter i mynningen men dom sa att den va svetsad, så ja vet inte riktigt hur ja ska göra, tacksam för svar.
Peace.
Postat: 12 maj 2009, 06:59
av g-ounze
Derbi DRD PRO -06 och upp:
-Plugg precis vid utblåset från cylinder (original: 10mm)
-Strypningar på baksidan av förgasarn. En guldig bricka me hål i kanterna.. Ta bort den.
-In sug ovansidan av luftburk. Var vänlig att bidra hur man gör med den?
Original drev: 12x53
- Original munstycke (Derbi DRD PRO) 68. Upp med 10 stlk
________________________________________
Precis samma för DRD Racing. Bara att den ska ha 70 i original munstycke.
________________________________________
Derbi Senda X-Treme / X-Race -04 och upp.
-Strypning utblås från cylinder. Standard diameter 25mm.
-CDI strypning.
-Blind tarm/rör
Original drevning: 12x65
Original munstycke: 69
Detta är dom ENDA STRYPNINGARNA på samtliga Derbi modeller.
Har du fler så kan du berätta dom för din mamma eller dagis fröken.
Postat: 12 maj 2009, 09:46
av Riejumrx
ericmedreju skrev:Rieju 04 drac, vill dra pluggen som sitter i mynningen men dom sa att den va svetsad, så ja vet inte riktigt hur ja ska göra, tacksam för svar.
Peace.
sitter den i mynningen vid cylindern?
ta loss röret kolla, antingen är den helsvetsad --> du får använd dremel, borr eller fila och banka
eller så sitter den med två svetsloppor --> egentligen samma verktyg men det går snabbare ^^
Postat: 12 maj 2009, 14:01
av ericmedreju
sitter den i mynningen vid cylindern?
ta loss röret kolla, antingen är den helsvetsad --> du får använd dremel, borr eller fila och banka Wink
eller så sitter den med två svetsloppor --> egentligen samma verktyg men det går snabbare ^^
hur ser den ut då? -.-
Postat: 12 maj 2009, 14:17
av Mura
Whonz skrev:dt50 2008 har inte cdi srypning
haha klart dom har :S max 10k kan den varva
Postat: 12 maj 2009, 14:53
av Riejumrx
ericmedreju skrev:
sitter den i mynningen vid cylindern?
ta loss röret kolla, antingen är den helsvetsad --> du får använd dremel, borr eller fila och banka Wink
eller så sitter den med två svetsloppor --> egentligen samma verktyg men det går snabbare ^^
hur ser den ut då? -.-
det röda är pluggen och de blåa är svetslopporna.^^
tacka mina skillz i paint
Nu är röret urpluggat

Postat: 13 maj 2009, 20:50
av motor_his_pania
motorhispania furia=plugg i delningen och katalysator i röret!
Postat: 14 maj 2009, 19:26
av ericmedreju
Tack ReijuMrx!
Postat: 14 maj 2009, 20:03
av steekarn
har inte läst igenom allt men kanske skulle lägga till att en del Derbi har den såkallade franska strypningen! viktigt att fixa
Postat: 31 maj 2009, 20:35
av motor_his_pania
motorhispania furia max = plugg i delningen i kröken och katalysator i röret och egr!!
Postat: 31 maj 2009, 20:53
av villeboy
Plugg i insuget också på Rieju drac 30 moppar.
Postat: 1 juni 2009, 08:40
av tjalae
förlåt nu men blev lite paff??? rrx har väll ingen cdi? :S
isånafall vad kostar en ny?
Postat: 1 juni 2009, 18:13
av Riejumrx
tjalae skrev:förlåt nu men blev lite paff??? rrx har väll ingen cdi? :S
isånafall vad kostar en ny?
jo alla har cdi
skall du köpa ny ostrypd frå du räkna emd 500 för en bra.
Postat: 14 juni 2009, 16:54
av thezeroxthing
DRD PRO HAR CP LITET INSUG ORIGINAL FÖRLÅT FÖR CP STORA BOKSTÄVER DATAN E FUCKAD
Postat: 20 juni 2009, 12:19
av Bysan
Dracen skrev:Rieju drac har någon from av blindtarm också, menbranblocket är ganska strypt, ett Hebo menbranblock va mkt större.
Men frågan är ju om de blir mycke bättre?
Postat: 5 juli 2009, 15:35
av Robbisen
cpi sm har plugg i delningen av röret samt min har cdi strypning
Postat: 8 juli 2009, 16:51
av Vikke-DT50R
Var finns pluggen på en yamaha dt50r 04?